Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2006, 15:48
Verwijderd
Hallo,

Zoals jullie misschien weten zit ik nu op een mbo opleiding.
Ik maak dit jaar af, en daarna ben ik van plan om de havo te gaan volgen op het vavo (volwassenen onderwijs)
Nu moet je een test doen of je de capaciteiten hebt om met de opleiding te kunnen starten. Voorgaande jaren was dit niet het geval, maar omdat er zoveel mensen stoppen met de havo doen ze het nu toch. Ik ben best wel zenuwachtig dus ik vraag me af of iemand zo'n test heeft gedaan, en wat je er van verwachten moet.

hellup
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2006, 16:20
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 26-04-2006 @ 16:48 :
Hallo,

Zoals jullie misschien weten zit ik nu op een mbo opleiding.
Ik maak dit jaar af, en daarna ben ik van plan om de havo te gaan volgen op het vavo (volwassenen onderwijs)
Nu moet je een test doen of je de capaciteiten hebt om met de opleiding te kunnen starten. Voorgaande jaren was dit niet het geval, maar omdat er zoveel mensen stoppen met de havo doen ze het nu toch. Ik ben best wel zenuwachtig dus ik vraag me af of iemand zo'n test heeft gedaan, en wat je er van verwachten moet.

hellup
Als het voorgaande jaren niet zo was hebben nog niet zo veel mensen het gedaan natuurlijk..

Maar wat apart dat ze dat nu gaan doen zeg, op alle vavo's of toevallig die bij jou in de buurt?
Ik denk dat ze vooral vragen gaan stellen van de klas voor het leerjaar dat je gaat volgen (begin je met havo 4 denk ik dus havo 3) om te kijken of je dat niveau aankunt en daarmee verder kunt doorstromen.

In ieder geval heel veel succes ermee!
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 16:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het lijkt op een IQ-test en ze vergelijken je dan met de groep havo-leerlingen van jouw leeftijd. Zo kunnen ze zien of jouw capaciteiten aan die norm voldoet.

Je krijgt dus wiskundige en taalvragen. Bijvoorbeeld cijferreeksen, invulsommen - of hoe ze ook heten - (3 figuren en dan moet je de vierde logischerwijs aangeven), zinnen waar je de fout uit moet halen, ed.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 16:59
Verwijderd
wiskunde ben ik dus niet zo goed in, dat is een beetje ver weg gezakt.. weet iemand waar je zulke dingen kunt gaan oefenen?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 26-04-2006 @ 17:20 :
Als het voorgaande jaren niet zo was hebben nog niet zo veel mensen het gedaan natuurlijk..

Maar wat apart dat ze dat nu gaan doen zeg, op alle vavo's of toevallig die bij jou in de buurt?
Ik denk dat ze vooral vragen gaan stellen van de klas voor het leerjaar dat je gaat volgen (begin je met havo 4 denk ik dus havo 3) om te kijken of je dat niveau aankunt en daarmee verder kunt doorstromen.

In ieder geval heel veel succes ermee!
dankjewel dat zal ik nodig hebben hihi
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 17:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 26-04-2006 @ 17:59 :
wiskunde ben ik dus niet zo goed in, dat is een beetje ver weg gezakt.. weet iemand waar je zulke dingen kunt gaan oefenen?
Het zijn geen wiskundesommen zoals je die van het vmbo kent.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 17:05
Verwijderd
ok, heb jij hem ook gedaan dan?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 17:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 26-04-2006 @ 18:05 :
ok, heb jij hem ook gedaan dan?
Ik heb wel eens een capaciteitentest gedaan om te testen of mijn niveau op hetzelfde niveau zat als net afgestudeerde VWO'ers. Ik denk dat het wel hetzelfde is.

Vriendinnen van mij hebben hem ook wel eens moeten doen in 3VWO.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 19:55
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-04-2006 @ 18:27 :
net afgestudeerde VWO'ers.


Maare, kun je zo'n test toevallig ook op internet doen ofzo?
__________________
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 20:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Miracle schreef op 26-04-2006 @ 20:55 :


Maare, kun je zo'n test toevallig ook op internet doen ofzo?
Ow haha, die had ik nog niet opgemerkt Net geslaagde VWO'ers dan

Maar het lijkt wel een beetje op de Nationale IQ-test, alleen is het wel wat moeilijker. En uitgebreider.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 20:59
Verwijderd
ik ben heel zenuwachtig
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 14:14
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 26-04-2006 @ 21:59 :
ik ben heel zenuwachtig
Het is niet iets om zenuwachtig voor te zijn joh, als je havo aankan dan kom je gemakkelijk door die test heen. Zie het maar zo, je kan er niet voor leren en ze zullen heus geen moeilijke algebra gaan vragen, maar gewoon inzichtvragen. Succes en niet zenuwachtig zijn joh, je komt er heus wel doorheen.


kus
__________________
cogito ergo sum
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 22:46
Verwijderd
ik heb vandaag een brief gekregen dat ik woensdag die test moet gaan doen.
ik heb ook een iq test gedaan op internet en daar kwam niet veel goeds uit ik hoop maar dat ik het haal anders weet ik ook niet wat ik verder moet...
laat het goed gaan ik laat het weten
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 00:36
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 05-05-2006 @ 23:46 :
ik heb vandaag een brief gekregen dat ik woensdag die test moet gaan doen.
ik heb ook een iq test gedaan op internet en daar kwam niet veel goeds uit ik hoop maar dat ik het haal anders weet ik ook niet wat ik verder moet...
laat het goed gaan ik laat het weten
Succes met deze toets. Enne die iq testen op het internet zijn niet allemaal even betrouwbaar, bij mij komen er telkens hele verschillende uitslagen uit, lees hier een verschil tussen 100 en 130...

Het beste dat je nu kunt doen om jezelf voor te bereiden is proberen zo min mogelijk te stressen en goed uitgerust aan die toets beginnen.

kus
__________________
cogito ergo sum
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 20:33
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 05-05-2006 @ 23:46 :
ik heb vandaag een brief gekregen dat ik woensdag die test moet gaan doen.
ik heb ook een iq test gedaan op internet en daar kwam niet veel goeds uit ik hoop maar dat ik het haal anders weet ik ook niet wat ik verder moet...
laat het goed gaan ik laat het weten
Bij welke school doe jij het dan? Hier is het allemaal pas in juni/juli.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 20:49
Verwijderd
in utrecht.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 21:01
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 08-05-2006 @ 21:49 :
in utrecht.
Wel gewoon een ROC?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 17:59
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Moet je dat ook als je het jaar ervoor al op het roc zat?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-05-2006, 19:40
Verwijderd
ja. dat moet ja.

ik zit nu nog op een roc mbo opleiding.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 19:40
Verwijderd
Citaat:
lottaa schreef op 08-05-2006 @ 22:01 :
Wel gewoon een ROC?
ja jij dan?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 20:29
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 09-05-2006 @ 20:40 :
ja. dat moet ja.

ik zit nu nog op een roc mbo opleiding.
Maar ook als je het jaar ervoor als vavo gedaan hebt? Zou een beetje lullig zijn als ik er niet doorheen kom en dan met een half diploma op zak zit
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 23:00
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 09-05-2006 @ 21:29 :
Maar ook als je het jaar ervoor als vavo gedaan hebt? Zou een beetje lullig zijn als ik er niet doorheen kom en dan met een half diploma op zak zit
Je moet een toets doen als je begint,
Niet als je van 4 naar 5 havo gaat of zo
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 09:58
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
lottaa schreef op 11-05-2006 @ 00:00 :
Je moet een toets doen als je begint,
Niet als je van 4 naar 5 havo gaat of zo
op het vavo is geen havo 4 en 5 (omfg die rolleyes worden echt overal gebruikt, het spijt me zeer dat ik niks van zo'n test weet en er daarom een vraag over heb, jezus..)
Ik vraag het me alleen af aangezien ik volgend jaar geloof ik ook gewoon weer een intake heb.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 10:34
Verwijderd
ik heb hem gister gehad.. men... 3 fucking uur achter de computer..... met allemaal van die "ruimtelijke dingen, getallen reeksen etc. etc. je kent het wel. echt heel moeilijk sommige dingen had ik overgeslagen.. en toen was opeens de tijd voorbij dus maar ik hoop echt dat ik toegelaten word, anders weet ik het ook niet meer
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Toet0r schreef op 11-05-2006 @ 10:58 :
op het vavo is geen havo 4 en 5 (omfg die rolleyes worden echt overal gebruikt, het spijt me zeer dat ik niks van zo'n test weet en er daarom een vraag over heb, jezus..)
Ik vraag het me alleen af aangezien ik volgend jaar geloof ik ook gewoon weer een intake heb.
volgens mij moet dat wel.... maar een vraag: hoe kun je op het vavo hebben gezeten als je nog geen 18 bent... je wordt allleen toegelaten als je achtien bent.
en als jij bijv. je havo examen niet gehaalt hebt moet je wel een test doen (teminste hiero dacht ik)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2006, 11:07
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 11-05-2006 @ 10:58 :
op het vavo is geen havo 4 en 5 (omfg die rolleyes worden echt overal gebruikt, het spijt me zeer dat ik niks van zo'n test weet en er daarom een vraag over heb, jezus..)
Ik vraag het me alleen af aangezien ik volgend jaar geloof ik ook gewoon weer een intake heb.
Wat doe je nu dan?
Omdat je het over een half diploma hebt

En op het vavo is er wel degelijk een havo 4 en havo 5.
Je kunt het in 2 of 1 jaar doen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 11:08
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 11-05-2006 @ 11:34 :
ik heb hem gister gehad.. men... 3 fucking uur achter de computer..... met allemaal van die "ruimtelijke dingen, getallen reeksen etc. etc. je kent het wel. echt heel moeilijk sommige dingen had ik overgeslagen.. en toen was opeens de tijd voorbij dus maar ik hoop echt dat ik toegelaten word, anders weet ik het ook niet meer
Kun jij me wat meer vertellen over die capaciteiten toets?
En op welke school deed jij hem?Wanneer had jij je aangemeld?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 11:34
Verwijderd
ik heb me ongeveer twee weken geleden aangemeld.
het is een drie uur durende toets... een soort iq test zeg maar maar dan veel uitgebreider. je kunt je er niet echt op voorbereiden. maar je kunt wel bijv. wat iqtests doen ofzo op internet. wat wil je precies weten. ik heb hem in utrecht gedaan.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 15:17
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 11-05-2006 @ 12:34 :
ik heb me ongeveer twee weken geleden aangemeld.
het is een drie uur durende toets... een soort iq test zeg maar maar dan veel uitgebreider. je kunt je er niet echt op voorbereiden. maar je kunt wel bijv. wat iqtests doen ofzo op internet. wat wil je precies weten. ik heb hem in utrecht gedaan.
En wat voor soort vragen krijg je?
Ik ga hem doen, alleen dan voor het vwo.
Ik heb me ook anderhalve week geleden aangemeld en ik zou in juni een capaciteitentest krijgen werd me verteld.

Alleen als ik hem niet haal, wat moet ik dan volgend jaar?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 19:07
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 11-05-2006 @ 11:36 :
volgens mij moet dat wel.... maar een vraag: hoe kun je op het vavo hebben gezeten als je nog geen 18 bent... je wordt allleen toegelaten als je achtien bent.
en als jij bijv. je havo examen niet gehaalt hebt moet je wel een test doen (teminste hiero dacht ik)
Bij mij doen ze niet zo moeilijk over leeftijd, er zit zelfs een meisje van 15 (die trouwens 14 was toen ze er kwam )! Waarom die er zit snap ik niet want die heeft geen goede reden, ik ben 2x blijven zitten op mijn vorige middelbare school.
Hm, nouja, we zullen het vanzelf wel zien!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 19:09
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
lottaa schreef op 11-05-2006 @ 12:07 :
Wat doe je nu dan?
Omdat je het over een half diploma hebt

En op het vavo is er wel degelijk een havo 4 en havo 5.
Je kunt het in 2 of 1 jaar doen.
Ik doe nu vavo, het eerste jaar van de 2. Je hebt basisjaar en topjaar, niet havo 4 en 5, want ik heb nu dit jaar havo 4 en 5 van nederlands, engels, duits, etc gedaan en volgend jaar doe ik dat voor mijn laatste 4 vakken. Aangezien ik nu ook gewoon al eindexamen ga doen in Nederlands, Duits en Engels (en de rest van mijn vakken heb afgerond) heb ik dus meer dan de helft van mijn diploma als dit jaar voorbij is.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 21:41
Verwijderd
Citaat:
lottaa schreef op 11-05-2006 @ 16:17 :
En wat voor soort vragen krijg je?
Ik ga hem doen, alleen dan voor het vwo.
Ik heb me ook anderhalve week geleden aangemeld en ik zou in juni een capaciteitentest krijgen werd me verteld.

Alleen als ik hem niet haal, wat moet ik dan volgend jaar?
ja dath eb ik ook, wat moet ik met de rest van mn leven

www.testmijniq.nl >klassieke test.. zulke dingen maar dan heel erg uitgebreid
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 15:01
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 11-05-2006 @ 22:41 :
ja dath eb ik ook, wat moet ik met de rest van mn leven

www.testmijniq.nl >klassieke test.. zulke dingen maar dan heel erg uitgebreid
Wat haalde jij voor die tests dan? Want op die site haal ik een iq van 110
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 21:14
Verwijderd
geen idee heb ze alleen uitgevogeld
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 21:45
Verwijderd
Als je het niveau voor de Havo hebt haal je die test ook wel.. oefenen of leren lijkt me nogal nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 10:42
Verwijderd
is het ook, maar misschien helpt het tegen de zenuwen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-05-2006, 09:50
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 14-05-2006 @ 22:45 :
Als je het niveau voor de Havo hebt haal je die test ook wel.. oefenen of leren lijkt me nogal nutteloos.
ja, maar bij mij gaat het erom of ik havo of vwo moet doen, dus bij mij hangt het wel af wat ik haal op die capaciteitentest. Ze kijken daarmee of ze denken dat ik het aankan.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 16:25
Verwijderd


ik kreeg vandaag een telefoontje dat ik heel laag gescored had met de test... dat ze heel streng zijn en dat ik waarschijnlijk niet word toegelaten... morgen heb ik een gesprek met overleg, ik hoop dat er nog een mogelijkheid is dat ik word toegelaten..
ik voel me dus echt kut, ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen. ik zit nog op een mbo opleiding, ik zou die 4 jaar kunnen afmaken en daarna naar het hbo kunnen... maar ik vraag me af of dat wel zo'n goed idee is omdat ik die opleiding toch niet leuk vind...
ik kan ook een jaar gaan werken en daarna kijken welke mbo opleiding ik wel leuk vind....
ik zit nu echt in een dipje, ik hoop dat ik alsnog kan toe worden gelaten. wat zou jij in mijn geval doen, of heb je nog tips
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 16:48
leipo
leipo is offline
koop/huur gewoon havo 4/5 boeken en doe staatsexamen...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 16:54
Verwijderd
omg
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 12:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Balen voor je... Zijn er geen andere mogelijkheden?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:41
Verwijderd
ja, ik heb net te horen gekregen dat het ook mogelijk is om nog op een middelbare school havo te volgen...
maar dan zit ik wel met 15/16 jarige.. wat zou jij doen?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 20:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hoe oud ben je zelf?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 09:47
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 11-05-2006 @ 20:09 :
Ik doe nu vavo, het eerste jaar van de 2. Je hebt basisjaar en topjaar, niet havo 4 en 5, want ik heb nu dit jaar havo 4 en 5 van nederlands, engels, duits, etc gedaan en volgend jaar doe ik dat voor mijn laatste 4 vakken. Aangezien ik nu ook gewoon al eindexamen ga doen in Nederlands, Duits en Engels (en de rest van mijn vakken heb afgerond) heb ik dus meer dan de helft van mijn diploma als dit jaar voorbij is.
Ja dat klopt idd, maar je krijgt uiteindelijk alleen de stof van havo 4 en 5. Dus je doet in weze gewoon havo 4 en 5, alleen op een manier die het makkelijker maakt om je examen te halen als je de rest al gemist hebt bijv.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 09:48
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 16-05-2006 @ 17:25 :


ik kreeg vandaag een telefoontje dat ik heel laag gescored had met de test... dat ze heel streng zijn en dat ik waarschijnlijk niet word toegelaten... morgen heb ik een gesprek met overleg, ik hoop dat er nog een mogelijkheid is dat ik word toegelaten..
ik voel me dus echt kut, ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen. ik zit nog op een mbo opleiding, ik zou die 4 jaar kunnen afmaken en daarna naar het hbo kunnen... maar ik vraag me af of dat wel zo'n goed idee is omdat ik die opleiding toch niet leuk vind...
ik kan ook een jaar gaan werken en daarna kijken welke mbo opleiding ik wel leuk vind....
ik zit nu echt in een dipje, ik hoop dat ik alsnog kan toe worden gelaten. wat zou jij in mijn geval doen, of heb je nog tips

Kun je het niet op een andere vavo proberen? Ik ben er ook heel bang voor dat dit bij mij zo ook gaat! Maar wilde je het vavo in 1 jaar doen? Want anders kun je misschien met hun overleggen dat het in 2 jaar kan? Of vraag of ze je de kans geven het een kwartaal te proberen!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 09:50
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 17-05-2006 @ 17:41 :
ja, ik heb net te horen gekregen dat het ook mogelijk is om nog op een middelbare school havo te volgen...
maar dan zit ik wel met 15/16 jarige.. wat zou jij doen?
Dat lijkt mij persoonlijk niks. Je bent er al een jaar uit geweest, zit ineens met jongere kinderen in de klas en je mist gewoon een deel. Op het vavo word je bovendien ook puur alleen voor je examen opgeleid, op een middelbare krijg je nog extra te doen. Ik zou als ik jou was toch echt proberen op een vavo te komen, lukt dit niet? Dan toch maar op een middelbare!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-05-2006 @ 21:45 :
Hoe oud ben je zelf?
volgend jaar word ik 18. op een andere vavo dat is heel ver weg... dus ik denk dat er niks anders opzit. of toch voor een mbo opleiding kiezen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:34
Verwijderd
Citaat:
lottaa schreef op 18-05-2006 @ 10:48 :
Kun je het niet op een andere vavo proberen? Ik ben er ook heel bang voor dat dit bij mij zo ook gaat! Maar wilde je het vavo in 1 jaar doen? Want anders kun je misschien met hun overleggen dat het in 2 jaar kan? Of vraag of ze je de kans geven het een kwartaal te proberen!
2 jaar, maar ze zijn gewoon echt super streng, vanwege de vele mensen die afvallen, het is echt balen dat ik weer vlakbij utrecht woon
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 11:00
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 18-05-2006 @ 11:34 :
2 jaar, maar ze zijn gewoon echt super streng, vanwege de vele mensen die afvallen, het is echt balen dat ik weer vlakbij utrecht woon
Nou, ik ga ook naar een vavo die anderhalf uur van mij vandaan zit. Ik heb er geen problemen mee. Dan wordt et ma wat meer reizen, maar heb ik uiteindelijk wel een papiertje!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 14:30
Verwijderd
ja das waar, maar ik weet niet waar je nog meer vavo kan volgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Capaciteiten test VAVO
MicheSpade
1 10-02-2014 18:32
Algemene schoolzaken NIO test en Cito intelligentietest
lena3
6 01-06-2011 19:12
Algemene schoolzaken 21+ toelatingstest
TTT
2 02-06-2010 19:55
Studeren Capaciteiten toets
ellaaa
10 22-06-2007 13:09
Algemene schoolzaken 1 jarige MAVO opleiding op het ROC. Moeilijk of niet?
DigitalStorm
19 03-07-2002 21:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap hoogbegaafdenscholen
carmen electra
101 01-02-2002 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.