Oud 30-05-2005, 18:01
Domien
Domien is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 30-05-2005 @ 18:00 :
volgens mij ben jij degene die niet gaat slagen sukkel
Ja, daar hebben we het 16 juni nog wel even over hè. (Ooit van interpunctie gehoord?)

Ontopic.
Hoorde net op 3FM dat veel leerlingen de teksten moeilijk vonden. Dat vond ik echt he-le-maal niét!
__________________
Broken or not; music heals your soul! / Official HAVO-student :)
Advertentie
Oud 30-05-2005, 18:04
Billy_bob
Billy_bob is offline
Domien, jij bent zo geweldig; leef maar weer verder in je eigen wonderwereld.
__________________
vive le bob?
Oud 30-05-2005, 18:07
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
GVD, die kut klaaglijn werkt voor geen meter. Ik wil SEDERTEN
__________________
Live Life.
Oud 30-05-2005, 18:21
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
MoonWolf schreef op 30-05-2005 @ 18:00 :
Ik hoopte idd dat ie t zou na tellen en op 200 zou uitkmoen ofzo
200 - 220 woorden: 0 scorepunten aftrek
221 - 225 woorden: 2 scorepunten aftrek

etc

dus al zou je op 220 uitkomen, dan heb je nog steeds evenveel puntjes
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 30-05-2005, 18:21
Type
Avatar van Type
Type is offline
Oh, na het nakijken heb ik er wel vertrouwen in dat ik het goed genoeg gemaakt heb.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 30-05-2005, 18:25
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bij mij ging het echt klote. Ik begon met m'n samenvatting en dat duurde veels te lang. Veel teveel opgeschreven en ik moest echt inkorten voor de net versie. Ik heb de klasversie meegenomen en ik heb dus veels teveel doorgestreept. Ik heb ongeveer 11 punten voor de samenvatting, maar daar gaan nog punten af voor foutjes enzo.

De tekst ging al helemaal slecht. Ik kon me niet meer concentreren en ik wist nooit echt makkelijk het antwoord op een vraag. Bij de meerkeuzevragen bleef ik maar twijfelen en ik had te weinig tijd.

In totaal heb ik 25 punten, dat is opzich genoeg voor een zes op m'n eindlijst, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik er gerust op ben.

Ik vind het echt vreemd. Normaal vind ik die tekstverklaringen zo makkelijk! Of het nou aan de tekst of mijn concentratie las, dat weet ik niet, maar ik baal wel. Ik ga iig nog ff klagen over het woord sedert. Dat is een achterlijk woord wat niemand meer gebruikt en ik had er echt nog nooit van gehoord. Ik gokte dat het sinds betekende en dat was dus wel goed gegokt, maar toch. Het is een essentiele zin en ze hadden er best sinds neer kunnen zetten. Ik vind het gewoon extra moeilijk maken van opdrachten, dat hadden ze beter op het vwo kunnen doen.

Nou ja, niet meer over nadenken. Het komt wel goed.
__________________
Oud 30-05-2005, 18:26
computer
computer is offline
Heb het net even nagekeken

tussen de 5.9 en de 7.4
Oud 30-05-2005, 18:27
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Oh ja, vijandelijk gezeik wil ik hier niet zien. We gaan niet mensen afkraken hoor.
__________________
Oud 30-05-2005, 18:30
thaboss87
Avatar van thaboss87
thaboss87 is offline
Plusminus 28 punten. Dus tussen de 5,5 en de 7. Wat denken jullie dat de normering gaat worden?. Gemiddelde normering bij Nederlands is 1.2, denk niet dat hij daar onder gaat zitten, vorig jaar was het al 1.4 en die was makkelijker.
Oud 30-05-2005, 18:31
Verwijderd
't ging echt heel goed, teksten waren goed te begrijpen en de vragen waren niet moeilijk
Oud 30-05-2005, 18:31
Barry K
Barry K is offline
Heb tussen de 30 en de 39 punten, had een 4.8 nodig dus dat is wel gelukt.
__________________
No nonsense
Oud 30-05-2005, 18:33
Billy_bob
Billy_bob is offline
ik ben waarschijnlijk gezakt op NL , hoe mag joost weten had altijd goede cijfers voor proefexamens, weet iemand misschien of de nomering omhoog zal gaan ofzo?
__________________
vive le bob?
Oud 30-05-2005, 18:34
*-Maartje-*
Avatar van *-Maartje-*
*-Maartje-* is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 30-05-2005 @ 17:45 :
Maartje, Maartje, Maartje....'De idee' is goed, mits in de juiste context:

idee2 (het, de ~ (v.), ~ën)
1 [fil.] het veronderstelde eeuwige en volmaakte grond- of voorbeeld van iets

Rij jij trouwens in een Suzuki Swift?
Hmm de idee vind ik echt niet klinken maar ja zal wel aan mij liggen..

Ik rij in een suzuki swift ja , ik zag je nog fietsen! En je stond eerst nog met merijn bij dat winkeltje..
Oud 30-05-2005, 18:36
Domien
Domien is offline
Citaat:
Billy_bob schreef op 30-05-2005 @ 18:04 :
Domien, jij bent zo geweldig; leef maar weer verder in je eigen wonderwereld.
Zo kan 't wel weer, niet?
__________________
Broken or not; music heals your soul! / Official HAVO-student :)
Oud 30-05-2005, 18:42
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Domien schreef op 30-05-2005 @ 18:36 :
Zo kan 't wel weer, niet?
daarom ging ik er verder ook niet overdoor . Mijn NL-frustraties uiten zich op jou, mijn excuses.
__________________
vive le bob?
Oud 30-05-2005, 18:45
A*
Avatar van A*
A* is offline
Interessante teksten vond ik, verder heb ik tussen de 6,8 en 7, nog wat. Wel vrij netjes dacht ik.

Ik vond alleen het taalgebruik in sommige vragen een beetje kut.
Oud 30-05-2005, 18:59
Lindaa
Avatar van Lindaa
Lindaa is offline
Ik vond het ronduit een poedersuiker! ik moet een 3.7 halen, en ik hoop toch zo dat ik die punten bij elkaar heb!

staat er in bij die puntne van samenvatten: "sedert" weet ik veel wat dat betekent! (wist zowat niemand bij ons, en sommigen dus goed gegokt, anderen fout...zoals ik, byebye 4 punten)
en verder zoveel open vragen, bahbah.

de samenvatting van vorig jaar nederlands moest zo moeilijk zijn, ik vond die met oefenen juist heel gemakkelijk, had een 8.5. en nu ben ik toch al heel blij als ik de 3.7 haal...grmbl...
Oud 30-05-2005, 18:59
para siempre
para siempre is offline
ik heb een 2,9 nodig dus dat zit wel knorr
Oud 30-05-2005, 19:04
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Domien schreef op 30-05-2005 @ 18:01 :


Ontopic.
Hoorde net op 3FM dat veel leerlingen de teksten moeilijk vonden. Dat vond ik echt he-le-maal niét!
nou, dat ben ik niet echt met je eens geloof ik. ik moest echt sommige stukken tekst 3 keer lezen voordat het door begon te dringen, viel echt zwaar tegen. en dan hebben ze t over de verlichting, bij mij trad er spontaan verduistering op toen ik aan dat examen moest beginnen, wat een onderwerpen.
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Oud 30-05-2005, 19:11
black pear!
Avatar van black pear!
black pear! is offline
Citaat:
Mr-S schreef op 30-05-2005 @ 19:04 :
nou, dat ben ik niet echt met je eens geloof ik. ik moest echt sommige stukken tekst 3 keer lezen voordat het door begon te dringen, viel echt zwaar tegen. en dan hebben ze t over de verlichting, bij mij trad er spontaan verduistering op toen ik aan dat examen moest beginnen, wat een onderwerpen.
Ja dat verlichting het was heel erg belangrijk voor die text maar ik snap der niks van.
__________________
so... are you gay or straight
Oud 30-05-2005, 19:11
Kiara1988
Kiara1988 is offline
Ik vond de samenvattingstekst niet moeilijk maar die andere wel en dan vooral vraag 13...
ik had: economische en politieke machtsverhoudingen die herzien moeten worden op basis van het verlichtingsidee over rechtvaardigheid... majah volgens mij is dit niej helemaal goed... vond het maar een domme vraag
Oud 30-05-2005, 19:15
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
hoe moet je nu weten wat sedert betekent, dat komt toch niet meer in fatsoenlijk nederlandse taal voor. Volgens mij willen ze juist dat we een laag punt halen ofzo
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 30-05-2005, 19:21
black pear!
Avatar van black pear!
black pear! is offline
Gelukkig wist ik nog wat sedert betekent kwam al eerder voor in een ander examen!!
__________________
so... are you gay or straight
Oud 30-05-2005, 19:23
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 30-05-2005 @ 19:15 :
hoe moet je nu weten wat sedert betekent, dat komt toch niet meer in fatsoenlijk nederlandse taal voor. Volgens mij willen ze juist dat we een laag punt halen ofzo
Sedert is toch sinds? Je wordt geacht de Nederlandse taal te kennen, als je die niet goed kent dan is het terecht dat je voor zo'n vraag weinig punten scoort.

Anyway, ik was na anderhalf uur ongeveer klaar. En als ik heel streng nakijk dan heb ik 35 punten en als ik normaal nakijk 42 punten. Tussen de 6.8 en de 9.3 dus 9.3 zou erg leuk zijn, want dan sta ik een 9 gemiddeld
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 30-05-2005, 19:35
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
je kent niet ieder Nederlands woord, niemand kent alle Nederlandse woorden. In een normaal Nederlands gesprek zegt iedereen gewoon sinds en niet sedert. Het slaat echt gewoon nergens op om moeilijke woorden in een vraag te gaan zetten zodat het moeilijker voor ons wordt. Ik kan mijn verdiende 7 op mijn rapport nu wel vergeten.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 30-05-2005, 19:36
*-Maartje-*
Avatar van *-Maartje-*
*-Maartje-* is offline
Met sedert had ik geen moeite, maakte er voor mezelf gewoon t woord sinds van dan lijkt de vraag al makkelijker. Maar verder was t ook best een saaie tekst, sommige stukken moest ik wel vaker doorlezen voordat ik t snapte maar uiteindelijk toch een voldoende gehaald
Oud 30-05-2005, 19:39
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
zo'n 25 punten... ik had dat van de verlichting niet gelezen in de samenvatting en wist dus echt niet wat "sedert" is...

maar ik moest een 3.9 halen, is wel gelukt...
Oud 30-05-2005, 19:40
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
tekst en vragen boekje waren beide op ander papier
Oud 30-05-2005, 19:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Omg, ik schaam me echt dat ik 5 havist ben. Al heb je zo weinig kennis van de Nederlandse taal dat je niet weet wat 'sedert' is (en dat vind ik al tamelijk vreemd), dan kun je de betekenis toch zo uit de context halen?

Verder vond ik allebei te teksten makkelijk en vooral de tweede ook leuk. Niets te klagen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-05-2005, 19:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 30-05-2005 @ 19:35 :
je kent niet ieder Nederlands woord, niemand kent alle Nederlandse woorden.


Nee, maar een redelijke kennis mag verwacht woren en daar horen woorden als 'sedert' gewoon bij. Daarbij werd het uit de context duidelijk wat het betekende.

Citaat:
Het slaat echt gewoon nergens op om moeilijke woorden in een vraag te gaan zetten zodat het moeilijker voor ons wordt.
Het enige enigszins moeilijke woord in het hele examen was 'seculier', en dat werd gewoon uitgelegd.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-05-2005, 19:45
nomario
nomario is offline
lol @ Juice. Dat jij 'zoveel' van de Nederlandse taal weet, en toevallig de betekenis weet van 'sedert', houdt niet in dat het vanzelfsprekend is dat anderen dit ook weten.

Wat heeft het in godsnaam voor zin om zulke woorden te gebruiken? Woorden waarvan je vooraf al weet dat problemen van gaan komen.
Oud 30-05-2005, 19:49
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
nomario schreef op 30-05-2005 @ 19:45 :
lol @ Juice. Dat jij zoveel van de Nederlandse taal weet, en toevallig de betekenis weet van 'sedert', houdt niet in dat het vanzelfsprekend is dat anderen dit ook weten.


Ik weet niet toevallig de betekenis van 'sedert', dat is gewoon algemene kennis. Althans, dat dacht ik, maar blijkbaar denkt een groot deel van de havisten daar anders over en daar schaam ik me dan toch wel wat voor.

Citaat:
Wat heeft het in godsnaam voor zin om zulke woorden te gebruiken? Woorden waarvan je vooraf al weet dat problemen van gaan komen.
Ik denk niet dat de examinatoren verwachten dat er problemen zouden ontstaan door zo'n woord.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-05-2005, 19:51
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-05-2005 @ 19:40 :
Omg, ik schaam me echt dat ik 5 havist ben. Al heb je zo weinig kennis van de Nederlandse taal dat je niet weet wat 'sedert' is (en dat vind ik al tamelijk vreemd), dan kun je de betekenis toch zo uit de context halen?
Inderdaad, een heleboel gezeur om niets. Zelfs als je de betekenis niet wist (wat ik trouwens best erg vind) dan kon je het nog uit de vraag afleiden!
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 30-05-2005, 19:52
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Sedert het examen Nederlands ben ik gek geworden van dat kut-woord dat me 4 punten heeft gekost.
__________________
Live Life.
Oud 30-05-2005, 19:52
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik wist fucking ook niet wat sedet betekend.. en dat is dus echt NIET algemene nederlandse taal..

heb nu dat punt wel fout met de samenvatting !
__________________
Steady as the goes.....
Oud 30-05-2005, 19:52
nomario
nomario is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-05-2005 @ 19:49 :


Ik weet niet toevallig de betekenis van 'sedert', dat is gewoon algemene kennis. Althans, dat dacht ik, maar blijkbaar denkt een groot deel van de havisten daar anders over en daar schaam ik me dan toch wel wat voor.
Getuigt wederom van weinig intelligentie. Er zullen altijd mensen zijn die bepaalde woorden niet, of juist wel weten. Het slaat nergens op dat je je daarvoor een beetje schaamt. Erg childish.


Citaat:
Juice schreef op 30-05-2005 @ 19:49 :


Ik denk niet dat de examinatoren verwachten dat er problemen zouden ontstaan door zo'n woord.
Niet? Wat jij wil.
Oud 30-05-2005, 19:53
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Mr-S schreef op 30-05-2005 @ 19:04 :
en dan hebben ze t over de verlichting, bij mij trad er spontaan verduistering op toen ik aan dat examen moest beginnen, wat een onderwerpen.
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 30-05-2005, 19:54
nomario
nomario is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 30-05-2005 @ 19:51 :
Inderdaad, een heleboel gezeur om niets. Zelfs als je de betekenis niet wist (wat ik trouwens best erg vind) dan kon je het nog uit de vraag afleiden!
Vind je? Dat is natuurlijk onzin. Het kan twee kanten op, vanaf de Tweede Wereldoorlog, of bijvoorbeeld tot de Tweede Wereldoorlog. Het is waar dat je het uit de tekst af kan leiden, maar uit de vraag? Bullshit.
Oud 30-05-2005, 19:56
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
uit sedert kun je net zo goed uithalen voor dus dat kun je er helemaal niet uithalen. Het woord hoort gewoon niet thuis in de MODERNE Nederlandse taal
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 30-05-2005, 19:57
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
nomario schreef op 30-05-2005 @ 19:54 :
Vind je? Dat is natuurlijk onzin. Het kan twee kanten op, vanaf de Tweede Wereldoorlog, of bijvoorbeeld tot de Tweede Wereldoorlog. Het is waar dat je het uit de tekst af kan leiden, maar uit de vraag? Bullshit.
Ja, maar dan blijft het toch gezeur over niets Of je de betekenis nu uit de tekst of uit de vraag haalt, je hoefde de betekenis in ieder geval niet te weten om toch tot het goede 'antwoord' te komen.
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 30-05-2005, 19:58
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 30-05-2005 @ 19:56 :
uit sedert kun je net zo goed uithalen voor dus dat kun je er helemaal niet uithalen. Het woord hoort gewoon niet thuis in de MODERNE Nederlandse taal
Waarschijnlijk is dat ook de reden dat je het woord nog in het woordenboek kunt terugvinden
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 30-05-2005, 19:59
moontje16
moontje16 is offline
jeetje wat doet iedereen moeilijk over het woord sedert zeg! Kom kom, waar is jullie algemene kennis? Nooit boeken of tijdschriften gelezen met dat woord? En je kon er idd best uit afleiden dat het "sinds" betekent, want het punt ervoor ging over de middeleeuwen tot de tweede wereldoorlog. dus de mensen die hier de punten hebben laten liggen vind ik best triest. (vat het aub niet persoonlijk op, dit zijn gewoon mijn gedachten)
Oud 30-05-2005, 20:01
nomario
nomario is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 30-05-2005 @ 19:57 :
Ja, maar dan blijft het toch gezeur over niets Of je de betekenis nu uit de tekst of uit de vraag haalt, je hoefde de betekenis in ieder geval niet te weten om toch tot het goede 'antwoord' te komen.
Zit natuurlijk wel een waarheid in. Maar ja, ik heb helemaal geen zin om me druk te gaan maken om dingen die toch niet zullen veranderen.


Oh en, je beweert nu dat er alleen maar moderne Nederlandse woorden in het woordenboek staan, dat is ook onzin.
Oud 30-05-2005, 20:04
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
nomario schreef op 30-05-2005 @ 20:01 :
Zit natuurlijk wel een waarheid in. Maar ja, ik heb helemaal geen zin om me druk te gaan maken om dingen die toch niet zullen veranderen.


Oh en, je beweert nu dat er alleen maar moderne Nederlandse woorden in het woordenboek staan, dat is ook onzin.
Nee hoor, dat beweer ik niet! Maar als het echt verouderd zou zijn en dus niet meer gebruikt werd zou het op den duur uit het woordenboek verdwijnen. Nieuwe woorden komen er na verloop van tijd immers ook in. Dat was meer mijn punt

Oh, en met het eerste ben ik het natuurlijk eens!
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 30-05-2005, 20:06
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 30-05-2005 @ 19:52 :
Sedert het examen Nederlands ben ik gek geworden van dat kut-woord dat me 4 punten heeft gekost.
Bij mij 6... ik had die zin van "sedert" wel overgenomen wat me wat puntjes had opgeleverd... maar ik heb omdat ik dacht dat het woord sedert "tot" betekende, daar de hele geschiedenis van "de romantiek" neergezet. Omdat ik dacht dat het zo goed was, en ik niets over de verlichting had gelezen (en dus ook niet verder ben gaan zoeken omdat ik dacht dat 't zo goed was) heeft 't me 6 punten gekost...
Oud 30-05-2005, 20:08
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
*-Maartje-* schreef op 30-05-2005 @ 18:34 :
Hmm de idee vind ik echt niet klinken maar ja zal wel aan mij liggen..

Ik rij in een suzuki swift ja , ik zag je nog fietsen! En je stond eerst nog met merijn bij dat winkeltje..
Dus heb ik het toch goed gezien!



Over het examen...
Het examen was nogal langdradig, saai en qua taalgebruik moeilijk. Het is dat ik enigzins leeservaring heb, en dus een aardige woordenschat heb ontwikkeld, anders zou ik er ook niet altijd uit komen. Daarnaast waren de vraag toch wel erg vaag en dubbelzinnig, ik had de meeste vragen op andere manieren op kunnen vatten en dus een heel anders (en dus fout) antwoord kunnen geven.
De samenvatting maken was ook hartstikke achterlijk. Je moest gewoon alles herhalen wat in de tekst en je hebt al je punten binnen. Met mijn 121 woorden voor de samenvatting is dat dus niet gelukt...Een samenvatting is een samenvatting, bullshit zoals 100duizend kenmerken van de moderne toerist noemen of 100duizend motieven noemen van de mensen uit de Romantiek is gewoon onzin. Als je zegt 'Een kenmerk van de moderne toerist is dat ie met soortgenoten reist' vind ik dat goed, alle kenmerken opnoemen, is weer wat te veel van het goede en is niet echt meer een samenvatting dan....
Maar goed, ik heb, als ik heel streng reken, minimaal 30 punten en kom dus wel aan mijn benodigde 4,8. Maar het was hoe dan ook een kut examen.
__________________
© Ndimension
Oud 30-05-2005, 20:11
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 30-05-2005 @ 19:59 :
jeetje wat doet iedereen moeilijk over het woord sedert zeg! Kom kom, waar is jullie algemene kennis? Nooit boeken of tijdschriften gelezen met dat woord? En je kon er idd best uit afleiden dat het "sinds" betekent, want het punt ervoor ging over de middeleeuwen tot de tweede wereldoorlog. dus de mensen die hier de punten hebben laten liggen vind ik best triest. (vat het aub niet persoonlijk op, dit zijn gewoon mijn gedachten)
Sedert is nogal oudbollig, wie gebruikt er tegenwoordig nog dat woord? Niet zo vreemd dan als er mensen zijn die dat woord niet kennen.
__________________
© Ndimension
Oud 30-05-2005, 20:12
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Wat sedert daar nou.....
Wat sedert je vader nou toch steeds.....
Wat is dat voor raare sedert.....
Dat zal wel een sedertje krijgen....
dat kun je toch nooit goed sederen....
wat een sederachtige opmerking....

het woordt sedert is net zo divers als smurfen
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 30-05-2005, 20:28
moontje16
moontje16 is offline
sedert is idd enigszins oudbollig, dat geef ik toe. maar dat betekent nog niet dat je het niet hoeft te kennen, en dat je het niet hoeft behoren te kennen. het wordt echter nou ook weer niet zooo weinig gebruikt tegenwoordig dat je de eigenlijke betekenis niet eens zou kunnen raden.
Oud 30-05-2005, 20:30
Flosdraad
Flosdraad is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 30-05-2005 @ 20:12 :
Wat sedert daar nou.....
Wat sedert je vader nou toch steeds.....
Wat is dat voor raare sedert.....
Dat zal wel een sedertje krijgen....
dat kun je toch nooit goed sederen....
wat een sederachtige opmerking....

het woordt sedert is net zo divers als smurfen
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het is tijd voor een islamitische samenleving in Nederland!
evelienevdboer
42 01-06-2016 16:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland belastingparadijs?
Love & Peace
15 08-05-2009 12:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederland discrimineert met integratie-examen'
Gatara
81 18-05-2008 00:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Nederlands] Betoog over monarchie/republiek.
OceanEye
3 02-12-2004 21:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [betoog] Verdient Nederland wel beter???
b-z
23 22-10-2004 14:36
Vrije tijd Nederlands wordt Europees Kampioen voetbal!
Martjin
44 24-04-2004 20:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.