Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2006, 20:05
*~*en*~*
*~*en*~* is offline
Weet eigenlijk niks van drugs, coffeeshops en smartshops af .
Vorig jaar heb ik wel een discussie voor nederlands ingeleid over het drugsbeleid in Nederland zonder er verder veel van af te weten. Ik vroeg me een aantal dingen af, die op jullie waarschijnlijk dom overkomen maar die ik sirieus niet weet.

Ik vroeg me af wat ik me voor moet stellen bij een coffeshop en bij een smartshop. Het zijn allebei natuurlijk verkoop plaatsen voor drugs, maar moet je daar dan naar een bepaalde drugs vragen ofzo? neem je het mee? gebruik je het daar?

Ik heb een vrij strenge opvoeding gehad in de zin van dat alles wat met drugs of geweld te maken had ver bij mij vandaan gehouden werd. Ik mocht er niks van zien, lezen, weten. Zoals dat altijd met dat soort dingen gaat heeft dit juist mijn nieuwsgierigheid opgewekt. Niet dat ik nou meteen drugs zou willen gebruiken maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe je er aan komt enz.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2006, 20:30
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Heb je geen voorlichting gehad op school>? Bij verzorging ofzo
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:33
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Hoe het er in een smartshop aan toe gaat kan ik je niets vertellen. Hier ben ik zelf nooit geweest. Ik kan wel een verhaal gaan tikken over hoe ik denk dat het er aan toe gaat maar dit doe ik niet omdat ik je geen verkeerde informatie wil geven. Hiervoor zul je dus even moeten wachten op iemand die dit wel kan. Over een coffeeshop en het gebruik van wiet kan ik wel een heel verhaal tikken.

In een coffeeshop gaat het er heel kort door de bocht zo'n beetje het zelfde aan toe als in een café waar je normaal gesproken heen gaat om voor de gezelligheid een drankje te drinken. Er is in de meeste (zo niet in alle) shops een bar om drinken te bestellen en er staan stoelen en tafels om aan te zitten. Meestal is er ook wel iets in de trant van een pooltafel of een flipperkast. Vaak staan er ook computers met een internetverbinding.

Wiet halen gaat eigenlijk hetzelfde als het bestellen van bijvoorbeeld een biertje. Er is een toonbank met een lijst met soorten wiet die ze hebben. Bijvoorbeeld Shiva, Powerplant en Mexican Haze. Het kan ook zo zijn dat er een vitrine is waar zakjes liggen met een sample van de soort wiet en een kaartje waar de naam en de prijs op staat. De prijzen zijn over het algemeen per gram, hoeveel joints je hier vervolgens uithaalt hangt af van hoeveel wiet je in een joint doet. Ik haal gemiddeld 3 á 4 joints uit een gram maar er zijn ook mensen die er veel meer uit halen. Dit hangt af van hoeveel wiet er precies in een gram gaat maar dat wordt wel een heel ingewikkeld verhaal en ik denk dat je het zo wel ongeveer snapt.

Je geeft bij de verkoper achter de balie aan welke soort wiet je wilt en hoeveel. Heel vaak hebben shops zelf vooraf al zakjes gemaakt van bijvoorbeeld 1 of 2 gram. Meestal kan je ook wel zelf een gewicht kiezen en dan wegen ze het ter plaatse voor je af.

In de shop is er gelegenheid om een joint te draaien. Dan kan je gewoon aan een van de tafels gaan zitten of aan de bar met evtentueel wat te drinken erbij.

Je kan het ook meenemen en ergens anders oproken. Bedenk wel dat als je ergens buiten gaat zitten (wat veel mensen doen ivm ouders of medebewoners thuis die het niet zo op prijs stellen als je binnen wiet rookt, dit ivm de nogal sterke geur die ervan af komt) je in principe een strafbaar feit pleegt en je er dus een boete voor kan krijgen. Als ik me niet vergis is deze 45 euro maar nogmaals dit weet ik niet zeker. In de praktijk zal er (mits je geen overlast veroorzaakt) zo goed als geen een agent moelijk over doen maar het mag niet. In je eigen huis mag je wel gewoon blowen.

Een joint wordt gedraaid met een big vloeitje. Dit is een langer vloeitje dan een normaal vloeitje en hij is ook ergens anders van gemaakt, waarvan weet ik zo even niet. Aan het einde van het vloeitje doe je een tippie. Dit is een opgerold stukje karton wat ervoor zorgt dat het einde mooi dicht zit zodat je geen tabak en wiet in je mond krijgt.

In de meeste gevallen maak je een mix van wiet en tabak. De tabak doe je erbij zodat je stoned wordt. Doe je er alleen wiet in dan wordt je high. Dit doe je in je vloeitje samen met het tippie en daarna draai je hem dicht op dezelfde manier zoals je een shaggie draait. Als je hiermee klaar bent controleer je of er aan het uiteinde van de kant van het tippie geen overtollige vloei zit. Dit kan je zien aan de vloei die uitsteekt. Ook moet je hem even aanstampen met bijvoorbeeld een pen of het restant van je peuk die je erin hebt gedaan. Doe je dit niet dan heb je kans dat er een hele hoop tabak en wiet uitvalt als je hem aansteekt en hiermee voorkom je ook inbranders. Inbranders houd in dat je vloeitje niet goed meebrand met het mengsel van wiet en tabak.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben dan roep je maar.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:35
wann
Avatar van wann
wann is offline
Coffeeshops mogen alleen hasj en wiet verkopen, verder geen drugs (ook geen alcohol). Je kunt er dus wat kopen en ergens anders heen meenemen of het gewoon daar gebruiken. In veel coffeeshops kun je relaxed zitten in een omgeving waar men er niets tegen heeft dat je blowt. Dat doen vrij veel mensen dan ook, inclusief mensen die bv. thuis niet kunnen blowen. Vaak kun je er ook wat te eten en drinken kopen, hoe uitgebreid dat is verschilt per coffeeshop.

In smartshops verkoopt men meer producten (hasj en wiet mogen ze niet verkopen), opzich worden er alleen legale producten verkocht (er zijn natuurlijk wel wat smartshops en ook coffeeshops te vinden waar je illegale dingen kunt kopen, maar meestal lopen ze daar niet bepaald mee... te koop, omdat ze bij betrapt worden aardig in de problemen kunnen raken). Wat je zoal tegenkomt in smartshops zijn veel tripmiddelen (dingen zoals paddo's, Salvia Divinorum, LSA-zaden, mescaline-bevattende cactussen) en hele reeksen aan andere dingen die wat minder bekend zijn, kruiden etc. Wat oppeppende dingen, meestal mengsels die caffeine en vitaminen bevatten. Je kunt er drugstests kopen voor bijvoorbeeld XTC, cocaïne en speed. Ook verkopen veel smartshops rook-accesoires zoals pijpjes, waterpijpen en bongs. In de goede smartshops kun je veel informatie en adviezen krijgen van de verkopers, mocht je er ooit heen willen gaan.

Je mag opzich smartshops en coffeeshops binnen vanaf 18 jaar, alhoewel er lang niet altijd nauw op gelet wordt.

Voor illegale drugs zul je ook illegale kanalen moeten gebruiken, dus je moet mensen leren kennen die er aan kunnen komen.

Ik hoop dat het een beetje kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:37
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
K-pax schreef op 13-01-2006 @ 21:30 :
Heb je geen voorlichting gehad op school>? Bij verzorging ofzo
Ik ben zelf niet echt al te positief over de voorlichting die je krijgt over drugs op school. Heel vaak benadrukt deze vooral de negatieve kanten van drugsgebruik. De gebruikers worden afgeschilderd als junks terwijl dit lang niet altijd hoeft te zijn.

Ook is de voorlichting vaak nogal gebrekkig. Er werd mij bijvoorbeeld verteld dat je van wiet stoned word maar wat dit dan precies inhoud wordt er niet bij verteld. Dit is slechts een van de vele voorbeelden, er zijn er echt nog héél veel meer.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:03
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Citaat:
wammus schreef op 13-01-2006 @ 21:37 :
Ik ben zelf niet echt al te positief over de voorlichting die je krijgt over drugs op school. Heel vaak benadrukt deze vooral de negatieve kanten van drugsgebruik. De gebruikers worden afgeschilderd als junks terwijl dit lang niet altijd hoeft te zijn.

Ook is de voorlichting vaak nogal gebrekkig. Er werd mij bijvoorbeeld verteld dat je van wiet stoned word maar wat dit dan precies inhoud wordt er niet bij verteld. Dit is slechts een van de vele voorbeelden, er zijn er echt nog héél veel meer.
Oke, maar het verschil niet weten tussen smartshop en coffeeshop........, bij ons op school werd dat wel duidelijk gemaakt. Zo totaal niks weten over drugs vind ik erg vreemd, het zal wel een combinatie zijn van erg beschermende parental-units en een school met slechte voorlichting.
De voorlichting is niet altijd even goed, en soms tot vaak is er idd alleen een negatieve kijk op drugs. Maar zo compleet niks weten, ben jij niet verbaasd?
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:10
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
K-pax schreef op 13-01-2006 @ 22:03 :
Oke, maar het verschil niet weten tussen smartshop en coffeeshop........, bij ons op school werd dat wel duidelijk gemaakt. Zo totaal niks weten over drugs vind ik erg vreemd, het zal wel een combinatie zijn van erg beschermende parental-units en een school met slechte voorlichting.
De voorlichting is niet altijd even goed, en soms tot vaak is er idd alleen een negatieve kijk op drugs. Maar zo compleet niks weten, ben jij niet verbaasd?
Er is bij mij op school bij verzorging een miniscuul klein deel gewijd geweest aan drugs. De lerares vertelde simpelweg welke soorten drugs er waren en het verschil tussen hard en soft drugs. Over coffeeshops en smartshops is bij mij op school door de leraren in ieder geval praktisch niets verteld.

Als het onderwerp drugs je verder niet intereseert en je van je ouders ook alleen maar hoort dat het slecht is zal je er zelf verder ook niet achteraan gaan en zit het je wel goed. Dan kan ik prima begrijpen dat je niet weet wat het verschil is tussen een coffeeshop en een smartshop.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:16
*~*en*~*
*~*en*~* is offline
Citaat:
wammus schreef op 13-01-2006 @ 22:10 :
Er is bij mij op school bij verzorging een miniscuul klein deel gewijd geweest aan drugs. De lerares vertelde simpelweg welke soorten drugs er waren en het verschil tussen hard en soft drugs. Over coffeeshops en smartshops is bij mij op school door de leraren in ieder geval praktisch niets verteld.
Dat is inderdaad exact zoals het bij mij op school ook ging. Alleen info. over de soorten drugs zelf.

Bedankt voor jullie informatie trouwens, dit geeft toch even een heel wat helderder beeld! Ik vroeg me alleen nog wel af hoe het er in een smartshop aan toe gaat. Moet je dan naar een bepaalde drugs vragen of heeft het meer iets weg van een winkel waar je die drugs koopt? (ik schaam me gewoon om het te vragen, maar is niks aan te doen)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:40
Verwijderd
De smartshop waar ik eens geweest ben, had nog het meeste weg van zo'n ouderwetse drogist. Tis dus niet zo dat je allerlei drugs in je mandje laadt, en het dan bij een bliepmiep afrekent Je zegt bij de toonbank waar je naar op zoekt bent, of je laat je adviseren.

De smartshop is uitsluitend 'afhaal', je kunt hier dus niet zoals in een coffeeshop (wat dus meer een café-achtig idee is) met een cola aan een tafel gaan zitten of poolen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:54
*~*en*~*
*~*en*~* is offline
hoe weet je überhaupt waar je een coffeeshop of smartshop in de buurt kan vinden? Ik ben er nou nog nooit een tegen gekomen (alleen in Amsterdam).
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 22:16
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Heb net als wann wel redelijk wat ervaring met smartshops. (ben liefhebber van hallucinogene drugs) Vergelijking met oude drogisterijen is inderdaad op zn plek. Meeste smartshops zijn ingericht met vitrines waarin de accesoires (denk aan vaporizers, bongs, waterpijpen etc) staan, en het drugsassortiment ligt achter de toonbank. Er is een heel scala aan middelen die in smartshops verkocht mogen worden, en om de een of andere vage reden worden deze smartdrugs genoemd.

Nu is het zoals wann al zei zo dat er 2 soorten drugs in de omloop zijn, ook bij smartshops: de legale en de illegale drugs. Bij de legale drugs is soms zo dat men een lijstje heeft met de dingen die verkocht worden, maar het komt ook voor dat die dingen in en om de toonbank heen staan. Je kan er een heel scala aan drugs halen; van vage afrodisiaca tot pepmiddelen. (ephedra, al weet ik niet of het anno 2006 nog legaal is)
Er zijn ook illegale middelen in legale vorm te krijgen, zo ken ik toevallig een smartshop die de drug DMT in Yopo-zaad vorm verkoopt, wat volstrekt legaal is. Alleen worden die dingen doorgaans in een andere (veelal synthetische) variant verkocht. Maar gewoon even vragen aan de mensen achter de toonbank op een iets rustiger moment kan vaak een heel scala aan andere drugs tevoorschijn toveren.

Kort gezegd valt een smartshop dus prima met een kruidenhandeltje te vergelijken met wat aparte dingen in de schappen. Verder niks bijzonders.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 22:51
Verwijderd
Citaat:
*~*en*~* schreef op 13-01-2006 @ 22:54 :
hoe weet je überhaupt waar je een coffeeshop of smartshop in de buurt kan vinden? Ik ben er nou nog nooit een tegen gekomen (alleen in Amsterdam).
Waar kom je zelf vandaan of in de buur van welke stad woon je?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 22:55
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
ik zou dr bijna in mn msn gooien om even het e.e.a. op te helderen
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 08:36
*~*en*~*
*~*en*~* is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-01-2006 @ 23:51 :
Waar kom je zelf vandaan of in de buur van welke stad woon je?
Hoorn
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 08:41
Verwijderd
Toen ik een jaar of 14 was eens met mn ouders in Hoorn geweest. Ik liep de stad in, zag een smartshop (wist toen nog niet het verschil tussen smart en coffee ) dus ik vroeg of ze wiet verkochten . Toen stuurden ze me door naar coffeeshop De Boot (geloof ik) want 'daar verkopen ze zelfs aan 12-jarigen'. Aldus geschiedde.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 09:54
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
*~*en*~* schreef op 13-01-2006 @ 21:05 :
*knip*

Ik vroeg me af wat ik me voor moet stellen bij een coffeshop en bij een smartshop. Het zijn allebei natuurlijk verkoop plaatsen voor drugs, maar moet je daar dan naar een bepaalde drugs vragen ofzo? neem je het mee? gebruik je het daar?

*knip*
Domme vragen bestaan niet, zeker als je er niet vanaf weet.

Bij een smatshop hebben ze, zoals al gezegd vaak rekken met daarop waterpijpen etc. Spul kun je aan een toonbank halen.

Hoe het er in een coffeeshop aan toe gaat heeft wammus al goed uitgelegd. Maar let wel goed op met buiten blowen (in ieder geval op drukke plaatsen en in de stad), als er een agent komt die je er bij wil lappen, hang je, en dan komen je ouders het ook te weten (als je het eventueel voor hen verborgen wil houden).
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 10:33
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Quantes schreef op 14-01-2006 @ 10:54 :
Hoe het er in een coffeeshop aan toe gaat heeft wammus al goed uitgelegd. Maar let wel goed op met buiten blowen (in ieder geval op drukke plaatsen en in de stad), als er een agent komt die je er bij wil lappen, hang je, en dan komen je ouders het ook te weten (als je het eventueel voor hen verborgen wil houden).
Niet meer op je 20e.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 10:34
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 14-01-2006 @ 11:33 :
Niet meer op je 20e.
Das waar, maar als je nog thuiswoont, zullen je ouders waarschijnlijk wel vragen: "Waarom die brief van het CJIB?"
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-01-2006, 10:41
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Quantes schreef op 14-01-2006 @ 11:34 :
Das waar, maar als je nog thuiswoont, zullen je ouders waarschijnlijk wel vragen: "Waarom die brief van het CJIB?"
Verkeersboetes zijn een goed excuus

Al is het wel zo dat als je iets wil gaan proberen het het best aan te raden is om dat te doen met mensen die er verstand van hebben.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 12:06
Sifl
Avatar van Sifl
Sifl is offline
hahahahah,wát een domme vragen zeg.
__________________
I`m in a box
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Sifl schreef op 14-01-2006 @ 13:06 :
hahahahah,wát een domme vragen zeg.
ga eens dood.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 14-01-2006 @ 09:41 :
Toen ik een jaar of 14 was eens met mn ouders in Hoorn geweest. Ik liep de stad in, zag een smartshop (wist toen nog niet het verschil tussen smart en coffee ) dus ik vroeg of ze wiet verkochten . Toen stuurden ze me door naar coffeeshop De Boot (geloof ik) want 'daar verkopen ze zelfs aan 12-jarigen'. Aldus geschiedde.
Inderdaad. Wat is het adres van die site die allemaal coffeeshops indexed ook alweer?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 12:18
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Sifl schreef op 14-01-2006 @ 13:06 :
hahahahah,wát een domme vragen zeg.


(of dit moet sarcasme zijn)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 12:24
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 14-01-2006 @ 13:18 :


(of dit moet sarcasme zijn)
Nee, een debiele poging om grappig te zijn
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 15:52
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
wammus schreef op 13-01-2006 @ 21:33 :
Je kan het ook meenemen en ergens anders oproken. Bedenk wel dat als je ergens buiten gaat zitten (wat veel mensen doen ivm ouders of medebewoners thuis die het niet zo op prijs stellen als je binnen wiet rookt, dit ivm de nogal sterke geur die ervan af komt) je in principe een strafbaar feit pleegt en je er dus een boete voor kan krijgen. Als ik me niet vergis is deze 45 euro maar nogmaals dit weet ik niet zeker. In de praktijk zal er (mits je geen overlast veroorzaakt) zo goed als geen een agent moelijk over doen maar het mag niet. In je eigen huis mag je wel gewoon blowen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben dan roep je maar.
Ja, hier. Vanaf welke leeftijd mag je gewoon buiten blowen?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2006, 15:56
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Magican schreef op 14-01-2006 @ 16:52 :
Ja, hier. Vanaf welke leeftijd mag je gewoon buiten blowen?
Daar is geen 'minimumleeftijd' voor. Buiten blowen is een overtreding, waarvoor je, hoe oud of jong je ook bent, een boete kan krijgen. In veel gemeentes mag je ook geen alcohol drinken op de openbare weg, dit staat allemaal in de APV, de Algemene Plaatselijke Verordening.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 16:52
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Magican schreef op 14-01-2006 @ 16:52 :
Ja, hier. Vanaf welke leeftijd mag je gewoon buiten blowen?
Dat wat al gezegd is dus ^. Bij mijn weten mag je helemaal nergens openbaar helemaal geen alcohol of drugs gebruiken (officiëel is alcohol ook drugs maar ik maak nu even het onderscheid omdat ik niet denk dat de TS en jij hier van op de hoogte waren.). Met openbaar bedoel ik inderdaad de open lucht (mits het niet je eigen terein is en je daarop geen overlast veroorzaakt bijvoorbeeld dmv geluid of stank). Op besloten feestjes kan en mag er een uitzondering gemaakt worden. Ook een aantal café's staat het toe dat er binnen geblowd wordt.

Je mag vanaf je 18e wiet halen in een coffeeshop. Tot die tijd moeten ze in principe bij twijfel vragen om een id (die je vanaf je 14e overigens verplicht moet kunnen tonen mocht daar een aanemelijke reden voor zijn). Heb je die niet dan krijg je het over het algemeen ook niet mee. Ook al ben je echt 18+.

Er zijn echter shops die het hier niet zo heel nauw mee nemen ( ). Dus als je geluk hebt krijg je het wel ergens mee maar (hier in Haarlem iig) wordt er wel vrij streng op gecontroleerd. Er gaan geruchten rond over dat ze een vingerafdruksysteem in gebruik willen gaan nemen. Dit houdt dus in dat je voordat je wiet mag kopen eerst met een id je leeftijd moet bevestigen en dat er daarna een vingerafdruk wordt afgenomen. Die wordt vervolgens gebruikt om jezelf toegang te verschaffen tot de shop zodat de coffeeshophouders niet constant om identiteitsbewijzen hoeven te vragen.

@ TS:

Er is helemaal niets mis met ernaar vragen. Ik vind het volgens een eerdere redenering ^ zelfs heel logisch dat je met vragen over dit (toch nogal beladen) onderwerp zit en ik vind het een goede zaak dat je dat voordat je je in een evtentueel drugsavontuur stort doet.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 17:34
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Wie vraagt kan geholpen worden, right.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:17
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
wammus schreef op 14-01-2006 @ 17:52 :
lang verhaal
Hier in de gemeente is het geregeld via de APV, bij mijn weten verschilt dit per gemeente.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:20
Verwijderd
Verder moet je eigenlijk ook weten dat de meningen over smart shops verdeeld zijn. Dat paddo's goed werken dat weten de meeste. Maar vaak zijn er ook zat middelen die gewoon hun werk niet of niet goed doen. Ik denk dat het ook veelal tussen de oren zit. Ik ben niet zo'n fan van de smartshop, omdat ik niet weg ben van al die natuurlijke oppeppers en penis xl enzo (dat laatste verkopen ze ook nogal eens). En ja paddo's koop ik nooit, want daar hou ik ook niet zo van.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:22
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Quantes schreef op 14-01-2006 @ 19:17 :
Hier in de gemeente is het geregeld via de APV, bij mijn weten verschilt dit per gemeente.
Zou best kunnen. Ik ben niet echt op de hoogte van wetgeving en dat soort dingen maar het lijkt mij het meest logisch dat je niet zomaar op straat een biertje mag drinken. Of er in de praktijk ook altijd moelijk over wordt gedaan is natuurlijk een heel ander verhaal. Ik heb bijvoorbeeld vaak genoeg relaxed in een speeltuintje gezeten met een biertje erbij en niemand die er ooit wat van zegt.

Ik rook ook vaak genoeg een joint in de buitenlucht (op een bankje of weet ik het waar) en daar wordt over het algemeen ook niet echt moelijk over gedaan (lang leve het gedoogbeleid. )
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:37
polysix
polysix is offline
Bij de smartshop loop je gewoon naar binnen, kijk je even rond naar wat ze aanbieden, pijpjes, anti-kater middeltjes, halucinogene middelen etc, je maakt even een praatje met de man/vrouw achter de balie, over wat interessant is, hoe je dit en dat gebruikt, hoe lang het werkt enzo, en dan reken je af.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 08:44
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
wammus schreef op 14-01-2006 @ 19:22 :
Zou best kunnen. Ik ben niet echt op de hoogte van wetgeving en dat soort dingen maar het lijkt mij het meest logisch dat je niet zomaar op straat een biertje mag drinken. Of er in de praktijk ook altijd moelijk over wordt gedaan is natuurlijk een heel ander verhaal. Ik heb bijvoorbeeld vaak genoeg relaxed in een speeltuintje gezeten met een biertje erbij en niemand die er ooit wat van zegt.

Ik rook ook vaak genoeg een joint in de buitenlucht (op een bankje of weet ik het waar) en daar wordt over het algemeen ook niet echt moelijk over gedaan (lang leve het gedoogbeleid. )
Inderdaad. Maar als je een agentje hebt wat zijn dag niet heeft, hang je.

Ik blow eigenlijk altijd buiten, mijn ouders vinden het vies em bij ons in huis wordt sowieso niet gerookt. Dus ik ga meestal een beetje aan de waterkant zitten, uit het zicht en zelf een mooi uitzicht.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 16:31
Shadow0
Shadow0 is offline
Vanaf welke leeftijd mag je paddo's kopen in de smartshop?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 16:52
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Shadow0 schreef op 15-01-2006 @ 17:31 :
Vanaf welke leeftijd mag je paddo's kopen in de smartshop?
18 jaar
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 17:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 13:13 :
Inderdaad. Wat is het adres van die site die allemaal coffeeshops indexed ook alweer?
http://www.coffeeshop.freeuk.com/Dat...verijssel.html ?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2006, 17:32
Shadow0
Shadow0 is offline
Citaat:
K-pax schreef op 15-01-2006 @ 17:52 :
18 jaar
raar, op justitie.nl vond ik dat je ook op minderjarige leeftijd kan kopen, maar is dit per gemeente verschillend ofzo?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 18:40
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Shadow0 schreef op 15-01-2006 @ 18:32 :
raar, op justitie.nl vond ik dat je ook op minderjarige leeftijd kan kopen, maar is dit per gemeente verschillend ofzo?
Je mag als minderjarige geen drugs kopen.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 18:43
polysix
polysix is offline
Citaat:
Shadow0 schreef op 15-01-2006 @ 17:31 :
Vanaf welke leeftijd mag je paddo's kopen in de smartshop?
vanaf je 12e geloof ik. Ik ben in ieder geval nog nooit de smartshop uit gegooid. Maar als je zo graag wilt, waarom loop je dan niet gewoon een smartshop binnen? Dan merk je vanzelf wel of het mag of niet.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 18:45
Shadow0
Shadow0 is offline
Citaat:
Quantes schreef op 15-01-2006 @ 19:40 :
Je mag als minderjarige geen drugs kopen.
dit vond ik: http://www.justitie.nl/publiek/crimi...ddos_kopen.asp
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 19:08
wont cry
wont cry is offline
Ik heb op dit moment iets thuis liggen waarvan ik niet eens precies weet wat het is. "yellowsubs" heten die dingen. en dat is?
__________________
every new day, you can choose another way
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 19:55
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
wont cry schreef op 15-01-2006 @ 20:08 :
Ik heb op dit moment iets thuis liggen waarvan ik niet eens precies weet wat het is. "yellowsubs" heten die dingen. en dat is?
Yellow caps bedoel je? Dat zijn gewoon capsules met ephedra.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 20:50
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 15-01-2006 @ 20:55 :
Yellow caps bedoel je? Dat zijn gewoon capsules met ephedra.
zat in de yellow cabs ephedra of niet?

ik dacht van niet namelijk

Lift nodig? Yellow Cabs Xtra schudt je wakker en vergezelt je naar je favoriete club in de bruisende grote stad. Je bent verzekerd van een lach dankzij Tyrosine die van positieve invloed is op je stemming. Andere ingrediënten die het waard maken een ritje te wagen met Yellow Cabs Xtra zijn sterke stimulanten als Guarana, Citrus Aurantium en Taurine.

Yellow Cabs Xtra heeft in het verleden al veel gasten opgehaald en kalm weer thuisgebracht en zal zeker ook in de toekomst één van onze best verkopende party-producten blijven.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 21:53
James Riot
Avatar van James Riot
James Riot is offline
wow, hoe zit dat dan?
__________________
do you want me to stick a bassline up your cunt?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 23:28
squat
squat is offline
Smartshops hebben voor de wet geen minimumleeftijd voor zover ik weet. De meeste smartshops echter verkopen niet aan minderjarigen omdat dat onverantwoord is.

Edit:

Citaat:
De zuivere stoffen psilocibine en psilocine staan op de nummer 1 lijst van de Opiumwet in Nederland. Op deze lijst staan harddrugs met een onaanvaardbaar risico voor de gezondheid. Produceren, verhandelen en bezitten van harddrugs is illegaal en dus strafbaar. Voor het bezitten van kleine hoeveelheden wordt je in Nederland niet gearresteerd. Dit geldt ook voor gedroogde paddestoelen.
Alhoewel gedroogde paddestoelen nu illegaal zijn, worden er nog wel verse paddestoelen in smartshops verkocht. Op dit moment is er nog steeds een procedure gaande of paddestoelen onder de Opiumwet moeten vallen.

Wettelijk gezien mag je vanaf 12 jaar paddestoelen kopen. Echter de smartshops die zijn aangelsoten bij de Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (VLOS), houden de minimum leeftijd van 18 jaar aan om hun producten te mogen kopen. Dit is omdat zij vinden dat mensen onder de 18 jaar er mentaal nog niet aan toe zijn om psychoactieven in te nemen.
Azarius is ook geregistreed bij de VLOS en deelt dus deze mening. Daarom is de minimum leeftijd om in onze onlineshop te bestellen 18 jaar.

Bron: Drugsnet.nl
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 10:11
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Panini schreef op 16-01-2006 @ 09:09 :
idd. Ze vertellen nooit de belangrijke details. Bij ons ging het echt van "ok, je hebt hasj/wiet, paddo's, LSD, cocaïne, heroïne, opium, XTC en speed [laten we de voorlichting over de tientallen anderen drugs maar achterwege]. Het is allemaal slecht voor je. Vragen?"

Wij kregen een keer bij drama een meisje die kwam vertellen over haar vroegere drugsverslaving. Ik dacht ohh dit wordt spannend, enge verhalen over tippelen om aan je shotje heroïne te komen. Toen kwam ze vertellen dat ze aan wiet verslaafd was. En dat dat dr leven had vergald omdat ze niet meer naar school ging, ruzie had met dr ouders, etc. Ja ok, behoorlijk kut, maar als je mensen echt wil afschrikken neem dan een heroïnehoertje van 45 kilo, dat maakt een veel diepere indruk.

Op zich snap ik wel dat ze iemand nemen die veel wiet gerookt heeft en daardoor in de problemen is gekomen thuis en op school. Dit zou op zich indruk genoeg moeten maken aangezien er weet ik het hoeveel jongeren zijn die hetzelfde mee maken als dat meisje.

Mijn punt is alleen dat het de jeugd van nu (Go wat klink ik oud en wijs...) het allemaal geen fuck meer intereseert. Een hoop jongeren onder de 18 denken allemaal dat het "wel los zal lopen". Ze beginnen aan wiet terwijl ze echt geen idee hebben wat de langdurige nadelige gevolgen kunnen zijn. Natuurlijk snap ik wel dat er ook genoeg zijn waar het wel goed mee gaat maar degene die verkeerd gaan die gaan uiteindelijk ook echt verkeerd. Natuurlijk snap ik dat je dit niet helemaal kan voorkomen maar als er hierdoor een aantal mensen toch op het idee komt om nog maar even te wachten met het roken van wiet dan vind ik dat op zich best een goede zaak.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 19:28
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 15-01-2006 @ 21:50 :
zat in de yellow cabs ephedra of niet?

ik dacht van niet namelijk

Lift nodig? Yellow Cabs Xtra schudt je wakker en vergezelt je naar je favoriete club in de bruisende grote stad. Je bent verzekerd van een lach dankzij Tyrosine die van positieve invloed is op je stemming. Andere ingrediënten die het waard maken een ritje te wagen met Yellow Cabs Xtra zijn sterke stimulanten als Guarana, Citrus Aurantium en Taurine.

Yellow Cabs Xtra heeft in het verleden al veel gasten opgehaald en kalm weer thuisgebracht en zal zeker ook in de toekomst één van onze best verkopende party-producten blijven.
Dat klinkt niet als ephedra Het hoofdingredient van ephedra capsules is mu-hang of iets in die trant...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:06
Sifl
Avatar van Sifl
Sifl is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 14-01-2006 @ 13:24 :
Nee, een debiele poging om grappig te zijn

Citaat:
Mr. Pignati schreef op 14-01-2006 @ 13:18 :


(of dit moet sarcasme zijn)


Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 13:12 :
ga eens dood.

__________________
I`m in a box
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:07
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
En je punt is?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 08:31
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Domme vraag, maar hoe ziet een gaatje eruit?
Lynn
27 06-12-2005 14:44
Psychologie wanneer depressief??
vievo
79 12-08-2003 17:30
Films, TV & Radio Een paar vraagjes over LOTR...
Martijn
14 29-03-2003 17:14
De Kantine Een paar moppen.
The Crash Bash
12 30-10-2002 16:19
Psychologie Persoonlijkheidstest
ieyor
36 22-10-2002 18:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.