Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2013, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Mja, Aziaten in Nederland zijn wel anders. Maar wat Sigmund zegt ja, de hele samenleving zit zó anders in elkaar.

Ja, soms zie ik bij Chinezen ook wel van die communistentrekjes. Een Singaporiaanse kennis van me zei een keer dat 'als je een emmer nodig hebt, je een Chinees moet zoeken'. En de neiging om de hele tijd elkaar terecht te wijzen.

Los van dat zijn Chinezen niet echt proper op zichzelf, ze zijn zwijgzaam (tot ze je toevoegen op facebook en ineens duizendinteressant en gezellig zijn... maar waarom heb je tijdens de hele Olympiade dan iedereen die niet Chinees was met zoveel moeite ontweken?), hun humor is echt héél anders...
Oh, ik had het vooral over Chinezen die in China geboren zijn maar hier al heel lang wonen. Die lijken erg op Russen die in Rusland geboren zijn maar hier al heel lang wonen. Meer dan bijvoorbeeld Surinamers die geboren zijn in Suriname (maar hier heel lang wonen).

Mensen uit communistische regimes hebben veel dezelfde trekjes en ook vaak dezelfde melancholisch-fatalistische houding, en dan maakt het niet uit of je 't over China hebt of over Siberië of Cuba.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.