Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 14:40
SaGA
Avatar van SaGA
SaGA is offline
Ik heb al sinds anderhalf jaar (ongeveer) last van drukte in mijn hoofd. Het lijkt dan alsof er iemand in mijn hoofd zit en het uitschreeuwd. Ik ga dan automatisch mijn oren dichthouden, dat werkt natuurlijk niet, maar mensen in mijn omgeving zien dat, en gaan dan lastige vragen stellen waarop ik geen antwoord weet zoals "wat is er aan de hand?" of "gaat het wel met je?". Ook heb ik momenten dat ik totaal geen overzicht meer heb over wat ik doe en word dan ontzettend chaotisch en verstrooid (en volgens mij ook snel onzeker). Ik heb veel dingen aan mijn hoofd zoals school, de kamer waar ik woon (en ik eigenlijk moet vertrekken), ex-vriendinnetjes etc. en dat komt de hele tijd weer terug en ik raak ontzettend in de war ookal probeer ik ergens anders aan te denken. Is er iemand die ook zoiets heeft en een manier weet om hier mee om te gaan, of om het zelfs op te lossen? Ik kan hier over niet met mijn vrienden praten want die voelen zich niet zo op hun gemak als ik over persoonlijke dingen begin, daarom dat ik het over het forum spui...
__________________
Breng jij al je vrienden mee? Dan kom ik ook alleen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 15:45
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hoi,

ik herken dit niet, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen.
ik zie het wel helemaal voor me, en begrijp dat anderen dit niet goed begrijpen, want je begrijpt het zelf niet eens!

wel weet ik dat dit vaker voor komt, en volgens mij kan je hier proff. hulp voor krijgen.
er zijn vast mensen die hier meer verstand van hebben, en je een beter advies zullen geven!

heel veel sterkte met alles!
-xxx- Wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 15:48
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik heb het ook, en hoe je er mee om moet gaan? geen idee eigenlijk, als je het idee krijgt dat het druk gaat worden, trek je even terug van alles tot het weer rustig is, doe wat ontspannends, luister wat muziek ofzo (doe ik iig veel). Het helpt wel om er over te praten, alleen is dat niet makkelijk voor de ander om het te begrijpen, maar je kan het iig proberen.

edit:

Je kan idd wel prof. hulp zoeken, ik heb dat niet gedaan omdat ik er wel redelijk mee om kan gaan, alleen als er een hoop dingen om me heen gebeuren die ik niet verwacht gaan mijn gedachtes nog wel is door elkaar lopen en kan ik daar erg verward, prikkelbaar en emotioneel van worden. Dat probeer ik dan ook zoveel mogenlijk te vermeiden. Probeer dus gewoon te zien wat het veroorzaakt en zorg ervoor dat je zo min mogenlijk in die situaties terecht komt.

Laatst gewijzigd op 19-05-2003 om 15:56.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 16:04
Verwijderd
hmmmz ja, dat ken ik. heb ik veel last van gehad.
ik heb nou geleerd om eerst rustig te worden (kweenie, maar bij mij werkt de rescue remedy van bachbloesems wekl redelijk) en dan de gedachtes scheiden, of op papier zetten en ze een voor een uit de knoop halen zeg maar...
ik weet niet of je er iets aan hebt, ik hoop het,
sterkte
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 16:36
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ja hey dat heb ik ook! maar ik weet niet of ji het zeg maar hebt zoals ik het nu ga omschrijven.

kijk dan kom ik op school zeg maar, en dan denk ik aan dat werk, en aan iets van thuis, en nog iets anders wat ik moet doen, en iets wat ik nog moet vragen aan de docent. dan gaat alles door elkaar, en savonds in bed heb ik dan dat het net lijkt alsof er mensen tegen me praten in me hoofd. maar ik heb geen stemmen hoor, maar toch vanacht was het heel erg.

Dan draai ik mij atlijd heel wild en druk om in bed en intussen hor ik allemaal dingen en woorden in me hoofd, dan zie ik ook van alles maar weet niet wat. Ik gan dan echt ijlen over iets. Dat is zo vervelend, dat is dus ook heel druk in me hoofd.

En eigenlijk nu ook ben ik hele tijd dingen aan het plannen, en lijstjes aan het maken in me hoofd van wat ik moet doen. En ik heb dan op een gegeven moment ook geen overzicht meer. Alles is door elkaar en chaotisch en dan ben ik bang dat alles misgaat en mislukt. Dan word ik écht heel nerveus van binnen gewoon, alsof er een wekkertje loopt die elk moment af kan gaan, de tijd tikt onwijs door lijkt wel. Ik ben veel langzamer dan de tijd die ik heb. Alles is druk, en snel en chaotisch in mijn hoofd.

heb jij dat ook op deze manier of niet? daarbij komt wel kijken dat ik zelf adhd heb en dat dit er heel veel mee te maken heeft. Maar verder, afgezien daarvan, vind ik het soms echt extreem. ik ben wat dat betreft heel vaag, zou t fijn vinden om te horen dat iemand anders dit ook zo heeft. Voel me nogal eenzaam wat dat te gaat. Tis net of er mensen in mijn hoofd praten en plaatjes laten zien, maar ja..........leg dat maar eens aan iemand uit.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 16:57
SaGA
Avatar van SaGA
SaGA is offline
Bedankt iedereen voor de reacties, ik zal wat van jullie tips proberen...

---

HelpMePlease: Ja precies!!! Ik heb exact hetzelfde. Ik heb wel geen ADHD, maar dat wat je verteld over die stemmen en beelden in je hoofd is heel herkenbaar, en inderdaad snappen andere mensen dat niet. Ik heb er ook nog een soort gevoel bij, het voelt zoals liefde, vlinders in je buik enzo, maar dan minder prettig. Ik slaap er heel slecht door en ga heel bizar dromen. Het lijkt dan alsof ik te veel te verwerken heb ofzo.

Ook heb ik aanvallen van eenzaamheid, het zijn echt aanvallen want soms voel ik me gewoon lekker, en andere dagen ren ik bijna tegen mijn muren op en wordt ik gek van de stilte.

Maar je bent dus niet de enige.
__________________
Breng jij al je vrienden mee? Dan kom ik ook alleen!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:03
SaGA
Avatar van SaGA
SaGA is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 19-05-2003 @ 17:04:
hmmmz ja, dat ken ik. heb ik veel last van gehad.
ik heb nou geleerd om eerst rustig te worden (kweenie, maar bij mij werkt de rescue remedy van bachbloesems wekl redelijk) en dan de gedachtes scheiden, of op papier zetten en ze een voor een uit de knoop halen zeg maar...
ik weet niet of je er iets aan hebt, ik hoop het,
sterkte
Dat bachbloesems, is dat een drankje ofzo? Ik heb ook wel geprobeerd om mijn gedachtes op papier te zetten zoals je zegt, maar dat werkt niet... ik krijg dan geen woord op papier, alleen gekrabbel en tekeningetjes
__________________
Breng jij al je vrienden mee? Dan kom ik ook alleen!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:07
SaGA
Avatar van SaGA
SaGA is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef op 19-05-2003 @ 16:48:
Ik heb het ook, en hoe je er mee om moet gaan? geen idee eigenlijk, als je het idee krijgt dat het druk gaat worden, trek je even terug van alles tot het weer rustig is, doe wat ontspannends, luister wat muziek ofzo (doe ik iig veel). Het helpt wel om er over te praten, alleen is dat niet makkelijk voor de ander om het te begrijpen, maar je kan het iig proberen.

edit:

Je kan idd wel prof. hulp zoeken, ik heb dat niet gedaan omdat ik er wel redelijk mee om kan gaan, alleen als er een hoop dingen om me heen gebeuren die ik niet verwacht gaan mijn gedachtes nog wel is door elkaar lopen en kan ik daar erg verward, prikkelbaar en emotioneel van worden. Dat probeer ik dan ook zoveel mogenlijk te vermeiden. Probeer dus gewoon te zien wat het veroorzaakt en zorg ervoor dat je zo min mogenlijk in die situaties terecht komt.
Ja muziek werkt inderdaad wel verzachtend en zo deze gesprekken luchten zeker op. Ik denk niet dat ik proffesionele hulp ga zoeken, dan is er weer iets erbij waar ik aan moet denken, en ik wil liever zo veel mogenlijk zaken afgehandeld hebben, en dan niet weer nieuwe erbij gaan halen... ik ga gewoon wat van jullie ideeen onthouden en kijken welke het beste werkt voor mij. Ik stel het erg op prijs :-)
__________________
Breng jij al je vrienden mee? Dan kom ik ook alleen!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:41
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
ik zal niet meer vragen op t werk of t gaat als je zo zit op de grond pas alleen op als de film uitloopt dat meer mensen t zullen zien en er dus nog meer mensen zullen vragen wat er is. dan heb je dus opeens 20 Ilsjes naast je staan die vragen wat er is
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 22:36
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
SaGA schreef op 19-05-2003 @ 18:07:
Ja muziek werkt inderdaad wel verzachtend en zo deze gesprekken luchten zeker op. Ik denk niet dat ik proffesionele hulp ga zoeken, dan is er weer iets erbij waar ik aan moet denken, en ik wil liever zo veel mogenlijk zaken afgehandeld hebben, en dan niet weer nieuwe erbij gaan halen... ik ga gewoon wat van jullie ideeen onthouden en kijken welke het beste werkt voor mij. Ik stel het erg op prijs :-)
Je kan altijd contact (msn) met me opnemen ofzo, als je misschien wat gedachtes wil uitwisselen ofzo, ik zag dat je de zelfde opleiding in de zelfde stad en op de zelfde school doet die ik ook ooit is half heb gedaan
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 01:37
SaGA
Avatar van SaGA
SaGA is offline
Citaat:
Ilsje schreef op 19-05-2003 @ 21:41:
ik zal niet meer vragen op t werk of t gaat als je zo zit op de grond pas alleen op als de film uitloopt dat meer mensen t zullen zien en er dus nog meer mensen zullen vragen wat er is. dan heb je dus opeens 20 Ilsjes naast je staan die vragen wat er is
hehe, dank je hoor ;-)
__________________
Breng jij al je vrienden mee? Dan kom ik ook alleen!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 16:20
Verwijderd
Citaat:
SaGA schreef op 19-05-2003 @ 18:03:
Dat bachbloesems, is dat een drankje ofzo? Ik heb ook wel geprobeerd om mijn gedachtes op papier te zetten zoals je zegt, maar dat werkt niet... ik krijg dan geen woord op papier, alleen gekrabbel en tekeningetjes
ja dat is een homeopatisch geneesmiddel (als ik me niet vergis) en als je dan rustig wil worden neem je 4 druppeltjes daarvan, das al genoeg. je kunt het in de tuinen krijgen en ook wel in sommige drogisterijen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 18:17
kleinedraak
Ik herken me ech in jullie, vooral in wat HELPMEPLEASE vertelde over die lijstjes in mun hoofd, Ik dacht dus ook dat ik de enige was die elke avond gaat bedenken wat ze bijv. de volgende dag gaat doen. ook heb ik lang gedacht dat ik een stemmetje in mun hoofd had. Ik weet nu niet of ze er echt was of dat ik haar(naar aanleiding van mijn eigen boek) verzonnen heb. Maar elke keer als ik meende dat ze er was ging ik me heel wild, druk en stoer gedragen., ik ging dingen doen die ik normaal nooit doe. Maar toch hoor ik haar niet echt(ik voel haar meer) en ik heb ook geen plaatjes. ik zou best me jullie in contact willen komen. Ervaringen uitwisselen, hulp bieden/zoeken en gewoon begrip tonen. strekte allemaal..........dikke kus van esther(+sam)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:58
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 20-05-2003 @ 19:17:
Ik herken me ech in jullie, vooral in wat HELPMEPLEASE vertelde over die lijstjes in mun hoofd, Ik dacht dus ook dat ik de enige was die elke avond gaat bedenken wat ze bijv. de volgende dag gaat doen. ook heb ik lang gedacht dat ik een stemmetje in mun hoofd had. Ik weet nu niet of ze er echt was of dat ik haar(naar aanleiding van mijn eigen boek) verzonnen heb. Maar elke keer als ik meende dat ze er was ging ik me heel wild, druk en stoer gedragen., ik ging dingen doen die ik normaal nooit doe. Maar toch hoor ik haar niet echt(ik voel haar meer) en ik heb ook geen plaatjes. ik zou best me jullie in contact willen komen. Ervaringen uitwisselen, hulp bieden/zoeken en gewoon begrip tonen. strekte allemaal..........dikke kus van esther(+sam)

gelukkig dat er nog meer mensen zijn die hetzelfde hebben, ik dacht dat ik gek was. Met die lijstjes is écht errug, zo erg dat ik niet eens meer weet waar ik mee bezig ben in me hoofd. en van die stem weet ik niet, das me eigen stem, of niet, want ik hoor niks, maar toch weer wel, heel irri! gewoon allemala dingen door elkaar, vaak ook kleurtjes en het zijn altijd dingen met bewegen. Dat ik zeg maar van een glijbaan ga, dat ik ren, da t ik de weg ergens kwijt ben, of iets met vliegen. Ja het is heel vaag omschrijven I know, maar zo vaag als ik het omschrijf is het namelijk ook, dus duidelijker kan ik niet wezen, want dit is wat ik hoor enzo en zie. Heel raar, tis gewoon gekheid in me hoofd....

maar soms denk ik echt 'En nu kappuh! ik wil slapen!!!!' of dan kijk ik naar collega's en dan zie ik hun ff 1,2,3 iets bedenken, organiseren én uitvoeren. En ik zit dan echt in stress dat alles misgaat, ik heb geen overzicht (als k bijv knutselles voor de kinderen moet voorbereiden) voor wat ze nodig hebben, ik ben bang dat ik de tijd niet red, dat alles fout gaat.......en ooooooooooooooooooooooooh om gek van te worden!
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 22:48
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
toen ik dit topic opende dacht ik 'ik herken me hier in!'
maar volgens mij is het toch anders, maar goed mijn 'verhaal'.


Weuh
Ik heb niet echt stemmen of personen in me hoofd, maar ik heb wel dat ik niet helemaal 'alleen'ben in me hoofd.
Ik heb gewoon veel dingen om te piekeren, en elk ding dringt zich naar voren toe, in me hoofd.
Elk probleem wil als 1e aan de beurt komen.
Daardoor krijg ik sowieso al gigantische hoofdpijn.
Het is echt een strijd in me hoofd, maar het vervelende er ook nog eens aan is, vind ik, dat elk probleem echt schreeuwt (ik geloof gewoon met me eigen stem )
En soms bekijk ik dan ook de problemen en dingen om te doen van verschillende kanten, maar dan wel tegelijk, of adviezen of gemene dingen die andere mensen gezegt hebben, komen in me hoofd, alles tegelijk, en ook veel negatieve dingen.
Mjah kortom, alles schreeuwt tegenlijk tegen me, en dringt zich na voren toe in me hoofd. Als ik dit echt de hele avond al heb, dan wil ik niet eens meer slapen, want in bed wordt het nog veel erger.

Ik ga dan super laat na bed toe om een uur of 2 of 3, terwijl ik er om 6 uur weer uit moet. Om een uur of 2 weet ik tenminste zeker dat ik meteen in slaap val
De volgende dag ben ik dan moeër, waardoor ik nog slechter bestand ben tegen het 'gebekvecht'in me hoofd. En na een paar daagjes draai ik gewoon echt bijna door, ik denk niet meer helder naar, gedraag en zie er uit als een zombie, ben gewoon dan echt een compleet ander persoon, en niemand die mij dan weer 'normaal' krijgt.

Goed echt slaap gebrek is het niet, ja ik bedoel als ik vroeg zou gaan 'slapen' val ik toch nooit in slaap, wordt het alsnog diep in de nacht.

Mjah een heel lang verhaal, zeker volkomen nutteloos, maar zo zijn mijn 'stemmen'in me hoofd
Geen hele persoonlijkheden die me van alles opdragen of tegen elkaar praten, maar meer ik of mijn gedachten, die in me hoofd tegen elkaar praten, en soms in meervoud, en alles dringt zich naar voren in me hoofd.

Nuttelose reply dit
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 12:35
SaGA
Avatar van SaGA
SaGA is offline
Nee hoor, het is geen nutteloos reply. Het is wel interessant om te zien hoe andere mensen er mee omgaan. En het lucht op toch als je zo typt? Ik heb van een vriendin valeriaan gekregen. Is een homeopatisch middel, een tinktuur en het werkt wel voor het slapen gaan. Ik wordt er heel ontspannen van en het geluid en de chaos wordt minder en ik slaap heerlijk :-) ik heb dat andere middeltje dat gepost was nog niet geprobeerd... doe ik nog wel eens :-)
__________________
Breng jij al je vrienden mee? Dan kom ik ook alleen!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 21:59
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Mjuh mijn posts zijn altijd nutteloos en het is ook wat anders als dat jullie hebben maar indd het lucht beetje op het kwijt te kunnen
Owja valeriaan en valdisper en ook speciaal voor de nacht heb ik ook allemaal geprobeerd
mij hielp het nix
sint jans kruid heb ik nog niet geprobeerd.

keb nu iets besteld, beetje hokus spokus gedoe maar ben benieuwd of het werkt, sterke middelen zie ik niet zitten
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Druk in het hoofd?
Boxplosive
9 15-07-2010 20:33
Lichaam & Gezondheid duizelig in me hoofd!
daisy500
6 19-05-2009 20:22
Lichaam & Gezondheid Steken in mijn hoofd...
Verwijderd
20 08-01-2009 17:51
Lichaam & Gezondheid vriend heeft last van zijn hoofd, druk o.a.
Mindfields
32 01-02-2005 18:31
Psychologie wie herkent zich in mijn verhaal?
terror4life
15 28-11-2004 02:10
Psychologie wie herkent zich in mijn verhaal?
terror4life
3 25-11-2004 20:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.