Oud 18-09-2007, 21:02
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Omdat het een leuk topic was

Citaat:
Kernenergie is niet zo goedkoop als kolen, maar hoe kom je erbij dat het duurder is dan groene energie?
Puur om wat de opslag van afval kost. Maar ook het kostenplaatje bij een eventuele ramp en dit heeft niet eens van formaat Tsjernobyl te zijn (las vandaag nog in de krant dat er bij de vervaning van het omhulsel een miljard euro gemoeid zal gaan trouwens). Of dacht je dat het goedkoop was om steeds maar weer een betonnen laag om lekkende vaten te zetten. Iets wat al een paar keer is gebeurd bij bovengrondse opslag.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2007, 21:07
Verwijderd
Citaat:

Puur om wat de opslag van afval kost. Maar ook het kostenplaatje bij een eventuele ramp en dit heeft niet eens van formaat Tsjernobyl te zijn (las vandaag nog in de krant dat er bij de vervaning van het omhulsel een miljard euro gemoeid zal gaan trouwens). Of dacht je dat het goedkoop was om steeds maar weer een betonnen laag om lekkende vaten te zetten. Iets wat al een paar keer is gebeurd bij bovengrondse opslag.
Betrouwbare bron/cijfermatige onderbouwing?

OT:

Voor leuke topics geldt géén koelkastregeling

Toch wel.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 21:28
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Quis schreef:
Als je het warm heb moet je koud water drinken.
Eh, nee dus. Als je het warm hebt heeft koude dingen drinken geen zin, omdat je lichaam dan ''denkt'' dat het het vanbinnen koud heeft, waardoor het nog meer gaat stoken en je het nog warmer krijgt. Beter is dus om warme thee te drinken.
Koud water drinken geeft anders een stuk meer voldoening. Die biologische praat zal me een worst wezen, ik drink koud sap in de zomer en warme thee in de winter. En ik lach mensen uit die bidderend in de sneeuw een glas cola met ijs drinken en zeggen 'ja, hier k-k-krijg ik het eigenlijk warmer van'.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Koud water drinken geeft anders een stuk meer voldoening. Die biologische praat zal me een worst wezen, ik drink koud sap in de zomer en warme thee in de winter. En ik lach mensen uit die bidderend in de sneeuw een glas cola met ijs drinken en zeggen 'ja, hier k-k-krijg ik het eigenlijk warmer van'.
Ik drink in de winter ook veel liever warme dingen hoor. Maar het klopt in mijn ervaring wel wel, als je ongelofelijk loopt te zweten en het dertig graden celsius is, dan voel ik me beter na een kop thee met citroen dan na een glas ijskoude limonade.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 10:32
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ja, eigenlijk moet je altijd thee drinken!

OT:
Kleine meisjes zijn lief! (een veel voorkomend misverstand...)
dacht je dat?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 05:54
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Men denkt ook vaak dat Hitler alleen maar slechte dingen heeft gedaan.
Dat is uiteraard niet waar.
Door Hitler zijn in diverse landen autowegen eerder aangelegd dan eerst het plan was, door Hitler is de ontwikkeling van computers op het niveau waar het nu is, door Hitler durft men voor meningen uit te komen, door..... nou ja, er zijn tal van zaken te bedenken.
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 07:04
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Men denkt ook vaak dat Hitler alleen maar slechte dingen heeft gedaan.
Dat is uiteraard niet waar.
Door Hitler zijn in diverse landen autowegen eerder aangelegd dan eerst het plan was, door Hitler is de ontwikkeling van computers op het niveau waar het nu is, door Hitler durft men voor meningen uit te komen, door..... nou ja, er zijn tal van zaken te bedenken.
Citaat:
Niet een Nederlands kabinet maar de Duitse bezetter heeft uiteindelijk een algemeen en verplicht ziekenfonds ingevoerd. In 1941 nemen zij het ziekenfondsenbesluit, waardoor alle werknemers onder een bepaalde loongrens verplicht lid worden. Het ziekenfonds werd gebaseerd op de Duitse krankenkasse. Het in 1941 ingevoerde systeem stond vanaf 1971 herhaaldelijk ter discussie. Het zou echter tot 2006 duren voordat het ziekenfonds zou verdwijnen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zorgverzekering_(Nederland)
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 09:35
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Forumers zijn mensen

__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 15:58
Verwijderd
Als je onterfd bent, kun je geen cent meer krijgen uit de nalatenschap van de betreffende dode.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 21:57
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
DP pm't heel veel met andere mensen.

Slaat totaal nergens op. Ik pm maar met een paar mensen, en that's it. Hoe dit gerucht ooit de wereld in is gekomen weet ik ook niet.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 21:59
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Men denkt ook vaak dat Hitler alleen maar slechte dingen heeft gedaan.
Dat is uiteraard niet waar.
Door Hitler zijn in diverse landen autowegen eerder aangelegd dan eerst het plan was, door Hitler is de ontwikkeling van computers op het niveau waar het nu is, door Hitler durft men voor meningen uit te komen, door..... nou ja, er zijn tal van zaken te bedenken.
Vergeet de ontwikkeling van de hogesnelheidstrein niet.

Duitsland ftw.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Ik drink in de winter ook veel liever warme dingen hoor. Maar het klopt in mijn ervaring wel wel, als je ongelofelijk loopt te zweten en het dertig graden celsius is, dan voel ik me beter na een kop thee met citroen dan na een glas ijskoude limonade.
Maar van koud drinken koel je toch méér af dan dat je lichaam kan opwarmen?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 22:09
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Ja, eigenlijk moet je altijd thee drinken!

OT:
Kleine meisjes zijn lief! (een veel voorkomend misverstand...)
dacht je dat?
Jij bent toch wel lief en schattig?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 22:10
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Maar van koud drinken koel je toch méér af dan dat je lichaam kan opwarmen?
Door warme drank krijgt je lichaam het heel even warmer en daardoor gaat het meer warmte afgeven dan je zou kwijt zijn met koude drank.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 23:03
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Jij bent toch wel lief en schattig?
hahaha, nee! Dit gerucht houd ik krampachtig in stand, maar het is niet waar
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 19:28
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
hahaha, nee! Dit gerucht houd ik krampachtig in stand, maar het is niet waar
*beeld over snoopy stort langzaam maar zeker in elkaar*
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Maar van koud drinken koel je toch méér af dan dat je lichaam kan opwarmen?
Nee dus, zo werkt dat mechanisme niet. Het is vergelijkbaar met mensen in de woestijn. Die dragen warme wollen kleding om het zo mínder warm te hebben dan wanneer ze in een t-shirt zouden lopen. Maar hoe het precíes in je lichaam werkt moet je niet aan mij vragen, ik ben geen biologie-expert.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 21:43
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Heropend!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"

Laatst gewijzigd op 22-09-2007 om 22:28.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2007, 11:05
Verwijderd
Dat het Verenigd Koninkrijk = Groot Brittanië.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 13:00
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nee dus, zo werkt dat mechanisme niet. Het is vergelijkbaar met mensen in de woestijn. Die dragen warme wollen kleding om het zo mínder warm te hebben dan wanneer ze in een t-shirt zouden lopen. Maar hoe het precíes in je lichaam werkt moet je niet aan mij vragen, ik ben geen biologie-expert.
Dat heeft te maken met de zon en het opnemen van de warmte enzo. In de woestijn lopen ze vaak niet in T-shirts omdat de zon dan op relatief veel plekken je huid raakt. Daarnaast is een T-shirt niet echt verkoelend, want het weerkaatst geen zonnestralen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Dat het Verenigd Koninkrijk = Groot Brittanië.
Hoe zit dat dan? Is het één zonder het stukje Ierland ofzo?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 13:33
Verwijderd
Dat nectarines een combinatie van pruimen en perziken zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Hoe zit dat dan? Is het één zonder het stukje Ierland ofzo?
Het zal wel met die fluteilandjes te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 13:36
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Dat nectarines een combinatie van pruimen en perziken zijn.
Dat dacht ik helemaal niet. Hoe komen mensen daarbij?
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 13:38
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Hoe zit dat dan? Is het één zonder het stukje Ierland ofzo?
Edit: 4. Wat is het verschil tussen het Verenigd Koninkrijk en Groot-Brittannië?

Het Verenigd Koninkrijk bestaat uit Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. De volledige naam luidt het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland. Groot-Brittannië omvat Engeland, Schotland en Wales, en is het grootste van de Britse eilanden. Al deze landen vormen één politieke entiteit. Maar Schotland, Wales en Noord-Ierland hebben een ruime autonomie op een aantal vlakken. Deze autonomie neemt toe naarmate de regering devolutie bevordert.

Bron: Britse ambassade Brussel.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2007, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Het zal wel met die fluteilandjes te maken hebben.
Heb het even opgezocht, Groot-Brittannië is blijkbaar zonder Noord-Ierland en zonder de eilandjes. Groot-Brittannië is dus alleen het eiland waar Engeland, Wales en Schotland in liggen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 13:41
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Pfft.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Dat dacht ik helemaal niet. Hoe komen mensen daarbij?
http://forum.scholieren.com/showthre...5#post26004055 en verder
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 13:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Dingen hebben een intrinsieke kleur. Als ergens een schaduw op valt, lijkt het donkerder te zijn, maar dat is het niet.

Onzin. Dingen hebben de kleur die je ziet. Als ergens een schaduw op valt, verandert dat object van kleur.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 13:57
Verwijderd
Dingen hebben geen intrinsieke kleur

Jawel. Het absorptiespectrum van atomen en moleculen ligt immers vast. Wel kan de perceptie van de kleuren worden verstoord door lichtval en optische illusies. Een tomaat in een volledig verduisterde kamer is nog steeds rood.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 13:58
Verwijderd
De kleur van dingen hangt af het licht dat ze weerkaatsen. In oranje licht kun je het verschil tussen blauw en zwart niet zien, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 14:01
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dingen hebben geen intrinsieke kleur

Jawel. Het absorptiespectrum van atomen en moleculen ligt immers vast. Wel kan de perceptie van de kleuren worden verstoord door lichtval en optische illusies. Een tomaat in een volledig verduisterde kamer is nog steeds rood.
Een tomaat in een verduisterde kamer heeft nog steeds de eigenschappen die hem bij ander licht rood zouden maken. De kleurbenaming slaat echter enkel op visuele kenmerken. Als iets er niet rood uitziet, is het ook niet rood.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Een tomaat in een verduisterde kamer heeft nog steeds de eigenschappen die hem bij ander licht rood zouden maken. De kleurbenaming slaat echter enkel op visuele kenmerken. Als iets er niet rood uitziet, is het ook niet rood.
Hij bedoelt dat er niks verandert behalve dat jij waarneemt dat het een andere kleur is. Toch?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Een tomaat in een verduisterde kamer heeft nog steeds de eigenschappen die hem bij ander licht rood zouden maken. De kleurbenaming slaat echter enkel op visuele kenmerken. Als iets er niet rood uitziet, is het ook niet rood.
Jij definieert kleur op een andere manier. Ik ga uit van stofeigenschappen, die onveranderlijk zijn. Jij gaat uit van de menselijke waarneming via de ogen, die feilbaar is. Je zult het toch met me eens moeten zijn dat de eerste definitie een stuk praktischer en duidelijker is.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 14:11
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Duidelijker wel, praktischer hangt natuurlijk van de context af.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 14:12
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Dus jij hebt het dan over een zwarte tomaat? Wtf.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2007, 14:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dus jij hebt het dan over een zwarte tomaat? Wtf.
Ik heb het over een tomaat. De kleur is op dat moment niet waarneembaar, dus waarom zou je het erover hebben?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het over een tomaat. De kleur is op dat moment niet waarneembaar, dus waarom zou je het erover hebben?
Hij is wel waarneembaar. Alleen niet via de menselijke ogen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 14:17
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Ik heb het over een tomaat. De kleur is op dat moment niet waarneembaar, dus waarom zou je het erover hebben?
Gaan we zo beginnen, ik heb het vrijwel nooit over de kleur van de tomaat.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 15:11
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Hij is wel waarneembaar. Alleen niet via de menselijke ogen.
Worden de eigenschappen die die tomaat bij licht rood kleuren dan nog steeds omschreven als 'rood'? Volgens mij is iets alleen rood als er rood licht aanwezig is om door een object weerkaatst te worden.

Kleur is een eigenschap van licht. Hoe kan iets dan een kleur hebben als er geen licht aanwezig is?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:07
Verwijderd
Uice, nu zit je weer die eeuwenoude Mark Almighty-discussie op te rakelen

Ik ben het trouwens wel eens met Kazet, een tomaat is en blijft rood onder normale (wit) lichtomstandigheden, alleen nemen wij een verstoorde kleur waar als het donkerder is of er gekleurd licht op schijnt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:13
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Uice, nu zit je weer die eeuwenoude Mark Almighty-discussie op te rakelen
<3 Die met optisch bedrog?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:49
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Een tomaat is voor ons rood, doordat de tomaat bepaalde kleuren licht wegkaatst en bepaalde niet.

Dus in feite is het een eigenschap van de tomaat.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:53
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Mensen in een rolstoel zijn vriendelijk.
Onzin, in rolstoelen zitten net zo veel klootzakken als er op twee benen lopen.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Worden de eigenschappen die die tomaat bij licht rood kleuren dan nog steeds omschreven als 'rood'? Volgens mij is iets alleen rood als er rood licht aanwezig is om door een object weerkaatst te worden.

Kleur is een eigenschap van licht. Hoe kan iets dan een kleur hebben als er geen licht aanwezig is?
Nou, heel simpel, omdat de kleur van licht iets anders is dan de kleur van een object. De kleur van licht heeft betrekking op de frequentie cq. het frequentiespectrum waar het licht uit bestaat. De kleur van een voorwerp heeft betrekking op de frequentie van het licht dat weerkaatst wordt, als er wit licht op het voorwerp geschenen wordt. Als je een tomaat in een donkere kamer legt, is het nog steeds zo dat als je er wit licht op schijnt, er rood licht vanaf komt, dus is de tomaat nog steeds rood in de donkere kamer.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:54
Verwijderd
Citaat:
<3 Die met optisch bedrog?
Geniaal was die ja. Wat was het toch een mongool.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:58
Verwijderd
ik mis MA
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 18:32
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Geniaal was die ja. Wat was het toch een mongool.
Volgens mij snapte hij het echt niet.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 19:03
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Uice, nu zit je weer die eeuwenoude Mark Almighty-discussie op te rakelen

Ik ben het trouwens wel eens met Kazet, een tomaat is en blijft rood onder normale (wit) lichtomstandigheden, alleen nemen wij een verstoorde kleur waar als het donkerder is of er gekleurd licht op schijnt.
Hoezo verstoord? Het is ongeveer de helft van de tijd licht en de helft van de tijd donker. Waarom is de kleur die de tomaat overdag heeft volgens jou 'echter' dan de kleur die hij 's nachts heeft?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 20:35
Verwijderd
Je hebt de intrinsieke kleur van de tomaatmoleculen en je hebt de kleur waarmee de tomaat op je retina terechtkomt (niet letterlijk) en ik vind dat dat allebei de echte kleur van de tomaat is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 10:55
Software & Hardware [Centraal] Spyware & Adware (deel 2)
freyk
195 12-12-2004 00:12
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 22:29
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 18:18
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 14:46
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 08:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.