Oud 21-09-2002, 19:43
¤Aylin¤
Avatar van ¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
heey iedereen, ik had ff een vraagje. We hebben vandaag er een puppy bijgekregen, naast een andere hond van 9 maanden. En ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met 2 honden. Want de oudere hond doet een beetje wild, ik denk wel dat het goed gaat, maarja..
alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 22-09-2002 om 17:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2002, 19:56
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
doet de oudere wild in de zin van agressief wild, of vrolijk?
want ik heb er 2 gehad, en die gingen gezellig samen hoor!
veel plezier ermee!!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 23:05
Verwijderd
meestal gaat het prima hoor als je 2 honden hebt. Vooral als je 2 honden hebt die een beetje dezelfde leeftijd hebben. Je hebt alleen kans dat ze weleens jaloers worden. Als je bijv. de ene aait wil de andere ook. En ze eten vaak ook sneller omdat ze eerder dan de ander klaar willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 17:37
¤Aylin¤
Avatar van ¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Citaat:
Alopia schreef:
doet de oudere wild in de zin van agressief wild, of vrolijk?
want ik heb er 2 gehad, en die gingen gezellig samen hoor!
veel plezier ermee!!
De wat oudere hond, doet veel te wild, waardoor die jongere een beetje bang word, en bedreigd voelt, die oudere slaat steeds met z'n poot en loopt steeds voor haar. Die oudere bedoeld het niet gemeen geloof ik. Maar vandaag deed die oudere heel agressief, we moesten hem echt tegen houden, terwijl we die oudere heel veel aandacht geven. Nu is die kleinere bang, dus ik ben bang dat er wat gebeurd..., maar misschien moet ze nog ff wennen....
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 19:10
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
wij hebben 2 honden en die vinden elkaar heeeeel lief (meestal )
het duurt eerst even voordat ze vriendjes zijn maar het komt wel.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 21:49
steph
steph is offline
wij hebben thuis al vaker 2 honden gehad.
we leiden ze op tot politiehond, dus we hebben vaak een pup en een hond van een jaar of 2.
en dat ging bij ons meestal goed, ging ook wel eens minder, bijvoorbeeld dat de grote de kleinere hond probeerde weg te duwen, maar toen deze ook wat groter was liep dat meteen tegen elkaar op en gingen ze lekker met elkaar spelen.
dus ik zou zeggen geef ze de tijd.

mzzl steph
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 19:30
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Wij hebben er vier en tussen elke hond zit minstens een jaar verschil. Het ligt net aan het karakter en hoe je het 'vormt' om het zo maar te zeggen. Onze laatste hond bv was als puppy permanent chagrijnig maar nu is het echt een schat.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 19:04
¤Aylin¤
Avatar van ¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
heey, jullie hadden gelijk, het gaat nu heel goed samen. Ze kunnen leuk spelen samen, en het zijn al echte maatjes. Ze gaan ook gezellig naast elkaar slapen En de pup is vaak nog dominanter dan de oudere, dat komt wel goed..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 15:41
Wicked
Avatar van Wicked
Wicked is offline
Hey, Je moet de dieren idd effe aan elkaar laten wennen. Alleen moet je wel uitkijken met de dominantie. De pup moet weten dat de oudste de baas is. En zo hoort t ook te zijn......Dus let wel op dat de oudste de baas zeg maar speelt en voor zichzelf opkomt anders krijg je dat later misschien problemen mee.

Onze jongere hond pakt altijd alles af van onze oudere (niet meer zo snelle) hond en dan moet ze even (door de oudere hond) op dr plaats gewezen worden, al helemaal omdat die oudste al vrij oud is, anders eet die jongere zo haar voer op.
Dus let op dat de verhoudingen tussen je 2 honden kloppen! dan zal t perfect lopen en hebben ze dikke vriendjes aan elkaar!!
__________________
StiLL LiviNg On WhiLe I'm ToRn aPaRt.........FroM YoU!!!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 02:37
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
6 katten
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 11:01
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Wicked schreef:
Hey, Je moet de dieren idd effe aan elkaar laten wennen. Alleen moet je wel uitkijken met de dominantie. De pup moet weten dat de oudste de baas is. En zo hoort t ook te zijn......Dus let wel op dat de oudste de baas zeg maar speelt en voor zichzelf opkomt anders krijg je dat later misschien problemen mee.
Ik denk dat het wel mee zal vallen. Het is nu nog gewoon speelsheid (het is per slot van rekening een pup) en zal wel grenzen gaan verkennen. Op een geven moment weet ie zn plaats wel.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 15:59
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik ken wel mensen die 2 honden hebben en die gaan prima met elkaar om. Maar daar is het leeftijdsverschil wel wat groter, 10 jaar of nog meer...
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 21:00
20marianne12
20marianne12 is offline
2 honden gaat prima, tenminste meestal, bij ons thuis ook ! Honden zijn gewend in een roedel te leven dus ze vinden het eerder fijn dan erg! Veel plezier met je 2 honden!!
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Mijn hond blijft in huis plassen
Rikje18
28 31-10-2017 16:46
Flora & Fauna 2 honden eten van kunstmest, 1 overlijdt. Hoe die andere helpen?
Gwinnie
13 08-11-2008 12:45
Psychologie Angst voor honden & katten.
NoNonsense
19 09-02-2007 22:14
Flora & Fauna 2 honden doen rare dingen.
Pufsnuivert
20 25-11-2006 22:52
Seksualiteit hond geil?
muesli
42 24-11-2005 21:51
Flora & Fauna Een hond erbij
Poor twisted me
9 11-08-2004 22:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.