Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005 / HAVO
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2005, 19:31
Ingmar87
Ingmar87 is offline
Maarjah ik dacht ook dat mensen wel wisten wat sedert betekend... En dan komen er ook nog van die mensen die niet snappen wat sightseeing is of nog zo'n ander engels woord. Dat kan je toch wel uit de context afleiden? Ik bedoel het gaat niet over één of andere ziekte... En je zit niet voor niets op het HAVO. Dus hierbij pleit ik, gebruik het woord sedert vaker.
Advertentie
Oud 30-05-2005, 19:32
moontje16
moontje16 is offline
danku danku
Oud 30-05-2005, 19:36
Flosdraad
Flosdraad is offline
Citaat:
kipusoep schreef op 30-05-2005 @ 18:01 :
Al dat gezeik over de idee... Mensen het klopt ok, punt uit!
duidelijk. tip: hou op met mensen te verklaren dat het klopt, het helpt niets.
Oud 30-05-2005, 19:37
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 30-05-2005 @ 20:12 :
Wat sedert daar nou.....
Wat sedert je vader nou toch steeds.....
Wat is dat voor raare sedert.....
Dat zal wel een sedertje krijgen....
dat kun je toch nooit goed sederen....
wat een sederachtige opmerking....

het woordt sedert is net zo divers als smurfen
sorry ik weet niet waar jij woont, maar bij mij praten ze niet zo.
__________________
vive le bob?
Oud 30-05-2005, 19:38
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 30-05-2005 @ 20:12 :
Wat sedert daar nou.....
Wat sedert je vader nou toch steeds.....
Wat is dat voor raare sedert.....
Dat zal wel een sedertje krijgen....
dat kun je toch nooit goed sederen....
wat een sederachtige opmerking....
Ja, maar dat stond er niet.
Als er staat 'sedert de Tweede Wereldoorlog' zou je, als je niet weet wat 'sedert' betekend, kunnen denken aan 'voor' en 'sinds'.
Maar de periode voor de Tweede Wereldoorlog komt in een ander punt al aan bod, dus lijkt het me logisch dat je bedenkt dat het 'sinds' moet zijn.

Overigens vind ik het sowieso al dubieus dat je die richtlijnen nodig hebt bij het schrijven van een samenvatting. Ze zijn handig om je er even aan te herinneren wat er ook alweer in moet staan, maar in feite kun je ze gewoon laten voor wat ze zijn en zelf de belangrijke punten uit de tekst halen. Zoals de ontwikkelingen na de Tweede Wereldoorlog.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-05-2005, 19:40
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Het was btw wel schandalig simpel het examen.
Oud 30-05-2005, 19:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
nomario schreef op 30-05-2005 @ 19:52 :
Getuigt wederom van weinig intelligentie. Er zullen altijd mensen zijn die bepaalde woorden niet, of juist wel weten. Het slaat nergens op dat je je daarvoor een beetje schaamt. Erg childish.
Waarom mag ik me er niet voor schamen dat ik tot een groep behoor die een kleine taalachterstand heeft?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-05-2005, 19:41
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Pikey schreef op 30-05-2005 @ 20:40 :
Het was btw wel schandalig simpel het examen.
idd
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-05-2005, 19:42
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-05-2005 @ 20:40 :
Waarom mag ik me er niet voor schamen dat ik tot een groep behoor die een kleine taalachterstand heeft?
Het heeft niet eens zo zeer met taal te maken maar meer met algemene ontwikkeling. Daarnaast heeft iedereen 3 boeken van vóór 1880 voor Nederlands moeten lezen en volgens mij komt in veel van die boeken het woordje sedert wel eens voor
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 30-05-2005, 19:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 30-05-2005 @ 20:42 :
Het heeft niet eens zo zeer met taal te maken maar meer met algemene ontwikkeling. Daarnaast heeft iedereen 3 boeken van vóór 1880 voor Nederlands moeten lezen en volgens mij komt in veel van die boeken het woordje sedert wel eens voor
Dat hoefde ik niet?
__________________
Oud 30-05-2005, 19:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 30-05-2005 @ 20:42 :
Het heeft niet eens zo zeer met taal te maken maar meer met algemene ontwikkeling.
Woorden zijn toch onderdeel van de taal? Als je zulke algemene woorden als 5 havist niet kent mag er toch sprake zijn van een taalachterstand?

Citaat:
Daarnaast heeft iedereen 3 boeken van vóór 1880 voor Nederlands moeten lezen
Pardon? Wij mochten op één boek van Mulisch (Twee Vrouwen) na helemaal zelf kiezen welke boeken uit welke tijd we lazen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-05-2005, 19:53
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
nou ja ik ben sedert mijn geboorte dyslectisch, sedert 6-jarige leesleeftijd heb ik al mankamenten aangetroffen in mijn leescapaciteit. Sedert 10-jarige leeftijd ben ik dan ook officieel dyslectisch en sedert ik dit examen heb gemaakt stem ik voor een grote aanpassing aan het aantal woorden in de Nederlandse taal.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 30-05-2005, 19:54
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Miracle schreef op 30-05-2005 @ 20:52 :
Dat hoefde ik niet?
Serieus??? Wij wel en daarom nam ik ook aan dat dat een exameneis voor het vak letterkunde/literatuur was...
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 30-05-2005, 19:54
moontje16
moontje16 is offline
dat hoefde ik ook niet idd.. wij moesten gewoon 6 literaire boeken van Nederlandse schrijvers lezen', that's it
Oud 30-05-2005, 19:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 30-05-2005 @ 20:53 :
nou ja ik ben sedert mijn geboorte dyslectisch, sedert 6-jarige leesleeftijd heb ik al mankamenten aangetroffen in mijn leescapaciteit. Sedert 10-jarige leeftijd ben ik dan ook officieel dyslectisch en sedert ik dit examen heb gemaakt stem ik voor een grote aanpassing aan het aantal woorden in de Nederlandse taal.
Waarom zou je als je dyslectisch bent niet in staat zijn tot het ontwikkelen van een fatsoenlijke/grote woordenschat?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-05-2005, 19:55
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Of misschien veranderd de taal gewoon en gebruiken we nu andere meer BEKENDE woorden dan uit Hollands dat is ingevoerd bij de taalcorrectie van 1572 omdat het groene boekje nog te dun was
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 30-05-2005, 19:56
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-05-2005 @ 20:53 :
Woorden zijn toch onderdeel van de taal? Als je zulke algemene woorden als 5 havist niet kent mag er toch sprake zijn van een taalachterstand?
Ik vind taalachterstand een veel te groot woord hoor!
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 30-05-2005, 19:58
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 30-05-2005 @ 20:56 :
Ik vind taalachterstand een veel te groot woord hoor!
het is taalaanpassing maar vertel dat maar niet aan Juice, want wij hebben een achterstand ;-)
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 30-05-2005, 19:59
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Wat een grote verschillen trouwens voor letterkunde Dat scholen in dat opzicht zo kunnen verschillen vind ik niet echt netjes. Op mijn school was het zelfs zo erg (voor mij dan) dat we van de drie boeken van vóór 1880 twee uit de Romantiek moesten lezen...
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 30-05-2005, 20:00
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 30-05-2005 @ 20:58 :
het is taalaanpassing maar vertel dat maar niet aan Juice, want wij hebben een achterstand ;-)
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 30-05-2005, 20:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 30-05-2005 @ 20:56 :
Ik vind taalachterstand een veel te groot woord hoor!
Ik ook, daarom zei ik ook 'kleine'.
Maar ik bedoel dat ik de woordenschat van 5 havisten opzienbarend klein vind.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-05-2005, 20:04
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-05-2005 @ 21:00 :
Ik ook, daarom zei ik ook 'kleine'.
Maar ik bedoel dat ik de woordenschat van 5 havisten opzienbarend klein vind.
Het woord blijft hetzelfde of het nu groot of klein is; ik vind niet dat je daarover kunt spreken maar goed... Met het laatste ben ik het wel eens, al kan ik er niet zo'n heel goed oordeel over vellen: ik heb tot de vijfde gymnasium gedaan en lijk nu ook met alles veel minder moeite te hebben dan mijn klasgenoten dus of het echt normaal is om het te weten, na deze commentaren te hebben gelezen ben ik toch wel aan het twijfelen geslagen
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 30-05-2005, 20:04
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
daar gaat hij weer, omdat ik een middeleeuws woord uit 1572 niet ken heb ik en kleine woordenschat

maar komt uit jouw met kennis overgoten mond, dus het zal wel waar zijn
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 30-05-2005, 20:04
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Ik vond het moeilijk. En dan niet om een paar kleine rotwoordjes maar de vragen. Maar heb het net nagekeken en een 6je moet wel lukken.
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Oud 30-05-2005, 20:06
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 30-05-2005 @ 21:04 :
Het woord blijft hetzelfde of het nu groot of klein is; ik vind niet dat je daarover kunt spreken maar goed... Met het laatste ben ik het wel eens, al kan ik er niet zo'n heel goed oordeel over vellen: ik heb tot de vijfde gymnasium gedaan en lijk nu ook met alles veel minder moeite te hebben dan mijn klasgenoten dus of het echt normaal is om het te weten, na deze commentaren te hebben gelezen ben ik toch wel aan het twijfelen geslagen
Voor veel 5 havisten is het blijkbaar wel normaal, en dat vind ik nou juist zo dubieus.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 30-05-2005 om 20:10.
Oud 30-05-2005, 20:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 30-05-2005 @ 21:04 :
daar gaat hij weer, omdat ik een middeleeuws woord uit 1572 niet ken heb ik en kleine woordenschat


Ja.

Of, specifieker: omdat een hele groep mensen met de gemiddelde leeftijd van 17 een simpel 'middeleeuws woord uit 1572', dat nu nog steeds gebruikt wordt, niet kent, schrik ik van de omvang van de woordenschat van deze groep mensen.

Citaat:
maar komt uit jouw met kennis overgoten mond, dus het zal wel waar zijn
Net als iedereen geef ik hier gewoon mijn mening, en ik heb nooit beweerd dat mijn mond met kennis overgoten is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 30-05-2005 om 22:04.
Oud 30-05-2005, 20:21
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
niet alles zo serieus opnemen. Misschien dat 60+'ers sedert nog gebruiken maar Jongere mensen niet. Zet daar dan gewoon sinds neer, dan hoor je niemand zeuren
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 30-05-2005, 20:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik vind het echt onzin dat we dat hadden moeten weten. HAVO is niks weten zowat, je moet alles kunnen afleiden.

Nee, serieus. Ik vind dit totaal niet passen bij de examens die ik vorige week gehad heb. Alles werd uitgelegd en nu gebruiken ze ineens een achterlijk raar woord?
Dat ik de betekenis goed gegokt of goed afgeleid hebt, maakt dan niet uit. Het is gewoon achterlijk.
__________________
Oud 30-05-2005, 20:31
Heroïn Chique
Avatar van Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
hehe grappig hier.
ik heb 36 punten (streng) dus tussen de 7 en de 8.5

en om eerlijk te zijn, het woord "sedert" kende ik wel al, het zou idd eraan kunnen liggen dat ik veel lees. Ik snap de reacties wel maar beetje onzinnig om erover te gaan klagen, lijkt me.
__________________
bonnie and clyde
Oud 30-05-2005, 20:32
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 30-05-2005 @ 20:55 :
Of misschien veranderd de taal gewoon en gebruiken we nu andere meer BEKENDE woorden dan uit Hollands dat is ingevoerd bij de taalcorrectie van 1572 omdat het groene boekje nog te dun was
Op zich moet ik wel zeggen dat 'sedert' nog steeds een normaal Nederlands woord is.

En het Cito maakt de examens wel zo dat ze voor alle 5 HAVO-kandidaten gewoon te maken moeten zijn.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 30-05-2005, 20:35
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Type schreef op 30-05-2005 @ 21:32 :
En het Cito maakt de examens wel zo dat ze voor alle 5 HAVO-kandidaten gewoon te maken moeten zijn.
Dat is dus echt vette onzin. Een meisje in m'n klas heeft wel een hele erge taalachterstand en vooral een lage woordenschat. Ze is buitenlands en heeft daardoor verschrikkelijk veel moeite met de HAVO. Heel veel woorden kent ze gewoon niet en daardoor heeft ze zelfs moeite met biologieexamens omdat ze die bronnen etc. niet goed kan begrijpen.

Cito hanteerd gewoon een bepaald niveau, dat hoeft niet voor iedereen te halen zijn.
__________________
Oud 30-05-2005, 20:37
Heroïn Chique
Avatar van Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Miracle schreef op 30-05-2005 @ 21:35 :
Dat is dus echt vette onzin. Een meisje in m'n klas heeft wel een hele erge taalachterstand en vooral een lage woordenschat. Ze is buitenlands en heeft daardoor verschrikkelijk veel moeite met de HAVO. Heel veel woorden kent ze gewoon niet en daardoor heeft ze zelfs moeite met biologieexamens omdat ze die bronnen etc. niet goed kan begrijpen.

Cito hanteerd gewoon een bepaald niveau, dat hoeft niet voor iedereen te halen zijn.
Ja maar zij is kennelijk een apart geval want ze is niet nederlands?
Ik neem aan dat hij bedoeld dat het examen in het algemeen op een haalbaar niveau zit.
__________________
bonnie and clyde
Oud 30-05-2005, 20:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 30-05-2005 @ 21:37 :
Ja maar zij is kennelijk een apart geval want ze is niet nederlands?
Ik neem aan dat hij bedoeld dat het examen in het algemeen op een haalbaar niveau zit.
Ze is net zo Nederlands als ik?
Het zou kunnen dat hij iets anders bedoeld, dan wat hij zegt. Maar dat kan ik niet ruiken natuurlijk.
__________________
Oud 30-05-2005, 21:08
Ingmar87
Ingmar87 is offline
En hiermee is het verhaaltje UIT...
Kop dicht over sedert
Oud 30-05-2005, 21:09
nomario
nomario is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-05-2005 @ 21:00 :
Ik ook, daarom zei ik ook 'kleine'.
Maar ik bedoel dat ik de woordenschat van 5 havisten opzienbarend klein vind.
Hah, gebaseerd op het niet kennen van 'sedert'?
Oud 30-05-2005, 21:15
fleety girl
Avatar van fleety girl
fleety girl is offline
Citaat:
nomario schreef op 30-05-2005 @ 22:09 :
Hah, gebaseerd op het niet kennen van 'sedert'?
sedert = sinds
Oud 30-05-2005, 21:16
fleety girl
Avatar van fleety girl
fleety girl is offline
Citaat:
Miracle schreef op 30-05-2005 @ 21:35 :
Dat is dus echt vette onzin. Een meisje in m'n klas heeft wel een hele erge taalachterstand en vooral een lage woordenschat. Ze is buitenlands en heeft daardoor verschrikkelijk veel moeite met de HAVO. Heel veel woorden kent ze gewoon niet en daardoor heeft ze zelfs moeite met biologieexamens omdat ze die bronnen etc. niet goed kan begrijpen.

Cito hanteerd gewoon een bepaald niveau, dat hoeft niet voor iedereen te halen zijn.
Dan moet ze geen HAVO doen..
Oud 30-05-2005, 21:19
Tugurio
Tugurio is offline
sedert kan me reet likken
Oud 30-05-2005, 21:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
fleety girl schreef op 30-05-2005 @ 22:16 :
Dan moet ze geen HAVO doen..
Helemaal mee eens. Maar daar hadden we het niet over.
__________________
Oud 30-05-2005, 21:52
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Ingmar87 schreef op 30-05-2005 @ 22:08 :
En hiermee is het verhaaltje UIT...
Kop dicht over sedert
sedert is het pure kwaad
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 30-05-2005, 21:53
nomario
nomario is offline
Citaat:
fleety girl schreef op 30-05-2005 @ 22:15 :
sedert = sinds
Errm, ja? En dat heeft betrekking op? Die reactie was een reactie op Juice die vindt dat mensen die het woord sedert niet kennen een beangstigend kleine woordenschat hebben, zeg maar.
Oud 30-05-2005, 21:55
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Miracle schreef op 30-05-2005 @ 21:35 :
Dat is dus echt vette onzin. Een meisje in m'n klas heeft wel een hele erge taalachterstand en vooral een lage woordenschat. Ze is buitenlands en heeft daardoor verschrikkelijk veel moeite met de HAVO. Heel veel woorden kent ze gewoon niet en daardoor heeft ze zelfs moeite met biologieexamens omdat ze die bronnen etc. niet goed kan begrijpen.

Cito hanteerd gewoon een bepaald niveau, dat hoeft niet voor iedereen te halen zijn.
de gemiddelde Havist moet elk CITO examen kunnen halen. En zij is dus niet de gemiddelde, omdat ze een heel erge taalachterstand heeft, waar een bepaalde reden voor is.

En de mensen die zakken, zakken dus onder andere omdat ze woorden als 'sedert' niet kennen. En dat is dan totaal gerechtvaardigd, want de gemiddelde havist moet dat woord gewoon kennen.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 30-05-2005, 21:56
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Miracle schreef op 30-05-2005 @ 21:35 :
Ze is buitenlands
Citaat:
Miracle schreef op 30-05-2005 @ 21:44 :
Ze is net zo Nederlands als ik?
nu ruik ik niets meer van je...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 30-05-2005, 22:02
MB
Avatar van MB
MB is offline
Het is echt een schande dat zoveel mensen de Nederlandse taal neit fatsoenlijk beheersen Sedert is helemaal niet ouderwets, staat nog vaak zat in de krant en in tijdschriften.

Het zou belachelijk zijn als de LAKS die klacht gegrond vindt.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 30-05-2005, 22:04
nomario
nomario is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 30-05-2005 @ 23:02 :
Het is echt een schande dat zoveel mensen de Nederlandse taal neit fatsoenlijk beheersen Sedert is helemaal niet ouderwets, staat nog vaak zat in de krant en in tijdschriften.

Het zou belachelijk zijn als de LAKS die klacht gegrond vindt.
Pff man, waarom zou iemand de Nederlandse taal niet fatsoenlijk beheersen als degene het woord sedert niet kent?
Oud 30-05-2005, 22:05
Global
Avatar van Global
Global is offline
OMG dat woord ken ik zelfs
Oud 30-05-2005, 22:07
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
nomario schreef op 30-05-2005 @ 22:09 :
Hah, gebaseerd op het niet kennen van 'sedert'?
Dat is natuurlijk maar een soort steekproef, maar ik schrik er wel van ja. Als je 'sedert' al niet kent, kom op zeg.

Overigens is het onzin dat alleen oudere mensen dit gebruiken, ik gebruik het vaak genoeg in schrijftaal.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-05-2005, 22:08
nomario
nomario is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-05-2005 @ 23:07 :
Dat is natuurlijk maar een soort steekproef, maar ik schrik er wel van ja. Als je 'sedert' al niet kent, kom op zeg.

Overigens is het onzin dat alleen oudere mensen dit gebruiken, ik gebruik het vaak genoeg in schrijftaal.
Dat zegt misschien meer over jou.

Onnodige discussies anyway, whatever.
Oud 30-05-2005, 22:10
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Iedereen die klaagt over het woord 'sedert' moet uitgesloten worden van een Havodiploma en gewoon VMBO gaan doen. Scheelt ook weer bij het nakijken.
__________________
will spread for Karl Pilkington
Oud 30-05-2005, 22:11
Verwijderd
Ik vond het best simpel allemaal. De discussie over sedert vind ik lame.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het is tijd voor een islamitische samenleving in Nederland!
evelienevdboer
42 01-06-2016 15:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland belastingparadijs?
Love & Peace
15 08-05-2009 11:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederland discrimineert met integratie-examen'
Gatara
81 17-05-2008 23:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Nederlands] Betoog over monarchie/republiek.
OceanEye
3 02-12-2004 20:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [betoog] Verdient Nederland wel beter???
b-z
23 22-10-2004 13:36
Vrije tijd Nederlands wordt Europees Kampioen voetbal!
Martjin
44 24-04-2004 19:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.