Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2010, 15:45
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Hallo allemaal,


in 2007 heb ik mijn id verloren of hij is gejat en daar heb ik gelukkig aangifte voor gedaan bij de politie.
in 2009 krijg ik ineens brieven van intrum justitca waarin staat dat ik een bedrag moet betalen van bijna 3000
toen ik had gebeld en vroeg van wat dat bedrag is kreeg ik te horen dat het om een vodafone abbonment gaat ik schork hiervan omdat ik nog nooit een abon. heb afgesloten. ik heb het ook tegen ze gezegd ... zij zeiden dat ik een brief moet maken met daarin mijn verhaal dat heb ik ook gedaan met behulp van mijn oom, in de brief heeft me oom gevraagd of zij het conctract willen opsturen na 4 maanden heb ik einelijk het contract gekregen. de plaats handtekeing en banknummer kloppen niet . dat heb ik ook aangegeven .. zij zeiden dat ik maar die aangifte van de vermissing van id kaart en dat heb ik dan ook gedaan.
ben ook naar juridich loket de mevrouw heeft op papier gezet dat de mensen van raadslieden een bezwaarbrief moeten maken. maar een medewerker van raadslieden zeiden dat ik beter een advocaat kan nemen. een advocaat kost ook weer geld....

P.S, het contract is in 2008 aangesloten.
weet iemand wat het beste is om te doen?

Gr,

D.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2010, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Hallo allemaal,


in 2007 heb ik mijn id verloren of hij is gejat en daar heb ik gelukkig aangifte voor gedaan bij de politie.
in 2009 krijg ik ineens brieven van intrum justitca waarin staat dat ik een bedrag moet betalen van bijna 3000
toen ik had gebeld en vroeg van wat dat bedrag is kreeg ik te horen dat het om een vodafone abbonment gaat ik schork hiervan omdat ik nog nooit een abon. heb afgesloten. ik heb het ook tegen ze gezegd ... zij zeiden dat ik een brief moet maken met daarin mijn verhaal dat heb ik ook gedaan met behulp van mijn oom, in de brief heeft me oom gevraagd of zij het conctract willen opsturen na 4 maanden heb ik einelijk het contract gekregen. de plaats handtekeing en banknummer kloppen niet . dat heb ik ook aangegeven .. zij zeiden dat ik maar die aangifte van de vermissing van id kaart en dat heb ik dan ook gedaan.
ben ook naar juridich loket de mevrouw heeft op papier gezet dat de mensen van raadslieden een bezwaarbrief moeten maken. maar een medewerker van raadslieden zeiden dat ik beter een advocaat kan nemen. een advocaat kost ook weer geld....

P.S, het contract is in 2008 aangesloten.
weet iemand wat het beste is om te doen?

Gr,

D.
Gewoon zelf schrijven en zeggen dat je niet jegens vodafone moet nakomen. De reden moet je gewoon vermelden dat je nog nooit een telefoonabbonement heb gehad van vodafone en dat er geen vordering tegenover jou kan zijn.

Zeg, dat je handtekening vervalst is, doe aangifte van fraude. Stuur de brief aangetekent
Zorg gewoon dat je brief echt goed onderbouwt is. Stuur de aangifte van fraude mee. Het is een gezien de situatie schuldenaar/schuldeiser verband, waarbij een verbintenis is tot stand tekomen.

Ik denk dat er sprake is van onrechtmatige(zou het daad ook kunnen zijn?) verrijking; Maar je kan zeggen in dit verband niet verrijkt is en geen voordeel is gedaan.
Daarnaast heb je een rechtvaardiginggrond, vanwege dat iemand jou ID gebruikt heeft en jou niet toerekent kan worden, door andermans praktijken.
Daarnaast hadden ze beter hun onderzoeksplicht kunnen doen, om het adres na te trekken. Zoals ik uit je verhaal begreep heb je nooit echter andere informatie gekregen.

Conclusie; ze kunnen je niks maken, al sturen ze elke dag een deurwaarder naar je toe. Daarnaast zou het ten eerste behandeld worden door een kantonrechtbank(vanwege dat er sprake is; een schade onder de 5000 euro!). Hierbij heb je geen advocaat nodig. Als dit niet waar is, verbeter mij even, u privaatrechtelijke geleerde. Naamzoek Lucky L en MTF

Laatst gewijzigd op 23-03-2010 om 17:19.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 17:33
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Hartelijk bedankt voor jou reactie Kopmuntkip

ik ben zelf hartstikke slecht in brieven schrijven, uhmm....
ik heb al in een mail vertelt dat ik nooit een abon. heb afgesloten en heb gevraagd of zij contract willen opsturen dat hebben ze dan ook gedaan na 4 maanden pas.

ik vind dit zo erg ik baal hier echt van en ben best woedend zowel op die diegen die dit heeft gedaan als op intrum justica.

Gr,
D.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 17:35
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
ben pas naar de poltieburo geweest en heb gezegd dat er fraude is gepleegd en dat ik steeds brieven krijg van inrtum justica met mijn idd... een poltie agent zei dat zij niks kunnen doen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Hartelijk bedankt voor jou reactie Kopmuntkip

ik ben zelf hartstikke slecht in brieven schrijven, uhmm....
ik heb al in een mail vertelt dat ik nooit een abon. heb afgesloten en heb gevraagd of zij contract willen opsturen dat hebben ze dan ook gedaan na 4 maanden pas.

ik vind dit zo erg ik baal hier echt van en ben best woedend zowel op die diegen die dit heeft gedaan als op intrum justica.

Gr,
D.
Je hebt een oom die brieven kan schrijven? een familielid of dergelijke?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 18:25
Verwijderd
Citaat:
ben pas naar de poltieburo geweest en heb gezegd dat er fraude is gepleegd en dat ik steeds brieven krijg van inrtum justica met mijn idd... een poltie agent zei dat zij niks kunnen doen
Dan moet je verwijzen naar artikel 12 procedure of je vraagt of je de officier van justitie kan komen. Wedden dat die snel zich even 2 keer bedenkt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 19:45
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Je hebt een oom die brieven kan schrijven? een familielid of dergelijke?
ja heb alleen een oom maar die woont een end ver weg die was hier toen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 19:45
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Dan moet je verwijzen naar artikel 12 procedure of je vraagt of je de officier van justitie kan komen. Wedden dat die snel zich even 2 keer bedenkt.
haha, ik weet niet wat je hiermee bedoelt, ja ja het ligt aan mijzelf
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 09:15
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Als er een advocaat nodig was geweest, had het juridisch loket dit wel opgemerkt en je in dat traject begeleid. Dat ze doorsturen naar het sociaal raadsliedenwerk is vrij logisch, zoals al is beschreven kun je dit (met wat hulp eventueel) vrij goed zelf oplossen. Dat het sociaal raadsliedenwerk je een advocaat aanraadt.. vreemd. Zij zouden juist de ondersteuning moeten bieden om de dure rechtsgang te kunnen voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 11:06
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Als er een advocaat nodig was geweest, had het juridisch loket dit wel opgemerkt en je in dat traject begeleid. Dat ze doorsturen naar het sociaal raadsliedenwerk is vrij logisch, zoals al is beschreven kun je dit (met wat hulp eventueel) vrij goed zelf oplossen. Dat het sociaal raadsliedenwerk je een advocaat aanraadt.. vreemd. Zij zouden juist de ondersteuning moeten bieden om de dure rechtsgang te kunnen voorkomen.
ja, helaas heeft sociaal raadslieden niks voor mij kunnen betekenen.
toen ik vroeg waarom zij niks kunnen doen zeiden zij dat ik beter een advocaat kan nemen dan sta ik sterker
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 11:43
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
ja, helaas heeft sociaal raadslieden niks voor mij kunnen betekenen.
toen ik vroeg waarom zij niks kunnen doen zeiden zij dat ik beter een advocaat kan nemen dan sta ik sterker
.. en zo word je van het kastje naar de muur gestuurd en eindig je dus bij de muur.

Ik zou ze nog eens opbellen en vragen of je eventueel contact kunt hebben met iemand anders, of dat ze er over overleggen. Sociaal Raadslieden zijn niet zo kien op 'brutale' cliënten, maar soms is het toch nodig. Je hebt hier hulp gekregen over wat je moet ondernemen, neem dit anders concreet mee naar een nieuwe afspraak als je hulp nodig hebt.

Het komt er in ieder geval op neer dat je NIET verantwoordelijk bent voor de kosten die gemaakt zijn met een vervalsing van jouw ID. En je hebt genoeg bewijzen om dat aan te kunnen tonen. Dus een advocaat is in dit stadium nog niet nodig..
Ik zou bijna zeggen: kom hier langs, maar wij zitten aan strenge eisen van de gemeente, dus mag niet iedereen helpen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 11:52
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
ben pas naar de poltieburo geweest en heb gezegd dat er fraude is gepleegd en dat ik steeds brieven krijg van inrtum justica met mijn idd... een poltie agent zei dat zij niks kunnen doen
Ik zie een kans dat de agent bedoelde dat er niets te doen is aan opsporing van die persoon: dat is inderdaad een vrij onmogelijke klus.

Te doen: ga nogmaals naar het politiebureau. Neem de brieven van Intrum Justitia mee en ook het bewijs dat je destijds aangifte hebt gedaan van je ID. Neem ook het contract mee waarin de vervalste handtekening staan en een niet-kloppend rekeningnummer. Voor de volledigheid zou je een rekeningoverzicht kunnen uitprinten van je internetbankieren of anders op kunnen halen bij je bank. Dan moet dat rekeningnummer daar niet bij staan!

Zeg nadrukkelijk dat ze de dader niet hoeven op te sporen, maar dat je aangifte wil doen van fraude. Ze zijn verplicht minimaal de aangifte op te stellen. En dat is wat jij nodig hebt voor je eigen bewijslast!

Met die aangifte kun je bovenstaande stappen volgen die kopmuntkip heeft genoemd. Alle bewijzen dienen als punt dat jij niet degene bent geweest die die rekeningen heeft veroorzaakt. Succes. (En schakel daarbij desnoods nogmaals Sociaal Raadsliedenwerk in, laat je niet afschepen hoor! Da's hun werk!)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 13:49
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Ik zie een kans dat de agent bedoelde dat er niets te doen is aan opsporing van die persoon: dat is inderdaad een vrij onmogelijke klus.

Te doen: ga nogmaals naar het politiebureau. Neem de brieven van Intrum Justitia mee en ook het bewijs dat je destijds aangifte hebt gedaan van je ID. Neem ook het contract mee waarin de vervalste handtekening staan en een niet-kloppend rekeningnummer. Voor de volledigheid zou je een rekeningoverzicht kunnen uitprinten van je internetbankieren of anders op kunnen halen bij je bank. Dan moet dat rekeningnummer daar niet bij staan!

Zeg nadrukkelijk dat ze de dader niet hoeven op te sporen, maar dat je aangifte wil doen van fraude. Ze zijn verplicht minimaal de aangifte op te stellen. En dat is wat jij nodig hebt voor je eigen bewijslast!

Met die aangifte kun je bovenstaande stappen volgen die kopmuntkip heeft genoemd. Alle bewijzen dienen als punt dat jij niet degene bent geweest die die rekeningen heeft veroorzaakt. Succes. (En schakel daarbij desnoods nogmaals Sociaal Raadsliedenwerk in, laat je niet afschepen hoor! Da's hun werk!)
Wat een gedoe zeg.
ik denk dat ik morgen is maar weer naar de politiebureau ga.
is een bankafschrift voldoende? of moet ik een printje van internetbankieren..

jammer dat ik niet bij jou terecht kan
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 14:11
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Wat een gedoe zeg.
ik denk dat ik morgen is maar weer naar de politiebureau ga.
is een bankafschrift voldoende? of moet ik een printje van internetbankieren..

jammer dat ik niet bij jou terecht kan
Is zo, klopt.
Ik noem een overzicht heel bewust, omdat je daarmee aantoont dat er niet méér rekeningen zijn, zodat je aantoonbaar niets achterhoudt (tenzij de rekening van een andere bank zou zijn, maar goed..). Ik zou dus even achter een overzichtje aan gaan. Als je internetbankieren hebt kun je het overzicht zelf uitprinten, scheelt!

Ik ben sociaal raadsvrouw, maar nee, helaas.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 14:38
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Is zo, klopt.
Ik noem een overzicht heel bewust, omdat je daarmee aantoont dat er niet méér rekeningen zijn, zodat je aantoonbaar niets achterhoudt (tenzij de rekening van een andere bank zou zijn, maar goed..). Ik zou dus even achter een overzichtje aan gaan. Als je internetbankieren hebt kun je het overzicht zelf uitprinten, scheelt!

Ik ben sociaal raadsvrouw, maar nee, helaas.
Ik heb wel internetbankieren maar geen printer. ik zal morgen vragen of ze het bij de abn amro kunnen uitprinten voor me.

Haha, iig hartelijk bedankt voor jouw hulp. Hier kan ik wat mee
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 16:46
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Intrum Justitia is echt een heeeeel fout bedrijf. Ik kreeg ook tijden smsjes dat ik direct geld aan ze over moest maken. Euh... wat denk je zelf? Als je een beetje googlet (spelling?) zie je ook dingen radar staan... De kans dat ze je echt iets kunnen maken acht ik niet zo groot.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 22:08
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Intrum Justitia is echt een heeeeel fout bedrijf. Ik kreeg ook tijden smsjes dat ik direct geld aan ze over moest maken. Euh... wat denk je zelf? Als je een beetje googlet (spelling?) zie je ook dingen radar staan... De kans dat ze je echt iets kunnen maken acht ik niet zo groot.
smsjes? vreemd
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 22:24
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik heb wel internetbankieren maar geen printer. ik zal morgen vragen of ze het bij de abn amro kunnen uitprinten voor me.

Haha, iig hartelijk bedankt voor jouw hulp. Hier kan ik wat mee
Dat doen ze daar.

Graag gedaan hoor. Het blijft een gedoe, maar de kans dat ze hun zin krijgen is al minimaal, en zo goed als uitgesloten als jij je er voor inzet! Succes. Laat maar weten als je nog vragen hebt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-03-2010, 21:24
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Hallo allemaal,


in 2007 heb ik mijn id verloren of hij is gejat en daar heb ik gelukkig aangifte voor gedaan bij de politie.
in 2009 krijg ik ineens brieven van intrum justitca waarin staat dat ik een bedrag moet betalen van bijna 3000
toen ik had gebeld en vroeg van wat dat bedrag is kreeg ik te horen dat het om een vodafone abbonment gaat ik schork hiervan omdat ik nog nooit een abon. heb afgesloten. ik heb het ook tegen ze gezegd ... zij zeiden dat ik een brief moet maken met daarin mijn verhaal dat heb ik ook gedaan met behulp van mijn oom, in de brief heeft me oom gevraagd of zij het conctract willen opsturen na 4 maanden heb ik einelijk het contract gekregen. de plaats handtekeing en banknummer kloppen niet . dat heb ik ook aangegeven .. zij zeiden dat ik maar die aangifte van de vermissing van id kaart en dat heb ik dan ook gedaan.
ben ook naar juridich loket de mevrouw heeft op papier gezet dat de mensen van raadslieden een bezwaarbrief moeten maken. maar een medewerker van raadslieden zeiden dat ik beter een advocaat kan nemen. een advocaat kost ook weer geld....

P.S, het contract is in 2008 aangesloten.
weet iemand wat het beste is om te doen?

Gr,

D.
Je staat volledig in je recht, dat contract is niets rechtsgeldig.

Goed nu we dat hebben vastgesteld het volgende:
1) Ga naar he juridisch loket en vraag een verwijzing voor een advocaat
2) ga naar de advocaat met je verwijzing
3) de eigen bijdrage hiervoor is 98eu (laagste inkomensgroep) die je aan de advocaat betaald en later terug kan vorderen bij de sociale dienst.
4) laat je dagvaarden door interim justitia (succes daarmee mij is het nog niet gelukt, ze bellen alleen maar 3 keer per dag)
5) ga naar de rechtszaak en lever voordien op schrift in tweevoud je verweer in (stel het in 3voud op en bewaar er 1 zelf)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 28-03-2010 om 21:31.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:19
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Ik ben vandaag weer naar sociaal raadslieden geweest en heb weer alles uitgelged en gezegd dat ik geen advocaat nodig heb volgens een advocaat, dat vond de medewerkster ook raar. zij zei dat zij niet voor bezwaarbrieven zijn ofzo, ik snapte haar niet echt goed maar zij heeft wel gebeld naar intrum justica en intrum justica heeft gezegd dat zij de kopie van vermissing id hebben ontvangen en dat het naar vodafone is gestuurd... dus ik moet het weer afwachten.

gr,
D.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:20
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Je staat volledig in je recht, dat contract is niets rechtsgeldig.

Goed nu we dat hebben vastgesteld het volgende:
1) Ga naar he juridisch loket en vraag een verwijzing voor een advocaat
2) ga naar de advocaat met je verwijzing
3) de eigen bijdrage hiervoor is 98eu (laagste inkomensgroep) die je aan de advocaat betaald en later terug kan vorderen bij de sociale dienst.
4) laat je dagvaarden door interim justitia (succes daarmee mij is het nog niet gelukt, ze bellen alleen maar 3 keer per dag)
5) ga naar de rechtszaak en lever voordien op schrift in tweevoud je verweer in (stel het in 3voud op en bewaar er 1 zelf)
bedankt voor je reactie arPos...

ik wacht het nu gewoon af.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Ik ben vandaag weer naar sociaal raadslieden geweest en heb weer alles uitgelged en gezegd dat ik geen advocaat nodig heb volgens een advocaat, dat vond de medewerkster ook raar. zij zei dat zij niet voor bezwaarbrieven zijn ofzo, ik snapte haar niet echt goed maar zij heeft wel gebeld naar intrum justica en intrum justica heeft gezegd dat zij de kopie van vermissing id hebben ontvangen en dat het naar vodafone is gestuurd... dus ik moet het weer afwachten.

gr,
D.
als je dr niet snapt kan je gewoon vragen of ze t uitlegt, daar zit ze voor?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 17:52
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
als je dr niet snapt kan je gewoon vragen of ze t uitlegt, daar zit ze voor?
ik had wel begrepen dat zij niet veel kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 21:21
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Belachelijk, sorry. Sociaal Raadslieden is er niet voor bezwaarschriften? Wat doe ik dan de hele dag op m'n werk. Ik heb het idee dat ze het zelf niet begrijpt of je afscheept, beetje jammer eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 15:54
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Belachelijk, sorry. Sociaal Raadslieden is er niet voor bezwaarschriften? Wat doe ik dan de hele dag op m'n werk. Ik heb het idee dat ze het zelf niet begrijpt of je afscheept, beetje jammer eigenlijk.
ja ik weet het ook niet meer.... wat bedoelt je met opscheept?

Gr,
D.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2010, 22:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een beetje dezelfde ervaring met het juridisch loket. Toen ik daar was waren ze erg makkelijk met doorverwijzen naar een advocaat, kost je idd 98 euro maar is nog altijd meer dan als ze je daar gratis helpen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2010, 17:31
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Ik heb een beetje dezelfde ervaring met het juridisch loket. Toen ik daar was waren ze erg makkelijk met doorverwijzen naar een advocaat, kost je idd 98 euro maar is nog altijd meer dan als ze je daar gratis helpen.
opzich vind ik dat het juridisch loket mij aardig op weg heeft geholpen integenstelling met sociaal raadslieden.

D.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 18:40
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
bedankt voor je reactie arPos...

ik wacht het nu gewoon af.
Als ze je vermissing ID hebben is er waarschijnlijk niet veel aan de hand, als ze alsnog moeilijk gaan doen weer bovenstaande stappen.

Citaat:
opzich vind ik dat het juridisch loket mij aardig op weg heeft geholpen integenstelling met sociaal raadslieden.

D.
Ik heb eerlijk gezegd bij beiden prima ervaringen maar bij mij ligt voor de hand dat ik een sociaal raadslid raad vraag over zoiets als een bezwaar en dat ik het juridisch loket op zijn hoogst zeer kort de zaak uitleg en om een verwijzing vraag.

Citaat:
Ik heb een beetje dezelfde ervaring met het juridisch loket. Toen ik daar was waren ze erg makkelijk met doorverwijzen naar een advocaat, kost je idd 98 euro maar is nog altijd meer dan als ze je daar gratis helpen
Vooral omdat het juridisch loket intern die kennis niet heeft, buiten wat boekwerken.

Bovendien kost het je vaak beduidend minder dan wat een incassobureau wilt hebben als je in de rechtbank naar staffel voorwerk II verwijst.

Die 98eu kan je gewoon weer terug vorderen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 14:49
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
ik heb weer een brief van ze ontvangen.
in de brief staat het volgende:

Hiebij bevestigen wij de ontvangst van uw (inhoudelijke) reactie op de door onze opdrachtgever overgedragen vordering.

Uw gegevens zijn bij ons opdrachtgever geregistreerd bij de aanmelding.
Wanneer u niet zelf uw gegevens heeft doorgegeven aan onze opdrachtgever, zou er door iemand misbruik kunnen zouden gemaakt van uw persoonsgegevens. Wij verzoeken u ons daarom een kopie toe te sturen an de voor u gedane aangifte. Na otvangst van deze stukken zullen wij de vordering door onze opdrachtgever laten veriferen. Let wel: het doen van valse aangifte is strafbaar.

voor directe online betaling en meer informatie over de vordering gaat u naar onze website www.intrum.nl,

bedoelen ze nou aangifte van vermissing van ID?

D.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 22:09
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Jep. Kopietje maken, opsturen. Stuur er een brief bij waarin je zet:

- Wat zijn de volgende stappen, oftewel, wat is het proces?
- Wat houdt de verificatie precies in?
- Zolang het onderzoek loopt, geen verdere incasso- / rentekosten en andere eventuele stappen.

Ben je een stuk verder vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 22:30
Verwijderd
Algemeen hoe je een "brief " moet schrijven.
Adres
Dagtekening
Onderwerp

Geachte.....naam

eerste alinea => wat wil je in de brief behadnelen en wat bevestig je?

tweede alinea tot hoeveel je nodig heb. Per bewijs stuk, 1 alinea gebruiken en goed omschrijven.
Gewoon alles sturen wat je hebt en kan bewijzen. Laat het lopen in een verhaal, je verhaal waarom jij onschuldig ben.

Dan het verzoek van je beschrijven wat je eist. Je kan dit primair doen(belangrijkste eis) en daarna moet je secundair eisen.

Daarna spoedig mogelijk bericht ontvangen, om snel tot een redelijke oordeel te komen blahblahb

Nog vriendelijke groeten,

je naam en handtek!

Tadam zo ongeveer moet die eruit zien in mijn ogen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 00:23
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Jep. Kopietje maken, opsturen. Stuur er een brief bij waarin je zet:

- Wat zijn de volgende stappen, oftewel, wat is het proces?
- Wat houdt de verificatie precies in?
- Zolang het onderzoek loopt, geen verdere incasso- / rentekosten en andere eventuele stappen.

Ben je een stuk verder vermoed ik.
oh toch wel die vermissing van m'n ID, wel vreemd want maand terug heb ik de kopie naar ze toegebracht. Vreemd dat ze er weer naar vragen...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 00:25
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Algemeen hoe je een "brief " moet schrijven.
Adres
Dagtekening
Onderwerp

Geachte.....naam

eerste alinea => wat wil je in de brief behadnelen en wat bevestig je?

tweede alinea tot hoeveel je nodig heb. Per bewijs stuk, 1 alinea gebruiken en goed omschrijven.
Gewoon alles sturen wat je hebt en kan bewijzen. Laat het lopen in een verhaal, je verhaal waarom jij onschuldig ben.

Dan het verzoek van je beschrijven wat je eist. Je kan dit primair doen(belangrijkste eis) en daarna moet je secundair eisen.

Daarna spoedig mogelijk bericht ontvangen, om snel tot een redelijke oordeel te komen blahblahb

Nog vriendelijke groeten,

je naam en handtek!

Tadam zo ongeveer moet die eruit zien in mijn ogen
thnx, ik denk dat ik maar een advocaat ga nemen word er niet goed van !
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 12:20
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Ik heb inmiddels weer een brief gekregen van intrum justicia waarin gedreigd wordt met een deurwaarde.

Morgen ga ik eerst weer ff langs sociaal raadslieden daarna naar het juridisch loket.

Vraagje: is het beter om nu wel een advocaat te nemen?


P.S, ben vorige week naar sociaal raadslieden geweest naar aanleiding van de laatste brief die ik ontving, een sociaalraadsvrouw heeft gebeld naar intrum jucticia en heeft gevraagd of zij die vermising van id hebben ontvangen, de raadsvrouw zei ja en vertelde erbij dat ie wordt gestuurd naar Vodafone.
Ik vind het vreemd dat ik alsnog 4 dagen later een brief krijg van intrum juctica dat daarin wordt gedreigd met deurwaarde dat ie binnen 3 dagen langskomt.

Gr,

D.

Laatst gewijzigd op 18-04-2010 om 12:27.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 17:15
Verwijderd
omdat die domme mensen niet communiceren intern...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 20:44
Verwijderd
Citaat:

Deurwaarde verhaal

D.
Ach, zeg maar dat je wacht op een gerechtelijke bevel en wanneer je gedaagd wordt voor het kanton kan ik jou wel adviseren om een advocaat te nemen. Tot 5000 euro mag je voor je zelf proceduren. Je kan het proberen, maar wanneer je verliest, zou ik een advocaat nemen en in hoger beroep gaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-04-2010, 22:11
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Ach, zeg maar dat je wacht op een gerechtelijke bevel en wanneer je gedaagd wordt voor het kanton kan ik jou wel adviseren om een advocaat te nemen. Tot 5000 euro mag je voor je zelf proceduren. Je kan het proberen, maar wanneer je verliest, zou ik een advocaat nemen en in hoger beroep gaan.
waarom moet ik al die klote moeite nemen voor iets wat ik niet heb gedaan en waar ik verdomme bewijs van heb! Ik word hier zo gek van. Kunnen zij niet de tel gesprekken afluisteren waarnaartoe gebeld is een met welk nummer/traceren?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 22:11
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
dit is al een jaar aan de gang. word er echt ziek van
dit is toch fraude is toch hartstikke strafbaar?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 09:52
Verwijderd
Citaat:
waarom moet ik al die klote moeite nemen voor iets wat ik niet heb gedaan en waar ik verdomme bewijs van heb! Ik word hier zo gek van. Kunnen zij niet de tel gesprekken afluisteren waarnaartoe gebeld is een met welk nummer/traceren?

het is geen strafzaak, maar civiele zaak. Laat ze maar komen gewoon! dat is het beste en niet zo snel druk over maken
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 20:05
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
het is geen strafzaak, maar civiele zaak. Laat ze maar komen gewoon! dat is het beste en niet zo snel druk over maken
dit is al zolang aan de gang, dat vind ik zo irritant.

Sociaalraadslid heeft mij eindelijk geholpen met de bezwaarschrift.



D.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 19:48
Verwijderd
Citaat:
dit is al zolang aan de gang, dat vind ik zo irritant.

Sociaalraadslid heeft mij eindelijk geholpen met de bezwaarschrift.



D.
Kan ik geloven
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 22:27
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Kan ik geloven
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 12:50
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Wij zouden ook eens in beraad gaan als iemand 10x langs zou komen. Maar goed gedaan hoor, ze moeten helpen. Je niet te druk maken, want je hebt behoorlijk wat goede bewijzen dat jij het niet hebt gedaan. Alleen lopen alle processen door elkaar heen en zijn deurwaarders arrogante zakken die nog nooit van communiceren hebben gehoord, dus duurt het lang..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 15:55
Verwijderd
Citaat:
zijn deurwaarders arrogante zakken die nog nooit van communiceren hebben gehoord
Generaliseren is ook een kunst.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 18:45
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Wij zouden ook eens in beraad gaan als iemand 10x langs zou komen. Maar goed gedaan hoor, ze moeten helpen. Je niet te druk maken, want je hebt behoorlijk wat goede bewijzen dat jij het niet hebt gedaan. Alleen lopen alle processen door elkaar heen en zijn deurwaarders arrogante zakken die nog nooit van communiceren hebben gehoord, dus duurt het lang..
klopt, toen die raadsvrouw had gebeld en had gezegd dat zij niet snapt waarom er wordt gedreigt met de deurwaarde terwijl ik moest afwachten op vodafone. begon die vrouw te zeggen dat het raar is dat er dan een jaar later aangifte gedaan wordt... die raadsvrouw werd beetje neidig en zei wat conludeer je daaruit en zij erbij : ''als hij nou eerst die abon had afgesloten en dan pas aangifte had gedaan kon ik het begrijpen'' balalbala... uiteindelijk had die vrouw niks meer te zeggen, en moest de raadsvrouw wachten en ineens werd er opgehangen. de raadsvrouw had weer teruggebeld en kreeg weer iemand anders aan de lijn.
en had weer alles uitgelegd. Even later zei die raadvrouw dit schiet niet op zo, en heeft een bezwaarbrief gemaakt.
de vordering is weer opgeschort, gelukkig.

Laatst gewijzigd op 21-04-2010 om 18:56.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 18:50
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Generaliseren is ook een kunst.
nou... het klopt wel hoor... heb zoveel deuwaarders aan de lijn gehad, geen 1 van hen was vriendeijk en repectvol.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 21:03
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Generaliseren is ook een kunst.
Ik wil best het arrogante zakken terugnemen, maar over het communiceren blijf ik bij m'n punt!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2010, 16:18
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Hallo..

het is weer een tijdje terug dat ik hier niet ben op geweest

Ik ben vandaag gebeld naar door intrum justitcia een medewerker zei dat ik alsnog verantwoordelijk ben voor de koste die zijn gemaakt.. ik heb gezegt dat dat onzin is en dat ik daar niks aan kan doen ! de medewerker heeft me aangeraden om naar de politie te gaan en dat zij diegene moeten opsporen dat het bedrag toch betaald moet worden. ik heb gezegt dat dat veelste veel moeite is voor hun en gezegd dat ik er morgen heenga en ff info haal.


Gr,
D.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2010, 20:12
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Ik zie een kans dat de agent bedoelde dat er niets te doen is aan opsporing van die persoon: dat is inderdaad een vrij onmogelijke klus.

Te doen: ga nogmaals naar het politiebureau. Neem de brieven van Intrum Justitia mee en ook het bewijs dat je destijds aangifte hebt gedaan van je ID. Neem ook het contract mee waarin de vervalste handtekening staan en een niet-kloppend rekeningnummer. Voor de volledigheid zou je een rekeningoverzicht kunnen uitprinten van je internetbankieren of anders op kunnen halen bij je bank. Dan moet dat rekeningnummer daar niet bij staan!

Zeg nadrukkelijk dat ze de dader niet hoeven op te sporen, maar dat je aangifte wil doen van fraude. Ze zijn verplicht minimaal de aangifte op te stellen. En dat is wat jij nodig hebt voor je eigen bewijslast!

Met die aangifte kun je bovenstaande stappen volgen die kopmuntkip heeft genoemd. Alle bewijzen dienen als punt dat jij niet degene bent geweest die die rekeningen heeft veroorzaakt. Succes. (En schakel daarbij desnoods nogmaals Sociaal Raadsliedenwerk in, laat je niet afschepen hoor! Da's hun werk!)
Hee heb een vraagje, waarom kunnen zij eigenlijk niet de persoon opsporen?

D.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2010, 23:24
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
waarom moet ik al die klote moeite nemen voor iets wat ik niet heb gedaan en waar ik verdomme bewijs van heb! Ik word hier zo gek van. Kunnen zij niet de tel gesprekken afluisteren waarnaartoe gebeld is een met welk nummer/traceren?
Omdat je in een fascistisch land woont met rare incassoregelementen waardoor (interim justitia incluis) vele incassobureau's niet eens gecertificeerd zijn.

Overigens is interim geen gerechtsdeurwaarder, ze kunnen dreigen wat ze willen maar zij kunnen je niet eens dagvaarden.

(overigens ligt dit aan mij of werkt interim louter voor vodaphone)

Citaat:
dit is al een jaar aan de gang. word er echt ziek van
dit is toch fraude is toch hartstikke strafbaar?
Helaas niet, maar als je je uren op noteert die je er aan besteed en kosten van postzegels en materialen kan je voor de rechter uiteraard een vergoeding eisen.

Citaat:
Hallo..

het is weer een tijdje terug dat ik hier niet ben op geweest

Ik ben vandaag gebeld naar door intrum justitcia een medewerker zei dat ik alsnog verantwoordelijk ben voor de koste die zijn gemaakt.. ik heb gezegt dat dat onzin is en dat ik daar niks aan kan doen ! de medewerker heeft me aangeraden om naar de politie te gaan en dat zij diegene moeten opsporen dat het bedrag toch betaald moet worden. ik heb gezegt dat dat veelste veel moeite is voor hun en gezegd dat ik er morgen heenga en ff info haal.
Larie, jij bent niet verantwoordelijk voor fraude met je persoonsgegevens tot de rechter beoordeeld dat je nalatig hebt gehandeld, in zo'n geval zou ik terugdreigen met een procedure vanwege smaad en laster en ophangen

interim wil natuurlijk niet het dosier sluiten en hun zogenaamde kosten afschrijven, verwacht dan ook geen medewerking van hun, sterker ik zou niet eens meer met interim praten, of je probeert het af te handelen met vodaphone, die de opdracht bij interim kan intrekken, of je zegt tegen interim; draag maar over aan een deurwaarder en zie je in de rechtzaal.
zo'n vonnis is er in een paar weken en dan ben je er pas echt vanaf.

Citaat:
Hee heb een vraagje, waarom kunnen zij eigenlijk niet de persoon opsporen?
D.
kan wel, doen ze niet om zulke bedragen.
Fietsendiefstal gaan ze ook niet actief naar op zoek.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie De juiste hulp voor je problemen zoeken op social media
Suzanmb
2 12-11-2013 09:17
Algemene schoolzaken Britse Masters Student uit Oxford gebruikt jullie hulp voor enquete/ bod EN hulp
PeterHughesOBU
8 05-06-2011 14:05
Psychologie Hulp zoeken/sociale angst
Verwijderd
2 07-08-2008 17:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap India weigert Nederlandse hulp aan kastelozen
Verwijderd
56 08-02-2005 13:41
Psychologie Ervaringen; heb jij hulp (gehad)/zou je hulp willen hebben?
Quiana
50 14-11-2004 20:29
Psychologie petitie: hulp op maat (lees allen)
Verwijderd
7 14-05-2002 20:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.