Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2006, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 22-06-2006 @ 01:55 :
Definieer 'harde research' (ik weet via-via ongeveer hoe 'hard' het onderzoek in Delft/Eindhoven is).
Ikzelf ben nu bezig met Laser Wakefield Acceleration.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2006, 10:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Experiment schreef op 21-06-2006 @ 15:57 :
Wat ik trouwens van mijn vriend, die werktuigbouwkunde studeert, hoor is dat je sowieso een minor Bestuurskunde kan doen en dat er genoeg Masters zijn die meer de managementkant opgaan. Als ingenieur kun je meestal kiezen of je meer de management kant opgaat of de harde research in.
Een master "die meer de managementkant op gaat", is iets anders dan een TB ingenieur worden. Als je wilt studeren op de scheidslijn van alfa/bèta moet je TB gaan doen, als je een technische studie wilt doen, moet je een technische studie doen. Want, laten we heel eerlijk zijn, TB is gewoon geen échte technische studie, zoals je ze in Delft hebt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2006 @ 10:07 :
Ikzelf ben nu bezig met Laser Wakefield Acceleration.
Klinkt best hip.
Ik bedoel dat de sfeer op een technische uni anders (zeker niet slechter) is dan op een niet-technische uni. Zeg maar het verschil tussen 'Ultrasound 3D positioning system for surgical instruments' en 'D-branes in non-critical superstrings and duality in N=1 gauge theories with flavor' (waar mensen standaard aan denken bij 'wetenschappelijk onderzoek').
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 14:45
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-06-2006 @ 11:43 :
Een master "die meer de managementkant op gaat", is iets anders dan een TB ingenieur worden. Als je wilt studeren op de scheidslijn van alfa/bèta moet je TB gaan doen, als je een technische studie wilt doen, moet je een technische studie doen. Want, laten we heel eerlijk zijn, TB is gewoon geen échte technische studie, zoals je ze in Delft hebt.
Dat is natuurlijk wel zo, maar voor de TS misschien handig om te weten dat je als ingenieur niet veroordeeld bent tot onderzoek doen o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 20:27
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Experiment schreef op 22-06-2006 @ 15:45 :
Dat is natuurlijk wel zo, maar voor de TS misschien handig om te weten dat je als ingenieur niet veroordeeld bent tot onderzoek doen o.i.d.
Dat ben je sowieso niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 23:20
Verwijderd
Ik heb ook N&T gedaan maar heb uiteindelijk (na twijfelen over o.a. natuurkunde en politicologie) gekozen voor IBA, aan de EUR.

Je moet gewoon kiezen voor de studie die je het leukst lijkt, schijt aan de bétakennis waar je anders niets mee doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.