Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2006, 01:49
Verwijderd
haha ja inderdaad
Advertentie
Oud 07-01-2006, 01:59
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Snees schreef op 07-01-2006 @ 02:10 :
Denk aan je bloeddruk, Ali.
lame
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 07-01-2006, 02:00
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
McCaine schreef op 07-01-2006 @ 02:22 :
Waar het hart vol van is...
Ik snap niet waarom het Joodse hier interresanter is, dan dat zij met een dolfijn trouwt.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 07-01-2006, 02:04
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Koran steunt emancipatie allochtone vrouwen
--------------------------------------------------------------------------------
UTRECHT (ANP) - De traditie van familie-eer staat de seksuele emancipatie van Turkse en Marokkaanse meisjes en vrouwen in de weg. Maar de koran biedt uitgangspunten om de (seksuele) emancipatie van deze groep te bevorderen.

Dat stelt de Rutgers Nisso Groep in een literatuurstudie naar de seksualiteit en relaties van Turkse en Marokkaanse Nederlanders. De onderzoekers constateren ook dat er in Nederland factoren zijn die de ontwikkeling van een positief zelfbeeld bij Turkse en Marokkaanse jongens ondermijnen. Dit kan ertoe kan leiden dat zij over de schreef gaan. Een negatieve houding van Nederlanders ten opzichte van deze jongens kan dit gedrag bevorderen.

Gedwongen uithuwelijking, eerwraak en vrouwenbesnijdenis worden vaak ten onrechte met de islam in verband gebracht, schrijven de onderzoekers. ,,Deze verschijnselen worden in islamitische heilige schriften juist verboden en recente hervormingen in het Marokkaanse familierecht laten zien dat vrouwenemancipatie en de islam zelfs kunnen samengaan.''

De onderzoekers menen dat Nederland Turkse en Marokkaanse meisjes en vrouwen veel perspectieven voor zelfontplooiing en emancipatie biedt. Allochtone jongens hebben doorgaans meer problemen. Desondanks is de tweede generatie Turkse en Marokkaanse jonge mannen aanzienlijk minder traditioneel dan hun ouders op het gebied van de islam, familie-eer en de verhouding tussen mannen en vrouwen, aldus de onderzoekers.

Seksualiteit

Op het gebied van seksualiteit hebben meisjes en jongens nog een grote achterstand, stellen de onderzoekers vast. Hun kennis is beperkt en traditionele opvattingen zijn nog voor een deel intact. Voorbeelden daarvan zijn de maagdelijkheidseis bij partnerkeuze, die wel voor meisjes maar niet voor jongens geldt, en de afwijzing van homoseksualiteit.

De Rutgers Nisso Groep vindt dat er in het Nederlandse integratiebeleid meer aandacht moet komen voor seksualiteit. Een feministische studie van de islam kan dienen als beginpunt voor de emancipatie van vrouwen. Een leerstoel islamfeminisme kan hierbij volgens de onderzoekers helpen.

Planet.nl
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 07-01-2006, 11:04
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Snees schreef op 01-01-2006 @ 20:01 :
Waarom heb ik het gevoel dat je hiermee de joden in diskrediet wil brengen?
De makkelijkste opmerking van t jaar. Bij alles wat over joden gaat is t weer raak. Feit blijft dat er een boel domme dingen gedaan worden door de joden en de rest van de bevolking er niks over mag zeggen want dan ben je een antisemiet.

Ik zeg fuck de joden, go Hamas.
Oud 07-01-2006, 12:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 07-01-2006 @ 12:04 :
De makkelijkste opmerking van t jaar. Bij alles wat over joden gaat is t weer raak. Feit blijft dat er een boel domme dingen gedaan worden door de joden en de rest van de bevolking er niks over mag zeggen want dan ben je een antisemiet.

Ik zeg fuck de joden, go Hamas.
En als jij nou eens een pijnlijke dodelijke ziekte zou willen krijgen...

Dit moet zeker de nieuwe generatie van het allochtonenbevrijdingsfront zijn ofzo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2006, 12:21
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Wat heeft dit nou weer met allochtonenbevreidingsfront te maken?

Ik vind t gewoon belachelijk dat bij elke kritiek op joden weer verwezen word naar de 2e WW en dat je dan gelijk een antisemiet bent. Joden doen veel stomme dingen, veel domme dingen en veel slechte dingen, hun beleid ten opzichte van bv de palestijnen en tegen de andere landen in hun regio is belachelijk en alleen mogenlijk door onvoorwaardelijke amerikaanse steun.
Oud 07-01-2006, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 07-01-2006 @ 12:04 :
De makkelijkste opmerking van t jaar. Bij alles wat over joden gaat is t weer raak. Feit blijft dat er een boel domme dingen gedaan worden door de joden en de rest van de bevolking er niks over mag zeggen want dan ben je een antisemiet.

Ik zeg fuck de joden, go Hamas.
De Israel-PA-kwestie wordt op dit forum nogal hard gevoerd, dat weet jij ook. Op dit moment is de 'joodse lobby' een beetje weg (FA heeft een permban, Gatara is niet meer actief) maar in het verleden was het echt een kwestie van zwartmaken van de andere kant. Ik ben geen 'jodenvriendje' maar dat bericht viel een beetje uit de toon. Het maakt me ook geen flikker uit dat RTL aangeeft dat die vrouw een joodse is.
Oud 07-01-2006, 12:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
En als je net als alle andere zinnige mensen dat soort types gewoon zou negeren...

Alle mensen doen namelijke domme dingen, en wie gaat beweren dat specifiek een bepaalde groep mensen meer fout doet is zo mogelijk nog dommer.

"De Joden verwijzen altijd naar de tweede wereldoorlog en flikken van alles" is eenzelfde soort bewering als "alle Moslims zijn terroristen".
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2006, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Rohit schreef op 07-01-2006 @ 02:59 :
lame
De opmerking 'oh nos antisemitisme aaaargh ' is nog niet 1631 keer langsgekomen, wil je zeggen?
Oud 07-01-2006, 12:29
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2006 @ 13:23 :

"De Joden verwijzen altijd naar de tweede wereldoorlog en flikken van alles" is eenzelfde soort bewering als "alle Moslims zijn terroristen".
Gast lees eens voordat je me beweringen in de mond legt.

Ik zeg dat t eens over moet zijn met het continuë hand boven het hoofd gehou onder t motto van ze waren zo zielig 60 jaar terug.

Joden flikken ook vanalles en als je er kritiek op hebt ben je een antisemiet, die vergelijking met alle moslims zijn terroristen is werkelijk belachelijk. Dat het joodse volk nog steeds zich blijft beroepen op een speciale status door hetgene wat hitler geflikt heeft is gewoon van de gekken. Tuurlijk, was een slechte zaak, maar lees eens wat over joden en hun historie, zal je zien dat t altijd al het uitschot van de wereld is geweest, net als dat de palestijnen het uitschot van de arabische wereld zijn.
Oud 07-01-2006, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 07-01-2006 @ 13:21 :
Wat heeft dit nou weer met allochtonenbevreidingsfront te maken?

Ik vind t gewoon belachelijk dat bij elke kritiek op joden weer verwezen word naar de 2e WW en dat je dan gelijk een antisemiet bent. Joden doen veel stomme dingen, veel domme dingen en veel slechte dingen, hun beleid ten opzichte van bv de palestijnen en tegen de andere landen in hun regio is belachelijk en alleen mogenlijk door onvoorwaardelijke amerikaanse steun.
'Bij elke kritiek'...
Waar zie je mij naar de zieligheid van de joden verwijzen?
Oud 07-01-2006, 12:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Door die laatste zin ben ik er nu dus echt van overtuigt dat je gewoon een racist bent, wie denkt conclusies te kunnen trekken over alle aanhangers van een religie door alle eeuwen heen op basis van een (ik durf te wedden uitermate beperkte) eigen kennis is, om het minder genuanceerd te brengen, een idioot.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2006, 12:36
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2006 @ 13:32 :
Door die laatste zin ben ik er nu dus echt van overtuigt dat je gewoon een racist bent, wie denkt conclusies te kunnen trekken over alle aanhangers van een religie door alle eeuwen heen op basis van een (ik durf te wedden uitermate beperkte) eigen kennis is, om het minder genuanceerd te brengen, een idioot.
Als de historie lezen en kennen betekent dat je een racist bent, ok, dan ben ik een racist. Doet niets af van de feiten.

Overigens trek ik inderdaad conclusies over het hele volk, aangezien in mijn ogen israel synoniem is voor het joodse volk.

Met die laatste zin bedoelde ik overigens alleen maar te zeggen dat ook hitler zn ideeen ergens vandaan had, daarmee praat ik ze niet goed oid.
Oud 07-01-2006, 12:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 07-01-2006 @ 13:36 :
Als de historie lezen en kennen betekent dat je een racist bent, ok, dan ben ik een racist. Doet niets af van de feiten.
Feiten zoals? Ik ken ook namelijk aardig wat geschiedenis, en ik denk dat je uit je nek zit te lullen.

Citaat:
Pruttelpot schreef op 07-01-2006 @ 13:36 :
Overigens trek ik inderdaad conclusies over het hele volk, aangezien in mijn ogen israel synoniem is voor het joodse volk.
Volgens sommigen zijn moslims synoniem voor terroristen.

Klopt die bewering daarom? (tip: retorische vraag, beantwoorden staat niet mooi)
Citaat:
Pruttelpot schreef op 07-01-2006 @ 13:36 :
dat ook hitler zn ideeen ergens vandaan had
Okay, misschien moet je zelf eerst maar eens de geschiedenis die je bejubeld zelf eens gaan bestuderen. Over het gedachtengoed van de nazi's en de oorzaken daarachter weet je duidelijk niets.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2006, 12:44
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2006 @ 13:39 :
Feiten zoals? Ik ken ook namelijk aardig wat geschiedenis, en ik denk dat je uit je nek zit te lullen.

Volgens sommigen zijn moslims synoniem voor terroristen.

Klopt die bewering daarom? (tip: retorische vraag, beantwoorden staat niet mooi)
Okay, misschien moet je zelf eerst maar eens de geschiedenis die je bejubeld zelf eens gaan bestuderen. Over het gedachtengoed van de nazi's en de oorzaken daarachter weet je duidelijk niets.
Als je nou zou stellen dat Iran synoniem is voor Moslims, zou ik zeggen ja, zo is voor mij israel synoniem voor joden.

De palestijnen zijn in de arabische wereld altijd het onder geschoven kindje gezien die niet als volledige arabieren worden gezien. Joden zijn in de gehele wereld altijd t pispaaltje geweest, dat zijn feiten ja.
Oud 07-01-2006, 12:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
En als je het pispaaltje bent ben je dus uitschot.

Ach so... stonerlogica.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2006, 12:49
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2006 @ 13:47 :
En als je het pispaaltje bent ben je dus uitschot.

Ach so... stonerlogica.
Zo werd het joodse volk wel gezien ja, als uitschot, als het ondergeschikte volk. En wanneer je ondergeschikte aan het goede bent, noemen ze dat uitschot. Zo ook de palestijnen in de arabische wereld.
Oud 07-01-2006, 12:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 07-01-2006 @ 13:49 :
Zo werd het joodse volk wel gezien ja, als uitschot, als het ondergeschikte volk. En wanneer je ondergeschikte aan het goede bent, noemen ze dat uitschot. Zo ook de palestijnen in de arabische wereld.
Dan moet je dat anders schrijven. Jouw post kwam over alsof jij alle Joden uitschot vond.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2006, 12:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Femke Halsema Liberaal van het Jaar

DEN HAAG Fractieleider Femke Halsema van GroenLinks is door de JOVD gekozen tot Liberaal van het Jaar. De jongeren van de VVD geven die titel elk jaar aan iemand die volgens hen opvallend liberale standpunten heeft uitgedragen.

Halsema krijgt de prijs voor haar manifest 'Eerlijk Delen', dat in 2005 verscheen. Ze pleit daarin voor een drastische modernisering van wat zij noemt de krachteloze verzorgingsstaat.

Ze stelt onder meer voor om de duur van de WW te verkorten en het ontslagrecht te versoepelen. De JOVD ziet daarin een nieuwe liberale lente bij de partij met uiterst linkse wortels.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...030060050.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2006, 12:53
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2006 @ 13:50 :
Dan moet je dat anders schrijven. Jouw post kwam over alsof jij alle Joden uitschot vond.
Dan moet je beter lezen. Ik heb gezegt dat in de geschiedenis het joodse volk als uitschot gezien werd. En dat klopt. Net als dat in de arabische wereld de palestijnen nog steeds als arabisch uitschot gezien worden. En dat klopt ook.
Oud 07-01-2006, 12:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 07-01-2006 @ 13:29 :
[...] zal je zien dat t altijd al het uitschot van de wereld is geweest, [...]
Er is weinig mis aan te verstaan dat je dit schrijft als een normatieve uitspraak, niet als beschrijving van iets dat anderen zouden vinden.

Mijn leesvermogens zijn in orde, jouw bewoording rammelde.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2006, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Rohit schreef op 07-01-2006 @ 03:04 :
Koran steunt emancipatie allochtone vrouwen
--------------------------------------------------------------------------------
UTRECHT (ANP) - De traditie van familie-eer staat de seksuele emancipatie van Turkse en Marokkaanse meisjes en vrouwen in de weg. Maar de koran biedt uitgangspunten om de (seksuele) emancipatie van deze groep te bevorderen.

Planet.nl
Dat wist zelfs Snees, die stiekem eens de koran heeft doorgebladerd. Je kan gelovigen alleen niet verplichten om een bepaalde 'interpretatie' van een heilig boek aan te nemen. Het zou wel heel vreemd worden als alle moslim-mannen (waarvan de meeste heel normaal met hun vrouw/dochter en 'familie-eer' omgaan) van Nederland op last van de overheid naar een cursus van een progressieve imam moesten.

Edit: spelfout.
Oud 07-01-2006, 13:02
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2006 @ 13:58 :
Er is weinig mis aan te verstaan dat je dit schrijft als een normatieve uitspraak, niet als beschrijving van iets dat anderen zouden vinden.

Mijn leesvermogens zijn in orde, jouw bewoording rammelde.
Tja, als je halve zinnen gaat quoten valt alles uit zn verband te rukken..

"Tuurlijk, was een slechte zaak, maar lees eens wat over joden en hun historie, zal je zien dat t altijd al het uitschot van de wereld is geweest, net als dat de palestijnen het uitschot van de arabische wereld zijn. "
Oud 07-01-2006, 13:36
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Snees schreef op 07-01-2006 @ 13:23 :
De opmerking 'oh nos antisemitisme aaaargh ' is nog niet 1631 keer langsgekomen, wil je zeggen?
Eh ik tel ze niet?
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 07-01-2006, 13:38
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Het was walgelijk toen die joodse kolonisten, de ontruiming van de illegale nederzettingen vergeleken met de holocaust.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 07-01-2006, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Rohit schreef op 07-01-2006 @ 14:38 :
Het was walgelijk toen die joodse kolonisten, de ontruiming van de illegale nederzettingen vergeleken met de holocaust.
Ach, die walgelijke joodse kolonisten erkennen tenminste dat de holocaust heeft plaatsgevonden.
Oud 07-01-2006, 13:44
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-01-2006 @ 14:40 :
Ach, die walgelijke joodse kolonisten erkennen tenminste dat de holocaust heeft plaatsgevonden.
En ontkenners zijn gewoon oblivious. Geschiedenis zijn feiten.

Dat joods kolonisten weer zo gestoord zijn om alles weer te vergelijken met de 2e ww en weer de slachtoffer rol aan te nemen blijft van de gekken.
Oud 07-01-2006, 13:46
Verwijderd
Dat vindt iedereen hier (hopelijk).
Oud 07-01-2006, 14:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Snees schreef op 07-01-2006 @ 14:46 :
Dat vindt iedereen hier (hopelijk).
Altijd al gezegd dat de extremisten aan beiden zijden debiel zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2006, 15:07
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-01-2006 @ 14:40 :
Ach, die walgelijke joodse kolonisten erkennen tenminste dat de holocaust heeft plaatsgevonden.
Ohoh nu komt de president van iran weer om de hoek kijken.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 07-01-2006, 15:57
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rohit schreef op 07-01-2006 @ 14:38 :
Het was walgelijk toen die joodse kolonisten, de ontruiming van de illegale nederzettingen vergeleken met de holocaust.
ja maar die types moet je net zo weinig serieus nemen als Mullah Dadullah c.s.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 07-01-2006, 21:39
Verwijderd
Hond sleurt peuter uit buggy

Uitgegeven: 7 januari 2006 21:09

BARNEVELD - Een anderhalf jaar oude peuter is zaterdagmiddag in Barneveld door een agressieve hond uit zijn buggy gesleurd en meters ver over de straat gesleept. De hond greep het kind in het gezicht, aldus een woordvoerder van de politie. Het jongetje is in ernstige toestand opgenomen in het ziekenhuis.

Het zou gaan om een hond van het type American Staffordshire Terriër. De 37-jarige eigenaar heeft verklaard dat hij de hond in Spanje heeft gekregen. De politie onderzoekt nog samen met de Algemene Inspectie Dienst of de soort voorkomt op de lijst van verboden rassen, zei de woordvoerder.


De aangevallen peuter was met zijn oma op stap. Volgens getuigen viel de hond schijnbaar zonder aanleiding het kleine kind in zijn wandelwagentje aan. Het dier liet het meegesleepte jongetje pas los toen omstanders hem fors aanpakten, aldus de politie. Het kind is eerst naar het ziekenhuis in Ede gebracht, maar later overgebracht naar het academisch ziekenhuis in Utrecht.

Nader onderzoek moet uitwijzen of de eigenaar van de hond strafbaar is. Het dier is meteen in beslag genomen. Een dierenarts heeft hem laten inslapen.

http://www.nu.nl/news/652689/12/Hond...uit_buggy.html

Oud 07-01-2006, 21:42
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 07-01-2006 @ 22:39 :
De politie onderzoekt nog samen met de Algemene Inspectie Dienst of de soort voorkomt op de lijst van verboden rassen, zei de woordvoerder.
'De politie onderzoekt samen met de AID'. What the hell, is die lijst in het Japans geschreven ofzo? Lijkt me dat dat gewoon een Word-bestandje kan zijn waar je even in kunt zoeken op 'stafford' en tadaa. Incompetentelingen.
Oud 07-01-2006, 21:42
Verwijderd
Sneu zeg

Geen buitenschermen in Amsterdam tijdens WK

Uitgegeven: 6 januari 2006 23:58

AMSTERDAM - Horecaondernemers in Amsterdam mogen tijdens het WK voetbal van 9 juni tot 9 juli buiten geen biertaps en videoschermen plaatsen. Burgemeester Cohen heeft dit op advies van de politie besloten omdat hij vreest dat de openbare orde anders in gevaar komt.

Diverse cafés in Amsterdam hadden bij de gemeente een vergunning aangevraagd om tijdens het voetbalkampioenschap in Duitsland buiten tv-schermen en taps neer te zetten voor de fans.

Het ophangen van televisieschermen aan de gevel of het plaatsen van een televisie op het terras trekt groepen mensen aan die ook op de openbare weg alcohol zullen gebruiken, vreest Cohen. "Dit heeft nadelige effecten op de openbare orde en de (verkeers)veiligheid rond de schermen", aldus het besluit van de burgemeester. Voor "de beheersbaarheid van de openbare orde" moeten supporters de voetbalwedstrijden in kleinere groepen binnen in cafés bekijken.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=652393&c=12&rss
Oud 07-01-2006, 21:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 07-01-2006 @ 22:39 :
Hond sleurt peuter uit buggy
Baasje in laten slapen en een boete voor de hond.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2006, 21:50
Verwijderd
Wedje leggen dat de hond in kwestie Rocky heette?
Oud 07-01-2006, 23:04
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-01-2006 @ 22:42 :
'De politie onderzoekt samen met de AID'. What the hell, is die lijst in het Japans geschreven ofzo? Lijkt me dat dat gewoon een Word-bestandje kan zijn waar je even in kunt zoeken op 'stafford' en tadaa. Incompetentelingen.
Nu ja, het is geloof ik vooral stamboomonderzoek, staffords zonder worden behandeld als pitbulls... Daar was laatst toch een artikel van? Ben het vergeten.
Oud 09-01-2006, 10:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-01-2006 @ 22:42 :
'De politie onderzoekt samen met de AID'. What the hell, is die lijst in het Japans geschreven ofzo? Lijkt me dat dat gewoon een Word-bestandje kan zijn waar je even in kunt zoeken op 'stafford' en tadaa. Incompetentelingen.
Gezellig toch? Samen werken, lekker kletsen en ondertussen onderzoeken of betreffende ras verboden is. Dat alles onder het genot van een kopje koffie natuurlijk.
Oud 09-01-2006, 10:36
Verwijderd
Tweeling krijgt kind van zelfde man

Uitgegeven: 9 januari 2006 10:54
Laatst gewijzigd: 9 januari 2006 10:54

GENK - De tweelingzussen Mieke en Marleen Vandeput uit het Belgisch-Limburgse Genk hebben beiden een kind gekregen van dezelfde man. Ze bevielen negentien dagen na elkaar.

Mieke (27) is de vaste vriendin van de zeventien jaar oudere vader Max Pieri. Toen haar vrijgezelle zus ook een kind wilde hebben, stelde ze haar eigen vriend voor als spermadonor. Ze wonen allen samen onder één dak in Genk, zo meldde de krant Het Belang van Limburg maandag.

De postsorteerder Max vindt de twee moeders in zijn huis erg gunstig voor zijn kinderen. "De kinderen krijgen dubbel zo veel liefde", zegt hij. "Zelf heb ik altijd een moeder moeten missen. Mijn vader heeft zijn vijf kinderen alleen moeten opvoeden."

De vader wordt overtroffen door zijn landgenoot Serge Regnier. Die heeft dertig kinderen van twee zussen en een jeugdliefde, met wie hij allemaal samenwoont vlakbij Charleroi.

http://www.nu.nl/news/653122/122/Twe...elfde_man.html

Oud 09-01-2006, 10:40
Verwijderd
Kroketje
Nederlanders eten liever een korte, dikke kroket dan een lange, dunne. De meeste kroketten worden thuis rond lunchtijd klaargemaakt en opgegeten op een boterham. Dat blijkt uit het Grote Kroketten Onderzoek, in opdracht van krokettenproducent Cold Food. Verder blijkt dat kroketetend Nederland niet goed weet welk vlees in de snack zit. Slechts 1 procent weet dat de doorsnee kroket bestaat uit paardenvlees. Hoewel 70 procent zegt de voorkeur te geven aan rundvleeskroketten, wordt de paardenvleeskroket het meest gegeten. Jaarlijks worden in Nederland ruim 350 miljoen kroketten verslonden.

(ANP)

Hahaha. Paardenvleesch.
Oud 09-01-2006, 10:46
Verwijderd
Kroketten zijn lekker, maar er hoeft van mij niet per se vlees in te zitten. Een beetje zonde trouwens om paardenvlees door kroketten te doen. Beter gerookt en op brood
Oud 09-01-2006, 10:47
Verwijderd
Neeeee. Wie eet er nou paardenvlees?!
Oud 09-01-2006, 10:48
Verwijderd
Even los van of het lekker is, is dat zo fout?

Ik zou geschokt zijn als er hondenvlees in zat.
Oud 09-01-2006, 10:56
Verwijderd
Paarden zijn gewoon meer waard dan alle andere eetdieren. Ik zou het iig nooit eten.

Laatst gewijzigd op 09-01-2006 om 11:02.
Oud 09-01-2006, 11:01
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
S. schreef op 09-01-2006 @ 11:47 :
Neeeee. Wie eet er nou paardenvlees?!
Nou, veel mensen die kroketten, frikandellen of rookvlees eten dus.

Maar paarden hebben een hogere knuffelbaarheidsfactor dan varkens of runderen, dus dan is het erger ofzo.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 09-01-2006, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 09-01-2006 @ 12:01 :
Nou, veel mensen die kroketten, frikandellen of rookvlees eten dus.
Vaak onbewust dus.
Oud 09-01-2006, 11:05
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 09-01-2006 @ 11:56 :
Paarden zijn gewoon meer waard dan alle andere eetdieren. Ik zou het iig nooit eten.
Maar ik ben iemand die ook altijd bewust spreekt over de kop en de poten van een paard. Een kat heeft een vele malen hogere aaibaarheidsfactor dan een paard, en een kat heeft voor mij ook geen hoofd of benen.
Oud 09-01-2006, 11:08
Verwijderd
Haha.

De benen van een paard lijken wel veel op 'gespierde' benen van een mens.
Oud 09-01-2006, 11:10
Verwijderd
Ja, maar het zijn de poten van een dier. De ledematen van mensen heten armen en benen en die van een dier poten. Voor mij is het een simpele taalkundige kwestie; ik ga geen rangorde in dieren aanbrengen, op aaibaarheid, op nut of op noblesse ofzo.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.