Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2011, 11:12
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1826892

Ik heb al 'genaziknopt', maar een topic op Beleidszaken is inderdaad een beter plan.

Een paar dagen geleden is dit topic geopend door een 15jarige. Hij vraagt om tips om een club binnen te komen. In de eerste plaats vind ik het al vreemd dat dit topic geoorloofd is (zeker na het verboden topic over XTC op Onzin), aangezien het illegaal en vrij onverantwoord is. Daarbij raadt Queasy (notabene een forumbaas!) aan om een ID na te maken, wat gewoon strafbaar is. Vanzelfsprekend word daar verontwaardigd op gereageerd door verschillende forumers, ook met de boodschap dat het strafbaar is, maar blijkbaar vindt Missy het nodig om deze 'offtopic' reactes te verwijderen. Want het is natuurlijk belangrijk dat we de beste TS allemaal werkelijk goede tips kunnen geven.

Ik weet dat ik niet de enige ben die deze manier van handelen van de forumbazen nogal achterlijk vindt, en ik hoor dus graag de mening/verklaring van de forumbazen hierover.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2011, 11:34
Verwijderd
Helemaal eens. Wellicht kunnen we het hier ook hebben over de inactiviteit van een aantal fb's op DK. Queasy zie ik bijna alleen nog maar op onzin posten en missy zie ik uberhaupt helemaal nooit. Waarom forumbaas zijn als je toch niks met het betreffende forum hebt?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 11:49
Verwijderd
... en er klaarblijkelijk ook vrij weinig van begrijpt..?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 12:40
Verwijderd
Zeer eens met Absinthe en .sann.

In principe hoef ik echt niet tegen ieder raar forumbazending aan te schoppen, maar dit is gewoon stom. Ik ben nogal benieuwd wat de fb's hierover gaan zeggen, en waarom DK, wat toch een tamelijk druk (leeglopend, ja, maar toch nog wel druk) subforum is, vier fb's heeft waarvan er twee ongeveer nooit op DK komen en een ook niet zo heel vaak.

Oh, en ik ben wel benieuwd naar welke posts er nou precíes verwijderd zijn en wat erin stond. Of is dat geheim?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 12:44
Verwijderd
Reacties over dat fb's (Queasy) kennelijk wel over illegale dingen mogen praten, maar dat XTC meet topics op onzin keer op keer gesloten worden omdat dat illegaal zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 12:46
Verwijderd
Ik vind het niet per definitie verkeerd om 15jarigen te adviseren over hoe je een club binnen kan treden. Tenslotte hebben wel meer mensen dat gedaan toen je jonger was en het topic had ook legaal omgebogen kunnen worden met de vraagstelling 'welke sluwe trucs gebruikte jij vroeger om een club binnen te komen?'.

Waar ik het wel mee eens ben met Absinthe is de vergelijking met het XTC topic op Onzin. Is de gedragscode nu zo opgesteld dat alles bij het minste of geringste in de buurt komt van (enigszins) strafbaar met harde hand wordt neer geslagen of is er ruimte voor meer vrijheid op dat gebied? Waarbij het adviseren van bijvoorbeeld terroristische aanslag wel toch echt te ver gaat uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 12:52
Verwijderd
Het is ook vooral dát hoor, dat na dat gedoe over het xtc-topic een topic als deze nu wel geoorloofd is. Alleen de reactie van Queasy vind ik - los van de hele xtc-discussie dus - écht te achterlijk voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 13:08
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
gevalletje

[ ] - geschikt
[x] - ongeschikt
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 13:13
Rationeel
Rationeel is offline
[ ] - geschikt
[x] - ongesteld

Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 14:51
Verwijderd
ik zie idd ook vaak aan de linkerkant van de startpagina namen van forumbazen staan waar ik eerlijk gezegd nog nooit van heb gehoord En idd, niet rot bedoeld, maar een forumbaas moet toch wel iemand zijn die regelmatig t forum bezoekt...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 15:04
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Waarschijnlijk niet de plek om het te vragen, maar toch, wat is/was precies up met die XTC topics? Ik hoorde dat er 'XTC-topics' geopend werden op Onzin en dat dan niet mocht? Wat werd er besproken dan in die topics?

OT:

Duidelijkheid over wat wel of niet mag is gewenst.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 15:11
Verwijderd
Ja, en dat het vooral ook duidelijk is voor de forumbazen, want blijkbaar zitten ze totaal niet op één lijn.

En over die xtc-topics; wat er precies in stond weet ik niet, ze waren al verwijderd voordat ik er iets van meekreeg.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 15:28
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
De betreffende topics waren bedoeld om een "XTC-meeting" te organiseren (waar dus XTC wordt gebruikt). Een paar Onzin-forumbazen hadden daar bezwaar tegen aangezien 1) de productie en verkoop van XTC illegaal is en 2) dit een scholierenforum is en in beginsel is bedoeld voor minderjarigen. Voor zover ik weet is, na overleg, besloten om dit toch toe te staan, maar onder de voorwaarde dat er niet wordt aangezet tot drugsggebruik en drugsgebruik niet teveel wordt gepromoot (net zoals het op D&A werkt), en staat het topic nu gewoon op Onzin.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 15:44
Verwijderd
Citaat:
De betreffende topics waren bedoeld om een "XTC-meeting" te organiseren (waar dus XTC wordt gebruikt). Een paar Onzin-forumbazen hadden daar bezwaar tegen aangezien 1) de productie en verkoop van XTC illegaal is en 2) dit een scholierenforum is en in beginsel is bedoeld voor minderjarigen. Voor zover ik weet is, na overleg, besloten om dit toch toe te staan, maar onder de voorwaarde dat er niet wordt aangezet tot drugsggebruik en drugsgebruik niet teveel wordt gepromoot (net zoals het op D&A werkt), en staat het topic nu gewoon op Onzin.
Ik wil niet zeiken om het zeiken, maar had dit niet even duidelijk gemeld kunnen worden door de forumbazen van Onzin? Het was mij niet echt duidelijk dat het nu wel mag.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 15:45
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
En wat is precies het beleid ten aanzien van het aansporen van minderjarigen tot het vervalsen van identiteitsdocumenten door forumbazen?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 15:48
Verwijderd
Ach, DK moet toch op de schop. Maar dat roep ik al 2 jaar

Het huidige beleid werkt niet en DK bloedt langzaam dood, maargoed dat is een andere discussie.

Wie is Missy trouwens, post die ooit?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Ik wil niet zeiken om het zeiken, maar had dit niet even duidelijk gemeld kunnen worden door de forumbazen van Onzin? Het was mij niet echt duidelijk dat het nu wel mag.
Eens. Volgens mij was dat voor niemand duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Ach, DK moet toch op de schop. Maar dat roep ik al 2 jaar

Het huidige beleid werkt niet en DK bloedt langzaam dood, maargoed dat is een andere discussie.

Wie is Missy trouwens, post die ooit?
Ik vind dat het wel meevalt. Het is inderdaad soms wat minder druk, maar er zijn ook nog steeds genoeg drukke momenten. Maar dat is niet dankzij (de meeste) forumbazen. Of misschien juist wel, want op het moment dat er op ze gezeken kan worden, is het heel gezellig op DK
Het beleid moet op de schop, en het forumbazenteam, wat mij betreft.

Oh, en:
Citaat:
En wat is precies het beleid ten aanzien van het aansporen van minderjarigen tot het vervalsen van identiteitsdocumenten door forumbazen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-02-2011, 16:03
Verwijderd
Citaat:
De betreffende topics waren bedoeld om een "XTC-meeting" te organiseren (waar dus XTC wordt gebruikt). Een paar Onzin-forumbazen hadden daar bezwaar tegen aangezien 1) de productie en verkoop van XTC illegaal is en 2) dit een scholierenforum is en in beginsel is bedoeld voor minderjarigen. Voor zover ik weet is, na overleg, besloten om dit toch toe te staan, maar onder de voorwaarde dat er niet wordt aangezet tot drugsggebruik en drugsgebruik niet teveel wordt gepromoot (net zoals het op D&A werkt), en staat het topic nu gewoon op Onzin.
Vreemd gedoogbeleid. Waar ook nog vanalles aan rammelt als je er langer over na gaat denken, immers, wat is wijsheid: het toestaan van gewauwel over de drugs die genuttigd gaat worden op die meet, de effecten daarvan en hoe je eventuele problemen het hoofd kunt bieden óf de meet an sich "gedogen" zolang er maar niet over gepraat wordt (want dat wordt dan al snel uitgelegd als aanzetten tot ~ en promoten van ~).

Maar goed; nu er zo krampachtig gedaan wordt over heel onschuldige drugs in een topic vol meerderjarigen en een aantal zeer ervaren gebruikers die jongeren en n00bs maar wat graag op serieuze, verantwoorde wijze bij 't handje nemen terwijl forumbazen zélf notabene aanzetten tot wetsovertredingen die veel grotere impact heeft (of nou ja; kan hebben) op notabene een mínderjarige. It defies all logic. En als klapperrrrrrrrrr op de vuurpijl is daar een forumbaas+ die ook nog eens de kritiek (die zeer terecht is) gaat wegjorissen omdat 't "offtopic" is. Dankjedekoekoek.

Wat mij betreft is dat een indrukwekkend brevet van onvermogen van Queasy en Missy, laatstgenoemde zelfs cum laude. En de spastische reactie op de XTC-meet evenals het halfbakken "als je het maar niet aanmoedigt of promoot"-thingie vind ik een stukje faalbeleid omdat het domweg onwetendheid faciliteert. En vergeleken met het toejuichen van minderjarigen, clubs en alcohol is het natuurlijk helemaal te absurd voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 16:28
Verwijderd
Ik ben geen onzin forumbaas en heb dus niks met het XTC topic van doen. Zo topic over een discotheek binnen komen is natuurlijk heel wat anders. Plus dat het topic zoals Marco zegt gewoon weer op onzin staat
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 16:30
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Maar het ging erom dat jij zei dat die jongen wel even een ID kaart kon vervalsen en Missy de kritiek daarop heeft verwijderd als offtopic.
Dit was gewoon de druppel na de XTC affaire.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geen onzin forumbaas en heb dus niks met het XTC topic van doen. Zo topic over een discotheek binnen komen is natuurlijk heel wat anders. Plus dat het topic zoals Marco zegt gewoon weer op onzin staat
Mijn god. En waarom is dat dan wel 'heel wat anders'?
En probeer de post van Dobermann anders eens te weerleggen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 16:48
Verwijderd
Ik snap de discussie wel naar aanleiding van het beruchte XTC topic maar tegen een minderjarige zeggen dat je een id-kaart kán vervalsen is naar mijn mening niet echt bepaald oorlogsmisdaden. We moeten het ook niet buitenproportioneel maken want dan mag dadelijk dus echt helemaal niks meer.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Ik snap de discussie wel naar aanleiding van het beruchte XTC topic maar tegen een minderjarige zeggen dat je een id-kaart kán vervalsen is naar mijn mening niet echt bepaald oorlogsmisdaden. We moeten het ook niet buitenproportioneel maken want dan mag dadelijk dus echt helemaal niks meer.
Ik vind het wel vrij ver gaan dat een forumbaas dat advies aan een minderjarige geeft. Het is gewoon strafbaar. En dat zegt ze er niet eens bij. Dat doen anderen vervolgens wel en dat wordt dan als offtopic gezien.
Dat klopt imo gewoon echt niet
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 16:50
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik snap de discussie wel naar aanleiding van het beruchte XTC topic maar tegen een minderjarige zeggen dat je een id-kaart kán vervalsen is naar mijn mening niet echt bepaald oorlogsmisdaden. We moeten het ook niet buitenproportioneel maken want dan mag dadelijk dus echt helemaal niks meer.
Ehr, alles met betrekking tot downloaden wordt gesloten want dat is illegaal, XTC 'promoten' wordt gestopt want dat is illegaal.. terwijl ID vervalsen ronduit tegen de wet is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2011, 16:53
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ben geen onzin forumbaas en heb dus niks met het XTC topic van doen. Zo topic over een discotheek binnen komen is natuurlijk heel wat anders. Plus dat het topic zoals Marco zegt gewoon weer op onzin staat
Het is natuurlijk krom dat posts van forumleden die TS terecht wijzen op het feit dat een identiteitsbewijs vervalsen illegaal is worden verwijderd, terwijl zij dit alleen maar uit verantwoordelijkheidsgevoel doen en TS willen behoeden voor het maken van fouten, terwijl de post waar het vervalsen in wordt gesuggereerd (die nota bene door een forumbaas is gemaakt) blijft staan. Dat is het hele punt van dit topic.
Het is wel een beetje mierenneuken, maar het punt is dat het simpelweg netter is als jij je fout toegeeft en die post wordt verwijderd, maar het wordt nogal onhandig aangepakt waardoor het onnodig escaleert.

Het XTC topic wordt erbij gehaald om er op te wijzen dat er op het hele forum (en niet alleen op onzin) wordt geprobeerd om illegale zaken niet te bespreken en minderjarigen hier ook niet mee in aanraking te laten komen of onder de voorwaarde dat er niet wordt aangezet tot illegale handelingen of deze worden gepromoot.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 15-02-2011 om 17:13.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Helemaal eens. Wellicht kunnen we het hier ook hebben over de inactiviteit van een aantal fb's op DK. Queasy zie ik bijna alleen nog maar op onzin posten en missy zie ik uberhaupt helemaal nooit. Waarom forumbaas zijn als je toch niks met het betreffende forum hebt?
En hier zou ik het dus ook graag over hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:08
Verwijderd
Ja het is ook geen handige opmerking inderdaad maar ik vond het inderdaad mieren neuken. Ik zal mijn post weghalen als dat nog niet gebeurd is. De rest wordt nog besproken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:11
Verwijderd
Citaat:
En hier zou ik het dus ook graag over hebben.
Je weet dat ik het hier niet mee eens ben. Ik post de laatste maand minder op dk. Omdat het naar mijn idee minder gezellig wordt en ik in het saai topic meestal niet mee kan discussiëren. In de andere topics post ik wel.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja het is ook geen handige opmerking inderdaad maar ik vond het inderdaad mieren neuken. Ik zal mijn post weghalen als dat nog niet gebeurd is. De rest wordt nog besproken.
Het gaat zich ook meer om de manier hoe het wordt aangepakt. Die post verwijderen is natuurlijk prima, wij weten allemaal ook wel dat het niet je bedoeling was om iemand aan te zetten tot fraude, maar het gaat er voornamelijk om hoe dit door jullie wordt aangepakt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:21
Verwijderd
Ik heb zelf niet eens de reacties verwijderd. Dus daarom snap ik de aanval op mij niet zo. Waarschijnlijk hebben missy en ik gewoon langs elkaar heen gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Je weet dat ik het hier niet mee eens ben. Ik post de laatste maand minder op dk. Omdat het naar mijn idee minder gezellig wordt en ik in het saai topic meestal niet mee kan discussiëren. In de andere topics post ik wel.
Waarom kan je meestal niet meediscussieren? Dat heb je toch zelf in de hand?
Als je je niet thuis voelt bij de forummers op DK en het niet gezellig vind, dan zou je kunnen overwegen of je niet beter op een andere plaats kunt gaan modereren. Niet dat ik je weg wil hebben ofzo, maar misschien dat dat dan voor beide partijen beter zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:22
Verwijderd
De reactie op jou is omdat het gewoon een bizarre reactie is, zeker als 'de algemene tendens' in het forumbeleid is dat er niet over illegale dingen gesproken mag worden.

Dat staat los van de verwijderde reacties, dat gaat over Missy.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:26
Verwijderd
Sanne wat wil je nog meer behalve dat ik kap met forumbaas op dk zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:40
Verwijderd
Jeetje stel je aan zeg. Ik wil je niet perse weg hebben als forumbaas. Ik wil gewoon graag actieve (betrokken) forumbazen. Dat lijkt me toch niet zo raar? En gezien het aantal posts van Missy (die ik nog een stuk bedroevender vind dan die van jou) en jou lijkt het me niet raar dat ik me afvraag of jullie dat zijn.

En wat betreft dat topic, het is toch niet raar de we (want mocht het je niet duidelijk zijn, ik heb dit topic niet geopend, dit is niet MIJN persoonlijke vete tegen jou, al schijn je te denken van wel) dat aan de kaak stellen aangezien het compleet haaks staat op wat 2 weken geleden nog verkondigd werd beleid te zijn?

Laatst gewijzigd op 15-02-2011 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Ehr, alles met betrekking tot downloaden wordt gesloten want dat is illegaal, XTC 'promoten' wordt gestopt want dat is illegaal.. terwijl ID vervalsen ronduit tegen de wet is.
Klopt maar ondanks dat het een onhandige opmerking is zit er wel nuance tussen 'je kunt een id namaken' en 'ik ken nog een handige site van een voormalig joegoslaaf met allerlei tutorials voor watermerken en andere identiteitsbewijszaken'.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-02-2011, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Ik snap de discussie wel naar aanleiding van het beruchte XTC topic maar tegen een minderjarige zeggen dat je een id-kaart kán vervalsen is naar mijn mening niet echt bepaald oorlogsmisdaden. We moeten het ook niet buitenproportioneel maken want dan mag dadelijk dus echt helemaal niks meer.
Oh, ik vind niets van dit alles oorlogsmisdaden hoor. Begrijp me niet verkeerd. Maar eerst krijg je om totaal verkeerde redenen een paniekreactie omdat het om XTC gaat -wat, en ik herhaal het nog maar eens, écht vreselijk onschuldig is vergeleken met bijvoorbeeld alcohol!- en is het "het is bij wet verboden DUS faciliteert s.com het niet", vervolgens gaat een forumbaas notabene aanraden een ID te vervalsen aan een minderjarig jochie zodat-ie een club in kan komen die voor hem gesloten hoort te zijn want: wet.

Je kunt met mij alle kanten op maar de wet laten bepalen hoe onderwerpen hier behandeld worden vind ik prima, maar doe het dan wel consequent en duidelijk. Dit deugt voor geen meter.

En nogmaals; het "gedogen" van het XTC-gebeuren zoals het nu is vind ik onpedagogisch en onverantwoord.

Citaat:
Ja het is ook geen handige opmerking inderdaad maar ik vond het inderdaad mieren neuken. Ik zal mijn post weghalen als dat nog niet gebeurd is. De rest wordt nog besproken.
"Te laat, te laat", sprak Winnetou, "..het zaad is al naar binnen toe."

Daar komt bij dat niet alleen JIJ een enorme faux pas hebt begaan maar Missy een nog ergere.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:53
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Klopt maar ondanks dat het een onhandige opmerking is zit er wel nuance tussen 'je kunt een id namaken' en 'ik ken nog een handige site van een voormalig joegoslaaf met allerlei tutorials voor watermerken en andere identiteitsbewijszaken'.
Dat is ook niet zozeer het punt. Het gaat erom dat het niet zo'n handige opmerking was voor een forumbaas, en dat als daar op gereageerd wordt, die posts worden afgedaan als offtopic en worden verwijderd, in plaats van dat de fout wordt erkend. Daar wordt vervolgens met verontwaardiging op gereageerd, omdat het in contrast staat met wat er eerder met het xtc topic is gebeurd.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:05
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
TopDrop zegt precies wat ik bedoel.

En .sann, ik vind niet dat postcount de maatstaf moet zijn voor het functioneren van een forumbaas. Ik weet niet hoe goed of slecht queasy functioneert maar wat betreft posts is het imo kwantiteit<kwaliteit, en een fb hoeft ook niet perse een actieve deelnemer aan de saaitopics te zijn.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het wel vrij ver gaan dat een forumbaas dat advies aan een minderjarige geeft. Het is gewoon strafbaar. En dat zegt ze er niet eens bij. Dat doen anderen vervolgens wel en dat wordt dan als offtopic gezien.
Dat klopt imo gewoon echt niet
Dat was vrij onhandig ja. Maar om nou voor zo'n klein dingetje met de botte bijl erin blijven hakken is onzin. Het verwijderen van die schijnbare ''offtopic'' reacties is natuurlijk wel puur wanbeleid. Daar ging weer een stukje discussie-waarde waar DK aan toe is.

En het beleid op Onzin als DK is natuurlijk verschillend evenals de forumbazen.

@Dobermann: xtc onschuldige drugs ja?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:15
Verwijderd
Ik ben het eens met Martiño. Tegen de regels een club binnenkomen als je pas twee weken later zestien wordt is nou niet het soort illegaliteit waarvan ik vind dat je er op een forum niet over zou mogen praten (een cd downloaden ook niet, maargoed). En Queasy, wij snappen ook wel dat je niet bewust die jongen wilde aansporen tot criminaliteit ofzo, maar dat het gewoon een uitflapmoment was. Maar ik vond het vooral vreemd dat we dat kennelijk niet tegengesproken mocht worden.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:19
Verwijderd
Oh dat mag absoluut wel gezegd worden hoor. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat dat niet mocht.
Het was geen handige reactie, dat geef ik ook wel toe. Alleen vind ik wel dat er heel erg overdreven wordt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:19
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Om allereerst te beginnen over mijn aanwezigheid. Ja, ik post minder op de Kantine, ja, ik ben minder aanwezig. Daar geef ik jullie gelijk in. Een forumbaas hoort actief te zijn en de laatste paar maanden ben ik dat weinig geweest. Ik heb zelfs geen Missy-topics aangemaakt. Echter, ben ik minder aanwezig, maar totaal niet afwezig. Ik post nog dagelijks, zo niet om de paar dagen op de Kantine, alleen misschien minder zichtbaar. Ik ben geen saaitopic poster meer. Dus aan mij kant is dat zeker een verbeterpunt. Maar druk met studie/eigen bedrijf/alles ernaast is niet de enige reden dat ik minder post op de Kantine. De sfeer is in mijn ogen de laatste tijd een stuk achteruit gegaan. Als iemand in het verleden beweerde dat de Kantine niet toegankelijk is voor iedereen, vond ik het grote bullshit. Nog steeds, maar zelfs ik kom er een stuk minder. Van mij kant is het misschien zeker wel een verbeterpunt om gewoon weer meer te gaan posten.

Op Admin wordt er ook gesproken over de situatie. Het idee was om een evaluatietopic te openen op De Kantine, die er hopelijk ook komt, om de huidige situatie onder de loep te nemen en van beide kanten goede alternatieven aan te dragen.

Wat betreft de verwijderde posts. Het is zeker goed om iets aan te kaarten wat misschien van een forumbaas niet zo handig is om te vermelden. Maar moet dat doormiddel van 20 offtopic posts waarin het ook op vervelende toon wordt gebracht, in plaats van dat het wordt gemeldt (naziknopje) of aangegeven wordt aan een andere forumbaas? Commentaar mag, maar dan wel op een normale manier en zonder 20 offtopic reacties met een vervelende ondertoon.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Maar ik vond het vooral vreemd dat we dat kennelijk niet tegengesproken mocht worden.
Dit is het belangrijkste punt. Dat Queasy zoiets voorstelt is onhandig, maar dat andere is natuurlijk weer puur wanbeleid.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Om allereerst te beginnen over mijn aanwezigheid. Ja, ik post minder op de Kantine, ja, ik ben minder aanwezig. Daar geef ik jullie gelijk in. Een forumbaas hoort actief te zijn en de laatste paar maanden ben ik dat weinig geweest. Ik heb zelfs geen Missy-topics aangemaakt. Echter, ben ik minder aanwezig, maar totaal niet afwezig. Ik post nog dagelijks, zo niet om de paar dagen op de Kantine, alleen misschien minder zichtbaar. Ik ben geen saaitopic poster meer. Dus aan mij kant is dat zeker een verbeterpunt. Maar druk met studie/eigen bedrijf/alles ernaast is niet de enige reden dat ik minder post op de Kantine. De sfeer is in mijn ogen de laatste tijd een stuk achteruit gegaan. Als iemand in het verleden beweerde dat de Kantine niet toegankelijk is voor iedereen, vond ik het grote bullshit. Nog steeds, maar zelfs ik kom er een stuk minder. Van mij kant is het misschien zeker wel een verbeterpunt om gewoon weer meer te gaan posten.

Op Admin wordt er ook gesproken over de situatie. Het idee was om een evaluatietopic te openen op De Kantine, die er hopelijk ook komt, om de huidige situatie onder de loep te nemen en van beide kanten goede alternatieven aan te dragen.

Wat betreft de verwijderde posts. Het is zeker goed om iets aan te kaarten wat misschien van een forumbaas niet zo handig is om te vermelden. Maar moet dat doormiddel van 20 offtopic posts waarin het ook op vervelende toon wordt gebracht, in plaats van dat het wordt gemeldt (naziknopje) of aangegeven wordt aan een andere forumbaas? Commentaar mag, maar dan wel op een normale manier en zonder 20 offtopic reacties met een vervelende ondertoon.
DK bloedt al 2 jaar dood en jullie doen er niks aan enkel door strenger te proberen moderen zodat je nog meer knopjes mag gebruiken. Dat is juist de verkeerde oplossing.

Finally.

Dat kan je dan ook gewoon vertellen. En voor mijn part komt er een andere discussie uit voort maar dat mag niet in andere topics behalve in het Saai-topic door het wanbeleid dat jullie voeren op DK en zo zelf verantwoordelijk bent dat DK bijna niet meer bestaat.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:25
Verwijderd
Citaat:
DK bloedt al 2 jaar dood
Dat zeg je nou wel steeds, maar zolang er nog ongeveer om de dag/twee dagen een nieuw saaitopic is dan valt dat doodbloeden ook heus wel mee.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:28
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
DK bloedt al 2 jaar dood en jullie doen er niks aan enkel door strenger te proberen moderen zodat je nog meer knopjes mag gebruiken. Dat is juist de verkeerde oplossing.

Finally.

Dat kan je dan ook gewoon vertellen. En voor mijn part komt er een andere discussie uit voort maar dat mag niet in andere topics behalve in het Saai-topic door het wanbeleid dat jullie voeren op DK en zo zelf verantwoordelijk bent dat DK bijna niet meer bestaat.
Wij moeten er wat aan doen dat DK dood bloedt? De laatste tijd wordt er stuk minder streng gemodereerd. Echter heb ik er de laatste tijd nauwelijks gemodereerd. Streng modereren is niet de oplossing, maar een hele discussie starten in een topic - met een heel ander onderwerp - is ook niet bevoordelijk voor het in leven houden van de Kantine.

Wanbeleid? Wanbeleid? Ach, kom op. Dit wordt al tien jaar gezegd. Ik ben voor veel in - en ook zeker nu ik merk dat sommige het beleid of de manier van modereren schijtirritant vinden - want een forum hoort gezellig te zijn. Maar een topic is nog steeds bedoeld voor één onderwerp en niet voor tien verschillende. Dat was het hele doel van het WSZ.

Ik snap dat er nog steeds behoefte is aan uitleg, die wil ik ook nog zeker geven als er vragen zijn, maar zal ik zo eens het evaluatietopic openen en dat we kunnen gaan kijken naar oplossingen?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Dat zeg je nou wel steeds, maar zolang er nog ongeveer om de dag/twee dagen een nieuw saaitopic is dan valt dat doodbloeden ook heus wel mee.
Half jaar/jaar geef ik DK nog op deze manier.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Half jaar/jaar geef ik DK nog op deze manier.
Maar waarom dan? Ik kan niet echt superveel verschil aanwijzen met hoe het in het begin was. Al komt het nu niet zo vaak meer voor dat een topic binnen een paar uur uur volgesaaid wordt, nou ja, ach, als dat het is.
Ook de andere topics vind ik nog vrij goed lopen, en er is vrij veel initiatief tot het openen van nieuwe topics.
Dus de wens is bij jou denk ik de vader van de gedachte.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Wij moeten er wat aan doen dat DK dood bloedt? De laatste tijd wordt er stuk minder streng gemodereerd. Echter heb ik er de laatste tijd nauwelijks gemodereerd. Streng modereren is niet de oplossing, maar een hele discussie starten in een topic - met een heel ander onderwerp - is ook niet bevoordelijk voor het in leven houden van de Kantine.

Wanbeleid? Wanbeleid? Ach, kom op. Dit wordt al tien jaar gezegd. Ik ben voor veel in - en ook zeker nu ik merk dat sommige het beleid of de manier van modereren schijtirritant vinden - want een forum hoort gezellig te zijn. Maar een topic is nog steeds bedoeld voor één onderwerp en niet voor tien verschillende. Dat was het hele doel van het WSZ.

Ik snap dat er nog steeds behoefte is aan uitleg, die wil ik ook nog zeker geven als er vragen zijn, maar zal ik zo eens het evaluatietopic openen en dat we kunnen gaan kijken naar oplossingen?
'

Citaat:
Maar waarom dan? Ik kan niet echt superveel verschil aanwijzen met hoe het in het begin was. Al komt het nu niet zo vaak meer voor dat een topic binnen een paar uur uur volgesaaid wordt, nou ja, ach, als dat het is.
Ook de andere topics vind ik nog vrij goed lopen, en er is vrij veel initiatief tot het openen van nieuwe topics.
Dus de wens is bij jou denk ik de vader van de gedachte.


Ik heb al meermaals gepost wat er moet gebeuren op DK. Maar nogmaals:

Op DK zijn er in de topics, mede door het saaitopic, teveel moderatie en regels gekomen in de overige topics.
In de topics waarin vragen werden gesteld aan forummers, foto's worden gepost, interessante theorieen worden gesteld en getoets of de andere topics daarin werd vroeger een ruimere regel gesteld voor ontopic posten.
Hoe bedoel ik dit: in een topic waar, ik noem wat, een vraag wordt gesteld aan een forummer en die geeft een verassend antwoord mag je daarop niet reageren. Want dan zeggen ze, conform de nieuwe regels, --> saaitopic. Dat betekent dat alle topics buiten het saaitopic (en wwspel) om langzaam doodbloeden. Als je dit niet doet en je bv een kleine discussie of vraaggesprek in zo'n topic toestaat krijg je interessantere topics.
Dit geldt ook voor de fototopics, waarderingstopics etc..
Zo geef je nieuwelingen ook de ruimte om door kleine posts in die topics kennis te laten maken met DK. Want om je meteen in het saaitopic te storten is door de behoorlijke kliekjesvorming van de oude actieve leden moeilijker. Je moet wel met iets heel speciaals komen om opgemerkt te worden.

Wanneer werd het wel afgekapt? Als het topic teveel op een dwaalspoor raakte en de forumbazen toendertijd postte dan gewoon ontopic en de leden reguleerde zichzelf daar toen aan.

Daarnaast moet het saaitopic natuurlijk blijven bestaan voor de alledaagse dingen maar moet je de andere topics ook de ruimte geven.

Nu is het voor nieuwelingen of andere forummers moeilijk in het saaitopic te komen door de 2/3 kliekjes die er zijn bestaan.
Er is dus, waar DK vroeger als opstap was naar N&A, geen ruimte voor discussie in elk topic dan ook. Behalve het saaitopic maar daar komen mensen meer voor om hun contacten te onderhouden.

Wat krijg je dan doordat er die 2/3 kliekjes, die natuurlijk door het afnemend DK-ledenaantal terecht ontstaat, enkel onderwerpen in het saaitopic en andere topics die hen leuk vinden.

Het slechte beleid omtrent DK, is de oorzaak dat DK langzaam doodbloed.


Of hoe Carn het samenvatte:

''wikiquote:

"Een internetforum of discussieforum (meestal gewoon: forum; meervoud: fora of forums) bestaat uit digitale publieke discussie-pagina's op het Wereldwijde web."

Zijn er discussies op DK naast soms iets in saai? Nee. Het zijn gewoon kansloze 'themathreads' waarin defacto niets is toegestaan.''

@stefenootje: het gaat niet om de hoeveelheid topics maar om wat er in gedaan wordt.

Laatst gewijzigd op 15-02-2011 om 19:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Met welk doel open jij topics op DK?
Verwijderd
14 23-09-2010 16:51
De Kantine Veranderingen op DK.
Missy
0 09-07-2007 19:32
Beleidszaken Algemeen Spamtopic op DK
Verwijderd
102 14-04-2007 13:20
Beleidszaken Onnozele opnoemtopics op De Kantine
Pinksterhaas
67 16-05-2006 05:33
Beleidszaken [DK] Solero's muziektopic
Sponstanietje
18 31-05-2004 20:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.