Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2005, 22:39
Afwezig
Avatar van Afwezig
Afwezig is offline
Hey,



Ik moet dus 5 maanden stage lopen (best wel tijdje) en ik heb dus ook een stage maar ik werk ook 3 dagen in de week (bijbaan). 2 daarvan werk ik op dinsdag en donderdag. Van dat geld dat ik verdien koop ik van alles maar ik heb natuurlijk ook nog een verzekering die ik moet betalen en nog een aantal kleine dingen. Als ik niet werk dan kan ik het niet betalen en zit ik dus zonder geld, verkzekering en baan. En dat wil ik niet opgeven voor zo'n waardeloze stage...

Dus ik sta toch in mn recht als ik vraag om een uur eerder naar huis te kunnen op die 2 dagen om dan nog fatsoenlijk mn avondeten naar binnen te kunnen krijgen en daarna verder te kunnen werken op mn eigen werk ?

Ik had het al overlegt met die persoon van mn stage maar toen had ie het er over dat het dan moeilijk zou worden ofzo. (waarom ? geen idee) En bij mn eigen werk moet het wel lukken om een half uur later te beginnen.

------
Info:
------
Stage uren: 40 uur per week
Eigen werk uren: 12 uur per week
Stage wordt hoogstwaarschijnlijk niet betaald want een kameraad van me die werkt bij hetzelfde bedrijf maar dan op een andere locatie en krijgt niet betaald. DUs ik zal waarschijnlijk ook niet betaald krijgen.



Alvast bedankt voor de info

__________________
Choose your future. Choose life.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2005, 23:23
Jeopardize
Avatar van Jeopardize
Jeopardize is offline
Je moet gewoon stage lopen, that's it. Je hebt geen recht om eerder weg te mogen (en dus minder te werken op je stageadres) omdat je toevallig nog een bijbaan erbij hebt.
__________________
give up
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 23:26
Verwijderd
Je kunt natuurlijk alles vragen aan je werkgever wat je wilt, maar je staat echt niet 'in je recht' als zij weigeren om je vrij te geven voor je stage. Een werkgever heeft geen boodschap aan het feit dat jij naast je werk nog andere verplichtingen hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 23:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Cosmo Kramer schreef op 07-02-2005 @ 00:23 :
Je moet gewoon stage lopen, that's it. Je hebt geen recht om eerder weg te mogen (en dus minder te werken op je stageadres) omdat je toevallig nog een bijbaan erbij hebt.
idd. Opleiding is toch ook wel wat belangrijker dan een bijbaantje.

kun je niet een uur later beginnen op je werk?
En als ik het goed begrijp kom je ook nog gewoon op tijd op je werk, maar moet je alleen je eten snel naar binnen schuiven?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:52
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik denk dat je opleiding op dit moment toch wel even iets belangrijker is dan een bijbaantje. Je opleiding is je toekomst! En jah.. daar horen nou gewoon eenmaal stages bij die niet altijd even goed zijn te combineren met bijbaantjes.

Het is jammer dat je voor je stage geen (kleine) vergoeding krijgt, anders zou je daar je inkomsten wat mee kunnen compenseren. Als je echt zo krap bij kas zit, kun je er natuurlijk altijd nog voor kiezen om wat geld te lenen bij de ib-groep.

Tis je toekomst waar jij nu aan werkt.. ik hoop dat dat voor jou meer telt dan een bijbaantje en het beetje geld dat je daar nu voor krijgt. Je kunt je hele leven nog werken, en met een afgeronde opleiding zal je dan nog wel iets meer verdienen dan dat je nu met je bij baan doet waarschijnlijk .
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:25
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik ga altijd van uit me stage gelijk door naar men werk. Eet snel daar wat brood en ga werken. Het is wel onwijs druk maar het kan wel. Probeer anders wat met je werk te regelen? dat je dar iets later begint. Vaak hebben ze er wel begrip voor.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:02
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-02-2005 @ 00:26 :
Je kunt natuurlijk alles vragen aan je werkgever wat je wilt, maar je staat echt niet 'in je recht' als zij weigeren om je vrij te geven voor je stage. Een werkgever heeft geen boodschap aan het feit dat jij naast je werk nog andere verplichtingen hebt.
Idd...dat klopt. Soms heb je gewoon pech bij je stage. Hoe dan ook vind ik het opzich best een redelijk idee dat zij jou dan 'betalen'in de vorm van 2 uurtjes vrij...aangezien ze je waarschijnlijk verder niks geven. Valt er anders niet wat te schuiven met je pauzes oid?

Maar natuurlijk betalen ze je wel met kennis en werkervaring vergeet dat niet he!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:25
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik weet niet hoe het bij jullie geregeld is, maar meestel moet een een aantal uur gewerkt hebben in je stageperiode. En die is gebaseerd op 36 - 40 uur werken in de week.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:39
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Je staat niet in je recht als je eerder weg gaat bij je sateg, omdat je daarnaast andere verplichtingen hebt.

Misschien kan je met je stagebegeleider een afspraak maken. Je moet aan 40 uur komen, dus als je op de dagen dat je savonds niet werkt een uurtje langer draait, kan je op de dagen dat je wel werk misschien een uurtje eerder weg. Of je stelt voor om na afloop van je stageperiode een dag in te halen (zoals ook gebruikelijk is als je afwezig bent door ziekte e.d.) zodat je wel aan je uren komt.

Als jij uitlegt dat dat baantje zo belangrijk voor je is, kan je het zo proberen te regelen. Je kunt natuurlijk ook proberen op je werk te regelen dat je een uur later begint en een uur langer door werkt. Of je gaat 3 avonden werken om toch aan je 12 uur te komen.

Ik denk dat je moet proberen wat creatiever te zijn met je oplossingen.
__________________
free, single, sexy and sweet
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:41
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Citaat:
spemmey schreef op 07-02-2005 @ 18:02 :
Maar natuurlijk betalen ze je wel met kennis en werkervaring vergeet dat niet he!
Een stageplaats investeert in jou als stagiaire een hoop tijd en energie hoor, dus het is niet zo dat het hun alleen maar een extra hulpje oplevert ofzo. Integendeel.

Bij de meeste stages is het trouwens in de CAO opgenomen dat er een vergoeding tegenover staat (tenzij het een extreem korte stage is natuurlijk).
__________________
free, single, sexy and sweet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Stage vergoeding te laag?
pietervdb
49 04-07-2008 00:18
Algemene schoolzaken Directeur Einhovense school ziet niet veel in stage, fijn!!
Solidforce7
4 29-05-2008 10:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Debat] Verplichte stage van drie maanden bij maatschappelijke instelling
Verwijderd
0 22-04-2007 18:33
Algemene schoolzaken Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK)
aquafemme
67 13-02-2007 06:24
Studeren SPH
x_knorretje_x
28 31-01-2006 08:35
Algemene schoolzaken Schooljaar-evalutatie topic '05
Kimisa
59 22-06-2005 12:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.