Oud 15-04-2008, 16:29
ebbing
Avatar van ebbing
ebbing is offline
Hey,

ik wist niet zo goed waar ik deze Topic moest plaatsen Duzz , here it is
ik heb mijn sweet 18 komt er aan en sta voor een keuze, betreft mijn auto die ik krijg.
Ik moet er bij zegen dat ik in het buiten land woon in Oost-Europa . de wegen hier zijn er slecht naa ja niet overall maar in het algemeen wel. Duzz veel gaten in de weg.. als ik rij dan is het soms net een 8baan want je moet al de gaten ontwijken.
Van mijn huis naar school is maar 4 km. ik zie jullie nu al weg de kap de fiets, (hoe zeg ik dit in het Nederlands )als je een dood wens hebt ga je fietsen.. echt man, er is hier geen fietser te bekken wat je word echt dood gereden en je heb geen enkel recht. Als fietser. En de school bus sucks

Zo als het er nu uit ziet heb ik de keuze van een, Porsche Boxster en een mercedes benz m-klasse.

p.s. mijn vriendin zegt dat ik een auto moet nemen met meer dan 2 stoelen, bla bla bla hoe kijk jij hier tegen aan?

en ben ik veel geld kwijt aan benzine en shit?

Mijn kamer genoot heeft een z3 en heeft hem verhoogt om niet teveel schade te krijgen. Kan ik dit doen bij porsche ?

Sorry for mijn Nederlands maar ik speek het bijna nooit meer of schrijven 
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2008, 17:28
Verwijderd
Ten eerste: http://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104

Laatst gewijzigd op 15-04-2008 om 17:28. Reden: Offtopic na het eerste punt.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 17:29
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Inderdaad, dit hoort niet op Werk, Geld & Recht, maar op Verkeer & Vervoer. Dus daar gaat de topic nu heen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 17:54
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
hoeveel geld heb je te besteden? als je n vriend met n z3 hebt gok ik op zo een 10k?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 18:05
ebbing
Avatar van ebbing
ebbing is offline
its 15 to 20k for me
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 18:51
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Gezien het wegdek soms in het voormalig Oost-blok zou ik geen roadster nemen, kosten en alles even daargelaten. Mercedes M-klasse is een SUV (wellicht dat jij een ander model in je hoofd hebt?) en van die twee duidelijke de betere keuze in dit geval. Een fatsoenlijke kofferbak en ruimte voor meer dan twee personen is vaak wel handig, ja

Voor hetzelfde bedrag als die M-klasse zou je ook meer naar een Toyota Landcruiser 90 Wagon kunnen kijken. Ook een SUV, maar zijnde een Toyota zou ik die eerder aanraden. Eén of andere Volvo zou ook een goede keuze zijn. Sowieso zijn het type auto's wat jij opnoemt niet bepaald zuinig te noemen. Mercedes zal sowieso duurder in onderhoud zijn. Verzekering en belasting is in Nederland vrij hoog voor dat soort auto's, maar ik heb geen idee hoe dat in jouw land zit. En de gemiddelde jongere koopt als eerste auto ook een wagen die IETS goedkoper en ouder is dan wat jij nu aandraagt

Kosten (onderhoud, verzekering, brandstof, belasting) zal je zelf moeten uitzoeken want dat zal wel afwijken van hier in Nederland. Het is handiger als je eerst wat wensen doorgeeft (nieuwe auto of tweedehands, soort auto, opties etc.), en of je budget in euro's is en zou gelden voor de Nederlandse markt (ook de marktprijzen van auto's kennen wij natuurlijk niet voor een ander land) Misschien nog beter is gewoon inlichtingen winnen bij je landgenoten ipv hier.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 19:08
ebbing
Avatar van ebbing
ebbing is offline
dank je kent,
okey duzz ik heb 15.000 tot 20.000 €
het moet een automaat zijn als het een suv word.
of een cabrio.. ik ben daar nog niet helemaal uit.
ik heb nog 1 jaar high school en dan ga ik naar nederland Study doen duzz auto gaat mee..

wens for merk..

ik will iets met een beetje staatus zo gaat het hier..
maar ik will geen BMW want echt de heft van de gasten in mijn klas hebben een BMW. duzz ik niet.

ik denk dat het een 2hands car moet zijn want je kun geen newe koopen voor maar 20 k denk ik..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 19:43
Ivo
Ivo is offline
Auto gaat mee naar NL? Hou dan rekening met een flinke invoerheffing, zeker bij de auto's waar we het hier over hebben. Je moet rekening houden met invoerkosten (keuring voor het verkrijgen van NL kenteken en BPM) van enkele duizenden euro's bij de auto's waar we het hier over hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Auto gaat mee naar NL? Hou dan rekening met een flinke invoerheffing, zeker bij de auto's waar we het hier over hebben. Je moet rekening houden met invoerkosten (keuring voor het verkrijgen van NL kenteken en BPM) van enkele duizenden euro's bij de auto's waar we het hier over hebben.
Niet wanneer de auto op Oostblokplaten blijft rijden maar daar zitten ook weer regels en tijdsbestekken aan.

Wat je vraag betreft:
Ja, een Porsche kún je verhogen (). Het ziet er niet uit maar het kan wel. Als de wegen echt zó slecht zijn, kun je beter kijken naar een Volvo, Subaru of Toyota. Allemaal prima auto's die hoger van de weg liggen dan een Porsche of Z3.
Daarbij heeft iedere Subaru permanente 4-wielaandrijving dus dat is ook een pluspunt als je actief gaten moet gaan ontwijken imo.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 20:20
ebbing
Avatar van ebbing
ebbing is offline
Citaat:
Auto gaat mee naar NL? Hou dan rekening met een flinke invoerheffing, zeker bij de auto's waar we het hier over hebben. Je moet rekening houden met invoerkosten (keuring voor het verkrijgen van NL kenteken en BPM) van enkele duizenden euro's bij de auto's waar we het hier over hebben.
hoeveel geld hebben we het hier over?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 20:35
ebbing
Avatar van ebbing
ebbing is offline
Niet wanneer de auto op Oostblokplaten blijft rijden maar daar zitten ook weer regels en tijdsbestekken aan.
ja we zijn nu well EU.. Duzz denk je dat ik niet mijn plaaten hoev teveranderen?

wat voor auto zit u aan te denken dan? welk merk en tiepe. ik will its cools maar dat well een gat kan overleeven

Laatst gewijzigd op 15-04-2008 om 20:48.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 20:36
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Benzineprijs in oost-europa is niet te vergelijken met de Nederlandse benzine-prijzen? Daarbij ligt het er maar net aan hoeveel je er uiteindelijk mee rijdt, aangezien het vast niet alleen bij die schoolritten blijft?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 20:45
ebbing
Avatar van ebbing
ebbing is offline
Bezinprijsen zijn niet zo ander denk ik...
in heet weekend ga ik vaak naar huis dass 300 km verder. we lekkere autobaanen Duzz das goed.
duzz er gaat best veel in gereeden worden
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Niet wanneer de auto op Oostblokplaten blijft rijden maar daar zitten ook weer regels en tijdsbestekken aan.
ja we zijn nu well EU.. Duzz denk je dat ik niet mijn plaaten hoev teveranderen?

wat voor auto zit u aan te denken dan? welk merk en tiepe. ik will its cools maar dat well een gat kan overleeven
Dat hangt ervanaf. Verhuis je ook weer naar Nederland? In dat geval zou je sowieso je auto over moeten laten schrijven naar Nederlandse platen en dus ook importheffing moeten betalen. Hoeveel dat is, hangt af van de leeftijd van de auto die je koopt. Dat gaat met percentages van de BPM over de nieuwwaarde enzo. Het fijne weet ik er niet vanaf maar het kán, als je een nieuwe auto koopt, flink geld kosten (denk in de richting van een paar duizend euro, afhankelijk van de nieuwwaarde van de auto).

Overigens, denk ook even na over je rijbewijs. Als je dat niet in Nederland hebt gehaald moet je dat wel binnen 6 maanden over laten zetten naar een Nederlands rijbewijs als je hier gaat wonen.

Tja, dat hangt er van af wat jij cool vindt. Een Porsche Boxster is leuk (maar dan wel graag de Boxster S anders rijdt een tractor je er nog uit bij het stoplicht) maar zuipt erg veel en dat is in Nederland niet te betalen over het algemeen (Euro95 kost hier €1,55 per liter).
Persoonlijk zou ik gaan voor een Volvo S40 of S60. Dat zijn auto's die van dezelfde kwaliteit zijn als een BMW of Mercedes maar toch net wat minder kosten in onderhoud en net wat minder benzine verbruiken, al hangt dit natuurlijk wel af van de motor die je erin hebt liggen.
Een Japanse auto is ook prima om in te rijden en heeft als voordeel dat die veel goedkoper in onderhoud zijn (zowel qua wat een onderhoudsbeurt kost als wat de onderdelen kosten als de hoeveelheid onderhoud die die auto's gemiddeld genomen nodig hebben), maar het 'nadeel' is dat dat niet altijd even coole auto's zijn. Wellicht dat je kunt kijken naar een Honda Civic 1.5i VTEC-E uit 2001, 2002. 1.5i lijkt niks maar het ding heeft nog steeds 110pk ofzo en kan érg hoog in de toeren klimmen (als de motor warm is dan). Daarnaast is onderhoud relatief goedkoop en rijden die auto's ook prima.
Ik zou je sowieso absoluut aanraden om een wat oudere auto te kopen, in verband met je aankomende verhuizing naar Nederland. Dat kan je heel veel geld gaan schelen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 19:15
Ivo
Ivo is offline
Auto importeren naar NL is verplicht als je langer dan 6 maaden in Nederland woonachtig bent. Zelfde geld voor het rijbewijs.
Het te betalen bedrag kan flink oplopen bij een nieuwe of bijna nieuwe auto. Je hebt het dan echt wel over duizenden Euro's. Als je 20k spendeert aan een redelijk nieuwe auto ben je toch wel 3000 tot 5000 euro kwijt voor de invoerprocedure.
Bij een auto van een jaar of 10 oud betaal je waarschijnlijk voor het invoeren niet meer dan 1000 euro, of de auto moet wel een heel hoge nieuwwaarde gehad hebben. Alle bedragen nog afgezien van APK-keuringseisen waar je auto aan moet voldoen, wat mogelijk nog reparatiekosten met zich meebrengt. Als ik zie wat er in Oost Europa rondrijdt zijn de keuringseisen daar veel minder streng als bij ons, dus een auto die in Oost Europa goedgekeurd wordt tijdens de jaarlijkse keuring kan hier wel eens zwaar afgekeurd worden.
Is het het wel waard om je auto mee te nemen. Bij verblijf in NL korter dan 6 maanden is er niet zo'n probleem, maar als je hier langer zult blijven is het invoeren van een auto een hoop gedoe. Het is dan wellicht veel makkelijker om nu tijdelijk een wat goedkopere auto te kopen van een model wat je in jouw omgeving veel ziet (= makkelijk te verkopen als je naar Nederland verhuist) en dan in Nederland op je gemak echt wat leuks uitzoeken (of van tevoren al bedenken in wat voor auto je hier wilt rondrijden), zonder het hele invoer-gedoe er omheen.

Een VW passat, Volvo, BMW o.i.d. op leeftijd ( ca. 10-12 jaar oud) is ook een prima reiswagen. Niet zo stoer en hip als een veel nieuwer en luxer model, maar is dat echt een must als je er maar een paar maanden in kan rondrijden?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 23:50
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Als je in Nederland een studie gaat volgen zal je hier, neem ik aan, toch een jaar of wat (4, meestal) blijven wonen. Ik zou dan nog even wachten met een auto kopen, in ieder geval een dure, als je al over 6 maanden hier naar toe komt. Met zo'n budget kan je een wat oudere, goedkopere auto kopen voor de periode dat je in het eigen land bent en als je weg gaat weer verkopen. Dan kan je hier in Nederland kijken naar wat duurders.

Ik heb trouwens geen idee wat bij jullie 'status' heeft. Wellicht prijs, wellicht motorvermogen (al is dat vaak al aan elkaar gebonden ), wellicht getuned, wellicht zeldzaam. Sowieso zou ik zelf geen auto kopen alleen voor de status, maar iets wat ik zelf mooi en fijn vind om te rijden.

Edit:/ Wat Ivo al zei, dus Ik had daar overheen gelezen...
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 12:01
Verwijderd
Neem een BMW X5, die komt wat makkelijker door dat soort gaten heen heowel ook niet echt bedoeld voor offroad).
Ik raad een Porsche echt af, ik heb er ook een en het is echt een hell om met slecht wegdek te rijden hoor (ja maakt je constant zorgen om de bumpers, velgen, etc )

Of anders een Range Rover (Sport).
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 15:57
Lethe
Lethe is offline
Ik twijfel tussen een Renault Twingo en een peugeot 107. Wat vinden jullie?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-04-2008, 20:24
Verwijderd
Hangt er vanaf wat jij ermee wilt en hoeveel jij ermee denkt te rijden. Ook welke Twingo (de Twingo I of de Twingo II?), motor, uitvoering etc.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 23:42
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
BMW X5 rijdt echt fantastisch
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 01:10
Verwijderd
Hangt wel van de motor af die er in ligt. Ik vond de 3.0si toch wel wat te licht voor die auto. De 4.4i V8 was echt een beest daarentegen! Betwijfel alleen of je die voor rond de €20.000,- gaat vinden
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 12:29
Verwijderd
je zou maar een sweet 18 cadeau van 20.000 euro krijgen, doe de groetjes aan mtv :') niet te hard gehuild omdat de taart niet jouw kleur had hoop ik heh?
verder ontopic: ik zou voor een 4x4 gaan, groetjes
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 20:50
ebbing
Avatar van ebbing
ebbing is offline
Hartstikke bedank voor jullie hulp.

over het importeren van je auto, i mean thats Fuck up..
wat als ik mijn auto in Nederland koop?
Want ik kan hier gewoon me rijden moet alleen maar 1 keer in de 3 maand effe het land in en uit.

ik heb mijn rijbewijs al. Moet ik een test doen als in Nederland ga wonen of krijg ik hem gewoon 

Okey 4x4 is het beste maar wat is een mooi , voor 20k..
daar kan ik geen Range Rover Sport of x5 voor krijgen denk ik
Cheers..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 02:31
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
D'r zijn zat 4x4 auto's. Zelfs Fiat heeft daar eentje van met z'n nieuwe Panda (schijnt overigens nog niet eens zo heel slecht te zijn, maar dat terzijde). Je zal toch nog wat beter moeten aangeven wat je zoekt
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De economie
ik_eet_egels
36 22-08-2013 14:26
Verkeer & Vervoer De mooiste auto aller tijden.
Verwijderd
40 14-09-2008 10:52
Games Eindlijst goeie games PS2.
Koning
52 29-03-2008 01:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 17:55
Verkeer & Vervoer [fototopic]Jouw auto fototopic
mrhanky
163 24-11-2005 16:58
Games Xbox game gezocht
Gandalf
2 13-04-2003 13:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.