Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2006, 14:10
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Op Nu.nl kwam ik hetvolgende artikel tegen:

Miljoen Nederlanders heeft dubbele nationaliteit

RIJSWIJK - Nederland telde op 1 januari van dit jaar ruim 1 miljoen inwoners met zowel de Nederlandse als minimaal één andere nationaliteit. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag.

Meer dan de helft van de mensen met een dubbele nationaliteit is afkomstig uit Turkije of Marokko.

Volgens het CBS is het aantal Nederlanders met meer dan één nationaliteit in de laatste elf jaar meer dan verdubbeld. Dat komt door het grote aantal naturalisaties, waarbij de meeste niet-Nederlanders hun oorspronkelijke nationaliteit behouden.

Trouwen

Overigens geldt sinds 1997 in Nederland de regel dat mensen nog maar één nationaliteit mogen hebben. Toch lukt het de meeste immigranten hun oorspronkelijke nationaliteit te behouden. Dat kan bijvoorbeeld door met een Nederlander te trouwen of wanneer de immigrant uit een land komt waar afstand doen van de oorspronkelijke nationaliteit wettelijk niet mogelijk is.

-----------------------------------------------

"Toch lukt het de meeste immigranten hun oorspronkelijke nationaliteit te behouden." Wat vinden we hiervan? Vind je het erg, laat het je koud of zie je hier wel voordelen in?


Ik heb zelf ook een dubbele nationaliteit, als daaronder ook wordt verstaan dat ik zó mijn buitenlandse paspoort kan verlengen. Maargoed, dat kost weer muntjes.

Oja de link: http://www.nu.nl/news/884183/10/Milj...onaliteit.html
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2006, 14:13
juno
Avatar van juno
juno is offline
Als we nou eerst eens analyseerden wat het probleem is bij de dubbele nationaliteit? Waarom is het hebben van een dubbele nationaliteit onwenselijk, vanuit nederlandse optiek geredeneerd.?

Laatst gewijzigd op 13-11-2006 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 14:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Stel, nederlands burger trouwt met iemand met dubbele nationaliteit. Mocht er onenigheid binnen het huwelijk ontstaan, kan de persoon met d. nat. naar land van herkomst teruggaan met kinderen (eventueel onder valse voorwendselen). Kinderen kunnnen zo aan één ouder worden ontnomen, hetgeen slecht is voor d enederlander in kwestie. Aangezien de Nederlandse staat haar burgers moet beschermen tegen ontvoering (van naasten) is dit niet goed voor de nederlandse staat.

Hiernaast kunnen kinderen makkelijker naar het lansd van herkomst van een van de ouders worden gestuurd, en daar worden uitgehuwelijkt aan een of ander verre neef.

Kortom, vrouwen en kinderen llijden erondern, dus afschaffen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 14:30
Verwijderd
Het zal me een zorg zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 14:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wat Joost zegt klopt, een paspoort van bijvoorbeeld Syrië of Iran vergemakkelijkt kinderontvoering (mensen onderschatten de schaal waarop dit voor komt), dus dat is al een bezwaar.

Afschaffen is dan puur preventief van de kant van Nederland, enerzijds zou die nationaliteit geen beletsel moeten zijn, maar anderzijds is de ervaring dat islamitische landen simpelweg geen rechtsysteem hebben en je tenzij je een de ontvoerder met een fataal 'ongeluk' laat eindigen de kinderen eeuwig vast zitten.

De afweging is dan of de rompslomp met visums opweegt tegen het voorkomen van ontvoering. Ik zeg dan ja, want het is onacceptabel dat kinderontovering voor komt en praktisch altijd onbestraft blijft, dan moet je door de nationaliteit voorkomen dat mensen hun kinderen ontvoeren naar een bananenrepubliek.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 15:23
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb er geen bezwaren tegen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 15:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Afschaffen kan niet, want sommige landen - zoals marokko - laten het afnemen van de nationaliteit domweg niet toe. Verder: waarom zou je niet je oorspronkelijke nationaliteit mogen behouden? Het is toch je moederland?

W.b. kindontvoering, kinderen kunnen ook in Nederland ontvoerd worden en kunnen ook ontvoerd worden door een Syrier met Nederlandse nationaliteit als de Syrische autoriteiten niet moeilijk doen die betreffende persoon 1-2-3 opnieuw een Syrische nationaliteit te geven.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 15:59
Daevrem
Daevrem is offline
Ik denk dat er een internationaal verdrag moet komen waarin het verboden wordt iemand geen paspoort te geven als iemand zijn huidige paspoort wil houden. Dus het voor staten onmogelijk maken dubbele paspoorten tegen te gaan.

Het gaat tegen mensenrechten in. Je kunt mensen niet dwingen te laten kiezen. We willen toch dat alle mensen op termijn wereldburgers wordt? Het idee dat je een dienaar van een land bent is zo achterhaalt.


Dat van die kinderontvoeringen? Is dat echt bedoelt als serieus argument?
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 16:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 13-11-2006 @ 16:59 :
Het idee dat je een dienaar van een land bent is zo achterhaalt.
In vooruitstrevende kringen in Europa geef ik je nog wel een kans met die redenatie. De overige 95% van de wereld denkt er helaas anders over.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 17:17
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Om eerlijk te zijn zal het me een worst wezen hoeveel paspoorten iemand heeft. En ik denk ook dat het met die kinderontvoeringen wel mee valt. Om daar nou 1 miljoen mensen een nationaliteit voor te laten kiezen..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 21:20
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-11-2006 @ 16:42 :
Afschaffen kan niet, want sommige landen - zoals marokko - laten het afnemen van de nationaliteit domweg niet toe. Verder: waarom zou je niet je oorspronkelijke nationaliteit mogen behouden? Het is toch je moederland?

W.b. kindontvoering, kinderen kunnen ook in Nederland ontvoerd worden en kunnen ook ontvoerd worden door een Syrier met Nederlandse nationaliteit als de Syrische autoriteiten niet moeilijk doen die betreffende persoon 1-2-3 opnieuw een Syrische nationaliteit te geven.
de kinderen zouden dan ook de syrische nationaliteit moeten krijgen? Bovendien, waarom zou Syrie dat willen?

Verder, kinderontvoering is legaal indien de moeder instemt met dubbele nationaliteit van het kind http://64.233.183.104/search?q=cache...ient=firefox-a
__________________
Gatara was here! De W van stampot!

Laatst gewijzigd op 13-11-2006 om 21:25.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 21:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-11-2006 @ 22:20 :
Bovendien, waarom zou Syrie dat willen?
Omdat ze daar gestoord zijn en ons graag een hak zetten. Ze houden de twee kinderen in de Nederlandse ambasade daar nu al maanden in gijzeling.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 21:26
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-11-2006 @ 22:22 :
Omdat ze daar gestoord zijn en ons graag een hak zetten. Ze houden de twee kinderen in de Nederlandse ambasade daar nu al maanden in gijzeling.
Een land komt op voor hun burgers. Indien iemand van nationaliteit overstapt, i hij/ zij geen syrisch burger meer. Dus komt het land er niet meer voor op, toch?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 21:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-11-2006 @ 22:26 :
Een land komt op voor hun burgers.
Door criminelen een schuilplaats te geven? Dat is exact waarom ik hen gestoord vind.
Citaat:
Joostje schreef op 13-11-2006 @ 22:26 :
Indien iemand van nationaliteit overstapt, i hij/ zij geen syrisch burger meer. Dus komt het land er niet meer voor op, toch?
Dat is dus exact waarom de dubbele nationaliteit aangepakt kan worden. Kinderontvoerders ontzeg je ermee de immuniteit die ze krijgen door naar een rechteloze staat te vluchten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 21:31
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-11-2006 @ 22:28 :
Door criminelen een schuilplaats te geven? Dat is exact waarom ik hen gestoord vind.
Dat is dus exact waarom de dubbele nationaliteit aangepakt kan worden. Kinderontvoerders ontzeg je ermee de immuniteit die ze krijgen door naar een rechteloze staat te vluchten.
precies (en omdat kinderontvoering legaal is, schijnt (zie die link hierboven).
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 22:02
Verwijderd
Citaat:
ArtemisQ schreef op 13-11-2006 @ 18:17 :
Om eerlijk te zijn zal het me een worst wezen hoeveel paspoorten iemand heeft. En ik denk ook dat het met die kinderontvoeringen wel mee valt. Om daar nou 1 miljoen mensen een nationaliteit voor te laten kiezen..
Ik weet het niet zeker, maar je kunt dus bij de Nederlandse authoriteit een uitkering ontvangen en die zo doorsluisen naar een ander land. Ik heb wel eens op tv (netwerk dacht ik) dat men dit deed met kinderbijslag.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 22:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Mensen die moord en brand schreeuwen over dubbele nationaliteiten en denken dat, zogauw je je dubbele nationaliteit opgeeft, je integreert en Nederlander voelt, bedrijft symboolpolitiek. Dit is echt een non-issue. Vandaar dus dat Verdonk er mee bezig is.

Bovendien, als je als crimineel een kind wilt ontvoeren naar een ander land, dan fake je toch gewoon een paspoort? Die dingen zijn schijnbaar heel makkelijk na te maken. Echt een flutargument.

Laatst gewijzigd op 13-11-2006 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 16:51
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-11-2006 @ 23:55 :
Mensen die moord en brand schreeuwen over dubbele nationaliteiten en denken dat, zogauw je je dubbele nationaliteit opgeeft, je integreert en Nederlander voelt, bedrijft symboolpolitiek. Dit is echt een non-issue. Vandaar dus dat Verdonk er mee bezig is.

Bovendien, als je als crimineel een kind wilt ontvoeren naar een ander land, dan fake je toch gewoon een paspoort? Die dingen zijn schijnbaar heel makkelijk na te maken. Echt een flutargument.
het gaat niet om criminelen maar om familieleden, en om de nationaliteit van de kinderen.

(noujka, geen georganiseerde misdaad iig)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-11-2006, 16:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Joostje schreef op 14-11-2006 @ 17:51 :
het gaat niet om criminelen maar om familieleden, en om de nationaliteit van de kinderen.
Dat zeg ik. Die paspoorten zijn heel makkelijk na te maken, dus het afnemen van de dubbele nationaliteit helpt echt niets.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 17:15
Amoa
Avatar van Amoa
Amoa is offline
ben ertegen; is gewoon niet eerlijk punt.
__________________
..:Look straight into the sun until she breaks your face and you'll start smiling:..
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 17:34
De #1 Baas
Avatar van De #1 Baas
De #1 Baas is offline
Volgens mij was het punt van het afschaffen van een dubbele nationaliteit om beter te intergreren...

als bv een marrokaan gewoon op zijn paspoort heeft staan dat hij nederlander is dat hij zich makkelijker aanpast aan de nederlandse cultuur en zich dan ook echt nederlander voelt.

(dat werkt dus voor geen meter geen een marrokaan die zichzelf ook maar een beetje respecteert gaat zich zelf never nooit een nederlander noemen)

ik ben zelf ook half nederlander maar ik voel me NIET nederlands

zo
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 17:34
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
...kinderen ontvoeren naar een ander EU land is anders veel makkelijker, heb je niet eens een paspoort nodig
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 21:44
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 14-11-2006 @ 18:34 :
...kinderen ontvoeren naar een ander EU land is anders veel makkelijker, heb je niet eens een paspoort nodig
Ja, maar in de EU wonen niet zo veel moslims!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 22:17
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik hoor nou toch weer regelmatig de term "moslims" vallen. Ligt het probleem alweer hier? Heeft er iemand problemen als iemand ook een paspoort uit de USA of Duitsland heeft?
Op zich vind ik het idee van een dubbel paspoort idioot. Waarom wil je zonodig Nederlanderschap als je stiekum toch Marokkaan blijft? Wees dan trouw aan je vaderland en blijf Marokkaan, in Nederland. Dan pas mag je echt juichen als Marokko met voetbal een doelpunt scoort.
Het komt neer op "van 2 walletjes eten". Als het me uitkomt ben ik dit en anders ben ik dat.
En streven naar wereldburgerschap? Alsjeblieft zeg, ik wil geen deel uitmaken van de grote "Borg" smeltkroes. Ik vond Europa al een slecht idee...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 22:20
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
hookee schreef op 14-11-2006 @ 23:17 :
Alsjeblieft zeg, ik wil geen deel uitmaken van de grote "Borg" smeltkroes. Ik vond Europa al een slecht idee...
Waarom? En, waarom?
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2006, 22:29
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Wereldburger? Alle grenzen open voor iedereen op deze aardkloot? Iemand uit Zimbabwe, Georgië, Columbia etc. die hier in NL op dag één van aankomst alle rechten heeft als een zwaar belastingbetalende Nederlander? Neuh..
Ach, dom, ik zag over het hoofd dat het andersom natuurlijk óók geldt; ik kan mijn hersentumor ook dáár laten behandelen..
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 22:40
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
hookee schreef op 14-11-2006 @ 23:29 :
Wereldburger? Alle grenzen open voor iedereen op deze aardkloot? Iemand uit Zimbabwe, Georgië, Columbia etc. die hier in NL op dag één van aankomst alle rechten heeft als een zwaar belastingbetalende Nederlander? Neuh..
Ach, dom, ik zag over het hoofd dat het andersom natuurlijk óók geldt; ik kan mijn hersentumor ook dáár laten behandelen..
Ik geloof dat je dan even "voor het gemak" over het hoofd ziet dat als je het hebt over werkelijk 'wereldburgerschap' je landen als zodanig eerst op zal moeten schorten en een wereldwijde overheid zal moeten stichten.. herverdeling welvaart, voor iedereen dezelfde rechten en plichten, etc., etc., etc.. uiteraard gaat het nooit zover komen natuurlijk, maar ik vraag me wel eens af wat er mis is met het concept als zodanig..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 22:56
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Het idee klinkt als Utopia uiteraard.
Pais en vree, iedereen mag beschikken over de oliebronnen in Dubai, het gas in de wadden...
Nee dus, als één bestuur dingen gaat besluiten over lokale aangelegenheden omdat dat toevallig 8000 km verderop (heel) goed uitkomt gaat dat altijd ten koste van iets anders belangrijks.
We zien nu al wat Europa in Nederland door wil drukken, er wordt niet gekeken naar hoe iets is ontstaan en wat voor gevolgen het heeft.
Dat werkte in de USSR niet, het zal globaal al helemaal niet werken. Sinds de USSR uit elkaar viel streefden steeds meer landen naar onafhankelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 23:16
Daevrem
Daevrem is offline
Er hoeft helemaal geen wereldoverheid te komen om zoiets te doen. Mensen en gemeenschappen moeten zichzelf blijven besturen. Het is onzinnig om te denken dat alle mensen op de wereld ooit samen een samenleving zou kunnen worden.

Je moet enkel de onderdrukking door de staat van de mens afschaffen. Staten bepalen niet waar mensen gaan wonen. Dat bepalen de mensen zelf.

Practisch probleem is nu nog dat de rijkdom in de wereld enorm oneerlijk verdeelt is. En juist daarom moet men globaliseren. En dan de echte globalisatie, de globalisatie van de anders-globalisten.

Probleem is dat je de armoede in de wereld enkel kunt bestrijden door dit soort maatregelen die altijd problemen omleveren zolang de rijkdom nog oneerlijk verdeelt is.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 23:56
Jean-Bob
Jean-Bob is offline
Probleem is dat die communistische heilstaat er nooit zal komen, dus kan je eerst beter met reële oplossingen komen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 01:03
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too

Imagine all the people
Sharing all the world




Bekrompen moslims-bashers ook altijd.

Laatst gewijzigd op 15-11-2006 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 04:46
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
De #1 Baas schreef op 14-11-2006 @ 18:34 :
Volgens mij was het punt van het afschaffen van een dubbele nationaliteit om beter te intergreren...

als bv een marrokaan gewoon op zijn paspoort heeft staan dat hij nederlander is dat hij zich makkelijker aanpast aan de nederlandse cultuur en zich dan ook echt nederlander voelt.

(dat werkt dus voor geen meter geen een marrokaan die zichzelf ook maar een beetje respecteert gaat zich zelf never nooit een nederlander noemen)

ik ben zelf ook half nederlander maar ik voel me NIET nederlands

zo
als je niet blank bent word je nooit als nederlander aangezien. ook al heb je 1 paspoort
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 05:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 15-11-2006 @ 05:46 :
als je niet blank bent word je nooit als nederlander aangezien. ook al heb je 1 paspoort
wat een onzin
heb regelmatig een Surinaamse voor Nederlandse aangezien, domweg omdat ze Nederlands spreekt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 06:46
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Na een stortvloed van nadelen voor het hebben van een dubbele nationaliteit gelezen te hebben, wat zijn de voordelen ervan?
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 06:48
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-11-2006 @ 02:03 :
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too

Imagine all the people
Sharing all the world


Jezus. Hiervan ga ik dus echt over mijn nek. Vooral dom blèren en de stonede idealistische schijthippie uithangen, daarmee komt de wereld verder.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 08:45
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-11-2006 @ 07:48 :
Jezus. Hiervan ga ik dus echt over mijn nek. Vooral dom blèren en de stonede idealistische schijthippie uithangen, daarmee komt de wereld verder.
Precies, alles op de wereld verdelen over iedereen. Dat betekent voor meer dan de helft van de bevolking: inleveren! Denk je echt dat die bereid zijn eens een maandje (laat staan een paar dagen) honger te lijden omdat al het eten die maand even naar Somalië moest?
We kijken al scheef naar de werkloze buurman als deze z'n nieuwe I-Pod komt laten zien. Wordt ook rekening gehouden met gelijkheid aan werklast? Opleiding? Waar is de drang om iets beter te doen als toch alles uitgesmeerd wordt over de massa?
Vergeet het concept, de aarde is te groot voor deze onzin en de mens is over het algemeen egoïstisch ingesteld; eigen familie eerst.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-11-2006, 09:22
De #1 Baas
Avatar van De #1 Baas
De #1 Baas is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-11-2006 @ 06:29 :
wat een onzin
heb regelmatig een Surinaamse voor Nederlandse aangezien, domweg omdat ze Nederlands spreekt
over de telefoon zou dat best wel eens mogelijk zijn
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-11-2006 @ 16:23 :
Ik heb er geen bezwaren tegen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 10:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
De #1 Baas schreef op 15-11-2006 @ 10:22 :
over de telefoon zou dat best wel eens mogelijk zijn
er nee. in levende lijve
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 11:02
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Jean-Bob schreef op 15-11-2006 @ 00:56 :
Probleem is dat die communistische heilstaat er nooit zal komen, dus kan je eerst beter met reële oplossingen komen.
Misschien moet je even terug naar school om te leren wat communisme is.


Het voordeel van dubbele nationaliteit?

Wat is het voordeel van het afschaffen van slavernij? Het voordeel van democratie? Het voordeel van een rechtstaat? Allemaal nadelen voor de staat, ja. Dat zijn juist de voordelen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 11:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 15-11-2006 @ 12:02 :
Misschien moet je even terug naar school om te leren wat communisme is
Dat wetende, zal ik nogmaals zeggen dat er nooit een communisme zal kunnen bestaan. Daarover hoef je niet denigrerend te doen, het is gewoon zo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:31
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik vind dat inderdaad die dubbele nationaliteit afgeschaft moet worden met als doel zomin mogelijk de nederlandse nog te moeten verstrekken.

Het nederlanderschap geeft recht op zoveel gratis leuke voorrechtjes...je zou wel zot zijn als je daar als nieuwkomer niet van zou willen profiteren. Maar voel je je dan ook nederlander?

Integreren? Sodemieter op zeg, met die kaaskoppen zeker?

Iedereen de Nederlandse nationaliteit geven alsof het een snoepje is, heeft niets opgeleverd en veel gekost. Was niet slim.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:40
Daevrem
Daevrem is offline
Ja, net zoals er nooit een kapitalisme zal kunnen bestaan.

Ik snap ook niet wat je bedoelt. Dat iedereen wereldburger is is juist iets dat haaks op het communisme staat, waar elke mens slaaf van de staat is.

Communisme is gewoon het tegenovergestelde.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane

Laatst gewijzigd op 15-11-2006 om 13:41.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 13:21
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-11-2006 @ 22:44 :
Ja, maar in de EU wonen niet zo veel moslims!
|EUlanden hebben uitleveringsverdragen, enzo, weetjewel
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 14:40
Verwijderd
Hier een dubbele nationaliteit. Ik ben Nederlands en Belgisch. Mijn moeder is Nederlandse en omdat ze met mijn biologische vader trouwde, kreeg ze de Belgische nationaliteit erbij. Ik stond op haar paspoort dus ik had ook de beide nationaliteiten. Toen ik 12 werd, woonde in in Nederland en kreeg ik dus mijn Nederlandse identiteitskaart, een paar jaar later kreeg ik een oproep van het Belgische consulaat dat ik een paspoort moest komen halen. Intussen woon ik in België en heb ik gewoon een Belgische identiteitskaart, maar ik heb ook nog mijn Nederlandse (waar ik overigens nog steeds mee naar het Nederlandse consulaat moet).

Het is allemaal niet zo simpel, want hier op de gemeente was het een heleboel gezeik voordat ze begrepen dat een paspoort uitgegeven door het Belgische consulaat in Nederland werkelijk bewees dat ik de Belgische nationaliteit had. Ik heb altijd heel wat uit te leggen bij verhuizingen en inschrijvingen. Maar aan de andere kant is het natuurlijk mooi meegenomen dat ik zonder problemen gewóón beide nationaliteiten heb. Ik voel me in beide landen thuis. Ben in België geboren, maar heb al 19 jaar in Nederland gewoond, daarentegen heb ik altijd op Belgische scholen gezeten. Maar het is natuurlijk zoals hookee zegt:
Citaat:
hookee schreef op 14-11-2006 @ 23:17 :
Ik hoor nou toch weer regelmatig de term "moslims" vallen. Ligt het probleem alweer hier? Heeft er iemand problemen als iemand ook een paspoort uit de USA of Duitsland heeft?
Niemand heeft me ooit aangesproken daarop, of dat het oneerlijk is, of dat ik de Nederlandse nationaliteit niet verdien... Of de Belgische .

Citaat:
hookee schreef op 14-11-2006 @ 23:17 :
Op zich vind ik het idee van een dubbel paspoort idioot. Waarom wil je zonodig Nederlanderschap als je stiekum toch Marokkaan blijft? Wees dan trouw aan je vaderland en blijf Marokkaan, in Nederland. Dan pas mag je echt juichen als Marokko met voetbal een doelpunt scoort.
Het komt neer op "van 2 walletjes eten". Als het me uitkomt ben ik dit en anders ben ik dat.
Pfwa, het is in mijn geval wel heel lastig. Ik krijg toch in beide landen gezeik, in België spreek ik te beschaafd en zijn ze niet zo gediend van den Ollander, terwijl ik in Nederland steevast de Belgische scholen moet verdedigen en de algehele mening dat Belgen standaard dom zijn op mijn bord krijg. Ik voel me altijd in de verdediging verdrongen als het ene land het andere afzeikt.

Ik ben blij dat ik nooit een keuze heb moeten maken. Ik verblijf regelmatig in beide landen en ik heb ook geen idee waar ik allemaal nog ga wonen. Heb zelfs jaren op de grens gewoond (Baarle), ik in Nederland, overkant van de straat was België. Voor mij is die grens er eigenlijk niet.

Maar goed, er is ook wel een verschil tussen bv. Marokko en België.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 14:54
De #1 Baas
Avatar van De #1 Baas
De #1 Baas is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-11-2006 @ 11:37 :
er nee. in levende lijve


Dat is raar
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 15:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-11-2006 @ 07:48 :
Jezus. Hiervan ga ik dus echt over mijn nek. Vooral dom blèren en de stonede idealistische schijthippie uithangen, daarmee komt de wereld verder.
Ik ga over mijn nek van mensen die alleen maar moslims kunnen bashen en vooral alleen hun eigen plekje op de wereld bevechten, die een groot hek om Nederland denken te kunnen zetten en zich denken af te kunnen wenden van de rest van de wereld. Dát is pas naïef.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 16:42
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-11-2006 @ 16:42 :
Afschaffen kan niet, want sommige landen - zoals marokko - laten het afnemen van de nationaliteit domweg niet toe. Verder: waarom zou je niet je oorspronkelijke nationaliteit mogen behouden? Het is toch je moederland?
Afschaffen kan niet? Omdat sommige bananenlanden vinden dat je je nationaliteit niet kan opzeggen? Dat lijkt me dan een reden voor de emigranten uit die landen om eens flink in protest te gaan, zodat dat wel mogelijk wordt. En eerder geen NL paspoort/nationaliteit, maar slechts een verblijfsvergunning met werkvergunning.

Ik zie ook niet waarom het moreel niet zou kunnen om iemand te dwingen een nationaliteit te kiezen. Wel mag het nooit zo zijn dat je gedwongen wordt een bepaalde nationaliteit aan te nemen, ookal woon je al jaren als immigrant in een bepaald land. De keuze tussen oorspronkelijke of nieuwe nationaliteit moet open blijven.

Mijn moeder heeft haar oorspronkelijke nationaliteit (Belgische nationaliteit) opgegeven, en heeft nu al meer dan de helft van haar leven alleen een NL paspoort. Het scheelt een hoop gedoe zoals hierboven al is geschreven, en de nationaliteit van 1 van je ouders kun je altijd opnieuw aanvragen (in elk geval binnen de EU). Mocht de situatie dus ooit zo zijn dat m'n moeder terug wil naar haar geboorteland, is dat geen enkel probleem.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 17:32
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 15-11-2006 @ 00:16 :
Het is onzinnig om te denken dat alle mensen op de wereld ooit samen een samenleving zou kunnen worden.
Verklaar je nader.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 17:43
Daevrem
Daevrem is offline
De wereld is een beetje heel groot, niet?

Er zullen altijd verschillende culturen, religies, levensfilosofieen enz blijven. Mensen zullen altijd onafhankelijk willen blijven van de rest van de wereld. Ze willen hun sovereigniteit houden en eigenbestuur hebben.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap debat (Criminelen met andere nationaliteit uitzetten?)
rebtcmcan
29 15-01-2013 13:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dubbele Nationaliteit III
RepsaJ Neretgun
196 09-04-2007 19:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dubbele nationaliteit II
Gatara
500 25-03-2007 00:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PvV: 'Kamerleden en bewindslieden met dubbele nationaliteit kunnen niet'
Mark Almighty
500 26-02-2007 20:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.