Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2013, 14:35
noahmarijn
noahmarijn is offline
Hallo allemaal,
We zouden het echt super chill vinden als jullie onze enquête zouden willen invullen voor ons profielwerkstuk.
We zitten nu in 6VWO en moeten zoveel mogelijk reacties op onze enquête hebben!
Hierbij de link: http://enquetemaken.nu/r/rh33
Dankjulliewel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2013, 23:19
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ik heb eigenlijk maar 1 belangrijke opmerking, je vragenlijst is zo opgesteld alsof mensen bewust iets kopen naar aanleiding van reclame, dit terwijl de meest krachtige reclame juist degene die op je onbewuste werken

Verder:
7. Drinkt u cola?*
Ik mis de optie: Meestal coca cola

11. Welke Coca-Cola drinkt u vaak?*
Dit zou van mij een meerdere opties mogelijk vraag mogen zijn (ik drink zowel gewone coca cola, als cherry coke en coke lemon vaak/regelmatig)

Verder vraag ik me af waarom niet over reclame in het algemeen, coca cola voert natuurlijk een aardig succesvolle PR (kleur rood, opzweepende muziek, veel en vaak hun zeer herkenbare logo, het design van het flesje), maar zou het niet interessanter zijn uit te vinden waarom de ene manier van reclame maken succesvoller is dan de ander (niet dat dat al niet helemaal doodonderzocht is )
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 15-10-2013 om 23:24.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2013, 12:41
brands
Avatar van brands
brands is offline
Ingevuld. Ben het eens met de opmerkingen die arPos hieronder heeft gemaakt. Succes verder met je onderzoek.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 16-10-2013, 15:43
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Dit hoort hier niet. Ik verplaats het naar de kantine.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 16-10-2013, 18:34
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ingevuld!
__________________
Ik weet niet beter.

Laatst gewijzigd op 16-10-2013 om 18:35. Reden: te flauwwww. :bloos:
Met citaat reageren
Oud 16-10-2013, 19:17
ProBro
ProBro is offline
Beetje raar coca cola life wat dacht je van coca cola zero wat is dat dan ?!?
En meerkeuze mischien
__________________
Nothing beter than a cat wearing a hat riding on a tank
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 13:25
Verwijderd
ingevuld.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 16:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Beetje raar coca cola life wat dacht je van coca cola zero wat is dat dan ?!?
En meerkeuze mischien
"zero" is cola light voor mannen (want die dronken geen light) en gaat over geen suiker.

life gaat blijkbaar om calorieën (en waarom die niet voornamelijk in de suiker zouden zitten beats me inderdaad)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 16:55
Verwijderd
Dat mannen geen Light dronken kwam door al die reclames met halfnaakte mannen en soppende vrouwen Daarom zijn de reclames voor Zero zo overdreven stoer met motors, helikopters en explosies. De Light voor de man, maar ik vind Zero zelf zoveel beter smaken dan Light. Light was 'Ugh ik drink dit maar omdat het geen calorieën heeft, maar ik zou veel liever Regular drinken', Zero drink ik liever dan Regular zelfs. Zero en Light hebben geen calorieën.

Maar wat het nut van een tussencola zou moeten zijn? Die Life zou de helft van de calorieën van Regular moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 01:04
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ja dat vraag ik me dus een tijdje al af, zit er een andere zoetstof in zero t.o.v. light of is het gewoon hetzelfde, ik hoor mensen vaker zeggen dat ze zero lekkerder vinden dan light (en met name vrouwen dus dat is dan leuk dat straks niemand nog light drinkt)

Ik vind alle zero's m.u.v. fanta een enorme ranssmaak achterlaten, de fanta vind ik alleen lekkerder omdat de orginele fanta zo ongelooflijk mierzoet is.

Het nut van een tussencola is dan denk ik voor dikke mensen die net willen doen of ze goed bezig zijn zonder goed bezig te zijn, mensen die wel minder caloriën willen maar niet zo veel zoetstof, of het is gewoon malle product placement om "maar weer iets nieuws te doen" ofzo
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 01:17
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
ahh gevonden, het zit em in de verhouding zoetstoffen
in zero zit beduidend minder Acesulfaam-K maar wat meer aspartaam, minder cafeïne ook.

Nouja, ik gooi ze allemaal weg voor een fles dr Pepper in ieder geval
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 09:23
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Of voor mensen die wel gewone cola wel lekkerder vinden, maar de calorieën niet willen. Ook ik ben een van die vrouwen die liever zero drinkt, al heb ik het liefst gewoon pepsi.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 12:05
Verwijderd
Pepsi vind ik zo afschuwelijk walgelijk, dat drink ik alleen als er echt niets anders is, maar ik drink nog liever water

De Life zou dan inderdaad interessant kunnen worden in de Aspertaam-hetze, met suiker, dus 'veroorzaakt geen MSachtige klachten' maar toch beter dan Regular, want minder calorieën. Misschien niet eens zo stom met al die terugkerende hoaxen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 13:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Of voor mensen die wel gewone cola wel lekkerder vinden, maar de calorieën niet willen. Ook ik ben een van die vrouwen die liever zero drinkt, al heb ik het liefst gewoon pepsi.
Ja maar dit is het dus, coca cola claimt op haar website dat "zero" de light is die de orginele coca cola smaak behoud.

Citaat:
De Life zou dan inderdaad interessant kunnen worden in de Aspertaam-hetze, met suiker, dus 'veroorzaakt geen MSachtige klachten' maar toch beter dan Regular, want minder calorieën. Misschien niet eens zo stom met al die terugkerende hoaxen.
Ja er zal wel een markt zijn, of niet maar wat geeft dat coca cola bezit zoveel drankmerken dat het niet echt uitmaakt of die ene soort een succes wordt of niet.

Tis op zichzelf al prima marketing door te zeggen; Kijk of jullie het nou massaal willen of niet we geven jullie in ieder geval een overvloed aan keuze; just in case.

Citaat:
Pepsi vind ik zo afschuwelijk walgelijk
'
Ik vind de smaak niet eens echt vies, maar vind dat er net zoals bij goedkopere merken bij Pepsi een vreselijk nare nasmaak blijft rondhangen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 13:19
Verwijderd
Mij maakt het ook niet uit wat ze uitbrengen, ik zat alleen een beetje te zoeken naar het nut, want het is niks nieuws qua smaak en er zijn al twee light varianten, maar de doelgroep is misschien die groep mensen die into de paniekzaaierij zijn, vandaar ook de naam Life. Choose Life!

En er zijn goedkopere merken die ik eerder zou drinken dan Pepsi, zeker van Pepsi Max draait mijn maag zich om. Voordeel van dat ik nu standaard Cola Zero drink is dat ik dat krijg of het antwoord, we hebben wel Light of, we hebben Pepsi. Dan kan ik iets anders verzinnen. Als je cola vraagt en dan onverwacht opgezadeld wordt met iets dat je niet lust, meh. Dat probleem was overigens groter in Nederland, in België heeft Pepdi minder voet aan de grond gekregen geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 13:28
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Pepsi vind ik zo afschuwelijk walgelijk, dat drink ik alleen als er echt niets anders is, maar ik drink nog liever water .
Ik drink sowieso het liefst van alles water. Maar ik vind pepsi oprecht lekkerder dan de vieze coca cola. En zéker lekkerder dan smerige dr. Pepper. Maar cola zero is wel prima.
Ik heb hetzelde trouwens met de sinas/fanta en de 7-up/sprite, mijn voorkeur gaat naar de niet coca cola-fabriek varianten. Best vervelend, aangezien dat toch in restaurants, cafe en op feestjes de voorkeur heeft.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 17:19
Verwijderd
Sisi > Fanta (lemon en Nederlandse pomelo gaan daar weer overheen )
7up > Sprite

Enkel Coca > Pepsi ^^
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 01:35
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Achja wansmaak is ook een smaak

alleen bij 7up, sprite heb ik dan weer geen enkele voorkeur.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-10-2013, 11:03
liesje-Xx
liesje-Xx is offline
Hoi allemaal,

Ook ik doe onderzoek naar Coca Cola door middel van een enquête. Ik zou het dan ook erg fijn vinden als jullie hier tijd voor willen nemen. Het is niet eens vijf minuutjes van je tijd en is anoniem. Met de resultaten moet ik uiteindelijk een verbeterplan schrijven voor de Nederlandse website van Coca Cola. Bij deze link vind je de enquête: http://www.thesistools.com/web/?id=371646

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2013, 11:41
Verwijderd
Ik heb een idee dat ik die enquête als eens heb ingevuld op een ander sub fora
Met citaat reageren
Oud 22-10-2013, 11:44
Verwijderd
Er stonden een paar crossposts, maar die zijn nu verwijderd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.