Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2005, 18:30
charlotte87
Avatar van charlotte87
charlotte87 is offline
Morgen begin ik met mijn mondelingen voor mijn staatsexamens. 11 in totaal.

Heeft iemand al mondelingen gedaan en kan diegene me er wat meer over vertellen? Wat vragen ze bijvoorbeeld bij wiskunde B, scheikunde, natuurkunde..? En viel het mee of tegen. Want ik praat redelijk makkelijk... dus het klinkt voor mij makkelijk. Maar volgens mij valt dat zwaar tegen. En hoe hebben jullie je voorbereid.. Je kan geen "proefexamens" ofzo oefenen.. dat is balen.

thx alvast
__________________
xxx charlot
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2005, 22:02
Estar
Estar is offline
Jammer dat er geen antwoorden zijn gegeven, ik kan er niet over mee praten, maar ik zou wel graag willen weten hoe het gegaan is, aangezien mij hetzelfde aankomend jaar te wachten staat.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 03:42
CL Lim
CL Lim is offline
Jaah Charlotte..

Ik kon je helaas ook niet helpen omdat ik pas zaterdag mondeling heb.. Maar jij hebt nu wel ervaring.. kan je een beetje uitleggen hoe het ging,.. of je het geod gedaan heb, of de leraar streng was, of je het spannend vond etc etc..??



Ik heb trouwens Wiskunde B1 vwo.. En op het cd-rom staat dat keuze-onderwerpen onderdeel van de stof is.. Maar WAT IS DAT ?? Weet iemand wat dat precies is?? er staat verder alleen maar bij:
Dit domein omvat een of meer keuze-onderwerpen. De onderwerpen worden gekozen door de
school. De onderwerpen kunnen, indien de school daarvoor kiest, voor elke kandidaat verschillend
zijn. De totale studielast van de keuzeonderwerpen is 40 uur.

Weet iemand wat ze hiermee bedoelen??

Een responds zou geweldig zijn..


NOG SUCCES ALLEMAAL DIE NU OF OVER PAAR DAGEN EXAMEN HEBBEN..
__________________
dwdwd
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 12:37
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik heb net al mijn staatsexamens achter de rug (engels, geschiedenis, maatschappijleer en aardrijkskunde). Over 2 uur de uitslag. Ik ben zo zenuwachtig!!

Mij is na het mondeling bij sommige vakken al ingefluisterd of ik een voldoende heb of niet. En ook al wat ik voor het centraal schriftelijk had. Heel fijn, ik weet iig zeker dat ik voor 3 van de 4 vakken geslaagd ben.

Ik vond de mondelingen soms meevallen en soms tegenvallen.
Ik was slecht voorbereid bij geschiedenis (ik heb de examenstof 2 keer doorgelezen alleen er waren geen boekjes van oid. alleen de stof van ib-groep kende ik dus). Engels praatte ik me zo doorheen, dat ging echt super. Maatschappijleer ging ook wel redelijk. Aardrijkskunde ging echt goed. Alleen ik baalde wel flink van geschiedenis (maar daar heb ik een voldoende voor )

De 40 minuten waren bij mij echt zo om. En die 20 minuten voorbereidingstijd was ook ruimschoots genoeg. Ik zat me steeds nog 10 minuten te vervelen.

Ik heb me voorbereid door 1 keer een mondeling te oefenen. De posterpresentaties heb ik ook nauwelijks voorbereid. Gewoon de belangrijke punten op een a4tje zetten, uitvergroten. 1 keer goed bekijken en vlak voor het mondeling de po nog 1 keer doorlezen. Zo heb ik het gedaan.

Ik mocht gelukkig zelf de volgorde bepalen. Ik koos voor eerst de casus, vervolgens de posterpresentatie en daarna het gewone praatje. Was wel fijn. Had ik geen tijd om zenuwachtig te worden voor de presentatie en zat de casus er nog goed in.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 16:23
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik ben geslaagd!!!!!!!

Ik heb drie zevens en een acht (ik deed maare 4 vakken).

Voor engels had ik een 8/5 voor het centraal schriftelijk en een 7.7 voor het commissie examen.

Voor geschiedenis een 6.9 voor het cs en een 7.0 voor het mondeling.
Voor ak een 6.9 voor het cs I(ik dacht zelf een 5.3) en een 6.3 voor het commissie
en voor maatschappijleer gemeenschappelijk deel een 6.7

omg ik ben zo blij!!!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 18:44
CL Lim
CL Lim is offline
Good Job!!
__________________
dwdwd
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:10
Liekepiek90
Liekepiek90 is offline
Ik heb gisteren mijn mondelingen gehad, voor ANW en maatschappijleer gem. deel. (VWO)

Ik vond ANW niet goed gaan, wist veel dingen niet, al werd er wel veel geholpen zeg maar, dat ze je de goede richting op praten.
Maatschappijleer vond ik daarentegen wel weer redelijk gaan..
de presentaties vond ik op zich wel makkelijk en goed gaan, van de casus van ANW snapte ik niet zo veel (ging over waterrammen ofzoiets) en van Maatschappijleer was niet zo moeilijk, die man is er alleen vergeten vragen over te stellen.

Ik ben geslaagd trouwens, met een 6 voor maatschappijleer en een 7 voor ANW (geheel tegen verwachting in!!)

Ik vond het trouwens wel meevallen allemaal, de mensen waren vriendelijk en probeerden je echt op je gemak te stellen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 21:12
Liekepiek90
Liekepiek90 is offline
Wat ik me trouwens nog afvroeg, hebben jullie de staatsexamens zonder begeleiding gedaan? Of zitten jullie op een particuliere school oid?

Ik heb het zonder een school gedaan, dus zelf, maar men broer hielp mij af en toe, dat had ik ook wel nodig.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 07:40
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Liekepiek90 schreef op 12-07-2005 @ 22:12 :
Wat ik me trouwens nog afvroeg, hebben jullie de staatsexamens zonder begeleiding gedaan? Of zitten jullie op een particuliere school oid?

Ik heb het zonder een school gedaan, dus zelf, maar men broer hielp mij af en toe, dat had ik ook wel nodig.
Ik heb staatsexamen gedaan omdat ik op speciaal onderwijs zit. En de school te klein is om zelf se cijfers enzo samen te stellen.

Ik heb wel wat begeleiding gehad maar eigenlijk echt heel weinig.
Ja wel alle basis dingen maar ik was niet goed voorbereid op het examen. Ze hebben me gewoon de examenstof van ib-groep gegeven en dat moest ik dan maar zelf in mijn hoofd zien te krijgen. (bij geschiedenis). Ik vind het echt een wonder dat ik daar een 7 voor gekregen heb want ze stelden echt heel veel vragen die niet in die stof stonden.
En ook bij de andere vakken hele gebrekkige begeleiding.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:15
CL Lim
CL Lim is offline
Kut.. Rooster kwijt..
__________________
dwdwd
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 00:30
reminiscent
reminiscent is offline
Vraag

Staatsexamen taal ( bijv. duits/engels/ frans et cetera). Hoe bereid je je voor? Op wat voor onderdelen word je getoetst en hoe wordt dit verspreid, dus officieel CE en mondeling? twee cijfers o.i.d? heb je ook schrijfvaardigheid en zo?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 09:05
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik heb engels zelf helemaal niet voorbereid. Maar ik was er dan ook al goed genoeg in. Achteraf had ik mijn leesdossier nog best een keertje kunnen inkijken (dat had ik niet gedaan en ik kon me gewoon niet alles meer herinneren) maar ik heb nu ook een fijn cijfer.
Bij engels kreeg je luistertoets, een casus, twee brieven die je moest schrijven, het bespreken van je leesdossier en nog gewoon een stukje praten in het engels.

Bij Duits heb je alleen een luistertoets en een mondeling waarbij er vragen worden gesteld waar je in het duits antwoord op moet geven en vragen die je in het duits moet stellen.Aan de hand van een casus.

Bij het schrijfvaardigheidonderdeel moet je proberen het zo kort mogelijk te houden (maar wel voldoende woorden). Heb je minder tekst waarover je fouten kan maken, en verder mag je gewoon een woordenboek gebruiken.

Het centraal schriftelijk telt voor 50% mee geloof ik en de rest steeds verdeelt over de resterende 50%. Maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 10:15
Estar
Estar is offline
Citaat:
Liekepiek90 schreef op 12-07-2005 @ 22:12 :
Wat ik me trouwens nog afvroeg, hebben jullie de staatsexamens zonder begeleiding gedaan? Of zitten jullie op een particuliere school oid?

Ik heb het zonder een school gedaan, dus zelf, maar men broer hielp mij af en toe, dat had ik ook wel nodig.
Wat voor profiel heb jij gedaan?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 12:00
Liekepiek90
Liekepiek90 is offline
Citaat:
Estar schreef op 15-07-2005 @ 11:15 :
Wat voor profiel heb jij gedaan?
Ik doe cultuur en maatschappij, hoezo?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 01:15
CL Lim
CL Lim is offline
Heeft iemand hier toevallig Geschiedenis als examenvak??
Ik heb snap namelijk niet hoe je de domeinen B t.m G kunt leren.. Er staat verder helemaal geen stof hierover in de vakinformatie en boeken met betrekking tot deze domeinen ken ik ook niet..

Een snelle reactie ( graag nog voor maandag ) is super welkom..
__________________
dwdwd
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 13:40
Estar
Estar is offline
Citaat:
Liekepiek90 schreef op 16-07-2005 @ 13:00 :
Ik doe cultuur en maatschappij, hoezo?
Omdat ik vwo natuur en techniek opdezelfde manier als jij wil leren.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 16:06
CL Lim
CL Lim is offline
niet eens geleerd voor GS 1 en haal toch ruim voldoende.. ^^
Die leraren daar zijn echt super...
__________________
dwdwd
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 08:39
Estar
Estar is offline
Citaat:
CL Lim schreef op 18-07-2005 @ 17:06 :
niet eens geleerd voor GS 1 en haal toch ruim voldoende.. ^^
Die leraren daar zijn echt super...
Waar gingen de vragen zoal over?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-07-2005, 16:36
CL Lim
CL Lim is offline
Allemaal over de eerste wereld oorlog.. kreeg zo'n artikel waarom mensen met vaandels rondliepen en Rusland in 1914..
En waarom er stenen door ramen werden gegooid van de servische gezanten in Wenen.

Was niet zo heel moeilijk.. Als je de stof een beetje kent dan lukt het wel.. Omdat ze ook hintjes geven.. in mijn geval heb ik het niet geleerd, omdat ik al een punt voor GS1 heb.. en nog een en ander wist van 2 jaar geleden toen ik ooit op school zat

Maar het Commisie examen is over het algemeen best wel te doen.. Voor engels vandaag, heb ik al die literatuur achtergronden voor niks doorgenomen.. ik kreeg alleen zo'n artikel, moest wat voorlezen, en beetje praten daarover.. Dat was ut..

De meeste leraren daar doen keiaardig. Dat scheelt volgens mij echt een hoop...
__________________
dwdwd
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 21:32
Estar
Estar is offline
Citaat:
CL Lim schreef op 19-07-2005 @ 17:36 :
Allemaal over de eerste wereld oorlog.. kreeg zo'n artikel waarom mensen met vaandels rondliepen en Rusland in 1914..
En waarom er stenen door ramen werden gegooid van de servische gezanten in Wenen.

Was niet zo heel moeilijk.. Als je de stof een beetje kent dan lukt het wel.. Omdat ze ook hintjes geven.. in mijn geval heb ik het niet geleerd, omdat ik al een punt voor GS1 heb.. en nog een en ander wist van 2 jaar geleden toen ik ooit op school zat

Maar het Commisie examen is over het algemeen best wel te doen.. Voor engels vandaag, heb ik al die literatuur achtergronden voor niks doorgenomen.. ik kreeg alleen zo'n artikel, moest wat voorlezen, en beetje praten daarover.. Dat was ut..

De meeste leraren daar doen keiaardig. Dat scheelt volgens mij echt een hoop...
Ik heb nooit echt veel over de 1e wereld oorlog gehad, en wat ik toen had gehad weet ik al niet meer

Maar ik moet volgend jaar, dus dat scheelt
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 15:36
CL Lim
CL Lim is offline
bijna geslaagd.. moet nog herkansen ^^

Grote kans dat het gaat lukken..
__________________
dwdwd
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 16:01
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Ik heb in 2002 en 2004 telkens een serie vakken staatsexamen gedaan (in 2002 VWO Nederlands en Engels oude stijl, en in 2004 de rest van het algemene deel nieuwe stijl).

Mondelinge examens vielen heel erg mee. Ik had aardige examinatoren waar ik goed mee kon praten, goede sfeer. M'n werkstukken waren prima in orde en ik was er zo door. Alles voldoende, behalve (alleen schriftelijk) Frans 1 (dat was een 4).

Voor Gs1 (alleen mondeling) had ik een 8 en voor Ma1 (ook alleen mondeling) ook een 8.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 11:05
CL Lim
CL Lim is offline
Weet iemand wanneer de schriftelijke herkansingen plaatsvinden dit jaar???
__________________
dwdwd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Staatsexamen mondeling: Tips/ervaringen.
kramerseha
52 21-07-2014 14:15
Algemene schoolzaken Staatsexamen VWO
asdasd
7 13-04-2010 09:51
Eindexamens 2003 Staatsexamen mondeling
Duplo
39 04-07-2003 20:35
Eindexamens 2003 Staatsexamen?
Miess
15 31-05-2003 14:59
De Kantine geslaagd...
Rabbi Daniel
16 17-07-2002 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.