Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2006, 18:06
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik heb sinds vrijdag een nieuw katje maar nu is me de laatste dagen opgevallen dat het beestje af en toen niest. Ik had al opgezocht waardoor dit kon komen maar er stond dat als je kat ziek is dan de neus en de oogjes ook zouden lopen. Zijn er nog andere redenen waarom een klein katje niest ? Hij kruipt wel steeds overal op en onder dus het zou mss ook van het stof kunnen komen.
Ik ga volgende week zowiso naar de dierenarts ter controle en afspraak maken voor inentingen enzo maar ik maak me wel een beetje zorgen
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2006, 18:15
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Het zou niesziekte kunnen zijn, daar moet hij dan wel snel voor behandeld worden. Maar hij kan ook gewoon verkouden zijn en het kan ook wel van stof komen. Je kat kan ook allergisch zijn voor het één of ander.
Er valt weinig over te zeggen, niest hij op willekeurige momenten, of alleen als hij net ergens onder heeft liggen rollen?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 18:19
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Gewoon op willekeurige momenten maar de eerste twee dagen dat we hem hadden niesde hij niet en buiten even bij de honden is hij nog niet eens van de kamer geweest. Voor niesziekte was ik ook bang maar het lijkt me niet dat ze dit zomaar vanzelf krijgen en volgens de site waar ik info op gezocht had zou het neusje e.d. dan ook moeten lopen.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 18:21
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
kellytje schreef op 22-11-2006 @ 19:19 :
Gewoon op willekeurige momenten maar de eerste twee dagen dat we hem hadden niesde hij niet en buiten even bij de honden is hij nog niet eens van de kamer geweest. Voor niesziekte was ik ook bang maar het lijkt me niet dat ze dit zomaar vanzelf krijgen en volgens de site waar ik info op gezocht had zou het neusje e.d. dan ook moeten lopen.
tsja, om eerlijk te zijn zou ik het zo even niet weten. Niesziekte is het eerste dat in me opkwam. Volgens mij hoeft in het beginstadium de neus nog niet te lopen. Gelukkig ga je volgende week naar de DA, dan kun je het vragen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 18:23
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Oke bedankt Ik zou niet willen dat het beestje iets overkomt het is zo een schatje Al flink verwend ook trouwens komt snachts altijd in bed tussen de kussens slapen
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 19:38
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Het eerste waar ik aan moest denken is ook niesziekte.
Een van mijn katten heeft het ook gehad en die heeft het nog maar net overleefd..
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 19:44
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Nu wordt ik ongerust Kan er echt pas maandag mee naar de dierenarts aangezien het katje bij mijn vriend zit en deze nog de hele week overdag moet werken ...
Morgen maar bellen voor een afspraak dus
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 19:46
Verwijderd
Bij onze dierenarts kun je ook 's avonds terecht. En anders zou ik toch even tijd vrij maken om langs de dierenarts te gaan, dat uurtje wat je dan mist kun je (of in dit geval je vriend) vast wel op een ander moment in halen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 19:48
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Zal eens belle of hij vrijdagavond ook werkt de dierenarts
Hoop dat het niets is
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 20:25
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Nou veel succes iig!
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 22:11
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 22-11-2006 @ 20:44 :
Nu wordt ik ongerust Kan er echt pas maandag mee naar de dierenarts aangezien het katje bij mijn vriend zit en deze nog de hele week overdag moet werken ...
Morgen maar bellen voor een afspraak dus
Probeer maar een beetje rustig te blijven, van een eigenaar die in paniek raakt is er nog nooit een kat beter geworden

Als het inderdaad niesziekte is dan is dat heel goed te behandelen, zeker als je er een beetje op tijd bij bent.
Wij hebben ook een kat met niesziekte gehad en dat is gewoon helemaal overgegaan. Je moet alleen wel net de goede mix medicatie hebben, anders blijft het een beetje sluimeren. Het is namelijk wel vrij hardnekkig

Ik vind maandag eerlijk gezegd wel een beetje laat om naar de dierenarts te gaan, je zou ook eens 's avonds kunnen gaan. De meeste dierenartsen werken nog op afspraak tot een uur of acht.

Ik zou zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan en als je wilt kan ik de medicatie die wij Catie gegeven hebben wel voor je nakijken. Maar wacht eerst maar het oordeel van je dierenarts af.

Edit: Ziehier, een kitten met niesziekte:


Laatst gewijzigd op 22-11-2006 om 22:14.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2006, 06:29
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
*hatsjoe*

huhuhu
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:40
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Beetje zinloze up maar er was dus niets mis met ons katje
Het af en toe niezen kan volgens de dierenarts geen kwaad en voor de rest is de poes helemaal gezond
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:52
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nou gelukkig maar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Op welk dier lijk jij (uiterlijk)?
Verwijderd
70 14-07-2009 16:24
Flora & Fauna niesziekte
Verwijderd
23 16-10-2006 21:56
Flora & Fauna kat met niesziekte?
tommygirl.S
17 23-08-2005 17:55
Flora & Fauna Is mijn kat ziek?
Nadine.
15 22-05-2005 17:59
Flora & Fauna Kat niest veel
miekmuis
11 03-03-2005 13:55
Flora & Fauna onze kat snurkt
Souris
23 16-01-2003 09:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.