Oud 11-04-2008, 20:17
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Probleempje:
Een van de katten van mijn ouders plast sinds een paar maanden in huis. Eerst was het niet meer dan 1x in de 2 weken. Nu echter bijna elke dag.
Mijn moeder zei dat hij eerst twee plekjes had in huis. Nu is het willekeurig.
Er zijn geen veranderingen in het huis. Dus we snappen het niet.

Hij is gewoon gecastreerd en heeft er nooit eerder last van gehad. Het zijn echt plassen; niet sproeiten of kleine plasjes.

Kan het aan de leeftijd liggen?
Maar vooral de vraag: wat kun je er aan doen? Want het huis gaat er van stinken en het is gewoon heel onaangenaam.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2008, 22:03
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Het zou best kunnen dat hij incontinent wordt, ik denk dat de dierenarts daar wel een oplossing voor heeft. Ik weet dat gesteriliseerde teven nog wel eens incontinent worden en daar hebben ze medicijnen voor, dan hebben ze dat ook vast voor bejaarde katers?
Je kunt proberen wat meer kattenbakken weg te zetten, of een krant wegleggen waar hij vaak gaat zitten.

Het kan overigens ook een blaasontsteking zijn bedenk ik nu, plast hij iedere keer dat hij gaat zitten? Is de plas rozig van kleur? Moet hij echt persen bij het plassen?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 09:40
Verwijderd
Ik denk dat het inderdaad aan de leeftijd zal liggen...en daar is niet altijd wat aan te doen. Het kan incontinentie zijn, maar het kan inderdaad ook een blaasontsteking zijn of dat hij last heeft van zijn nieren. Misschien eens langs de dierenarts om bepaalde dingen uit te laten sluiten?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 12:28
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Mijn poes heeft een blaasontsteking en plast ook steeds in huis. Vrij kleine plasjes en op dit moment heeft ze daar een vast plekje voor. Bij mijn poes zag ik vandaag heel duidelijk dat ze ook steeds plasdrang heeft, maar dat er dan niks komt. Een duidelijk signaal van blaasontsteking dus, plus dat ze ook bloed plast. Misschien inderdaad even langs de dierenarts?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 15:43
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Hij plast echt grote plassen (zonder bloed). En sindskort maar weer op 2 vaste plekken Gek beest.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 11:15
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Ik denk dat het inderdaad aan de leeftijd van je kat ligt. Ik heb zelfs eens een demente kat meegemaakt, die was vergeten waar zijn kattenbak stond en koos toen een andere plek om te plassen en te poepen. Ik weet niet of jouw kat ook zijn grote behoefte ergens anders doet?
Je kunt proberen je kat opnieuw aan te leren om op de bak te plassen. Gewoon eens in de zoveel tijd even op de bak zetten (net wat je met een kitten doet eigenlijk).
Ik zou de dierenarts toch ook even bellen voor de zekerheid, zij kunnen je waarschijnlijk meer vertellen en misschien hebben zij een goede oplossing voor je
Succes!
ps. houd ook even in de gaten of je kat extreem veel drinkt, dan kan duiden op suikerziekte.
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna 2 katten, poes te klein voor zwangerschap?
Sortjuh
54 28-11-2006 21:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.