Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2006, 13:23
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Hoe werkt dat bij universiteiten? Voor geneeskunde moet je gemiddeld een 8 hebben om er zeg maar gelijk doorheen te komen, geloof ik? Maar geldt dit dan voor alleen je profielvakken, of alles bij elkaar?
Dat vroeg ik me even af omdat ik graag geneeskunde wil studeren en ik heb mijn gs1 en ma afgesloten met een 6je. Nu dacht ik dat anw belangrijker was, maar daar sta ik bijna een 8 op. Dus tellen deze vakken en de rest van de verplichte vakken mee voor dat gemiddelde?
Bedankt
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2006, 13:47
Estar
Estar is offline
Alle gemeenschappelijke vakken+profielvakken+extra vak tellen mee voor je gemiddelde.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:08
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Oke. Dankjewel
Is het dan verstandig om geschiedenis 1 en maatschappijleer 1 over te doen volgend jaar?
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:11
fractuur
fractuur is offline
Pfff.. dát zou ik dus niet doen ivm de studielast van volgend jaar. Probeer dan wat extra puntjes te pakken op de vakken die je nog af moet sluiten, of neem een vak mee waarvan je denk dat je het gemakkelijk hoog afsluit. Veel scholen laten je het vak trouwens ook niet opnieuw doen..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Dragon_Fly schreef op 21-06-2006 @ 15:08 :
Oke. Dankjewel
Is het dan verstandig om geschiedenis 1 en maatschappijleer 1 over te doen volgend jaar?
Als je blijft zitten wel. Ik weet niet of dat kan als je gewoon over gaat.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:03
Morri
Morri is offline
Ik zou in ieder geval één bijvak nemen waarvan je denkt dat je er (makkelijk) een hoog cijfer voor kunt halen. En ik zou denk ik minstens één van beide overdoen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:47
Verwijderd
sinds wanneer kun je opeens vakken uit je verplichte deel 'zomaar' overdoen om een hoger cijfer te krijgen? dat zijn toch extra herkansingen.. kon bij ons niet hoor, tenzij je in de zesde klas blijft zitten, dan kan dat wel van eerdere jaren.

en als je nu twee vakken in je vrije ruimte kiest (of meer) kun je zelfs vakken laten vallen als ze je niet bevallen of als je er laag voor staat, dan telt dat cijfer niet en stijgt je gemiddelde weer.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 15:12
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ja, ik deed afgelopen jaar E&M en ik blijf zitten.. Dus ik wil volgend jaar N&G doen, met eco1 als keuzevak met nog een keuzevak erbij. Daarnaast heb ik dus de kans om de verplichte vakken over te doen, maar ik mag ze ook afsluiten. Maar ik zal donderdag even met mijn decaan praten Bedankt.
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 14:38
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
In dat geval: DOEN! Ik stond op geschiedenis1 ook een zesje, was blijven zitten, en sta nu een 8
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 16:52
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
eigenlijk wel balen dat die vakken ook mee tellen voor de loting. ik ging deze pw week in en ik dacht, of ik sta straks een 6 afgerond, of een 7. en het was een 8(!) voor GS1.

nu nog maatschappijleer herkanst. ik stond een 7.4 en moest 3 tiende hoger halen bij een toets om een 8 afgerond te staan. oh ik hoop echt dat me dat gelukt is.

maar goed lekker interessant voor jullie

maar ik dacht dat je van de vakken uit je vrije deel er maar 1 meetelt voor de loting. dat was mij in utrecht op een open dag tenminste verteld.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 18:21
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Barones schreef op 08-07-2006 @ 17:52 :
maar ik dacht dat je van de vakken uit je vrije deel er maar 1 meetelt voor de loting. dat was mij in utrecht op een open dag tenminste verteld.
Dat klopt. Zie site IB-groep.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 20:21
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
maar hoe zit het dan in het geval dat je een NG profiel hebt, met eco1 en sk 2 in je vrije deel.

telt dan economie ook mee of sk? omdat scheikunde 1 en scheikunde 2 gewoon 1 cijfer vormen...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 21:33
Verwijderd
De 1,2-vakken tellen mee als je profieldeel, ook al hoort het er eigenlijk niet bij (omdat je er inderdaad maar een cijfer voor krijgt en het dus niet op te splitsen is in een profieldeel en een vrij deel). Als je alleen Eco1 en Sk2 erbij hebt gekozen telt Eco1 dus mee als vrij deel voor de loting.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 22:04
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 21-06-2006 @ 15:11 :
Pfff.. dát zou ik dus niet doen ivm de studielast van volgend jaar.
hahaha
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 18:51
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Nja, ik doe dus wel gs1 (is maar een halfjaar) en maatschappijleer over, was beide een 6je. Anw doe ik ook over, maar van mijn decaan mag ik volgend jaar overleggen met mijn lerares om wel de toetsen te maken, maar geen lessen te volgen. Dat scheelt toch weer. Daarnaast krijg ik waarschijnlijk alleen dus vrijstelling voor glv.
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Welke loterij kies jij?
Scholier
12 31-12-2010 19:04
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde, PO loterijen
Klijn
7 27-03-2007 20:46
Werk, Geld & Recht Voordelen Lotto t.o.v. andere loterijen?
~SmG~
10 06-03-2007 23:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Loterijen innen extra geld voor koningin
Shade
33 25-03-2005 21:35
Software & Hardware [php] een loting script:
micra
11 31-05-2003 20:20
Algemene schoolzaken Decentrale selectie bij loting-studies
Roos
11 15-11-2002 13:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.