Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2004, 15:51
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 19-01-2004 @ 16:49:
Het heeft alles met christelijke normen en waarde te maken
heeft abortus met christelijke normen en waarde te maken?! oke misschien maar ik geloof niet in die sh*t duz graag normaal praten en over het onderwerp...
geen god dit god dat want hij heeft er nix mee te maken!
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 19-01-2004 @ 14:42:
Spiritueel gezien ben ik ertegen: ik hoor vaak dat de vrouw dan gestraft wordt in het hiernamaals zeg maar en dat ze vaak achteraf spijt heeft (net als dat je gestraft wordt bij zelfmoord)....het is dus slecht voor je karma om abortus te plegen..
Is het niet veel slechter voor je karma om een kind het leven zuur te maken omdat je hem helemaal niet wilde?

Citaat:
Abortus is MOORD het is schandalig dat je een mens dat nog niet eens geboren is vermoord
Ik word zo moe van die religieuze zwart-wit kijkers. Liever 9 arme ondervoedde kinderen dan 2 goed gevoedde kinderen die naar school gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:52
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
abi-tjuhhh schreef op 19-01-2004 @ 16:51:
jaja, Godsdienst en abortussen....
Ja, vanuit christelijk oogpunt is abortus helemaal fout, dat probeer ik jullie nu al de hele tijd uit te leggen
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:53
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 19-01-2004 @ 16:52:
Ja, vanuit christelijk oogpunt is abortus helemaal fout, dat probeer ik jullie nu al de hele tijd uit te leggen
vanuit ons oogpunt niet... dat proberen wij jou nu uit te leggen!
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:54
abi-tjuhhh
Avatar van abi-tjuhhh
abi-tjuhhh is offline
Citaat:
Fenji schreef op 19-01-2004 @ 16:53:
vanuit ons oogpunt niet... dat proberen wij jou nu uit te leggen!
hahah ja
__________________
greetz abzz
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:54
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
god bepaald ckr je hele leven? een zo'n stom boek en gelijk je leven aan hem aangepast! ik heb geen god voor wie ik aan de hiele lik! ik maak mijn eigen keuzes en ben geen meeloper...
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:57
abi-tjuhhh
Avatar van abi-tjuhhh
abi-tjuhhh is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 19-01-2004 @ 16:52:
Ja, vanuit christelijk oogpunt is abortus helemaal fout, dat probeer ik jullie nu al de hele tijd uit te leggen
Verplaats je is in een situatie van een meisje van laat ik zeggen 15 ofzo.
en je was zwanger wat je helemaal niet wilt. wat zou je doen? zou je gewoon het kind geboren laten worden? Hoe zit dat met de gene die je zwanger heeft gemaakt? ik durf te wedden dat hij je laat stikken en dan sta je er alleen voor
__________________
greetz abzz
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:00
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Fenji schreef op 19-01-2004 @ 16:54:
god bepaald ckr je hele leven? een zo'n stom boek en gelijk je leven aan hem aangepast! ik heb geen god voor wie ik aan de hiele lik! ik maak mijn eigen keuzes en ben geen meeloper...
Kijk uit met wat je denkt of zegt
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:02
abi-tjuhhh
Avatar van abi-tjuhhh
abi-tjuhhh is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 19-01-2004 @ 17:00:
Kijk uit met wat je denkt of zegt
ze zegt niet ze schrijft
__________________
greetz abzz
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:02
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 19-01-2004 @ 17:00:
Kijk uit met wat je denkt of zegt
daar gaan we weer hoor *zucht*
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:04
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
abi-tjuhhh schreef op 19-01-2004 @ 16:57:
Verplaats je is in een situatie van een meisje van laat ik zeggen 15 ofzo.
en je was zwanger wat je helemaal niet wilt. wat zou je doen? zou je gewoon het kind geboren laten worden? Hoe zit dat met de gene die je zwanger heeft gemaakt? ik durf te wedden dat hij je laat stikken en dan sta je er alleen voor
in de eerste plaats zou ik niet zo stom zijn om te zorgen dat ik zwanger zou worden, maar ja als het gebeurt dan zou ik het geboren laten worden. En je staat er nooit alleen voor God is er voor jou, en anders heb je nog het VBOK dat je wilt helpen. Ik weet dan alleen niet als ik het kind hou of niet, maar dat is een andere discussie
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:05
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Fenji schreef op 19-01-2004 @ 17:02:
daar gaan we weer hoor *zucht*
Ja leuk he ik blijf bezig
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:06
abi-tjuhhh
Avatar van abi-tjuhhh
abi-tjuhhh is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 19-01-2004 @ 17:04:
in de eerste plaats zou ik niet zo stom zijn om te zorgen dat ik zwanger zou worden, maar ja als het gebeurt dan zou ik het geboren laten worden. En je staat er nooit alleen voor God is er voor jou, en anders heb je nog het VBOK dat je wilt helpen. Ik weet dan alleen niet als ik het kind hou of niet, maar dat is een andere discussie
Of je het houd of niet, dat is het zelfde als een abortus je laat het kind in de steek.
Dan heb ik liever een abortus, omdat jou later wilt leren kennen en het gaat denken dat je hem/haar in de steek hebt gelaten.
Bij een abortus kan dat dus niet.
__________________
greetz abzz
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:07
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
O jullie hebben geluk ik moet nu stoppen, maar denk maar eens na over God
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:08
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
abi-tjuhhh schreef op 19-01-2004 @ 17:06:
Of je het houd of niet, dat is het zelfde als een abortus je laat het kind in de steek.
Dan heb ik liever een abortus, omdat jou later wilt leren kennen en het gaat denken dat je hem/haar in de steek hebt gelaten.
Bij een abortus kan dat dus niet.
Abortus is MOORD en dat mag niet en adoptie niet
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:08
abi-tjuhhh
Avatar van abi-tjuhhh
abi-tjuhhh is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 19-01-2004 @ 17:04:
in de eerste plaats zou ik niet zo stom zijn om te zorgen dat ik zwanger zou worden, maar ja als het gebeurt dan zou ik het geboren laten worden. En je staat er nooit alleen voor God is er voor jou, en anders heb je nog het VBOK dat je wilt helpen. Ik weet dan alleen niet als ik het kind hou of niet, maar dat is een andere discussie
een ongeluk zit in een klein hoekje. kan er nu een paar voor je opnoemen:
1. Je bent de pil vergeten.
2. comdoom gescheurt
3. je bent bezopen(maar dat is gewoon dom)
__________________
greetz abzz
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:09
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik ben voor abortus...

of ik het zelf zou doen weet ik niet. ik denk dat ik voor de rest van mij leven met een schuldgevoel zou rondlopen. maar ik wil nog lang geen kinderen dus als het me onverwacht zou overkomen weet ik niet wat ik zou doen
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:13
abi-tjuhhh
Avatar van abi-tjuhhh
abi-tjuhhh is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 19-01-2004 @ 17:08:
Abortus is MOORD en dat mag niet en adoptie niet
maar je laat wel je kind in de steek. Als je je kind laat weghalen, is het nog een embrio het kan niet denken, het is eigenlijk nog nix
__________________
greetz abzz
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:39
Dree
Avatar van Dree
Dree is offline
Ik vind dat abortus de láátste manier moet zijn om het probleem op te lossen.

En ValliantWarrior, misschien heb je gelijk. Maar je brengt het op een totaal verkeerde manier! Vooral die lijkt me erg ongepast. Ik schaam me bijna voor je, omdat mensen op deze manier een ontzettend raar beeld krijgen van gelovige mensen.
__________________
Devi essere piu brava che bella
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 19-01-2004 @ 17:08:
Abortus is MOORD en dat mag niet en adoptie niet
Abortus is moord, tuurlijk joh. Verdiep je eerst eens in de achterliggende gedachte en geschiedenis van het begrip moord voor je iets roept. Met de Bijbel ben je overigens wel makkelijk af, als het gaat om dit soort moeilijke ethische en morele kwesties: je zet gewoon je eigen verstand op nul, en dreunt op wat tweeduizend jaar geleden op papier is gezet

Anyway, het is iets dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken. Abortus draagt sowieso het karakter van een ultimum remedium, dat staat buiten kijf voor mij. Wel is het zo dat er omstandigheden denkbaar zijn waarin het onontkoombaar is een abortus te plegen. Bijvoorbeeld een meisje of vrouw die geheel tegen haar zin zwanger is geraakt, door verkrachting. In zo'n geval is het onmenselijk om zo iemand op te zadelen met de last van het opvoeden en onderhouden van een kind. Ze heeft dat zelf op geen enkele manier gewild.

In de situatie waarin een meisje zwanger wordt doordat er onveilig gevreeën wordt, of wanneer tijdens de seks de bescherming niet goed blijkt te zijn, is het een iets ander verhaal, maar ook dan ben ik geneigd te zeggen dat abortus acceptabel is. Je doodt weliswaar een levend wezen, een vrucht, maar dat wordt gerechtvaardigd door het feit dat dat kind ook een ellendig leven krijgt als je het wél ter wereld laat komen. Echt lekker, als je moet opgroeien met de gedachte dat pappa en mamma je eigenlijk helemaal niet wilden, dat je een foutje bent en dat pappa en mamma zelf nog een stel snotapen zijn die net van de middelbare school komen.

Ik beweer zeker niet dat er met abortus moet worden omgesprongen als een gewoon voorbehoedsmiddel. Er moeten bijzondere omstandigheden zijn die het rechtvaardigen. Welke dat zijn, valt niet in algemene zin te zeggen. Dat zal afhangen van de omstandigheden van het geval en de opvattingen van degene die het moet doen. Ik (en niemand anders behalve die persoon zelf) kan niet oordelen over de noodzaak van abortus, hoe klemmend die is voor een persoon die het overweegt. Het is aan de moeder zelf om dat te besluiten. Daarom wijs ik dat gewauwel over God die het niet wil ook faliekant af. De gruwelijke arrogantie waarmee gelovigen denken te mogen beslissen over het wel en wee, over de morele waarde van andermans gedrag, irriteert me mateloos.

Laatst gewijzigd op 19-01-2004 om 17:07.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 17:21
Wilmy
Wilmy is offline
Citaat:
M@rco schreef op 19-01-2004 @ 16:45:
Goh zeg, heeft God jou niet leren spellen?

Tuurlijk mag jij een mening hebben, maar dan moet je ook kunnen accepteren dat anderen die mening niet delen (en dus wél voor abortus zijn). Wat jij zegt lijkt meer op "Wat ik zeg is de waarheid en of je dat gelooft moet je zelf maar weten". Ooit wel es gehoord van "open staan voor de mening van anderen"?

En OT; ik ben helemaal voor abortus. Honder keer liever dat, dan een kind krijgen wat je absoluut niet wil. En natuurlijk had je dan beter op moeten letten ja, maar daar is het dan een beetje te laat voor. En dan vind ik het fijn dat er nog een laatste redmiddel is.
Persoonlijk vind ik het behoorlijk kinderachtig als je in zo'n topic over een spelfout valt. Het spijt me, ik had weinig tijd om iets te typen en dus na te kijken. Fijn voor je dat je het zelf altijd wel zo heel goed doet!

En misschien moet je even beter lezen. Ik geloof dat dit de waarheid is. En volgens mij staat er dat ik mijn mening niet aan anderen op wil leggen. Basta!

Maar ik mag mijn mening wel geven.
__________________
You're the most important person on earth!!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:30
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
klaartje101 schreef op 17-01-2004 @ 15:26:
Maar stijl dat jij naar 3maand iets voelt. Dan is het al met hersen en een hartje en een bloedsomloop. Zou jij het over je hart krijgen om het weg te laten halen.
Iedereen gaat er ook van uit dat iedereen dol is op kinderen. Ik haat kinderen.

Tuurlijk zou ik de pil slikken etc, maar fout kan het altijd gaan. Dan laat je het toch weghalen?

Liever dat dan een onwelkom kind.

Punt.

En ik vind het gewoon loos om te zeggen dat 'het leven' is, want dat is het niet. Het heeft nog geen bewustzijn. Het is gewoon nog niks.

En als een meisje een fout maakt door onveilig seks te hebben, wil je haar straffen met een kind? Goh, sympathiek.
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:38
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 19-01-2004 @ 19:30:
Iedereen gaat er ook van uit dat iedereen dol is op kinderen. Ik haat kinderen.
Ik persoonlijk houd er ook niet van

Citaat:
En ik vind het gewoon loos om te zeggen dat 'het leven' is, want dat is het niet. Het heeft nog geen bewustzijn. Het is gewoon nog niks.
Nee, het voelt toch niets?!
Dan 'leeft' het voor mij ook niet...
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 09:15
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Ik ben tegen abortus, maar ik kan wel begrijpen dat anderen er voor zijn. Ik zal het voor mezelf alleen nooit kiezen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 14:23
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Het is wel super dom als je neit goed oplet en geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, maar als het al zo is ben ik wel voor hoor.
De foetus weet toch nog niks van de buitenwereld, en is dus ook nog niet echt mens, het is ook niet echt moord wnat het is toch nog niet levensvatbaar en het is vind ik wel beter om abortus te doen dan op je 16e een kindje te nemen terwijl je er nog geen tijd en geld voor hebt. en je verpest je eigen leven er ook wel mee denk ik, je hebt helemaal geen tijd meer voor school en je kunt bijna niks meer met vriendinnen doen enzo.
ik vind dat je pas een kind meot nemen als je er helemaal klaar voor bent: een goede baan hebt, een kind echt kan opvoeden en een goede relatie hebt.
__________________
;-)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 14:28
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 19-01-2004 @ 17:08:
Abortus is MOORD en dat mag niet en adoptie niet
waarom zou het niet mogen: Je ben nog jong en je kan dat kind niet eens opvoeden, uiteindelijk wordt dat kind daar de dupe van als hij/zij slechte punten haalt en geen goede baan krijgt.
__________________
;-)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 15:58
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Wilmy schreef op 19-01-2004 @ 18:21:
Persoonlijk vind ik het behoorlijk kinderachtig als je in zo'n topic over een spelfout valt. Het spijt me, ik had weinig tijd om iets te typen en dus na te kijken. Fijn voor je dat je het zelf altijd wel zo heel goed doet!

En misschien moet je even beter lezen. Ik geloof dat dit de waarheid is. En volgens mij staat er dat ik mijn mening niet aan anderen op wil leggen. Basta!

Maar ik mag mijn mening wel geven.
Mja... sorry maar ik erger me gewoon vreselijk aan mensen die roepen "God regelt dit, God regelt dat, bla bla bla". Dan denk ik, God? Wélke God?

Maar ja, als jij uit geloofsovertuiging tegen abortus bent dan moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten Dit is geen discussie over godsdienst dus daar zal ik verder niet op in gaan.

Dus, stél dat jij ongewenst zwanger zou zijn... dan zou je dus het kind houden omdat God dat zo geregeld heeft? Ik vind gewoon dat je het wat praktischer moet bekijken... met het feit dat iemand zwanger is heeft God IMO niks te maken, hij heeft zich er niet mee bemoeid ofzo

Jíj bent zwanger, jíj zal voor dat kind moeten zorgen en als jíj daar gewoon niet toe in staat bent dan vind ik dat je gewoon voor jezelf moet kiezen en dat het dan voor iedereen beter is om die zwangerschap te beeindigen.

Want waar is God dan als jij op je 18e ergens op een flatje drie hoog achter zit met een krijsende baby?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 16:07
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
abi-tjuhhh schreef op 19-01-2004 @ 16:42:
Ik weet niet hoor, maar de jongens hier moeten hun mond houden, want Jullie zeggen wel zo makkelijk: Abortus moet weg. maar als jij je vriendin zwanger maakt, wil je nix met het kind te maken hebben en zeg je ook: laat het weghalen.

ten tweede: Als je nou verkracht word, zit je met dat kind dat je niet van diegene wilt hebben of helemaal niet wilt hebben.
Jongens hebben het idd maar makkelijk, zij zitten sowieso nooit zo in de zorgende taak als de moeder ook al leven we in een geemancipeerd land, zij hoeven hun opleiding niet stop te zetten, hoeven niet te baren, zij lopen vaak weg als hun vriendin zwanger wordt omdat ze die verantwoordelijkheid niet aankunnen......maar ondertussen wel roepen soms ' ik ben tegen abortus!'....ja lekker makkelijk is dat....w8 maar tot je in een volgend leven een meisje wordt dat op haar 11e door haar vader wordt verkracht en daardoor zwanger raakt denk ik dan....dan piep je wel anders....
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 16:18
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Jadie schreef op 19-01-2004 @ 16:51:
Is het niet veel slechter voor je karma om een kind het leven zuur te maken omdat je hem helemaal niet wilde?

Ja daar zit idd ook wel wat in Maar dan kun je het weer zo draaien: vroeger in een ander leven heeft jou kind je slecht behandeld (jouw kind was toen bijv. je moeder) en krijgt nu zijn karma terug....

Verder kan per ongeluk zwanger raken voor jou karma zijn in de zin van dat je moet leren iets lief te hebben en een keer de zorgende taak en verantwoordelijkheid op je te nemen, omdat je dat in vorige levens steeds niet gedaan hebt ofzo...

Ik denk dat de kwestie van moord of geen moord spiritueel gezien zo zit: als de ziel van het ongeboren kind al verbonden is met de vrucht, is het in zekere zin misschien moord. Als de ziel van het ongeboren kind nog niet is verbonden met de vrucht, is het geen moord want dan zit er geen bewustzijn in de vrucht.
Echter, het ligt volgens mij helemaal aan de ziel wanneer het zich verbindt met de vrucht....dat kan vroeg zijn of laat....daar zijn volgens mij niet echt regels voor maar dat weet ik ook niet...

Nouja praktisch gezien blijf ik nog steeds voor abortus, spiritueel gezien twijfel ik dus door wat ik allemaal heb gehoord en gelezen,
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 20-01-2004 @ 17:18:
Ja daar zit idd ook wel wat in Maar dan kun je het weer zo draaien: vroeger in een ander leven heeft jou kind je slecht behandeld (jouw kind was toen bijv. je moeder) en krijgt nu zijn karma terug....
Ik vind dit een vicieuze cirkel. Het vorig leven werd jij slecht behandeld, dit leven hij. Als wraak (?) behandel jij hem weer slecht het volgende leven? Zo werkt karma imo niet. Van een slechte of goede daad merk je bijna meteen de gevolgen dus nog in dit leven. Je hebt je kind goed behandeld, dan zal je later goed verzorgd worden. Je hebt je kind slecht behandeld, reken er maar op dat je tot je dood alleen zit met kerst. Karma is immers oorzaak en gevolg.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 12:43
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Sluw schreef op 19-01-2004 @ 17:39:
Ik vind dat abortus de láátste manier moet zijn om het probleem op te lossen.

En ValliantWarrior, misschien heb je gelijk. Maar je brengt het op een totaal verkeerde manier! Vooral die lijkt me erg ongepast. Ik schaam me bijna voor je, omdat mensen op deze manier een ontzettend raar beeld krijgen van gelovige mensen.
O sorry dat ik het misschien verkeerd breng en jullie moeten absoluut geen raar beeld krijgen van gelovige.
Ik zal het nu ff anders brengen.
Stel je voor je bent volwassen je woont op je zelf en je hebt een hond. Je bent helemaal gek op die hond, die hond betekend alles voor je. Die hond was alweer een tijd geleden weggelopen, jij natuurlijk in tranen, maar hij was gelukkig weer terug gekomen.
Maar... nu blijkt dat je hond puppies heeft gekregen. Je kan die puppies niet zelf onderhouden, want ze worden te duur of vul maar een reden in.
Wat doe je (ze moeten echt weg).
Je gaat kijken als je ze kan weggeven
Of je doet ze in een zak en gooit ze in het eerste en beste kanaal, rivier dat je tegenkomt.

Wat doe je?????
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 16:38
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ben onder alle omstandigheden voor. Zelfs als een meisje onvoorzichtig is geweest. Er is geen god, dus wie zou het ons kunnen verbieden? Inderdaad, niemand. Waarom zou zo'n meisje voor de rest van haar leven moeten bloeden voor een foutje van vroeger? Dat slaat nergens op. Als zij geen zin heeft in problemen, moet ze deze gewoon kunnen ontwijken. Niemand die er last van heeft, niemand die gebaat is bij behoud van zo'n nutteloze vrucht. Is het kind eenmaal weg, dan is alles weer koek en ei en is hele probleem opgelost zonder dat iemand er last van heeft. Althans, voor de rest van de wereld is het opgelost, want het aborteren van een kind is een vaak slopend proces met veel pijn en leed voor de vrouw(en haar eventuele partner natuurlijk) in kwestie. Dat gezeik van die geflipte jezusneukers kunnen ze dan echt niet gebruiken, dat kan ik je vertellen. Dus laat haar gewoon met rust, ze heeft het al zwaar genoeg.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 21-01-2004 om 16:40.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 16:42
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 21-01-2004 @ 13:43:
O sorry dat ik het misschien verkeerd breng en jullie moeten absoluut geen raar beeld krijgen van gelovige.
Ik zal het nu ff anders brengen.
Stel je voor je bent volwassen je woont op je zelf en je hebt een hond. Je bent helemaal gek op die hond, die hond betekend alles voor je. Die hond was alweer een tijd geleden weggelopen, jij natuurlijk in tranen, maar hij was gelukkig weer terug gekomen.
Maar... nu blijkt dat je hond puppies heeft gekregen. Je kan die puppies niet zelf onderhouden, want ze worden te duur of vul maar een reden in.
Wat doe je (ze moeten echt weg).
Je gaat kijken als je ze kan weggeven
Of je doet ze in een zak en gooit ze in het eerste en beste kanaal, rivier dat je tegenkomt.

Wat doe je?????
Ik snap je vergelijking niet.

(lees: wat een domme vergelijking is dat )
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-01-2004 @ 17:42:
Ik snap je vergelijking niet.

(lees: wat een domme vergelijking is dat )
Goeie raad, ga niet met gelovigen in discussie, zonde van je tijd.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 16:47
Redhair
Redhair is offline
Ik ben er niet voor of tegen. Het ligt puur aan de omstandigheden. Stel dat ik (Ik ben 15) nou met iemand het bed in duik. Ik word zwanger. Het is dan stom van me, dus dan kan je zeggen, 'je moet het houden, het is je eigen verantwoordelijkheid, abortus is moord.' ik zou dat kindje niks kunnen bieden! en dan kan je zeggen, poept t er maar uit en sta het af. Denk dan ff aan het moedertje! dat gaat door een hel! je houd van die buik waar een mensje in groeit. je lijdt er pijn voor, poept het uit, ziet het even en weg is het. "Was je eigen schuld, had je maar een condoom moeten gebruiken." Moet je een 15jarige dan zo'n straf geven? STOM! dus eigenlijk is het nee. Ik ben er niet tegen. Als ik zelf zwanger zou worden zou ik het alleen niet kunnen. Maar daar heb ik het zo vaak met mijn ouders over gehad, die zouden me gelukkig helpen...
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 16:49
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Redhair schreef op 21-01-2004 @ 17:47:
Ik ben er niet voor of tegen. Het ligt puur aan de omstandigheden. Stel dat ik (Ik ben 15) nou met iemand het bed in duik. Ik word zwanger. Het is dan stom van me, dus dan kan je zeggen, 'je moet het houden, het is je eigen verantwoordelijkheid, abortus is moord.' ik zou dat kindje niks kunnen bieden! en dan kan je zeggen, poept t er maar uit en sta het af. Denk dan ff aan het moedertje! dat gaat door een hel! je houd van die buik waar een mensje in groeit. je lijdt er pijn voor, poept het uit, ziet het even en weg is het. "Was je eigen schuld, had je maar een condoom moeten gebruiken." Moet je een 15jarige dan zo'n straf geven? STOM! dus eigenlijk is het nee. Ik ben er niet tegen. Als ik zelf zwanger zou worden zou ik het alleen niet kunnen. Maar daar heb ik het zo vaak met mijn ouders over gehad, die zouden me gelukkig helpen...
Kinderen verlaten bij jou het lichaam via de anus??
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 16:50
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-01-2004 @ 17:49:
Kinderen verlaten jouw je lichaam via je anus??
Bijdehandje
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 18:45
Daevrem
Daevrem is offline
Een discussie over god heeft geen nut. Er is geen bewijs voor zijn bestaat en heel veel mensen geloven toch in hem. Je kunt er wel een discussie over gaan houden maar dat heeft dan alleen nut om de discussie zelf en niet om tot een resultaat te komen en dat mee te nemen in deze discussie. God heeft trouwens nooit iets gezegt over Abortus.

Trouwens, sinds wanneer gaan godsdienst en ethiek samen?

Iedereen is tegen abortus, maar ook veel mensen zijn tegen ongewenste zwangerschappen. Maar er worden echt te veel en hele onnodige abortussen uitgevoerd. Ik weet eigenlijk geen systeem te bedenken hoe men er voor kan zorgen dat de arbortussen afnemen zonder dat mensen die het echt nodig hebben er geen last van krijgen.

Abortus is inderdaad een soort verkapte moord, vooral in een later stadium. Maar het doel heiligt soms de middelen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 13:00
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-01-2004 @ 17:42:
Ik snap je vergelijking niet.

(lees: wat een domme vergelijking is dat )
Het is een hele simpele en logische vergelijking.
Namelijk je word ongewenst zwanger, net als die hond.
Dan kom je voor de keus te staan, Laat je abortus plegen? dus net als je die puppies in de rivier dumpt, Of geef je het ter adoptie af, net als je probeerd om die puppies weg te geven?
Je hebt natuurlijk ook de keus om het kind te houden, maar dat staat hier niet ter discussie.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 13:02
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2004 @ 17:42:
Goeie raad, ga niet met gelovigen in discussie, zonde van je tijd.
Ja he, Je komt toch altijd tot de conclusie dat de gelovige gelijk hebben.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 14:44
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
NeoZero schreef op 22-01-2004 @ 14:41:
wat een kindergesprekje en die valliant de heilige van 18 jr gaat r ook zo leuk op in.. lache
k heb toch nix beters te doen
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 15:39
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 22-01-2004 @ 14:02:
Ja he, Je komt toch altijd tot de conclusie dat de gelovige gelijk hebben.
Arguing with a fool proves there are two. - Doris M. Smith
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:31
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Wawl schreef op 17-01-2004 @ 13:54:
De mogelijkheid moet aan de vrouw in kwestie gelaten worden.
Stel je voor jij gaat met je vriendin (waar je al een paar maanden mee hebt) naar bed, je doet het veilig, maar toch raakt je vriendin zwanger. Het raakt uit (zonder eerst te weten dat ze zwanger is)... en vervolgens hoor je dat ze zwanger van een kind van jouw en haar. Een kind dat ondermeer bestaat uit jouw genen! Zij kiest voor abortus. Zou je dan nog steeds de keuze willen overlaten wat abortus betreft aan je ex-vriendin? Want het ongeboren kind heeft toch iets van jou, iets wat van jouw is en iets dat jij mede-gecreerd hebt.

Citaat:
Tulpje6 schreef op 20-01-2004 @ 17:07:
Jongens hebben het idd maar makkelijk, zij zitten sowieso nooit zo in de zorgende taak als de moeder ook al leven we in een geemancipeerd land, zij hoeven hun opleiding niet stop te zetten, hoeven niet te baren, zij lopen vaak weg als hun vriendin zwanger wordt omdat ze die verantwoordelijkheid niet aankunnen......maar ondertussen wel roepen soms ' ik ben tegen abortus!'....ja lekker makkelijk is dat....w8 maar tot je in een volgend leven een meisje wordt dat op haar 11e door haar vader wordt verkracht en daardoor zwanger raakt denk ik dan....dan piep je wel anders....
Als ik perongeluk een meisje zwanger maak, dan neem ik dan ook 100% mijn verantwoordelijkheid. Het is een kind deels van mij en hoe moeilijk het ook zal zijn, ik neem mijn verantwoordelijk heid (en NIET door maandelijks een bedrag te betalen).

Ik ben voor abortus, wanneer er sprake is van verkrachting, ik kan best begrijpen dat een meisje/vrouw niet een kind wilt hebben dat deels van haar verkrachter is (Eng idee...)

En wat die reincarnatie-betreft: "My only Fear of Death is Reincarnation!"
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:35
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 22-01-2004 @ 17:31:
Stel je voor jij gaat met je vriendin (waar je al een paar maanden mee hebt) naar bed, je doet het veilig, maar toch raakt je vriendin zwanger. Het raakt uit (zonder eerst te weten dat ze zwanger is)... en vervolgens hoor je dat ze zwanger van een kind van jouw en haar. Een kind dat ondermeer bestaat uit jouw genen! Zij kiest voor abortus. Zou je dan nog steeds de keuze willen overlaten wat abortus betreft aan je ex-vriendin? Want het ongeboren kind heeft toch iets van jou, iets wat van jouw is en iets dat jij mede-gecreerd hebt.
Dit maakt de hele situatie voor mij helemaal niet anders. De keus moet aan haar gelaten worden, maar dat wil niet zeggen dat ik daar geen adviserende rol in mag hebben. Hoe groot die rol is en hoeveel macht je daadwerkelijk uit kan oefenen laten we even in het midden.

Als het kind ongewenst is dan zal ik erop aandringen dat zij het weg laat halen, maar de uiteindelijke beslissing is aan haar. Als zij dus besluit om verder te gaan met dat kind dan kan ik niets anders doen dan er op zijn tijd zijn voor mijn zoon of dochter (óók als het uit is, want dat doet hier niets aan af) en accepteren dat je vanaf nu vader bent, actief of passief.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 22:08
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Ik ben voor abortus maar zal het zelf niet doen.
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 22:38
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Ik ben over het algemeen tegen abortus.
Maar ben blij dat die mogelijkheid bestaat vooral voor de meiden die verkracht zijn en zwanger blijken te zijn van hun verkrachter.
Maar als een meisje zwanger raakt door verkeerd gebruik van of helemaal geen gebruik van anticonceptie het niet mag gebruiken als anticonceptie..
Snappen jullie me nog?
ff kort gezegd
Abortus is okee maar mag niet gebruikt worden als verlaat anticonceptiemiddel.
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 11:53
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2004 @ 17:42:
Goeie raad, ga niet met gelovigen in discussie, zonde van je tijd.
ahah ja idd.. ze proberen je alleen in hun geloof te laten geloven

en die vergelijking slaat nergens op want honden blijven meestal niet bij hun moeder en kinderen wel..
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 11:54
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 22-01-2004 @ 23:38:
Abortus is okee maar mag niet gebruikt worden als verlaat anticonceptiemiddel.
dat is logisch maar als je geen voorlichtingen heb gehad? dan straf je d'r met een baby
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 13:44
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik ben 'voor abortus', al vind ik dat er wel goed gelet moet blijven worden op preventie ed.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 13:45
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Fenji schreef op 23-01-2004 @ 12:53:
ahah ja idd.. ze proberen je alleen in hun geloof te laten geloven

en die vergelijking slaat nergens op want honden blijven meestal niet bij hun moeder en kinderen wel..
We proberen niet altijd mensen tot geloof telaten komen

En jullie kunnen nu wel blijven klagen dat de vergelijking sucks is maar nog niemand heeft geantwoord op de vraag wat je doet.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [ma]enquete over tienermoeders
LiqqY
22 07-02-2006 17:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap gehandicapte kinderen
miss watson
373 15-06-2005 16:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Abortusklinieken doelwit radicale christenen
achkomopzeg7
26 02-03-2005 08:54
Lichaam & Gezondheid overtijdbehandeling: zelfde als abortus??
Tulpje6
32 30-01-2004 10:55
Lichaam & Gezondheid abortus moord?!
???
60 23-07-2003 18:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zwangerschapstest op het Syndroom van Down "ja of nee?"
Niccie
96 16-10-2002 09:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.