Oud 29-10-2013, 12:15
Verwijderd
Ik wil wel even zeggen dat het echt niet de bedoeling was om zo over te komen ofzo, hou het maar op verminderde helderheid als dat wel zo is. Mijn bedoeling was slechts over de heks te discussiëren en het is blijkbaar niet handig daar mijn eigen gevoel en ervaring bij te betrekken. arPos verwoordt het iig prima.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2013, 12:23
Verwijderd
Ik hoopte nog zo op een rel, loopt het weer met een sisser af
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 12:45
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
In het dagelijks forumleven ben ik relleider, nu slechts spelleider.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 13:06
Verwijderd
Anyway, rel of niet, het is aan Fizzle en het maakt mij allemaal niet zo ontzettend veel uit, ik hoop alleen dat ze zich niet onder druk laat zetten door Mutant-posts.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 13:12
Verwijderd
Ja maar hoe is het chanteren dan? Hoeveel kan het de rest schelen als een willekeurig persoon niet meedoet?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 13:19
Verwijderd
Dat zou mijn antwoord ook zijn. "Dan doe je niet mee, boeiend", maar iemand met iets meer wil om iedereen te vriend te houden dan ik kan misschien zeggen "Oh, maar dat vind ik zielig, ik wil dat je wel meedoet, ik doe de heks er wel uit". Ofzo.

Dus. Evilziener vind ik ook wel ok hoor, maar het lijkt me wel leuk in elk geval om wel één zo'n extra functie aan de kant van de wolven erbij te doen. Er komen toch maar 3 wolven, toch? Ik vind het gewoon leuk om een functie te hebben
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 13:40
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Ik heb geen ervaring met heks spelen maar ik denk dat ik deze functie ook moeilijk goed zou kunnen spelen. Vooral raadwerk! Ik vond ziener zijn heel leuk dus misschien is de optie evilziener ipv heks wat? Of geeft dat teveel machtaan de wolven?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 16:44
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Ik ben hier nieuw op het forum, dus heb nog nooit gespeeld met de rol van heks. Maar toen ik de rollen doorlas, leek me de rol van heks ook verschrikkelijk moeilijk. Het lijkt me echt super lastig om de wolven te moeten helpen, zonder dat je weet wie wolf is.
Het zou denk ik al een stuk plezieriger zijn als de heks wel weet wie de wolven zijn. Moet de heks nog steeds gokken wie de specials zijn, maar weet hij/zij in ieder geval wie zijn medestanders zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 17:01
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Je moet de heks, denk ik, gaan zien als een dorpeling aan de kant van de wolven. De dorpelingen hebben ook geen/weinig info, en moeten ook maar een beetje gokken en raden. En ja, uiteindelijk zijn er daar meer van dus dan is dat makkelijker dan maar een enkele heks zijn, maar je hebt niet meer/minder info. Daarom heb je als heks de lol van het beheksen. En juist doordat je als heks niets weet over de slechte functies kan je veel beter 'goed' spelen dan wanneer je bijv. verrader bent.

En again, ik zie het verschil met de tovenaar niet/nauwelijks. Hoeveel meer weet je als je als tovenaar 'de goede' (want wie weet was het wel de heks ) beschermt hebt en iemand niet gegeten werd, dan wanneer je als heks de wolfsbane behekst hebt, waardoor hij wel in 1x dood gaat? Natuurlijk is het lastig om in je eentje zonder wetenschap van de slechte functies wel aan de slechte kant te staan, maar als tovenaar is het niet minder moeilijk om de juiste dorpelingen/goede functies eruit te pikken om die te beschermen.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 17:10
Verwijderd
De tovenaar kan primair op speldeelname afgaan, terwijl de heks moet kijken wie er misschien iemand zou beschermen, die zich op een bepaalde manier opstelt. De invloed is daarmee echt miniem op spelverloop, heks speelt zelden een rol buiten het tellen bij overwinning. De tovenaar heeft ook veel sterkere aanwijzingen of zijn vermoeden klopt.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 17:30
Verwijderd
Ik doe alleen meelezen deze keer.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 19:56
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
geen heks én geen evilziener wat mij betreft, de wolven+verrader zijn met zon groepje (damn waar is toch de tijd gebleven dat we mensen gewoon moesten teleurstellen vanwege te veel) al behoorlijk sterk. (niet mee eens suggestie: geen wolfsbane of geen ziener)

Verder cupido als speler om de geliefdenpartij wat sterker te maken, of anders gewoon geen geliefdenpartij.

De heks is er niet heel veel spellen terug bij verzonnen en is altijd een functie geweest waar ik het niet mee eens ben geweest, de argumenten die Mutant daarbij geeft zijn valide m.i. je staat aan een kant maar kan er niks mee want je hebt geen info... doel: "probeer voor de wolven te stemmen en gelijkspel uit te lokken" nou super vooral als dat gelijkspel dan uiteindelijk een wolf blijkt te bevatten of jouw stem juist ervoor zorgt dat de wolf dood gaat.|

De evilziener is "nuttiger" ik zie dat sommige mensen zieners niet leuk vinden maar de keren dat ik ziener of evilziener was vermaakte ik me geweldig, je hersenen kraken hoe iets over te brengen zonder obvious te zijn en dan je kop tegen de muur stoten als ze toch het tegenovergestelde doen, en dan na je dood iedereen ineens owja... de dood van een ziener is vaak een moment waarbij het spel in een versnelling raakt en dingen ineens heel veel gaan uitmaken, het is ook het moment waar de geliefden vaak gebruik van maken in hun tactiek.

Hoe dan ook, ik vind alle rollen leuk maar de heks heb ik nooit leuk gevonden, die is er toen ook alleen maar bij gedaan omdat er erg veel spelers waren en "het wolventeam" ietsje sterker moest, geldt ook voor de evilziener maar die krijgt dan tenminste nog wat informatie uit zn "werk" heks spelen is als darten met een blinddoek en dan hopen op bullseye
De heks heeft er toch altijd al bij gezeten? Totdat die er een keer uit werd gekickt omdat men die een stomme functie vond.

Cupido als speler blijf ik stom en idioot vinden. Geen toegevoegde waarde (minder dan de heks).

Citaat:
Je moet de heks, denk ik, gaan zien als een dorpeling aan de kant van de wolven. De dorpelingen hebben ook geen/weinig info, en moeten ook maar een beetje gokken en raden. En ja, uiteindelijk zijn er daar meer van dus dan is dat makkelijker dan maar een enkele heks zijn, maar je hebt niet meer/minder info. Daarom heb je als heks de lol van het beheksen. En juist doordat je als heks niets weet over de slechte functies kan je veel beter 'goed' spelen dan wanneer je bijv. verrader bent.

En again, ik zie het verschil met de tovenaar niet/nauwelijks. Hoeveel meer weet je als je als tovenaar 'de goede' (want wie weet was het wel de heks ) beschermt hebt en iemand niet gegeten werd, dan wanneer je als heks de wolfsbane behekst hebt, waardoor hij wel in 1x dood gaat? Natuurlijk is het lastig om in je eentje zonder wetenschap van de slechte functies wel aan de slechte kant te staan, maar als tovenaar is het niet minder moeilijk om de juiste dorpelingen/goede functies eruit te pikken om die te beschermen.
Het verschil zit hem niet in wat jij noemt.

Logisch dat tovenaar en heks in principe beiden niks weten en van alles bij elkaar gokken. De betovering of beheksing heeft hierin wel gewoon een waarde.
Maar, de heks als persoon heeft zelf geen enkele toegevoegde waarde. Zij kan als persoon de wolven op geen enkele wijze helpen (terwijl haar functie de wolven dus wel toevallig zou kunnen helpen - maar net zo goed de wolven ook kunnen tegenwerken). Nou ja, je kan altijd sjoemelen met stemmen natuurlijk, maar of je er wat mee opschiet is ene ander verhaal.

De tovenaar kan als persoon wél de dorpelingen helpen, hij is immers zelf een dorpeling met dezelfde doelen en kwaliteiten.


Dat heb ik dus mede uit Mutants post kunnen opmaken.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 20:17
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Cupido als persoon: kant van de dorpelingen of kant van de geliefden?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 20:23
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Kant van dorpelingen is oneerlijk i.v.m. voorkennis.
Kant van geliefden is zinloos, zodra die sterven.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 22:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
het hebben over de invulling van de rol van de heks.
hmm paar dingen komen in me op.
Heks krijgt het te weten als ze een dorpeling kiest, zodat ze die kan overslaan ipv nog niks te weten. of van de tovenaar als ze die kiest (onlogisch m.i. maar het is een voordeeltje)
en/of, kiest de heks een dorpeling of geliefde vervalt zijn haar stem zonder vermelding.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 29-10-2013 om 23:32.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 22:39
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Kant van dorpelingen is oneerlijk i.v.m. voorkennis.
Kant van geliefden is zinloos, zodra die sterven.
Dat is het idee ook, cupido is een gewone dorpeling die in principe de geliefde probeert te helpen maar verder daarbuiten gewoon dorpeling is, geliefden dood cupido leven dorpelingen winnen een stem, die ze bij wijze van kwijt zijn geraakt tov de spelleider laten kiezen.

Geliefden zijn natuurlijk de underdog hoort ook zo maar als ik het me goed herinner hebben ze vaak een behoorlijk kans als ze de eerste rondes doorkomen.



Citaat:
geliefden?
Geliefde par def, verhouding is nu wat 3 in geliefdenpartij, 4 of 5?in wolvenpartij? en rest dorpeling met leerling 7 jager die beide kanten op kunnen, klinkt prima.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 29-10-2013 om 23:44.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 22:39
Verwijderd
Sorry jongens, ik moet me toch afmelden.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 22:43
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
]vooral raadwerk! Ik vond ziener zijn heel leuk dus misschien is de optie evilziener ipv heks wat? Of geeft dat teveel machtaan de wolven?
Vind ik niet je moet als ziener de juiste boodschap nog maar over weten te brengen terwijl je leeft, is minder nuttig vaak dan je denkt, vind het een aardig compromis.
Heks heeft ook een duidelijke niet zo heel sterke pro wolf kan (in de zin ze blokken wolfsbane, tovernaar, ziener en dat zijn antiwolf helpers).

Tis een gevoel
Citaat:
neko schreef:
Daarom heb je als heks de lol van het beheksen. En juist doordat je als heks niets weet over de slechte functies kan je veel beter 'goed' spelen dan wanneer je bijv. verrader bent.

En again, ik zie het verschil met de tovenaar niet/nauwelijks. Hoeveel meer weet je als je als tovenaar 'de goede' (want wie weet was het wel de heks
Goed punt, dus iig of evilziener vs ziener of heks vs tovenaar dan?

Citaat:
lusi schreef:
De tovenaar kan primair op speldeelname afgaan, terwijl de heks moet kijken wie er misschien iemand zou beschermen, die zich op een bepaalde manier opstelt. De invloed is daarmee echt miniem op spelverloop, heks speelt zelden een rol buiten het tellen bij overwinning. De tovenaar heeft ook veel sterkere aanwijzingen of zijn vermoeden klopt.
Ook een goed punt, maar het was ook bedoeld als minieme invloed, is het raak dik geluk is het mis geen gevolgen.

Zoek aanpassingen dan ook echt in de marge ervan, OP Heks is nog erger dan heks op zich, 't moeten ook weer niet de zielige wolfjes worden

Heks is natuurlijk ook gewoon voor de wolven omdat ze het dorp haat, achja of je dat leuke RP vind is een kwestie van smaak, ik vind de tovenaar ook niet OP maar speelt begingame gewoon wel makkelijker, maar wie zegt dat het net zon eerlijke vs moet zijn als ziener/evilziener, mag best een wat lagere waarde hebben.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 29-10-2013 om 23:46.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 22:52
Verwijderd
Neeeee, ziener én tovenaar
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 23:15
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
ziener én tovenaar
en dan ook beiden andere kant? heks of ziener of geen?

Citaat:
Anyway, rel of niet, het is aan Fizzle en het maakt mij allemaal niet zo ontzettend veel uit, ik hoop alleen dat ze zich niet onder druk laat zetten door Mutant-posts.
absoluut, het is ook een groot mysterie wat ze uiteindelijk doet.

je weet dat ze geluk gaan hebben en dat de leerling leerling verrader wordt dat de bane doodgeschoten wordt en dat soort anticlimatische zooi
Citaat:
Sorry jongens, ik moet me toch afmelden.
Ist zo erg.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 29-10-2013 om 23:47.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 00:10
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben altijd voor zoveel mogelijk functies, dat is leuk, maar wel lastig als iedereen zich dan loopt af te melden nuja! Als jullie heks, tovenaar, ziener EN evilziener erin willen vind ik dat prima, maar dan krijgt de heks verder geen extra functies.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 00:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
functies FTW, kijk nu al uit naar je verhalen

Kom mensen jullie weten dat jullie kunnen en willen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 07:06
Verwijderd
Ik heb me niet afgemeld hoor ^^ Ik doe gewoon mee met of zonder en als ik heks ben, dan vervloek ik jullie gewoon allemaaaaaaal!

Laatst gewijzigd op 30-10-2013 om 07:09. Reden: Laat maar want dat maakt het spelletje ook niet leuker.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 07:12
Verwijderd
Ik wil wel meedoen maar toetsweek en dingen en aaahhhh. Als iemand met mij samen wil doen, dan graag!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 07:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
JUIST in je toetsweek heb je hier behoefte aan
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 08:26
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Op zo'n kleine groep vind ik geliefden + cupido als één partij te sterk, dus ik stem voor cupido de eerste dode en die moet dan ff op tijd doorgeven wie ie koppelt (zodat een faal als bij twee potjes terug voorkomen wordt XD) - doet ie dat niet dan zijn er geen geliefden.

Met de heks vind ik niets mis. Wel een moeilijke rol om te spelen, maar het is een slechte die in ieder geval de stemming in de war kan schoppen en die het wat minder aantrekkelijk maakt voor een ziener om zienerig te gaan lopen doen ook al is dat not done.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Op zo'n kleine groep vind ik geliefden + cupido als één partij te sterk, dus ik stem voor cupido de eerste dode en die moet dan ff op tijd doorgeven wie ie koppelt (zodat een faal als bij twee potjes terug voorkomen wordt XD) - doet ie dat niet dan zijn er geen geliefden.

Met de heks vind ik niets mis. Wel een moeilijke rol om te spelen, maar het is een slechte die in ieder geval de stemming in de war kan schoppen en die het wat minder aantrekkelijk maakt voor een ziener om zienerig te gaan lopen doen ook al is dat not done.
Hier ben ik het helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Op zo'n kleine groep vind ik geliefden + cupido als één partij te sterk, dus ik stem voor cupido de eerste dode en die moet dan ff op tijd doorgeven wie ie koppelt (zodat een faal als bij twee potjes terug voorkomen wordt XD) - doet ie dat niet dan zijn er geen geliefden.

Met de heks vind ik niets mis. Wel een moeilijke rol om te spelen, maar het is een slechte die in ieder geval de stemming in de war kan schoppen en die het wat minder aantrekkelijk maakt voor een ziener om zienerig te gaan lopen doen ook al is dat not done.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Ik wil wel meedoen maar toetsweek en dingen en aaahhhh. Als iemand met mij samen wil doen, dan graag!
Ik wil wel, kunnen we elkaar afwisselen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 12:33
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jullie staan er als één speler op! Mochten jullie samen onder 1 account willen spelen, dan wijzig ik de naam natuurlijk zo.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 12:52
Verwijderd
Als kat meedoet doe ik ook mee.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Ik wil wel, kunnen we elkaar afwisselen.
Maar... jij brengt jezelf altijd zo in gevaar tijdens het ww-spel.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Maar... jij brengt jezelf altijd zo in gevaar tijdens het ww-spel.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Maar... jij brengt jezelf altijd zo in gevaar tijdens het ww-spel.
Hehehehe
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 13:46
Verwijderd
Lusi en ik spelen onder zowel één hoedje als account tijdens dit wervelende weerwolfspelleke
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Lusi en ik spelen onder zowel één hoedje als account tijdens dit wervelende weerwolfspelleke
Huh?... dus jullie hebben in totaal 3 rolle?... of wat:$
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Huh?... dus jullie hebben in totaal 3 rolle?... of wat:$
Nee, de derde rol hangt op 't toilet.

Kat speelt met Sadje
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 14:09
Verwijderd
Kat was al bezet dus Q was bereid mee te doen. In mijn eentje loop ik het risico mijn motivatie te verliezen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 14:11
Verwijderd
Nu slechts het spel. Op onthutsende wijze
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 14:38
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh jongens ik heb er echt zin in
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 15:30
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ja cupido als eerste dode is ok m.i.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 15:47
Verwijderd
Okieezzzx ik snap het xp alleen dat cupido als eerst dode niet.. :$ sorry
.. Kan iemand dat uitlegge:$
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Okieezzzx ik snap het xp alleen dat cupido als eerst dode niet.. :$ sorry
.. Kan iemand dat uitlegge:$
Dan is degene die als eerste dood gaat degene die de geliefden aanwijst.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 15:50
Verwijderd
Nee :$
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 16:11
Verwijderd
Hmmm misschien ga ik toch alleen meedoen. Ik weet het nog niet! Sadye, zou jij eventueel alleen mee willen doen?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 16:13
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De eerste persoon die wordt opgehangen (de eerste ronde is een hangronde), kiest twee mensen uit die geliefden worden en dus een extra team vormen. Voor de eerste hangronde zijn er geen geliefden.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 16:19
Verwijderd
Functietijd
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 16:24
Verwijderd
We gingen vandaag starten toch? Dankzij ziek en kastpunten ben ik niet de meest heldere persoon ooit. Mijn aanwezigheid kan gepaard gaan met raaskallernij.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 16:26
Verwijderd
Ik heb besloten alleen mee te doen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 16:26
Verwijderd
Functieees Gogo, powerrangers!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.