Oud 17-07-2002, 19:28
Sweetboy1819
Sweetboy1819 is offline
Ik ben echt een leek als het om pc's gaat
maar mijn computer is opeens supersloom geworden
loopt regelmatig vast bij diverse programma's
zit ik op internet krijg ik ineens een foutmelding

ik hoor weleens,gooi windows er opnieuw op
maar ik heb geen idee hoe dat moet

ik heb geprobeerd te defragmenteren
maar dan staat hij naar 2 uur nog op 0% en blijkt dat het programma niet meer reageert

ik ben echt gek aan het worden


wie kan me helpen

alvast bedankt!!!
__________________
The World's Greatest
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2002, 20:56
Verwijderd
Zoek iemand op, IRL, die wél het e.e.a. weet. En vraag vriendelijk of hij/zij Windows XP even voor je installeert. 't Zelf doen is natuurlijk het leukst, maar ook 't meest riskante.

Maar goed, je zou natuurlijk een schijfje met Windows XP kunnen bemachtigen (al dan niet origineel). Vervolgens laat je je PC booten NIET vanaf je HD, maar vanaf je CD-ROM. (Ik ga voor 't gemak er maar vanuit dat jouw moederbord dat ondersteunt). Dat bewerkstellig je door een kleine aanpassing te maken in je BIOS. Hoe doe je dat? Je zet je PC aan. Dan gaat-ie op een gegeven moment geheugen tellen. Dán ros je snel op je 'delete'-toets. Je komt vervolgens in een menu'tje. Blader ze even door (meestal staat de Boot Sequence in Advanced Options oid) tot je ergens Boot Sequence ziet, of First/Second/Third Bootdevice. Stel deze zó in dat éérste CD-ROM is, tweede HD. Derde mag je zelf verzinnen, maar floppy is 't meest voor de hand liggend.

Vervolgens sla je je wijziging in het BIOS op, je doet de Windows XP CD in het laatje en start je PC op. Dan kom je in het Windows XP Installatie-menu -- gewoon goed lezen wat er staat en doen wat er gevraagd wordt.

C'est tout.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 01:51
Z03p3rm4n
Z03p3rm4n is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Zoek iemand op, IRL, die wél het e.e.a. weet. En vraag vriendelijk of hij/zij Windows XP even voor je installeert. 't Zelf doen is natuurlijk het leukst, maar ook 't meest riskante.


wrom win XP ?
__________________
The Only Thing To Fear Is Running Out Of Beer
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 11:58
f.vanderlaan
f.vanderlaan is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Zoek iemand op, IRL, die wél het e.e.a. weet. En vraag vriendelijk of hij/zij Windows XP even voor je installeert. 't Zelf doen is natuurlijk het leukst, maar ook 't meest riskante.

Maar goed, je zou natuurlijk een schijfje met Windows XP kunnen bemachtigen (al dan niet origineel). Vervolgens laat je je PC booten NIET vanaf je HD, maar vanaf je CD-ROM. (Ik ga voor 't gemak er maar vanuit dat jouw moederbord dat ondersteunt). Dat bewerkstellig je door een kleine aanpassing te maken in je BIOS. Hoe doe je dat? Je zet je PC aan. Dan gaat-ie op een gegeven moment geheugen tellen. Dán ros je snel op je 'delete'-toets. Je komt vervolgens in een menu'tje. Blader ze even door (meestal staat de Boot Sequence in Advanced Options oid) tot je ergens Boot Sequence ziet, of First/Second/Third Bootdevice. Stel deze zó in dat éérste CD-ROM is, tweede HD. Derde mag je zelf verzinnen, maar floppy is 't meest voor de hand liggend.

Vervolgens sla je je wijziging in het BIOS op, je doet de Windows XP CD in het laatje en start je PC op. Dan kom je in het Windows XP Installatie-menu -- gewoon goed lezen wat er staat en doen wat er gevraagd wordt.

C'est tout.
Eerst 'format c:' doen is misschien handig....weet je zeker dat je pc 'schoon' is, maja dan ben je wel echt ALLES kwijt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 12:31
Stinkhippie
Avatar van Stinkhippie
Stinkhippie is offline
Citaat:
f.vanderlaan schreef:


Eerst 'format c:' doen is misschien handig....weet je zeker dat je pc 'schoon' is, maja dan ben je wel echt ALLES kwijt.

En wat nou als hij meerdere partities heeft?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 12:52
Verwijderd
Citaat:
f.vanderlaan schreef:


Eerst 'format c:' doen is misschien handig....weet je zeker dat je pc 'schoon' is, maja dan ben je wel echt ALLES kwijt.
Waarom? In de Setup van XP kun je ook aangeven partitie formatteren, als ik me niet heel sterk vergis.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Z03p3rm4n schreef:



wrom win XP ?
XP is domweg de beste Windows voor op de desktop. Klaar. Stabiel en flexibel.

Laat je niets wijsmaken door mensen die alleen maar van Windows 2000 iets willen weten.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 13:19
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:


XP is domweg de beste Windows voor op de desktop. Klaar. Stabiel en flexibel.

Laat je niets wijsmaken door mensen die alleen maar van Windows 2000 iets willen weten.
En wat denk je van mensen die alleen van XP iets willen weten?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 13:26
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef:

En wat denk je van mensen die alleen van XP iets willen weten?
Oh, ik heb zelf naar volle tevredenheid ook met Windows 2000 Prof. gewerkt hoor. Een ruim half jaar; dus ik heb wel enig recht van spreken, me dunkt.

Qua stabiliteit ontloopt het elkaar niet en dat is zeker ten gunste van XP t.a.v. de flexibiliteit en de gamebaarheid die toch zienderogen is toegenomen t.o.v. Windows 2000.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Echte liefde vanaf het begin, Maar of er ooit een einde aan komt?
Miss_Little
8 23-03-2010 02:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 17:55
Software & Hardware probleem met geluiden afspelen
Sushii
2 20-05-2007 17:07
Psychologie wat doen ?
Carrioncrow
2 17-05-2005 15:23
Psychologie veranderde mama
synclinorium
24 22-06-2004 01:03
Games Officiëel Scholieren.com Contacttopic - Deel II
Enlightenment
50 13-08-2003 22:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.