Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2003, 14:58
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Ik wil misschien filosofie studeren, en ik vroeg me af hoe het werkt als je naar een uni wil als je dus eerst een HBO-propedeuse achter de rug hebt.

Ik heb een e-mail gestuurd naar de UvA en daar kreeg ik een ietwat vaag antwoord op terug. Ik vroeg of ik het beste die en die propedeuse kon doen om filosofie te kunnen studeren en kreeg iets in de zin van 'het maakt niet uit welke propedeuse je doet, als je het maar gedaan hebt' terug. Dus ik kan nu bijvoorbeeld een journalistiek-propedeuse halen en dan gewoon filosofie studeren...? Klopt dit?
__________________
This time, all I want is you...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2003, 15:00
Verwijderd
Bij sommige studies kan dat niet, maar bij andere wel. Die hebben geen aanvullende eisen. Bij filosofie heb je blijkbaar niet meer nodig dan een HBO-P.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 16:26
Verwijderd
Kan dit niet gewoon in de FAQ opgenomen worden? Deze vraag wordt elke week minstens vier keer gesteld...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 16:28
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Ik heb niet zo'n duidelijk beeld van de inhoud van Filosofie als studie, maar het lijkt me niet dat je er bepaalde voorkennis voor nodig hebt. Dus het lijkt me dat het niet zoveel uitmaakt..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 17:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Je zou misschien je P kunnen halen met HBO-Psychologie?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-10-2003 @ 18:49:
Je zou misschien je P kunnen halen met HBO-Psychologie?
En daar heeft hij wat aan omdat... ?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 10:17
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Als er geen aanvullende eisen zijn van je P, maakt het volgens mij niet uit.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 10:45
Thomas
Thomas is offline
Kies een geschikte HBO studie en maak die af. Daarna kan je altijd nog verder kijken.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 12:54
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Je HBO-P is in dat geval voldoende, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook makkelijk te doen is.

Voor filosofie moet je (volgens mij) wel goed zijn in Talen (Nederlands,Duits, Frans, Engels) en niet gemiddeld goed, nee zéér goed.

Aangezien filosofieliteratuur verre van makkelijk te lezen is.

Bijvoorbeeld de kentheorie van Kant (in het duits) behoort tot 1 van de moeilijkste literatuur ter wereld.

Groetjes
Ben(die zelf alleen engels voor de studie nodig heeft
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 13:17
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Kreeg je soms dit mailtje?

Beste ,

In principe zijn er geen aanvullende eisen wanneer je met een HBOpropedeuse Media & Cultuur wilt gaan studeren. Maar dit kunnen wij voor volgend jaar niet met zekerheid garanderen. De tweede kamer wil de HBOpropedeuse als instroomeis misschien schrappen vanwege de uitval van veel HBOpropedeuse studenten, dit wetsvoorstel is echter nog niet door de kamer.
De faculteit Rechten van de UvA heeft voor HBOpropedeuse studenten bijvoorbeeld een toelatingsgesprek en -test verplicht gesteld. We kunnen je alleen aanraden het nieuws hierover in de gaten te houden en volgend jaar april contact op te nemen met de studie-adviseur van de opleiding Media & Cultuur (via de onderwijsbalie Geesteswetenschap 020-5254700). Die weet dan waarschijnlijk meer.

Je leest, er is helaas weinig duidelijkheid ook voor ons.

Met vriendelijke groet,

Service & Informatiecentrum
Wij hebben met de door u opgegeven gegevens getracht uw vraag/vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Mocht u nog andere vragen hebben dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen of het Service & Informatiecentrum bezoeken.


het is inderdaad weer lekker duidelijk. Maar in principe zijn er dus geen aanvullende eisen, maar als ik jou was zou ik wel snel zijn met overstappen. (ik heb geluk, waarschijnlijk kan ik nog met de februari-instroom mee en dan zijn er nog geen nieuwe eisen )


succes!
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 13:18
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Wawl schreef op 18-10-2003 @ 11:45:
Kies een geschikte HBO studie en maak die af. Daarna kan je altijd nog verder kijken.
Dat vind ik ook een goed idee!!
Als uni dan niet lukt heb je in ieder geval nog je HBO.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 15:39
Poesket
Poesket is offline
Waar kun je hbo Psychologie allemaal doen dan? want daar hoor je helemaal niet zo veel over, waar dat kan dan
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 20-10-2003 @ 16:39:
Waar kun je hbo Psychologie allemaal doen dan? want daar hoor je helemaal niet zo veel over, waar dat kan dan
Je hebt volgens mij alleen Propedeuse Toegepaste Psychologie, dat is 1 jaar... Geen 4-jarige HBO opleiding voor Psychologie.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 16:32
Sask!a
Avatar van Sask!a
Sask!a is offline
Jawel, er is sinds vorig jaar ook een normale opleiding Psychologie op HBO-niveau. Die zit ergens in het westen van het land en ik meende in Amsterdam, neem me niet kwalijk als ik het verkeerd heb...
__________________
~*~Wees nooit een tweedeklas versie van iemand anders, maar altijd een eersterangs van jezelf~*~
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 22:25
Fatality
Fatality is offline
Ga eerst wiskunde of natuurkunde studeren(p halen). heb je een goede basis voor filosofie
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 22:47
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Sask!a schreef op 20-10-2003 @ 17:32:
Jawel, er is sinds vorig jaar ook een normale opleiding Psychologie op HBO-niveau. Die zit ergens in het westen van het land en ik meende in Amsterdam, neem me niet kwalijk als ik het verkeerd heb...
Diemen, zover ik weet(?)
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 08:37
miro
Avatar van miro
miro is offline
Mja ik ga t ook doen (kga de studie organisatiewetenschappen doen bij de uvt). Tis idd zo dat je met elke propedeuse daaraan kan beginnen.

Ik heb ook veel info gekregen over psychologie (maastricht) maar daar moest ik 2 wiskundetesten (en eventueel lessen) doen wilde ik toegelaten worden. T verschilt dus een btje maar het is idd zo dat de regels gaan veranderen en dat je dus snel moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 08:59
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Sask!a schreef op 20-10-2003 @ 17:32:
Jawel, er is sinds vorig jaar ook een normale opleiding Psychologie op HBO-niveau. Die zit ergens in het westen van het land en ik meende in Amsterdam, neem me niet kwalijk als ik het verkeerd heb...
Volgens mijn kun je t ook gewoon in eindhoven op de fontys doen hoor (en nog meer steden)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-11-2003, 09:35
mylene
mylene is offline
Volgens mij was het zo, dat je vanaf dit jaar (nu dus) NIET meer met je propedeuse in kan stromen naar de universiteit! dat was nog zo groot in het nieuws enzo. Alleen als je nu al je P hebt, en in februari instroomt kan het nog. Dat was wat ik er van begrepen heb.....Je kan dus alleen met je afgeronde HBO-diploma naar de universiteit...

excuse me if i'm wrong...

gr mylene
__________________
weet je wel dat niemand...mn leven zo zinvol maakt...ik hou van mn lieffie
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Sask!a schreef op 20-10-2003 @ 17:32:
Jawel, er is sinds vorig jaar ook een normale opleiding Psychologie op HBO-niveau.
Wat is is nou weer het verschil tussen een opleiding Toegepaste Psychologie en een 'normale' HBO opleiding Psychologie? Dat is m.i. altijd toegepast.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 09:46
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
mylene schreef op 21-11-2003 @ 10:35:
Volgens mij was het zo, dat je vanaf dit jaar (nu dus) NIET meer met je propedeuse in kan stromen naar de universiteit! dat was nog zo groot in het nieuws enzo. Alleen als je nu al je P hebt, en in februari instroomt kan het nog. Dat was wat ik er van begrepen heb.....Je kan dus alleen met je afgeronde HBO-diploma naar de universiteit...

excuse me if i'm wrong...

gr mylene
Tis iig wel zo dat in elke brochure van leerjaar 2004 (economie, letteren, recht, sociale wetenschappen enz.) staat dat je met je propedeuse kan instromen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 09:49
Verwijderd
Op zich zijn die ook best al wel gedrukt vóór de indiening van dat wetsvoorstel
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 09:50
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-11-2003 @ 10:49:
Op zich zijn die ook best al wel gedrukt vóór de indiening van dat wetsvoorstel
Tja wie weet
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 10:37
Verwijderd
Tis trouwens nog maar de vraag of het erdoor komt, aangezien CDA-VVD-D66 wel op een meerderheid kan bogen en dat een stelletje onderwijshervormers claimt te zijn, zal het er wel niet doorkomen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 10:50
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik heb net trouwens een of ander vaag mailtje gekregen van een studievoorlichter van de uvt (ik heb gelijk wat vragen teruggemaild )

Het is zo dat ik me gewoon kan inschrijven (dus gewoon voor volgend studiejaar) met mn propedeuse maar dat ik dan niet in aanmerking kom voor een zogenaamde " schakelklas". Dat is een klas voor hbo'ers, hier worden ze dan voorbereid op de masters. Het is een btje onduidelijk dus of ik nou alleen bachelor kan doen (zou ik n btje raar vinden) en wat zo'n schakelklas precies inhoudt. Het is voor mij een beetje balen omdat ik in december nog een hertentamen heb voor mijn hbo diploma, dus het is nu onduidelijk wat ik nou precies kan doen. Het is iig niet zo dat je in februari MOET instromen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2003, 16:09
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-10-2003 @ 17:26:
Kan dit niet gewoon in de FAQ opgenomen worden? Deze vraag wordt elke week minstens vier keer gesteld...
Lijkt me een goed plan.
Hier hebben we het al zo vaak over.

Zie voor mijn inhoudelijke reacties daarom ook één van de andere van HBO naar Uni-discussies.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Propedeuse of van havo naar VWO?
Faerie
56 22-01-2006 22:30
Algemene schoolzaken HAVO-Universiteit
Pyromaniac
50 06-12-2005 23:01
Studeren Vwo
Miel
15 09-12-2004 18:33
Algemene schoolzaken na havo naar de uni. hoe?!
pieper
2 19-06-2003 11:43
Algemene schoolzaken Na HBO Universiteit?
Brutus
84 19-05-2003 18:45
Algemene schoolzaken 1 jaar hbo, en dan naar universiteit; een aanrader of toch maar niet doen?
stinus
34 22-12-2002 11:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.