Oud 11-11-2013, 08:06
Verwijderd
Nieuwe onervaren spelers gewoon nooit meer geliefden maken
Advertentie
Oud 11-11-2013, 08:13
Verwijderd
Aila is geen nieuwe onervaren speler
Oud 11-11-2013, 08:15
Verwijderd
O
Oud 11-11-2013, 08:58
Verwijderd
Ik heb, net als Dark Phoenix, zelfs behoorlijk wat spellen met aila gespeeld. Dit gaat niet om gebrek aan ervaring, maar gebrek aan inzet. En dat terwijl er een specifieke medespeler direct schade van ondervindt. Plus ook nog wordt bestempeld als oorzaak van haar blunders. De rest was al allemaal achter de rug, maar dit laatste vind ik gewoon sneu. Daarom ging ik er nog een keer op in. Maar ik heb wel gezegd wat ik wilde zeggen, dus ik stop met posten hierover.
Oud 11-11-2013, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Ja dat zeg ik 1 edit van een irrelevant stemlijstje en een verkeerde naam bij een quote, waar ik direct voor uitkwam de aandacht juist extra op me vestigen en niet negeren, waarom zou ik dat doen als wolf/verrader/geliefde.

Dus dat hebben jullie mooi uitgespeeld.
Eh nee, niet één edit. Van pagina 2 tem 3 zie ik zo al 8 keer een edit van je voorbij komen. Ik heb je één keer werkelijk een post zien verwijderen op het moment dat je het deed (omdat die mobiel nog open stond), er waren er veel meer, maar dat heb ik nooit gebruikt omdat dat de afspraak is. Ik heb ook daar gezegd dat onduidelijk editten en in stilte verwijderen gedrag is wat ik verdacht vind.

Citaat:
nee jij ziet ook dat ik 'ge-edit' heb, niet de verwijderde maar enfin toch wel die met de verkeerde naam bij de quote, als mutant een goede was geweest had ze daar niks van gemaakt, maarja...
Ik wil er op wijzen dat ik het niet had gezien. Pas toen Absinthe erover begon, had ik iets van, eh ok, heeft dat misschien een reden? Maar je kunt ook teruglezen dat ik je meerdere keren heb verdedigd dat het volgens mij gewoon een stommiteit was in de manier hoe je hebt gequote. Met als gevaar te worden gezien als jouw geliefde. Aan die naam hechtte ik weinig spelwaarde, maar het maakte je wel verwarrend.

Citaat:
volgens mij klikken jullie die niet eens open, maar ik had hoe dan ook die post net zo best kunnen laten staan het was alleen foutief en voegde niks toe en ik moest de grote post vermijden dus ik dacht verwijder em... omdat absinthe en mutant slecht waren (en een paar andere zeer bekwame spelers) werd dat aangegrepen nádat ik ook nog die quotefout maakte, het viel me nog mee dat het 50/50 was die ronde dat ik hing, had daar lusi en niet neko moeten stemmen.
Opnieuw, ik heb niks aangegrepen. Ik heb jou enkel opgevraagd omdát je een verwarrende speler was en het zou best kunnen dat je dan de leerlingheks bent die graag de aandacht zou afleiden van de wolven of gewoon wat wil fucken of whatever. Daarna heb ik nog proberen te vermijden dat je gehangen werd (vooral omdat ik de geliefden wou aanpakken natuurlijk, anders... ) en gezegd dat het niet waarschijnlijk was dat je wolf was, enkel misschien een evil verwarringszaaier.


Dus eh, nee, ik heb niks aangegrepen of goed uitgespeeld wat jou betreft. Het was wel in het voordeel van de wolven dat de dorpelingen sneuvelden, maar ik kon op dat niet minder care voor jou als dorpeling hebben

Editten en verwijderen is iets dat aandacht trekt in elk spel, dus je hebt het je helemaal zelf aangedaan
Oud 11-11-2013, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Editten en verwijderen is iets dat aandacht trekt in elk spel, dus je hebt het je helemaal zelf aangedaan
Mee eens.

Overigens wil ik benadrukken dat ik het 'voordeel' van de plusjes ook geen ramp vind en al helemaal niet denk of wil(de) suggereren dat men er 'gebruik' van maakt.
Oud 11-11-2013, 09:33
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
wat een naar gepraat van lusi/q en mutant over aila. alsof ze het hele spel voor jullie verpest heeft. ontzettend overtrokken! Je hebt t niet voor t kiezen met wie je in een team wordt gezet, zo werkt t spel. En: het is een spelletje! Ik krijg er echt een heel naar pesterig gevoel bij hoe jullie haar aanvallen. Not cool.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 11-11-2013, 09:37
Verwijderd
Oh nou, onkunde uitleggen is niet per se pesten. Los daarvan speel ik altijd om te winnen Als je dat niet doet kan je beter gaan kantklossen, het is ook niet leuk als je wint van mensen die vinden 'dat het maar een spelletje is'. Dat ís het natuurlijk ook wel, maar hey. Bring your best game.
Oud 11-11-2013, 09:43
Verwijderd
Ik val niemand aan Ze heeft voor mij in ieder geval zeker niks verpest. Ik zei al eerder dat ze me verdwaald lijkt in het 'de wolven moeten altijd hangen' en probeer ook uit te leggen waarom. Misschien klink ik onaardig, dat is niet de bedoeling.
Ik bedoelde zeker niet dat ze nooit meer mag meespelen, ik zie dat dat wel zo kan overkomen, dat is dus ook niet de bedoeling. Maar wel dat het onhandig is dat je de regels niet blijkt te kennen als je wil spelen en dat is nooit leuk in een spel (toch eentje online waar je je vrijwillig voor opgeeft ^^ in een huiskamer gezelschapsspellen waar je niet aan kan ontkomen is iets anders ), evenmin als mensen die meedoen en dan toch niet meedoen ofzo, zeker als er anderen afhankelijk van je zijn.
Oud 11-11-2013, 09:46
Verwijderd
Citaat:
wat een naar gepraat van lusi/q en mutant over aila. alsof ze het hele spel voor jullie verpest heeft. ontzettend overtrokken! Je hebt t niet voor t kiezen met wie je in een team wordt gezet, zo werkt t spel. En: het is een spelletje! Ik krijg er echt een heel naar pesterig gevoel bij hoe jullie haar aanvallen. Not cool.
Zoals ik al zei, ik heb in eerste instantie aangegeven dat geliefdenschap op meerdere niveaus frustrerend was. Daar hield ik het extréém netjes mee. Als dan wordt gesteld dat iemand de doodsteek gaf want er werd haar vertéld wat ze moest doen en ik zou hebben gezegd dat we sowieso doodgingen, dan is het wat mij betreft niet meer dan logisch dat ik beide leugens rechtzet.

Los daarvan heb ik al lang de wolven gefeliciteerd en het een goed spel genoemd. Het was wat mij betreft al klaar, maar na zoveel ergernissen inhouden ook nog zo weggezet worden, nee bedankt. Dan mag ook best iedereen weten hoe het zit. Phoebs, jij was aila's cupidoverdachte
Oud 11-11-2013, 09:56
Verwijderd
Phoebe, Mutant, ik heb ook nooit gedacht dat jullie je macht zouden misbruiken wat betreft verwijderde posts. Alleen vind ik het wel belangrijk te weten wie er zit te piekeren over een post plaatsen en daar bijvoorbeeld te onzeker voor was. Dat is een stukje informatie die jullie wel hadden en niks aan konden doen. Die vraag kwam dus ook vanuit mij. Het kan je beeld van een speler best beïnvloeden, al is Arpos gewoon een nerveuze forumer, niet specifiek speler


Overigens, mijn gemiep daarover moest daarna door Q verdedigd worden, illustreert de praktische moeilijkheden van samen spelen volgende keer gesplitst en functie geheim voor de ander
Oud 11-11-2013, 10:26
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Overigens, mijn gemiep daarover moest daarna door Q verdedigd worden, illustreert de praktische moeilijkheden van samen spelen volgende keer gesplitst en functie geheim voor de ander
Ja want allebei meespelen en rollen voor elkaar geheim houden is nooit lastig.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 11-11-2013, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Ja want allebei meespelen en rollen voor elkaar geheim houden is nooit lastig.
Ik kan dat inmiddels heel goed thank you very much


Dat was ook wel een opluchting voor ons beide destijds, dankzij geliefdenschap niet stiekem te hoeven doen IRL gaaf spel. Ook heeft Neko ooit als groentje mij en MEPHISTOPHILIS aan elkaar gekoppeld op basis van onze avatars. Mijn vies roze en zijn bijna zwarte foto van zichzelf.
Oud 11-11-2013, 10:43
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 11-11-2013, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Phoebe, Mutant, ik heb ook nooit gedacht dat jullie je macht zouden misbruiken wat betreft verwijderde posts. Alleen vind ik het wel belangrijk te weten wie er zit te piekeren over een post plaatsen en daar bijvoorbeeld te onzeker voor was. Dat is een stukje informatie die jullie wel hadden en niks aan konden doen. Die vraag kwam dus ook vanuit mij. Het kan je beeld van een speler best beïnvloeden, al is Arpos gewoon een nerveuze forumer, niet specifiek speler


Overigens, mijn gemiep daarover moest daarna door Q verdedigd worden, illustreert de praktische moeilijkheden van samen spelen volgende keer gesplitst en functie geheim voor de ander
Zo vatte ik het ook niet op, maar ik vond het wel een beetje gezeur ^^ Vooral omdat het nooit eerder een issue is geweest (volgens mij was het nu ook wel de eerste keer dat ik zoveel edits en verwijderde posts heb zien langskomen, allemaal van arPos eigenlijk. En ik lees best veel spellen mee.) Wat ik later natuurlijk heb uitgebuit

-----------------------------------

Oh en Aila, sorry als je je aangevallen voelt, ik wilde in eerste instantie uitleggen dat jullie niet per se dood hadden hoeven gaan, bekeken vanuit een ander standpunt dan dat van jullie (ik was toen enkel nog toeschouwer). Uit jouw reactie leek het voor mij dat je een stukje spel niet snapte en dat heb ik verder proberen uit te leggen, blijkbaar te heftig. Ik wilde zeker niet zeggen dat je maar nooit meer moet meespelen, wel dat het kennen/begrijpen van de regels en wincondities enzo wel belangrijk is voor het verloop van het spel. Excuses als ik je een naar gevoel heb gegeven.
Oud 11-11-2013, 11:00
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Ik verwachte tuttebel wel als wolf, omdat ze in het echt ook zo lekker onschuldig een wolf kan spelen
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 11-11-2013, 11:17
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Haha sort En ik kan ook heel goed een onschuldige dorpeling spelen! De andere functies gaan me niet zo goed af meestal.

Mutant/Lusi/Q: mooi dat het niet zo negatief bedoeld was, ik wou ook vooral even een tegengeluid laten horen, omdat ik niet wil dat aila zich 'laat wegpesten' uit de weerwolfspellen. Als er op deze manier tegen mij gepraat werd, zou ik misschien niet nog een keer mee doen


Voor volgende spellen:
- ziener+evilziener krijgen als ze geliefden opvragen alleen hun originele functie te horen - lijkt me een goede regel! Ik heb nog nooit een spel meegemaakt waar de geliefden winnen en dat lijkt me wel heel gaaf!
- wolven waren wel erg sterk in dit spel, maar ik denk niet dat dat te maken heeft met teveel evil functies, omdat we als wolven niet echt doorhadden wie ons aan het helpen was (zie de mutant-eet-blunder). Pas de laatste 2-3 dagen hadden we een idee wie de verrader was (en de ziener), maar de rest was nog steeds onduidelijk. Ik denk dat het gewoon geluk/toeval (en goed spelen) was waardoor de wolven gewonnen hebben. Wat ook meetelde in de overwinning van de wolven is dat de zieners de geliefden hadden ontdekt, daardoor was de weerwolfhunt even omgezet in een geliefden-hunt.

Ik wil eigenlijk wel snel weer een weerwolfspel, kunnen we al een datum prikken- 1 januari?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 11-11-2013, 11:20
Verwijderd
Waarom lang wachten bij genoeg animo? als de inschrijving wordt geopend duurt het toch zeker twee weken voor je kan beginnen.


Overigens hebben de geliefden wel regelmatig gewonnen hoor! Ik zelf ook wel eens geloof ik
Oud 11-11-2013, 11:26
Verwijderd
Ja ik wil ook weer rap een nieuw spel
Oud 11-11-2013, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Voor volgende spellen:
- ziener+evilziener krijgen als ze geliefden opvragen alleen hun originele functie te horen - lijkt me een goede regel! Ik heb nog nooit een spel meegemaakt waar de geliefden winnen en dat lijkt me wel heel gaaf!
Dan is het misschien wel interessant om een losse, levende Cupido te hebben, het is een extraatje als hulp voor de geliefden en de zieners zouden Cupido wel kunnen zien en aan de hand daarvan eventueel wat meer grond hebben om de geliefden te kunnen vinden. Krijg je ook dat je meer achter iemand zijn posts kunt zoeken (evilziener ziet Cupido, valt het op dat Cupido twee personen ontziet, moet dan die personen verdacht zien te maken op basis van dat hij denkt dat Cupido die mensen geliefden heeft gemaakt), theorieën ftw! Minder focus op stemlijsten en meer op wie zou wie nu willen helpen en waarom. Zoiets.
Oud 11-11-2013, 11:45
Verwijderd
Is ook al vaak gedaan! Werkte prima. Maakt cupido's keuze ook tactisch voor zichzelf. De huidige cupido heeft niks te verliezen, zo kun je mensen nogal fucken. Heb ik wel eens gedaan of iemand kiest zijn eigen geliefde? Dat is nog nooit gedaan!
Oud 11-11-2013, 11:47
Verwijderd
Ik doe ook weer mee als er een nieuw spel komt Vond het super leuk.

Mag wel hopen dat mensen zich niet opgeven als ze toch niet van plan zijn actief mee te spelen...
Oud 11-11-2013, 11:50
Verwijderd
Als groep inactiviteit niet tolereren! Gewoon eruit kieperen.
Oud 11-11-2013, 11:59
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dan mag ook best iedereen weten hoe het zit. Phoebs, jij was aila's cupidoverdachte
Euh, maar de eerste dode was cupido..?

__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 11-11-2013, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Euh, maar de eerste dode was cupido..?

Precies
Oud 11-11-2013, 12:20
Verwijderd
Ja nieuw spel.
Oud 11-11-2013, 12:22
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het is meestal verstandig in ieder geval iets van cooldown toe te voegen aan het spel, omdat je anders met erg weinig spelers gaat spelen en mensen minder interesse hebben enzo. Is mijn ervaring, in ieder geval.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 11-11-2013, 12:23
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik zit met meedoen zelf een beetje met mijn compleet onregelmatige werktijden. Dan krijg ik weer gezeik met dat ik sommige dagen weinig kan posten en daarom "stil" en dus verdacht ben.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 11-11-2013, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Het is meestal verstandig in ieder geval iets van cooldown toe te voegen aan het spel, omdat je anders met erg weinig spelers gaat spelen en mensen minder interesse hebben enzo. Is mijn ervaring, in ieder geval.
We kunnen de inschrijving wel vast open doen, en óf bij 20 mensen óf zeg, over 2 weken beginnen, dat neemt dat probleem wel een beetje weg.
Oud 11-11-2013, 12:25
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
We kunnen de inschrijving wel vast open doen, en óf bij 20 mensen óf zeg, over 2 weken beginnen, dat neemt dat probleem wel een beetje weg.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 11-11-2013, 12:25
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
We kunnen hier wel gewoon kijken wie er weer trek heeft in een nieuw spel? En als we genoeg spelers hebben, nog even een officieel topic maken zodat ook nieuwe spelers zich erbij kunnen voegen, en dan beginnen!

Wie wil weer spelen:
1 Tuttebel
2 Lusi
3 Quintiano
4 Lieveheersbeest
5 Sigmund
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 11-11-2013, 12:25
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
We kunnen de inschrijving wel vast open doen, en óf bij 20 mensen óf zeg, over 2 weken beginnen, dat neemt dat probleem wel een beetje weg.
ja

Oh we moeten ook een spelleider
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 11-11-2013, 12:27
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
ja

Oh we moeten ook een spelleider
Ik denk wel dat het beter is als er 2 spelleiders zijn, trouwens.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 11-11-2013, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Ik denk wel dat het beter is als er 2 spelleiders zijn, trouwens.
Moah, niet per se, fizzle heeft het heel goed gedaan! Maar ik kan me voorstellen dat dat voor de leider(s) zelf ook fijner is.
Oud 11-11-2013, 12:34
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik ben met DP, twee spelleiders en een kleine afkoelperiode is wel goed. Niet alleen vanwege interesse en dergelijke, ook vanwege dat redeneringen in dit spel dan minder worden meegenomen. Ik weet nog dat toen er nog regelmatig gespeeld werd met weinig tijd ertussen, regelmatig redenaties als "maar vorig spel deed je ook X en toen was je ook Y" voorbij kwamen.

That being said, ik ben wel in voor het nieuwe spel dus zet me maar op de lijst.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 11-11-2013, 12:41
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Moah, niet per se, fizzle heeft het heel goed gedaan! Maar ik kan me voorstellen dat dat voor de leider(s) zelf ook fijner is.
De verhalen waren erg leuk en de tekeningen erbij zijn grappig gedaan. Maar vragen stellen over hoe het zit als tovenaar en heks dezelfde persoon kiezen vind ik niet echt handig. En uitslagen na 11u vind ik persoonlijk ook niet zo fijn. Als het van tevoren gemeld wordt, is dat prima. Maar met twee spelleiders is dat iig een stuk minder het geval omdat dan in ieder geval een van beide vast wel even 10 minuten tijd kan maken om (desnoods alleen uitslag) te posten.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 11-11-2013, 12:41
Verwijderd
En hyperduidelijke deadline! Geen uitzonderingen
Oud 11-11-2013, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Euh, maar de eerste dode was cupido..?

Oud 11-11-2013, 12:45
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ja, dat was ik inderdaad bijna vergeten. Stemmen meetellen na een deadline omdat je zelf laat bent vind ik ook not done. Maar goed, spelleiders beslissing op dat moment en daar leg ik me bij neer.

En het verhaal cupido-geliefden vind ik ook het nadenken wel waard. Ik denk dat zelf je geliefde kiezen niet zo'n goed plan is, maar ik kan me voorstellen dat dan wel de motivatie hoger ligt. En dat je zeker weet dat je geliefde ook actief is. Ik ben wel voor een cupido, al weet ik uit ervaring dat dat geen makkelijke rol is. Maar ik denk dat het voor de geliefden wel meer voordeel brengt. Zeker als er weer twee dorpelingen gekoppeld worden.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 11-11-2013, 12:47
Verwijderd
Ik doe zelf vaak als ik uitgebreide verhalen wil schrijven de uitslag posten om 20.30 en het verhaal dan maar wat later
Oud 11-11-2013, 12:52
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb de komende maand ongeveer geen tijd helaas, ik moet inpakken en verhuizen en alles.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 11-11-2013, 12:55
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja, dat was ik inderdaad bijna vergeten. Stemmen meetellen na een deadline omdat je zelf laat bent vind ik ook not done. Maar goed, spelleiders beslissing op dat moment en daar leg ik me bij neer.

En het verhaal cupido-geliefden vind ik ook het nadenken wel waard. Ik denk dat zelf je geliefde kiezen niet zo'n goed plan is, maar ik kan me voorstellen dat dan wel de motivatie hoger ligt. En dat je zeker weet dat je geliefde ook actief is. Ik ben wel voor een cupido, al weet ik uit ervaring dat dat geen makkelijke rol is. Maar ik denk dat het voor de geliefden wel meer voordeel brengt. Zeker als er weer twee dorpelingen gekoppeld worden.
Ja.

Het probleem met cupido als rol was dat niemand echt wist aan wiens kant hij nou stond en wat hij nou deed.

Is hij een dorpeling die aan de dorpelingen kant vecht? Maar hij weet de rol van de geliefdes, waarom zou hij dan niet gewoon hun namen noemen / verdacht maken en is dat wel eerlijk t.o.v. de geliefdes? Is dat überhaupt wel te winnen?

Of hoort hij bij de geliefdes kant? Maar mag hij dan met hun communiceren? Want dan klopt de rol natuurlijk niet echt meer. Of mag hij hun alleen stiekem helpen? Maar wint hij dan als de geliefdes winnen? Want dat is ook gek. En als de geliefdes dood gaan en hij nog leeft, is hij dan weer een dorpeling?

Ik denk dat dat wel duidelijk moet zijn voor je een cupido rol er weer in doet.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 11-11-2013, 12:57
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik denk dat het het makkelijkst te omschrijven is als de verrader van de geliefden.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 11-11-2013, 12:59
Verwijderd
Cupido = geliefdenkant, maar mag niet communiceren, zoals de verrader voor de wolven is.
Cupido kan zelf niet winnen, net als de verrader en evilziener en heks niet kunnen winnen, die kunnen alleen zorgen dat hun kant wint, net als Cupido probeert te zorgen dat de derde optie wint, de geliefden.
Als de geliefden dood zijn, dan gaat hij voor de next best thing, de dorpelingen, dat is het enige waar hij in verschilt met de verrader
Oud 11-11-2013, 12:59
Verwijderd
Kijk, Phoebe weer
Oud 11-11-2013, 13:01
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Cupido = geliefdenkant, maar mag niet communiceren, zoals de verrader voor de wolven is.
Cupido kan zelf niet winnen, net als de verrader en evilziener en heks niet kunnen winnen, die kunnen alleen zorgen dat hun kant wint, net als Cupido probeert te zorgen dat de derde optie wint, de geliefden.
Als de geliefden dood zijn, dan gaat hij voor de next best thing, de dorpelingen, dat is het enige waar hij in verschilt met de verrader
Maar de verrader wint als de wolven winnen, net als de heks.

Als de dorpelingen winnen, wint de tovenaar ook.

Als de dorpelingen winnen, wint cupido dan? Of als de geliefdes winnen? En als de geliefdes dood gaan en cupido blijft leven?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 11-11-2013, 13:01
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Wat LP zegt, zo heb ik cupido ook altijd gezien. En net als bij de verrader zal hij ook niet meetellen bij de telling, maar hij kan wel hints geven dat hij snapt wie ze zijn en ze coveren in de stemlijsten en dergelijke. Het enige lastige punt blijft, is wat er gebeurt als de geliefden dood zijn en cupido nog niet.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 11-11-2013, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Maar de verrader wint als de wolven winnen, net als de heks.

Als de dorpelingen winnen, wint de tovenaar ook.

Als de dorpelingen winnen, wint cupido dan? Of als de geliefdes winnen? En als de geliefdes dood gaan en cupido blijft leven?
Ja, functies winnen als hun kant wint, dat bedoel ik ook. Maar zoals Neko zegt, de verrader enzo tellen niet in combinatie met de wolven als hoeveelheid om te winnen.
Als de dorpelingen winnen, zijn de geliefden dood en bij de dood van de geliefden is Cupido weer een gewone dorpeling geworden, dus dan wint hij ook. Geliefden dood = functie heeft geen nut meer en vervalt.
Oud 11-11-2013, 13:07
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Het lastige daaraan is dus dat cupido twee kansen heeft om het spel te winnen.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 11-11-2013, 13:10
Verwijderd
Nou ja, maakt dat zoveel uit, dat er één iemand is die meer kans heeft om aan de winnende kant te horen? Het maakt het ook wel moeilijker voor Cupido, die moet switchen in zijn instelling en dat zo onopvallend mogelijk moet doen om in leven te blijven. Het is een beetje als de leerling, die staat in het begin ook aan de kant van de dorpelingen en kan halverwege het spel zomaar de heks of iets anders worden.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #94
Spelleider
500 06-11-2013 20:37
De Kantine Weerwolfspel #94: openingstopic
fizzle-fluffy
197 05-11-2013 00:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.