Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 18:09
Verwijderd
Beste mensen,

Ik heb aankomende vrijdag een proefwerk van Wiskune dat gaat over Hoofdstuk 3 EM3 VWO 5 De normale verdeling. Ik heb echter als enige van de klas een Texas Instruments 83+. Vandaar deze post .

Ik heb hieronder een aantal vragen over hoe je het moet intypen op mijn gr:

Vraag 1: 'De GR heeft een optie waarmee je na het invoeren van de waarnemingsgetallen en de bijbehorende frequenties eenvoudig het gemiddelde en de mediaan kunt vinden'. Hoe doe je dat op mijn gr?

Vraag 2: 'De gr is een pretting hulpmiddel bij het tekenen van de boxplot. Na het invoeren van de gegevens in lijsten, krijg je met de optie '1-var stats (of 1var)' uit het stat-calc-menu de vijf getallen (kleinste, Q1, mediaan, Q3, en grootste). Hoe doe je dat op mijn gr?

Vraag 3: Hoe kan ik op mijn gr pfi(z) berekenen?

Vraag 4: Hoe kan ik met mijn gr elk gebied onder de standaard-normaalkromme, begrensd door 1 of 2 verticale lijnen en de oppervlakte berekeken?

Vraag 5: 'Met de gr kun je alleen de z-waarden terugzoeken als de oppervlakte links van de verticale lijn door z bekend is. Door te bedenken dat de totale oppervlakte onder de kromme 1 is, kun je z ook terugzoeken, als je de oppervlakte van het gebied rechts van de verticale lijn door z weet.' Hoe doe je dat met de gr ?

Vraag 6: 'De gr bezit nog enkele opties bij berekeningen met de normale verdeling. Hierdoor kan het standaardiseren in veel gevallen achterwege gelaten worden. Welke opties zijn dat?

Ik hoop dat jullie me een eindje opweg kunnen helpen! Alvast bedankt voor de reacties (mochten die er komen ).

Groetjes Aaron
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2004, 14:52
Verwijderd
Moet ik geld gaan bieden?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:59
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
aaron schreef op 26-05-2004 @ 15:52 :
Moet ik geld gaan bieden?
Kan geen kwaad denk ik
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:28
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Wat is het verschil van de TI 83+ met de gewone Ti 83? Zijn de functies anders ofzo? Mjah dat moet eigenlijk wel, anders kan je dit ook gewoon aan je klasgenoten vragen. Maar ik heb ook maar een gewone TI83, dus dan kan ik je niet verder helpen. Als de functies hetzelfde zijn, geef dan nog maar een gil.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 08:58
Verwijderd
Citaat:
aaron schreef op 25-05-2004 @ 19:09 :
Beste mensen,

Ik heb aankomende vrijdag een proefwerk van Wiskune dat gaat over Hoofdstuk 3 EM3 VWO 5 De normale verdeling. Ik heb echter als enige van de klas een Texas Instruments 83+. Vandaar deze post .

Ik heb hieronder een aantal vragen over hoe je het moet intypen op mijn gr:

Vraag 1: 'De GR heeft een optie waarmee je na het invoeren van de waarnemingsgetallen en de bijbehorende frequenties eenvoudig het gemiddelde en de mediaan kunt vinden'. Hoe doe je dat op mijn gr?

Vraag 2: 'De gr is een pretting hulpmiddel bij het tekenen van de boxplot. Na het invoeren van de gegevens in lijsten, krijg je met de optie '1-var stats (of 1var)' uit het stat-calc-menu de vijf getallen (kleinste, Q1, mediaan, Q3, en grootste). Hoe doe je dat op mijn gr?

Vraag 3: Hoe kan ik op mijn gr pfi(z) berekenen?

Vraag 4: Hoe kan ik met mijn gr elk gebied onder de standaard-normaalkromme, begrensd door 1 of 2 verticale lijnen en de oppervlakte berekeken?

Vraag 5: 'Met de gr kun je alleen de z-waarden terugzoeken als de oppervlakte links van de verticale lijn door z bekend is. Door te bedenken dat de totale oppervlakte onder de kromme 1 is, kun je z ook terugzoeken, als je de oppervlakte van het gebied rechts van de verticale lijn door z weet.' Hoe doe je dat met de gr ?

Vraag 6: 'De gr bezit nog enkele opties bij berekeningen met de normale verdeling. Hierdoor kan het standaardiseren in veel gevallen achterwege gelaten worden. Welke opties zijn dat?

Ik hoop dat jullie me een eindje opweg kunnen helpen! Alvast bedankt voor de reacties (mochten die er komen ).

Groetjes Aaron
4. Distribution--> normal cdf(linkerwaarde, rechterwaarde, gemiddelde, standaarddeviatie)
5. Als het oppervlak er rechts van .75 is, is het er links van .25. Om de ze waarden uit rekenen: Distribution-->InvNormal.
Bij inverse normaal kun je bijbehorende a waarde berekenen bij een oppervlak door in te vullen: InvNormaal (oppervlakte gebied, gemiddelde, standaarddeviatie). Als je niet het gemiddelde en de standaarddeviatie in vult, dan rekent de GR alsof het standaard-normaal verdeeld is, dus gemiddelde 0 en standaardeviatie 1. De bijbehorende Z-scores zijn dan gelijk. Je vult in: InvNormaal (oppervlakte gebied) = ... en je krijgt de standaard score z van punt a

De rest van je vragen zijn een beetje onduidelijk OF ik heb er nog nooit van gehoord ivm de normale verdeling
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Normale verdeling gemiddelde opsporen
hierinloggen
0 24-04-2012 14:07
Drugs & Alcohol Twijfel over blowen; wel of niet?
KoetjeBoe! XD
40 12-11-2009 20:17
Huiswerkvragen: Exacte vakken wis norm verdeling
Sanctus
1 12-04-2007 11:48
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] vraag over normale verdeling
charlotte87
13 05-05-2005 16:35
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde A12 Normale verdeling! (HELP!!!)
mrmateja
38 22-05-2004 11:35
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde A12 antwoord normale verdeling :S?
koelkastje
1 22-05-2002 21:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.