Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 12:34
Verwijderd
hallo,
ik doe docenten opldeing beelndende kunst en vormgeving, en heb een vraag over ckv (aangezien ik dat later ook moet geven, en dit voor een vooronderzoek is)

wat vind je van ckv?
hoe wordt er bij jullie op school ckv gegeven?
ben je daar tevereden mee?
wat moet er verandert worden?
wat is er juist goed geregeld?
hoe geeft de docent het?
hoe is de begeleiding?

ik ben namelijk wel van plan als ik voor de klas sta om ook interessante lessen te geven die god aanslaan, vandaar dit vragenlijstje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2004, 12:51
Verwijderd
aangezien ik geen ckv heb heeft iemand anders met wel ckv het voor je beantwoord.

wat vind je van ckv?
ik vind ckv opzich wel leuk omdat het een keer wat anders is dan natuurkunde of scheikunde (doe nt)
hoe wordt er bij jullie op school ckv gegeven?
met een docent = saai
ben je daar tevereden mee?
ja, k weet niet hoe het ander kan..
wat moet er verandert worden?
het moet aantrekkelijker worden en die verslagen moeten iets minder kut.
wat is er juist goed geregeld?
die ckv bonnen!
hoe geeft de docent het?
saai (bij nader inzien, ik had Vincent en die geeft het wel goed )
hoe is de begeleiding?
prima
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 13:59
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
wat vind je van ckv?belangrijk (de jongeren van tegenwoordig zijn niet cultureel/kunstzinnig genoeg meer), leuk als het op een goede manier gegeven wordt
hoe wordt er bij jullie op school ckv gegeven?we moeten de vragen uit het boek maken, soms wat oefeningen uitwerken in de klas
ben je daar tevereden mee? nee, ik ben er niet tevreden mee want op deze manier is het saai en zeker niet stimulerend!!
wat moet er verandert worden? Het moet een actievere les worden, waarin je dingen moet doen, en met leuke opdrachten dus niet saai alleen maar uit het boek werken, ook 'leuke' opdrachten tussendoor etc
wat is er juist goed geregeld? het handelingsdelen-onderdeel, dus het aftekenen en tips geven bij de verslagen enzo
hoe geeft de docent het? ik heb verschillende docenten gehad, maar de meesten geven het saai, zonder echt les te geven. (in de zin van we worden aan het werk gezet en de rest van de tijd doen we maar wat, net zoals de docent)
hoe is de begeleiding?bij het maken van de verslagen ed goed
__________________
I like to say what I want to say

Laatst gewijzigd op 25-02-2004 om 14:02.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 12:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
wat vind je van ckv?Onzin. Ik zelf doe al heel veel culturele dingen, maar ben door ckv verplicht ook dingen te doen die ik niet leuk vind. En mensen die niet cultureel bezig zijn worden absoluut niet geïnspireerd door ckv om het wél te gaan doen.
hoe wordt er bij jullie op school ckv gegeven?we kijken af en toe naar een video, moeten soms (saaie en onzinnige) opdrachtjes maken en moeten verslagen inleveren.
ben je daar tevereden mee?Nee.
wat moet er verandert worden?Ik denk dat je jongeren sowieso niet moet dwingen cultureel bezig te zijn. Iedereen krijgt er juist een afkeer van wanneer hij/zij verplicht een toneelstuk moet bezoeken als diegene daar niet van houdt.
wat is er juist goed geregeld?Veel scholen werken met die boekjes die speciaal voor ckv zijn. Wij gelukkig niet. Althans, maar één docente vindt die boekjes leuk. Gevolg: iedereen schrijft het over van internet. De andere docenten hebben besloten ze maar niet te gebruiken
hoe geeft de docent het?Slecht. Zoals ik al zei: er wordt af en toe een video opgezet en that's it. De rest van de les wordt er gekletst en de docent doet meestal gewoon mee.
hoe is de begeleiding?Begeleiding? Gewoon als bij elk ander vak. Als je vragen hebt moet je maar naar de docent toe gaan. Zo niet, dan is d'r geen begeleiding.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:37
Verwijderd
alvast bedankt voor jullie antwoorden.
ik heb zelf nooit ckv gehad, en heb tot nu toe alleen maar stage gelopen op scholen waar dit vrij goed geregeld is. maar aangezien ckv is zo'n 'vervelende'naam begint te krijgen, of zelfs al heeft vanaf dag 1 ben ik wel benieuwd naar mensen die het nu hebben, of hebben gehad.

@ balance: vind je alle culturele dingen (dus ook ckv 2/3) ook onzin? het lijkt mij namelijk erg eblangrijk dat iedereen kunstgeschiedenis/cultuurgeschiedenis krijgt, dat verder gaat als alleen 1 knullig werkje van picasso, en dat iedereen ook creatieve vakken zoals tekenen en handvaardigheid krijgt, om zich ook op andere gebieden te kunnen ontwikkelen (tsja ik heb zelf vrije school gedaan, en daar krijg je wel heel wat meer aan creativiteit te verstauwen, maar niet op de ckv manier)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
rxQueen schreef op 25-02-2004 @ 13:34:
hallo,
ik doe docenten opldeing beelndende kunst en vormgeving, en heb een vraag over ckv (aangezien ik dat later ook moet geven, en dit voor een vooronderzoek is)

wat vind je van ckv? leuk, maar wel een beetje saai omdat het vrij oppervlakkig was maar dat kan ook niet anders omdat er mensen zijn die nog nooit iets cultureels hebben gedaan. dat was wel lastig.
hoe wordt er bij jullie op school ckv gegeven? veel met video banden en dia's. we gingen ook naar musea, gebouwen en voorstellingen kijken.
ben je daar tevereden mee? ja opzich wel
wat moet er verandert worden? minder algemeen
wat is er juist goed geregeld?de ckv bonnen en de 'uitstapjes' naar de musea was ook leuk.
hoe geeft de docent het?een beetje saai dus. ze hebben niet echt geprobeert de klas enthosiast te maken voor musea ed.
hoe is de begeleiding?goed wel.

ik ben namelijk wel van plan als ik voor de klas sta om ook interessante lessen te geven die god aanslaan, vandaar dit vragenlijstje.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 20:48
Repeltje
Repeltje is offline
Ik heb dan al 2 jaar geen CKV meer gehad maar hier zijn de antwoorden:

wat vind je van ckv?
Ik ben dol op theater, maar mijn CKV leraar maakte het me nogal moeilijk. Veel voorstellingen waar in heen wilde waren niet goed genoeg, of ik mocht niet 2 dezelfde soort voorstellingen kiezen etc.

Ik voelde me ook totaal niet serieus genomen door mijn leraar. Ik maakte mooie, werkstukken met veel achtergrondinfo etc. Maar mijn leraar nam nooit de moeite om ze echt te lezen. Hij keek het door en gaf me altijd een 6je.

hoe wordt er bij jullie op school ckv gegeven?
We kregen CKV bonnen en moesten in 2 jaar 6 verslagen maken over 6 verschillende theatervoorstellingen. Eitje dus.
Er werden 2 voorstellingen voor ons verplicht gesteld. Deze voorstellingen vond ik beide vreselijk!!!

ben je daar tevereden mee?
Wel met de opdracht, niet met mijn leraar, zie 2 vragen hierboven.

wat moet er verandert worden?
Leerlingen zouden vrijer moeten zijn in het kiezen van de voorstellingen. Als ze 2 musicals willen, moeten ze gewoon 2 musicals kunnen doen.

Even iets tussendoor: ik werk in een theater, wij krijgen eens in de zoveel tijd zo'n CKV klasje over de vloer. Geloof me! Dat is echt geen pretje! Laatst heeft er een één of andere mongool punaises op het toneel gegooid tijdens een dansvoorstelling! Dus aan alles CKV leraren: laat die onrustschoppers op school!!! En neem alleen de kinderen mee die echt willen!!!!!!

wat is er juist goed geregeld?
Ehhhh, nou.....

hoe geeft de docent het?
Slecht dus, het enige wat hij deed is een beetje zeggen naar welke voorstelling je wel of niet mocht gaan.

hoe is de begeleiding?
Ook slecht, we kregen wat stensils en daar moesten we het mee doen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 05:52
A*
Avatar van A*
A* is offline
Bij mij op school werd t een half jaar gegeven, maar niemand vond t leuk en ikkan me eigenlijk niks meer herinnren van die lessen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.