Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2009, 23:39
sugar_vampire
Avatar van sugar_vampire
sugar_vampire is offline
Geloof jij dat de wereld vergaat in 2012 ( volgens voorspellingen van de maya's en nostradamus ) ?

Waarom wel/niet?

Bedankt, x
__________________
If God didn't want us to eat animals...He wouldn't have made them out of meat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2009, 23:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
een citaat van de maya's en niet in het minst nostradamus zou leuk zijn...
hoewel die laatste natuurlijk zich gewoon bezig moet houden met zijn groene broek...

maar ik zou zeggen; laten we er anders zelf voor zorgen als het niet vanzelf gaat.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 23:59
sugar_vampire
Avatar van sugar_vampire
sugar_vampire is offline
Haha,
maar 2012 is zo dichtbij :/
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 00:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nee, dat doet ik niet.

Waarom? Er is geen enkele reden om het wel te doen.


Was er trouwens niet recent een topic over geweest op subforum W&F?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 08:12
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Deze site zegt iets meer over.

Daar je dit topic in Religie hebt geplaatst ga ik er van uit dat je denkt aan "het einde der tijden"; een Messias die even komt uitzoeken "wie er zoet krijgt en wie de roe".
Net als Ahmedinejad die elke dag bidt voor de komst van Mahdi.

Ik kan je als trouwe volger van de atheïstenreligie verzekeren dat een "religieus einde" er nooit zal komen. Geen hoorngeschal en geen opstanding uit de dood. Gelukkig maar.

De varkensgriep kan nog spannend worden, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de Maya's die hadden kunnen voorspellen, ze waren beter in sterrenkijken. Dan moeten we eerder denken aan een meteoriet o.i.d.

Maar wie neemt de Maya's nou serieus?

let op die eerste:
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 09:03
Spengler
Spengler is offline
Ik hecht geen waarde aan voorspellingen van Maya's en/of Nostradamus.
__________________
Ideas have consequences
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 09:04
Spengler
Spengler is offline
Citaat:
Nee, dat doet ik niet.
Doet?
__________________
Ideas have consequences
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 09:58
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
hookee;29521174
Maar wie neemt de Maya's nou serieus?
[URL=http://www.exitmundi.nl/mayatekens.jpg schreef:
[afbeelding]
[/URL]
let op die eerste:
[afbeelding]
omg, the prophesy has come true
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 14:29
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
nee, maar wat heeft dit met religie te maken?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 14:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
2012

Het voorspellen in de toekomst is waar wij allen Nostradamus van kennen. Dat het Heerendispuut genoemd naar zijn naam ook voortdurend in de toekomst tuurt is dan ook geen toeval. Het toekomstbeeld van Heerendispuut Nostradamus ziet dan ook rooskleurig uit. Vooral nu, door de komst van maar liefst drie nieuwe A-leden. Binnenkort zullen zij hun toekomstvisie beargumenteren op deze site, maar eerst…2012

2012 een belangrijk jaar waarvoor niet alleen Nostradamus voorspellingen heeft gedaan, maar naast hem vele anderen.

Religieuze en culturele opvattingen + voorspellingen

1. De Maya kalender eindigt op december 2012 en voorspelt het einde van de planeet
2. De hopi-indianen voorspellen in de nabije toekomst een reiniging van de Aarde
3. Chineze I-Ching voorspelt in de nabije toekomst einde van menselijke historie.
4. De profetie van St. Malachy zegt dat dit nu de laatste paus zal zijn.
5. Albert Einstein, waarschuwt dat er spoedig een polaire shift komt (Noord, - en zuidpool veranderen van plaats)
6. Nostradamus voorspelt een asteroide

Maar wat is er werkelijk aan de hand!
Dat al deze voorspellingen zijn gedaan is niet te danken aan het einde van de mensheid of een verplaatsing van de noord en zuidpool. Dit alles is enkel te danken om het feit dat Heerendispuut Nostradamus zijn 20 jarige bestaan uitbundig zal vieren. Deze feestvreugde zal zich verspreiden over de continenten, waarbij ook de alcoholische dranken niet terzijde zullen worden gehouden. De zwarte dag hierna waarbij de wereldbevolking met zware hoofdpijn, polaire shifting, spierpijn en vermoeide gezichten weer de straat op moet wordt hier beschreven. Leef met de kennis van deze voorspelling dus niet weemoedig toe naar 2012, maar wees vol vreugde met de kennis dat er ooit een feest van formaat komt die lang gelden is voorspelt, en nooit meer vergeten zal worden.
Dat van einstein klinkt nog wel interessant, polaire wijzigingen zijn vaker voor gekomen en drastisch het zou leuk zijn als iemand daar meer over weet.

edit valt tegen:
Citaat:
The speed of rotation (around the axis of lowest inertia) is limited to about 1° per million years. Mars, Europa, and Enceladus are also believed to have undergone true pole wander, in the case of Europa by 80°, flipping over almost completely. [2]
maar deze zocht ik:
http://en.wikipedia.org/wiki/Geomagnetic_reversal
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 01-08-2009 om 14:46.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 16:14
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
"Nabije toekomst"

Over twee miljoen jaar? Gezien hoe lang deze wereld al bestaat beschouw ik de nabije toekomst echt niet in 2012.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 18:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Doet?
Ik had een Utregse bui.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 21:37
Rationeel
Rationeel is offline
dat stukje vorig jaar in de vk magazine; hi-la-risch.
en tegelijkertijd heel triest natuurlijk.

ach en volgens nostradamus vergaat de wereld toch pas in 7000-nogiets. dat red ik zelf net niet.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 10:24
Alyssia
Alyssia is offline
Volgens mij was het trouwens 'het einde van de wereld zoals we die kennen' volgens de Maya's. Dan is het al een stuk logischer. Einde van de wereld geloof ik niet, maar dat er iets heel bijzonders gaat gebeuren dan wel. Maargoed, dat zien we dan wel weer.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 10:54
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Hmm, het zou best kunnen. Het einde van de wereld zoals we die kennen.
Dat met die polaire shift en asteroïde/planeet klinkt allemaal wel interessant.
Ik heb gelezen dat er al een polaire shift is geweest op een andere planeet in ons zonnestelsel (weet even niet welke), en dat er inderdaad tekenen zijn van een andere asteroïde/planeet die onze kant op komt en dus invoed heeft op ons zonnestelsel.
Ik sta wel open voor zulk soort dingen, en vind het een beetje overdreven om het allemaal meteen weg te gaan wuiven als onzin.
Maar goed, gewoon niet te veel over nadenken, als het komt dan zien we dan wel weer

EDIT:
Ook heb ik geruchten gelezen over een evt. ijstijd, doordat de warme golfstroom in de Atlantische oceaan zou komen stil te liggen. Vroeger, toen Noord en Zuid Amerika met elkaar verbonden raakten en de oceaan dus in tweeën verdeeld werd, kreeg de wereld een klap en was het het einde voor de wereld zoals hij toen was. Iemand die ik ken (die veel verstand heeft van het weer en klimaat ed.) zegt dat de warme golfstroom al wel eens 'problemen' heeft gehad.

Ik ben geen expert ofzo, dus ik zou niet weten wat allemaal klopt ervan maar ik typ gewoon wat ik gehoord heb leuk om over te lezen.
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 11:51
Verwijderd
Eventuele ijstijd? We zitten nu middenin een ijstijd. Alleen in een interglaciale periode.

Over enkele honderden tot duizenden jaren zullen de gletsjers met een beetje pech weer tot in zuid België liggen en met een beetje geluk tot Friesland/Groningen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 12:51
PatoLoco
PatoLoco is offline
Wooooooow sneeuwpret!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 14:20
knigsberg
knigsberg is offline
Zou zeer zonde zijn als de wereld ophoudt in 2012 want dan heb ik net mijn havo 1 jaar en dan kan ik er niet meer van genieten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-08-2009, 14:50
Verwijderd
Genieten van je HAVO-diploma? Hoe dan
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij was het trouwens 'het einde van de wereld zoals we die kennen' volgens de Maya's. Dan is het al een stuk logischer. Einde van de wereld geloof ik niet, maar dat er iets heel bijzonders gaat gebeuren dan wel. Maargoed, dat zien we dan wel weer.
Wat is er dan "logisch" aan die voorspelling?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 16:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
The Maya/Aztec calendar, which is extremely accurate, began on August 13, 3114 B.C.E1 or 4 Ahaw 8 Kumk'u in the Mayan language. The Maya concept of time was of circles within circles which only appeared to be linear. The calendar stone shows that we are in the fifth creation, with the four previously destroyed ones surrounding the central figure. The end of the fifth creation of the Maya calendar is on December 23, 2012 of the Current Era (C.E.2).
http://science.msfc.nasa.gov/ssl/pad...me/slshow1.stm
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 16:52
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Genieten van je HAVO-diploma? Hoe dan
lul
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 18:08
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Wat is er dan "logisch" aan die voorspelling?
Nou het is logischer dat er in 2012 een wereldoorlog is (en dan is de wereld 'zoals we die kennen' dus afgelopen) dan dat er opeens poef geen wereld meer is.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Nou het is logischer dat er in 2012 een wereldoorlog is (en dan is de wereld 'zoals we die kennen' dus afgelopen) dan dat er opeens poef geen wereld meer is.
Nee. Het zijn namelijk alletwee voorspellingen die op lucht gebaseerd zijn.

De Maya's waren goede astronomen. Het is logischer dat, iedere keer als er een kalender afloopt, we in een ander sterrenbeeld terecht komen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 21:31
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Nee. Het zijn namelijk alletwee voorspellingen die op lucht gebaseerd zijn.

De Maya's waren goede astronomen. Het is logischer dat, iedere keer als er een kalender afloopt, we in een ander sterrenbeeld terecht komen.
Ik vind persoonlijk van niet.

Overigens, ander punt wat wel interessant is, is dat zowel Nostradamus als de Maya's beide 2012 noemen. Dat ze elkaar gekend hebben, lijkt me erg sterk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2009, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Ik vind persoonlijk van niet.

Overigens, ander punt wat wel interessant is, is dat zowel Nostradamus als de Maya's beide 2012 noemen. Dat ze elkaar gekend hebben, lijkt me erg sterk.
Geef daar maar eens een bron bij! Want ik geloof dat Nostradanus het over nog veel verder weg had.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 08:23
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Geef daar maar eens een bron bij! Want ik geloof dat Nostradanus het over nog veel verder weg had.
Oké, dan klopt dat niet (ik ging er ook maar een beetje vanuit), maar Nostradamus is sowieso nogal vaag en soms vraag ik me af of ie niet gewoon random wat versjes heeft opgeschreven die nu toevallig bij gebeurtenissen passen. Je kan natuurlijk overal wat achter zoeken he.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 09:14
Verwijderd
Ja en precies dat 'er vanuit gaan' is dus het probleem.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Nou het is logischer dat er in 2012 een wereldoorlog is (en dan is de wereld 'zoals we die kennen' dus afgelopen) dan dat er opeens poef geen wereld meer is.
Het is nóg "logischer" (waarschijnlijker) dat 2012 gewoon een jaar is waarin niets bijzonders gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 16:54
Rationeel
Rationeel is offline
maaaaaarrrrr:

2-0+1-2=1
2*0+1*2=2
2*0+1+2=3
2+0*1+2=4
2+0+1+2=5
(2+0+1)*2=6
(sqrt(201))/2=7 (bijna)
20-12=8
(2+0+1)^2=9
-2+0+12=10
-(2^0)+12=11
...etc...
20+1+2=23

zegt dát dan niets?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 19:49
knigsberg
knigsberg is offline
Citaat:
Genieten van je HAVO-diploma? Hoe dan
uhm goed punt dan is het zonde van het werk


Dat er een wereldoorlog komt is ook geen strak plan want ik ben in 2012 18 dus dan word ik sowieso opgeroepen voor de dienstplicht dus dat is ook niet handig. Want dan word ik over hoop geschoten en dat is ook zonde van mijn havo diploma. (dit keer wel goed gezegt )
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 20:03
Verwijderd
Gewoon je tweede nationaliteit opgeven toch?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 20:14
knigsberg
knigsberg is offline
Ik heb er maar een dat is de Nederlandse. Dienstplicht is namelijk niet afgeschaft maar opgeschort als er oorlog uitbreekt en de regering vind het nodig om de dienstplicht weer in te voeren moet ik opkomen. Dus mijn nationaliteit kan ik dan niet opzeggen. Dus dan word jij waarschijnlijk ook opgeroepen deadlock halve forum dan. Maar 2012 word denk gewoon gezellig een jaar waarin "niks" gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 20:44
Verwijderd
Nee, de dienstplicht is niet opgeschort, de opkomstplicht is opgeschort.

Maar ik ben een totaalweigeraar dus ik kom hooguit in het gevang. Sowieso word ik tegen die tijd niet meer opgeroepen omdat ik er dan te oud voor ben. En er wordt nu alleen nog maar door de VVD en enkele organisaties geroepen dat de dienstplicht heringevoerd zou moeten worden, niets om je zorgen over te maken.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 20:54
knigsberg
knigsberg is offline
Inderdaad klopt maakte daar een foutje.

Dienstplicht word inderdaad toch niet ingevoerd in tijden van vrede zo ja het is maar 14 maanden (dat was het bij mij vader). Maar ten tijde van oorlog zal ik daar maar niet zo zeker van zijn. Ik geloof dat je maximaal tot je 45 mag worden opgeroepen. Maar idd waarom zorgen maken over iets wat toch niet gaat gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 00:14
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Maar ten tijde van oorlog zal ik daar maar niet zo zeker van zijn.
Citaat:
Dl schreef:
Maar ik ben een totaalweigeraar dus ik kom hooguit in het gevang
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-08-2009, 22:09
Verwijderd
zal wel vet zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Presidentsverkiezingen Verenigde Staten 2012
Martiño
262 06-11-2012 17:00
Levensbeschouwing & Filosofie 2012
Dave2006
7 05-06-2007 20:14
Levensbeschouwing & Filosofie 2012
Dave2006
5 04-06-2007 14:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Apocalypse 2012 ?
Oktay-Y
35 02-05-2007 00:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.