Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2006, 22:13
Char Margolis
Char Margolis is offline
Hoi, ik heb een PC thuis die aangesloten zit met een router (zonder bekabeling etc) daarnaast heb ik ook een laptop (notebook) die zit ook via zo'n USB-aansluiting-ding aangesloten met de router (zonder bekabeling)

dit bedoel ik met de USB aansluiting-ding


(links boven)

Maar door dat USB aansluiting-ding is het soms lastig om met de laptop te werken, want het steekt uit aan het achterkant etc. Mijn vraag is of ik ook zonder dat USB aansluiting-ding gewoon kan internetten en rechstreeks via de router verbind. Kan dat? en hoe moet het. ( ik weet niet veel van routers maar als jullie mij het vertellen dan kan ik er wel opkomen)


Ik heb hier een schets gemaakt, van hoe ik het wil hebben.


http://x11.putfile.com/1/116110476.jpg

Je ziet dta de PC direct is aangesloten naar de router, zo wil ik de laptop ook hebben (die heeft een NIC) maar momenteel zit de laptop VIA een usb-aansluiting-ding aangesloten naar de router en dat wil ik niet.

Hoe moet ik het doen? please in stappen vertellen en duidelijk en specifiek zijn. danku ik hoop dat dit duidelijk is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2006, 22:38
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je wilt dus een draadloze verbinding, maar zonder een "USB ding"? Als je laptop geen geïntegreerde wireless mogelijkheid heeft dan zal dat natuurlijk niet gaan. Of je moet gewoon een kabel vanaf de router in je laptop pluggen, dat kan uiteraard wel, maar dan is het niet meer draadloos.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 15:06
Char Margolis
Char Margolis is offline
dit is mijn laptop

http://laptopmag.com/Review/HP-Pavilion-ze4900.htm

Indien het mogelijk is zonder bekabeling en USB aansluiting-ding, kunnen jullie me dan vertellen wat ik moet doen? om te internetten zonder deze 2 maar rechstreeks via de router te verbinden


Btw, nog net 1 probleem tegengekomen en vond het zonde om een nieuw topic voor te openen.

Mijn PC die aangesloten zit met de router (zonder bekabeling etc) heef teen snelheid van ongeveer 60 kb/s en mijn laptop die aan mijn router is aangesloten (met da usb-aansluiting-ding) heeft een snelheid van ongeveer 180kb/s. Hoe kan dat? aan wat kan het liggen. Het is geen ouwe PC en ook geen ouwe laptop.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 17:17
Verwijderd
Ik lees in die review dat hij een WiFi-adapter heeft ingebouwd, dus volgens mij zou je dan die USB-adapter niet nodig hebben. Maar ik denk dat die router niet voor niets zo'n USB-adapter gebruikt, omdat de meeste ingebouwde eigen WiFi-voorzieningen van laptops niet zo best zijn (zie ook die review waar al wordt gewaarschuwd dat je niet tever van de router af moet).

Wat die snelheid betreft, die is afhankelijk van de kwaliteit van het signaal, en dat is afhankelijk van de afstand tot de router. Misschien zie je hier wel precies wat ik bedoelde, namelijk dat die PC gewoon een brakke, eigen ingebouwde WiFi-voorziening heeft, terwijl de laptop profiteert van de betere USB-zender.

Hoe je het ook wendt of keert, WiFi is gewoon een verre van hoogstaand systeem. Wil je snel en zonder gezeik netwerken en internetten, dan ontkom je (nog) niet aan kabels.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware modem/router of beide?
Verwijderd
15 18-09-2006 10:34
Software & Hardware [Router] Router keuze
I-brahimovic
8 07-10-2004 21:58
Software & Hardware [Netwerk] Router vraag
flippje
12 12-02-2004 14:48
Software & Hardware [Router] Hardware router vraagje
M@TRIX
6 05-01-2004 08:33
Software & Hardware Router vraagje (i.v.m. Xbox Live)
LORD_BL
2 29-10-2003 20:06
Software & Hardware [Router] vraag
forum.scholieren.com
3 15-08-2002 11:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.