Oud 04-10-2015, 09:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Volgens mij zijn de duurste jaren gewoon de laatste x voor je dood en maakt het niet uit op welke leeftijd dat is
Het gaat vooral om de jaren besparingen op pensioen en AOW bij rokers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2015, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Het is wel gruwelijk goor om achter te fietsen
Ik vind dan ook van niet. En dan nog, dan moet je gewoon niet vlak achter degene gaan fietsen. Serieus, hoe intolerant tegen andere mensen wil je zijn? Ja, het wordt anders als je er structureel last van heb in je eigen woonomgeving (wat je dus niet kan ontwijken): dan snap ik dat je een praatje gaat maken met je buurman om dit conflict op te lossen. En dan komt die fucking rijdende rechter maar langs, maar een wet maken dat je niet mag roken in je eigen privésfeer Ja drugs zijn slecht blabla, maar een feestje vieren moet toch kunnen? Dat dat ook leuk zou zijn zonder drugs is een heel ander verhaal.

Citaat:
Welkom in Nederland. Lekker janken en de publieke opinie nog meekrijgen ook.
Sommige jankers ben ik het dan wel mee eens, Zwarte Piet enzo. Ik dacht eerst: mensch, wat zeuren jullie nou, maar al die reacties waren zo racistisch en intolerant, waardoor ik nu eigenlijk een soort van tegenstander van die mensen ben, dus meer neig naar een veranderde Piet.

Citaat:
Volgens mij zijn de duurste jaren gewoon de laatste x voor je dood en maakt het niet uit op welke leeftijd dat is
Een zorgverzekaar riep laatst wat anders! Die zei echt dat rokers goedkoper waren, ik weet niet meer welke en welk programma, anders had ik je wel een linkje gegeven!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zijn de duurste jaren gewoon de laatste x voor je dood en maakt het niet uit op welke leeftijd dat is
Dat maakt zeker wel uit. Demente bejaarden die niet kunnen lopen en jarenlang intensieve zorg nodig hebben vs 25% van de rokers die voor z'n 65e komt te overlijden.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Het gaat vooral om de jaren besparingen op pensioen en AOW bij rokers
Ook de intensieve zorg.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 11:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik vind dan ook van niet. En dan nog, dan moet je gewoon niet vlak achter degene gaan fietsen. Serieus, hoe intolerant tegen andere mensen wil je zijn? Ja, het wordt anders als je er structureel last van heb in je eigen woonomgeving (wat je dus niet kan ontwijken): dan snap ik dat je een praatje gaat maken met je buurman om dit conflict op te lossen. En dan komt die fucking rijdende rechter maar langs, maar een wet maken dat je niet mag roken in je eigen privésfeer Ja drugs zijn slecht blabla, maar een feestje vieren moet toch kunnen? Dat dat ook leuk zou zijn zonder drugs is een heel ander verhaal.
Natuurlijk ga ik daar gewoon voorbij of neem ik meer afstand, maar dat neemt niet weg dat ik het vies vind
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 11:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Nou ja, de zorgkosten zouden toenemen met netto circa 1500 euro per jaar voor elke roker. Een "schijntje" vergeleken met de toegenomen pensioen- en AOW-uitgaven per jaar.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 12:35
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Waterstof is geen water.
En waterstof is helemaal geen goedkope brandstof.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 12:37
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
En waterstof is helemaal geen goedkope brandstof.
Kan het dat wel worden denk je?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 12:54
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Kan het dat wel worden denk je?
Nee, althans niet verleken met stroom. Waterstof wordt niet gewonnen maar geproduceerd d.m.v. de elektrolyse van water en dit vergt veel stroom. Je hebt natuurlijk ook nog andere kosten, bijv. de productie van accu's (voor elektrische auto's) of de hogere logistieke kosten voor de distributie van waterstof (je moet het ergens naar een pompstation brengen terwijl stroom overal al beschikbaar is), maar het komt er op neer dat waterstof eigenlijk altijd duurder is dan elektrisch. De laatste jaren is de technologie voor elektrische auto's ook steeds meer verbeterd, terwijl die voor waterstofauto's al heel oud is (het werkt ruwweg hetzelfde als een benzineauto) en weinig ruimte voor verbetering meer heeft. Maar met de fors gedaalde olieprijs de afgelopen jaren zal het nog wel even duren voor elektrische auto's in de meerderheid zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 13:59
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Ongeveer een ton minder dan gezonde mensen.
Ja echt? Wauw misgedachte van mijn kant dan, dacht, juist omdat de accijnzen pas de afgelopen 15/20 jaar zo belachelijk hoog liggen, maar in die tijd ook de behandelingen voor aandoeningen tgv roken een stuk beter zijn geworden, waardoor de levensverwachting een stuk hoger ligt. Maar de kosten dus ook omhoog gaan omdat behadelingen een behoorlijke smak geld kosten. En dat dat dus deels wel uitgebalanceerd is door de accijnsverhoging, maar dat er dus ook een enorm groot deel mensen behandeld wordt die niet per definitie hun hele rokende leven deze achterlijke accijnzen betaald hebben.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 19:12
Verwijderd
In de stukken voor de begroting van volgend jaar staat tabaksaccijns opgenomen als inkomstenpost voor 304 miljoen euro. Dat zijn echt pinda's.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 19:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Het gaat vooral om de jaren besparingen op pensioen en AOW bij rokers
Dat dan weer wel ja maar je nabestaanden krijgen dan toch ook nog wat (en ik dacht meer als je voor je pensioenleeftijd overlijdt)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 20:00
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik rook op de brommer. Ik let er niet op of er een huilie achter me zit die er problemen mee heeft mijn rook te inhaleren. Maar goed, mijn brommer heeft ook een uitlaat en dat meurt ook. Schade aber leider.

Ik vind wielrenners en domme kutten met smartphones duizend keer irritanter dan rokers.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 20:13
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
In de stukken voor de begroting van volgend jaar staat tabaksaccijns opgenomen als inkomstenpost voor 304 miljoen euro. Dat zijn echt pinda's.
zorgkosten voor longkanker in 2012 lagen op 326, waarvan 90% toegeschreven kon worden aan rokers. 880 miljoen aan copd, waarvan 75% aan rokers toegeschreven kon worden. Nou elimineert slechte gewoontes uitbannen niet de hele hoeveelheid aan kosten die nu gemaakt worden, maar we kosten met z'n allen als rokers toch een beste hoop (en naturlijk weet ik dat de staat niet vor alles opdraait) maar het kost een stuk meer dan de accijnzen opbrengen, en dat was mijn punt een beetje na de accijnsopmerking van sebastiaan.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 20:13
Verwijderd
Citaat:
zorgkosten voor longkanker in 2012 lagen op 326, waarvan 90% toegeschreven kon worden aan rokers. 880 miljoen aan copd, waarvan 75% aan rokers toegeschreven kon worden. Nou elimineert slechte gewoontes uitbannen niet de hele hoeveelheid aan kosten die nu gemaakt worden, maar we kosten met z'n allen als rokers toch een beste hoop (en naturlijk weet ik dat de staat niet vor alles opdraait) maar het kost een stuk meer dan de accijnzen opbrengen, en dat was mijn punt een beetje na de accijnsopmerking van sebastiaan.
Snap ik, maar dat zijn niet de dingen die echt veel geld kosten. Verpleegtehuizen, aanleunwoningen, uitkeringen, daar zit echt het grote geld in.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 20:15
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
En ik raad alle rokers die mensen die klagen over rook huilies vinden aan om een keer naast een zware sigarenroker te gaan zitten. Sommigen zullen het dan nog steeds allemaal huilies vinden, maar sommigen snappen misschien het punt wat beter. Of inderdaad achter een brommer te gaan fietsen voor de grap, ook niet te doen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 20:16
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Snap ik, maar dat zijn niet de dingen die echt veel geld kosten. Verpleegtehuizen, aanleunwoningen, uitkeringen, daar zit echt het grote geld in.
Jaaaa dat weet ik ook wel, maar hoe meer we mensen blijven behandelen en beter maken, met dure bhandelingen, hoe meer mensen dus ook rokers, uitendelijk die fratsen nodig gaan hebben, ipv rond hun 65e 70e omvallen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 20:17
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Veel belangrijker dan welk nummertje er op de staatsbegroting staat is natuurlijk wat een bepaald verschijnsel kost voor de samenleving als geheel.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 20:20
Verwijderd
Citaat:
En ik raad alle rokers die mensen die klagen over rook huilies vinden aan om een keer naast een zware sigarenroker te gaan zitten. Sommigen zullen het dan nog steeds allemaal huilies vinden, maar sommigen snappen misschien het punt wat beter. Of inderdaad achter een brommer te gaan fietsen voor de grap, ook niet te doen.
Hmm, scooters vind ik vervelender. Krijg ik het ook echt benauwd van. Net als bussen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 20:20
Verwijderd
Maar ik krijg van bussen sowieso rooie vlekken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 20:44
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Zouden dikke mensen ook minder geld kosten?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 20:47
Verwijderd
Ongeveer 50K minder dan gezonde mensen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 23:36
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
En ik raad alle rokers die mensen die klagen over rook huilies vinden aan om een keer naast een zware sigarenroker te gaan zitten. Sommigen zullen het dan nog steeds allemaal huilies vinden, maar sommigen snappen misschien het punt wat beter. Of inderdaad achter een brommer te gaan fietsen voor de grap, ook niet te doen.
Ik kan niks aan mijn brommer doen hoor. Ja, lopen, maar superdoei, ik ga echt niet lopen.

En sigarengeur
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2015, 23:37
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Heeft iemand wel eens achter een "bewuste" aardgasbus gezeten? Kankersmerig
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2015, 07:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zijn dat die bussen die naar chloor ruiken?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.