Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2004, 18:51
swolha
swolha is offline
Ik zit er over na te denken om dit werk volgend jaar na mijn eind examen te gaan doen. Dan wil ik de tijd dat ik daar werk ook daar verblijven? Wie kan mijn hier over meer vertellen? Hoeveel verdien je ? Wat zijn de werktijden? Wat zijn leuke campings om dit werk op te doen? Of kortom vertel je ervaringen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2004, 19:42
Verwijderd
ik heb er geen ervaring mee maar kijk anders ff hier bij de links... wat meer info denk ik wel.

http://mies.scholieren.com/users/sandra/links.html

Laatst gewijzigd op 19-08-2013 om 10:42.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 14:03
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
ik heb geen ervaring met het werk zelf, maar heb er vorig jaar over gedacht om dit soort werk in Frankrijk te doen. Toen ik echter informeerde naar de werktijden en de verdiensten, vond ik dat je in verhouding erg veel moest werken -lange dagen van vaak wel 10 uur- voor vrij weinig geld.

Een voorbeeld: op www.goedesfeer.nl is te zien dat je 162 euro per week verdient, terwijl je wel de hele week 'weg' bent. Dit is natuurlijk echter ook een voordeel omdat je zo toch een soort van vakantie hebt, hoewel je waarschijnlijk super hard moet werken.
Er zit vaak ook een trainingsweekend aan vast een paar maanden vantevoren. Daar moet je wat 'cursussen' volgen en aan de hand van je prestaties en vaardigheden wordt gekeken of je wel geschikt bent voor dit werk. Je moet zelf dit weekend betalen, terwijl niet zeker is of je daarna wel werk hebt...
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 19:32
Verwijderd
in mijn woonplaats (als je dus thuis wilt blijven tijdens het recreatieteam) kun je gewoon solliciteren naar banen op campings in de woonplaats, je kunt dan ook wel intern gaan, maar als je in NL wilt blijven (ze hebben ook wel RCN campings in het buitenland geloof ik) zou ik een RCN camping proberen.. die recreatieteams zijn de hele dag bezig en daar gaat het ook wel professioneel aan toe (ik heb zelf op zo'n RCN camping gewerkt, niet bij zo'n team maar in een restaurant maar was al verliefd op de recreatieleider )
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 09:46
suzieQ
Avatar van suzieQ
suzieQ is offline
Hallo! Ik heb een aantal jaar recreatiewerk gedaan via de animatie compagnie, zie ook; www.goedesfeer.nl

Ik vond het echt erg leuk om te doen, vooral de speurtochten, volleybal toernooien en het kindertheater spelen enz. Het ligt er wel een beetje aan op welke camping je geplaatst wordt, maar op de meeste recreatiebedrijven is de sfeer echt super!

Het verdient inderdaad niet zoveel, maar je moet wel weten dat je verder geen kosten maakt, je mag daar gratis verblijven en vaak wordt ook je eten geregeld en/of betaald. Bovendien is het gewoon een superleuke ervaring (lijkt wel of ik in een reclamespotje zit)

Dat trainingsweekend is meestal in het voorjaar, dan leer je veel over het recreatiewerk. Wat je daar kan verwachten enzo. Dat weekend vond ik best raar (je zit daar met allemaal mensen die je niet kent en je moet meteen allemaal dansjes en opdrachten doen)
Eerste dag was dus erg wennen, maar daarna erg gezellig!
Als je meer vragen hebt, hoor k t wel!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 17:37
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
suzieQ schreef op 05-08-2004 @ 10:46 :
verhaal
op welke camping heb je gewerkt dan??
't Lijkt mij ook wel leuk werk om na mn examen te doen
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 18:02
suzieQ
Avatar van suzieQ
suzieQ is offline
Op zoveel campings, weet ze niet allemaal meer, maar zal er een paar noemen;

Cottesserhoeve - Limburg
De Wijde Blick - Renesse
Ginsterveld - Vlakbij Renesse
De Droomgaard - Kaatsheuvel
Hoogduin - Zeeland
Domaine du Chodes - Belgische Ardennen
Molengroet - Zuid-Scharwoude
Vogelenzang - In Vogelenzang
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 09:13
Verwijderd
Ik was dit jaar bijna naar Amerika geweest om daar met kinderen te gaan werken in een groot kamp. Dan kreeg ik 100 $ per week. Maar dan maak je wel dagen van 15 uur en je werkt 6 dagen in de week. Aangezien ik vakantie wilde houden heb ik besloten maar thuis te blijven. O ja, ik had daar dan 10 weken gebleven.

De vriendin van mijn broer heeft het ook gedaan en die vondt het helemaal geweldig. Alleen het is wel zwaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.