Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2004, 19:50
heavinly
heavinly is offline
Het is bijna Kerst en 3FM geeft dit jaar niets cadeau aan haar luisteraars. Sterker nog, we vragen. Voor het goede doel. Van maandag 20 t/m vrijdag 24 december organiseert 3FM de 3FM Serious Request.

Vijf dagen lang verzorgen DJ’s Giel Beelen, Claudia de Breij en Wouter van der Goes samen 24-uur per dag alle radio-uitzendingen van 3FM. Zij doen dit vanaf een speciale studio op locatie.


Bron & 3FM

Zoals hierboven staat gaan Claudia, Giel en Wouter 5 dagen staken, ondertussen kan je op je favoriete nummer bieden. Dit geld gaat naar Darfur.

Wat vinden jullie van deze actie? Zouden jullie mee willen bieden? Ga je kijken en luisteren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2004, 20:17
Hyperspeed
Avatar van Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Toen ik er over hoorde vond ik het zinloos, maar goed, als ze er geld mee inzamelen, prima, ik doe alleen niet mee
__________________
What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:34
Verwijderd
Ik vind dat zulke domme lui (Giel heb ik ook eens ontmoet via m'n zus, Giels vriendin was vroeger bevriend met mijn zus.) 't Interesseert me echt niets, omdat sowieso die Giel al niet oprecht is. (Hij is meer met zichzelf bezig en het niet-eten dan waarvoor hij niet eet...)

Dat geld is wel goed natuurlijk. Maar had er dan ook goede mensen neergezet
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:50
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ja, ik ben toch zeker niet gek.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 23:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-12-2004 @ 21:34 :
Ik vind dat zulke domme lui
Alleen die Giel of alledrie?

Ik vind die Claudia geweldig . Maar ik denk niet dat ik aan deze actie mee ga doen. Heb gisteravond wel in dat programma van Claudia de Breij gezien dat ze idd 5 dagen niet gaan eten. Die dj's waren daar ook in.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 12:13
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
Maar het is toch niet helemaal 5 dagen zonder eten?
Toch zo min mogelijk eten?
Ik bedoel..ik heb ook al gelezen dat die dieetiste van big dieet hen gaat begeleiden..en dat ze van die sapjes en pruttel mogen eten...

Ik zal zelf niet gaan bieden, mijn budget laat dat niet toe..

Toch vind ik het wel een goeie zaak, om op zo'n manier geld op te halen..je moet toch wat???
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 12:24
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Hyperspeed schreef op 17-12-2004 @ 21:17 :
Toen ik er over hoorde vond ik het zinloos, maar goed, als ze er geld mee inzamelen, prima, ik doe alleen niet mee
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 18-12-2004 @ 00:09 :
Alleen die Giel of alledrie?

Ik vind die Claudia geweldig . Maar ik denk niet dat ik aan deze actie mee ga doen. Heb gisteravond wel in dat programma van Claudia de Breij gezien dat ze idd 5 dagen niet gaan eten. Die dj's waren daar ook in.
Alle drie Ik vind Claudia een vreselijke flap-uit
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:24
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik vind 't opzich wel een goede actie
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:37
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-12-2004 @ 13:47 :
Alle drie Ik vind Claudia een vreselijke flap-uit
Ik vind Claudia echt cool.
&Misschien ga ik nog wel bieden op 'n liedje. Even kijken hoe 't allemaal loopt met die actie.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 21:22
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Giel heeft lelijke tanden.
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 21:37
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
BCR schreef op 19-12-2004 @ 22:22 :
Giel heeft lelijke tanden.
Daarom werkt ie ook bij de radio.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 01:49
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
heavinly schreef op 19-12-2004 @ 22:37 :
Daarom werkt ie ook bij de radio.
Je hoort het er wel aan af hoor.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 17:27
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
ik ind het een goede actie. het wordt allemaal lekker opgeblazen, waardoor juist meer mensen gaan bieden op een liedje, hartstikke slim van ze. en als je hoort dat er vandaag al 40.000 euro is opgehaald, dan denk ik dat we blij mogen zijn met dit initiatief. en ik vind het best wel logisch dat Beelen nogal veel met het issue 'niet eten' bezig is ipv Darfur, want dat is niet niks, ook al is het sapjes en cola uitgezonderd. en radio-DJ's moeten toch ergens over lullen, denk ik dan. Ik denk dat ik zelf nog wel een liedje ga ' kopen'.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:34
heavinly
heavinly is offline
Dag 1: Tussenstand
(20 december 2004) -

De eerste dag 3FM Serious Request heeft al tienduizenden euro’s opgeleverd voor de vluchtelingen in Darfur!

Na de eerste dag van 3FM Serious Request staat de teller al op € 40.000!!

Het geld wordt bij elkaar gebracht door luisteraars die bieden bieden op hun favoriete plaatjes en op speciale artikelen en concerten die worden geveild via internet. Ook bedrijven hebben op de eerste dag al ruim gedoneerd. De hoogste donatie voor een plaat op maandag was €500,- Dit bedag werd geboden op platen van Meat Loaf, A-Ha en Talk Talk.


Woah. Gaaf.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:12
Verwijderd
Al ging dat geld nou naar daklozen in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 20-12-2004 @ 20:12 :
Al ging dat geld nou naar daklozen in Nederland.
Wat wil je nou zeggen? Dat het daarheen moet gaan, of juist niet?

Ik vind persoonlijk dat Sudan het meer nodig heeft dan Nederland
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:23
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Hyperspeed schreef op 17-12-2004 @ 21:17 :
Toen ik er over hoorde vond ik het zinloos, maar goed, als ze er geld mee inzamelen, prima, ik doe alleen niet mee
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-12-2004, 20:55
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
als we allemaal nou met een grote hamburger voor dat raam gaan staan, alleen om die klote claudie te stangen
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 08:37
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
wat schiet je er mee op om niet te gaan eten
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 08:49
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
het idee is grappig maar zonder mij. ik heb mijn centen ook hard nodig hoor.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 09:08
PV
PV is offline
Die uitzendingen op tv stellen ook niks voor, 5 minuutjes tussen de herhalingen van het journaal.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-12-2004 @ 20:21 :
Wat wil je nou zeggen? Dat het daarheen moet gaan, of juist niet?

Ik vind persoonlijk dat Sudan het meer nodig heeft dan Nederland
Ja, hier zijn ook daklozen die niks hebben en daar wordt ook geen hongeractie voor gehouden. Terwijl dat wel gebeurt voor een land hier duizenden kilometers vandaan. Laat de Afrikaanse Unie er maar geld voor inzamelen, ik zie hun ook geen acties houden voor de daklozen in een of ander oostblok land.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 11:14
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 21-12-2004 @ 09:49 :
het idee is grappig maar zonder mij. ik heb mijn centen ook hard nodig hoor.
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 12:18
Redhair
Redhair is offline
Ik vind de meesten van jullie reacties echt kut. Het is goed dat er tenminste iets gebeurt. Doe JIJ dan wat aan de zwervers als je dat wilt. Zij doen het hiermee, het gaat hartstikke goed. En misschien is Giel meer bezig met het niet-eten in plaats van het waarom, maar hij doet het tenminste. Damn, ik vind het een goede actie. Erg knap ook, om 5 dagen alleen sapjes en cola te drinken. Ze doen het leuk, ik luister de hele tijd, ben toch ziek thuis. Echt, ik vind het
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2004, 12:29
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
het slaat gewoon nergens op, je gooit eerst een glazen huis in het centrum van utrecht neer, dat het dubbele kost van het budget dat ze tot nu toe hebben binnengehaald als ze nou allemaal hun salaris een paar maanden inleveren..dan ontvangen ze in Darfur misschien ook nog eens iets, als je iets nobels wilt doen doe het dan goed..dit lijkt meer op ego-streling..
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 21-12-2004 @ 13:18 :
En misschien is Giel meer bezig met het niet-eten in plaats van het waarom, maar hij doet het tenminste.
Wat een argument. Dit niet-eten helpt natuurlijk helemaal niets. Puur symbolisch, zonder concreet resultaat, behalve dan dat het ongezond is. Zo kan ik ook zeggen: "ik dénk slechts aan de arme kindertjes in Afrika, maar hee, ik doe het tenminste!"

Ik vind de actie een beetje de plank misslaand. De opzet van de actie kost nog aardig wat; geld dat ook direct aan Darfur besteed had kunnen worden. En idd, waarom besteden ze niet gewoon hun salarissen aan Darfur in plaats van zo omslachtig een glazen huis op te zetten? Simpel, het moet met veel bekijks, want dat trekt luisteraars/kijkers en dat is weer goed voor het imago.

Ik heb het dus gewoon niet zo op deze "eenmalige" inzamelacties.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 13:51
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Juh ben 't met N00dles eens.

Hoorde net ook over de actie; dat mijn collega 't helemaal geweldig vond.

Maar zodra ik de woorden "Opsluiten in glazen kooi" en "vijf dagen geen eten" hoorde kreeg ik al een nare smaak ervan in m'n mond.

Vond bv. dance4life een veel originelere en leukere actie.

Zei ook tegen m'n collega; denk maar niet dat die DJ's er wakker van zullen liggen over die kindjes daar in Darfur.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 17:57
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
Citaat:
N00dles schreef op 21-12-2004 @ 14:06 :
Wat een argument. Dit niet-eten helpt natuurlijk helemaal niets. Puur symbolisch, zonder concreet resultaat, behalve dan dat het ongezond is. Zo kan ik ook zeggen: "ik dénk slechts aan de arme kindertjes in Afrika, maar hee, ik doe het tenminste!"

Ik vind de actie een beetje de plank misslaand. De opzet van de actie kost nog aardig wat; geld dat ook direct aan Darfur besteed had kunnen worden. En idd, waarom besteden ze niet gewoon hun salarissen aan Darfur in plaats van zo omslachtig een glazen huis op te zetten? Simpel, het moet met veel bekijks, want dat trekt luisteraars/kijkers en dat is weer goed voor het imago.

Ik heb het dus gewoon niet zo op deze "eenmalige" inzamelacties.
idd, het is allemaal gewoon 1 grote publiciteitsstunt om luisteraars te trekken
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 20:55
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik heb ook een dubbel gevoel bij deze actie. Vooral omdat die DJ's zelf zich ook helemaal niet zo bij dat doel betrokken voelen maar meer een beetje publiciteitsgeil zielig zitten doen in dat kooitje van ze. Claudia de Breij: "ik had eerst het gevoel dat ik al die mensen die stonden te kijken met een mitrailleur zou willen neermaaien" en daarna nog vrolijk met zo'n kerel grapjes maken over bejaarden die alleen maar voedsel dat vroeger op de bon stond kiezen bij de bingo. En dit ging echt niet met een gevoel van sarcasme of ironie. Normaal ben ik niet zo'n moraalridder, maar als je dat zelf wel bent en voor een oorlogsgebied geld inzamelt en 5 dagen vast moet je dat soort dingen niet zeggen, niet echt geloofwaardig.

Voor de rest weet ik ook weer waarom Giel Beelen maar een half uurtje leuk is om naar te luisteren. Die kerel vervalt zovaak in de herhaling dat het gewoon te triest is om naar te luisteren.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 21:58
Verwijderd
Stiekem vind ik het best leuk. Ik heb een nieuw soort respect gevonden voor Claudia, geen idee waar het vandaan komt, maar ik vind haar zowaar leuk en grappig Het doel vind ik ook goed; geld inzamelen. De manier waarop is misschien wat raar, maar het werkt wel. Ik ben een beetje in de vergevingsgezinde kerststemming aan het komen geloof ik, ik sta alles en iedereen toe

Giel vind ik wel nog steeds stom Maar ook omdat ik weet dat hij vreselijk dom is
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 22:00
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik was vandaag in Utrecht, stonden we daar voor ze met een zakje patat . En toen kwamen er steeds meer met eten, naar hun toe kijken, hun hadden het wel lekker warm.

Vond het wel grappig daar.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 22:04
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vind het wel schattig. Geforceerd & verplicht, maar desalniettemin schattig.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 23:50
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
kzag ze gistern
we gingen daar tegenover oliebollen halen

maar oke, ze mogen neit eten uit solidariteit met mensjes in darfur. maar wel cola en vruchtensap drinken... of ze dat wel in darfur hebben
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 00:06
Verwijderd
Nee, maar verschil moet er zijn he.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 00:08
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 22-12-2004 @ 00:50 :
kzag ze gistern
we gingen daar tegenover oliebollen halen
Een oliebollenkraam tegenover dat glazen huis, waar ze zonder fatsoenlijk eten zitten? The horror.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-12-2004, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 21-12-2004 @ 11:56 :
Ja, hier zijn ook daklozen die niks hebben en daar wordt ook geen hongeractie voor gehouden. Terwijl dat wel gebeurt voor een land hier duizenden kilometers vandaan. Laat de Afrikaanse Unie er maar geld voor inzamelen, ik zie hun ook geen acties houden voor de daklozen in een of ander oostblok land.
Er zit wel even een fundamenteel verschil tussen onvrijwillig dakloze mensen in Sudan en dakloze mensen hier die in principe overal terecht kunnen en een leven kunnen opbouwen. Natuurlijk, het gebeurt hier ook nog wel eens dat iemand in de sociale zekerheid tussen wal en schip valt, maar wij hebben hier nog sociale zekerheid en in Sudan hebben ze dat niet. Vandaar dat het geld beter naar Sudan kan gaan.

En overigens: niemand let je om een inzamelingactie te beginnen voor Nederlandse daklozen, hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 00:10
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 22-12-2004 @ 00:50 :
kzag ze gistern
we gingen daar tegenover oliebollen halen

maar oke, ze mogen neit eten uit solidariteit met mensjes in darfur. maar wel cola en vruchtensap drinken... of ze dat wel in darfur hebben
Oh en ze maken ook radio alsog ze dat in Darfur wel hebben
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 11:31
Hyperspeed
Avatar van Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
N00dles schreef op 22-12-2004 @ 01:08 :
Een oliebollenkraam tegenover dat glazen huis, waar ze zonder fatsoenlijk eten zitten? The horror.
In een interview met Giel Beelen hadden ze het erover dat er inderdaad mensen voor dat raam gingen staan en een beetje aan het showen waren met het eten dat ze hadden, maar dan wel sportief reageren door te zeggen: "Dat had ik ook gedaan"

__________________
What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 21-12-2004 @ 11:56 :
Ja, hier zijn ook daklozen die niks hebben en daar wordt ook geen hongeractie voor gehouden. Terwijl dat wel gebeurt voor een land hier duizenden kilometers vandaan. Laat de Afrikaanse Unie er maar geld voor inzamelen, ik zie hun ook geen acties houden voor de daklozen in een of ander oostblok land.
Het grootste gedeelte van de daklozen hier is dat vrijwillig, mijn moeder heeft veel met daklozen gewerkt; er werd een project op gezet om daklozen onderdak te bieden en te helpen. Voor de meerderheid werkte dit niet, omdat ze niet willen, ze vinden het fijn op straat, ze voelen zich niet thuis ergens binnen. Mensen in NL hoeven niet te zwerven wanneer ze dat niet willen, er zijn heel veel andere projecten om mensen van de straat te houden, maar nogmaals; heel veel daklozen wíllen niet van straat. Voor hen een hongeractie houden gaat me wat ver.
Daarnaast; in Darfur is er iets meer aan de hand dan alleen mensen die dakloos zijn. Er worden mensen bij het leven verkracht, en er wordt verschrikkelijk veel gemoord. De AU doet geen zák, ze zeggen al jaren dat ze iets gaan doen, maar uiteindelijk gebeurt er níets. Ik kan goed begrijpen dat er dan eindelijk eens in wordt gegrepen van buiten af, de aandacht voor Darfur is altijd enorm laag geweest.. veel mensen denken ook dat het iets is wat nog maar net speelt, maar 't is al heel wat jaren aan de gang. De laatste 12 jaar steeds erger.

Ik vind die situatie dus toch absoluut een stuk serieuzer dan die van dakloze mensen hier.

Natuurlijk zijn er ook nog tig andere doelen waar het geld heen zou kunnen gaan, maar je moet eens kiezen, als je ze allemaal 1 euro geeft, kom je nog nergens. Je moet ergens beginnen, en voor deze actie beginnen ze dus bij Darfur.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 13:00
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
wat Eric Corton heeft gedaan is ook goed. Naar Tsjaad gaan, en met eigen ogen zien hoe het daar aan toe gaat. Daar zijn als het goed is ook filmbeelden van (iig een bandrecorder met interviews die Eric heeft met inwoners). Ze zenden ook steeds stukjes van die interviews uit, hierdoor kweek je wel goodwill bij de mensen. Het komt dichterbij je te staan, en je weet beter waar je voor doneert.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 13:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
N00dles schreef op 21-12-2004 @ 14:06 :
Ik vind de actie een beetje de plank misslaand. De opzet van de actie kost nog aardig wat; geld dat ook direct aan Darfur besteed had kunnen worden. En idd, waarom besteden ze niet gewoon hun salarissen aan Darfur in plaats van zo omslachtig een glazen huis op te zetten? Simpel, het moet met veel bekijks, want dat trekt luisteraars/kijkers en dat is weer goed voor het imago.
je hebt gelijk dat de actie teveel geld kost: ze konden het beter op een goedkopere manier doen. Ook het niet-eten is enkel publiciteit. Maar aan de andere kant is het luisteraars/kijkers trekken natuurlijk niet enkel voor hun imago (al helpt het hen ook wel). Je hebt luisteraars en kijkers nodig om dat geld te in zamelen. Je kan rustig in je eigen programmaatje mensen oproepen om 25 euro te doneren voor een liedje maar geen hond die het doet. Maak je d'r iets groots van zoals dit, dan staan mensen bijna in de rij.
En op deze manier verdienen ze meer voor darfur dan door het inleveren van hun salarissen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 14:09
annia
annia is offline
Gut, ik dacht dus echt gisteren dat het Marfur was wat er onder in beeld stond, ik maar denken wat dat in vredesnaam nou weer was. de actie, tja weet niet goed wat er van te denken, ik probeer maar het goede ervan in te zien. Maar dat zou je ook weer als naief kunnen uitleggen.
__________________
Maybe I always knew, my fragile dreams would be broken for you
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 14:18
Verwijderd
Ik begrijp iets niet helemaal. Een honger-actie is óf bedoeld als chantagemiddel, óf als aandachttrekker. Chanteren hoeven ze niemand, dus ze willen kennelijk de aandacht vestigen op Darfur. Maar Darfur ís toch al heel veel onder de aandacht? Of was dat vóór deze actie niet zo?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 14:28
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-12-2004 @ 15:18 :
Ik begrijp iets niet helemaal. Een honger-actie is óf bedoeld als chantagemiddel, óf als aandachttrekker. Chanteren hoeven ze niemand, dus ze willen kennelijk de aandacht vestigen op Darfur.
Nee, op zichzelf.

Wat is 3FM in de laatste jaren toch een kutzender geworden eigenlijk
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 14:52
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Nou ja, vijf dagen in een bubbelbad zitten, vanuit een lederen fauteuil naar een flat panel TV kijken en tussendoor wat in een microfoon praten is ook best zwaar.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 22-12-2004 @ 15:18 :
Ik begrijp iets niet helemaal. Een honger-actie is óf bedoeld als chantagemiddel, óf als aandachttrekker. Chanteren hoeven ze niemand, dus ze willen kennelijk de aandacht vestigen op Darfur. Maar Darfur ís toch al heel veel onder de aandacht? Of was dat vóór deze actie niet zo?
Niet enorm nee, er zijn zo vreselijk veel mensen die denken dat de situatie in Darfur echt iets nieuws is, terwijl het absoluut niet zo is. Hoe minder nieuw het is, hij prangender imo. 't Wordt wat dat betreft eens tijd dat mensen die knoop door hakken, dat ze meer druk op de AU zetten bijvoorbeeld. Deze aandacht kan daarbij wel helpen, denk ik. En het geld kan ook helpen.

Deze honger-actie moet je verder denk ik meer zien als openbaar vasten, het niet-eten is de actie niet echt, imo, meer een aandachtstrekker zodat mensen nummers gaan aanvragen etc.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 16:07
heavinly
heavinly is offline
€717.351! Best gaaf.

Daar kunnen ze 50.000 mensen een jaar lang verzorgen .
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 17:16
Yolcu
Yolcu is offline
Ja zoveel geld.. het zorgt bij mij echt voor een kerststemming.. wat is er mooier dan met kerst iets voor je medemens doen? En ik ben stiekem best een beetje trots dat er zoveel Nederlanders hun steentje bijgedragen hebben..
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 18:24
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
heavinly schreef op 24-12-2004 @ 17:07 :
€717.351! Best gaaf.

Daar kunnen ze 50.000 mensen een jaar lang verzorgen .
En wat moeten die 50.000 werkschuwen na dat jaar?
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.