Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2011, 12:40
talkingworm
Avatar van talkingworm
talkingworm is offline
Ik heb een vraagje over de toelating die ik aan het doen ben bij de Design Academy, ik heb namelijk ongeveer een week geleden ongeveer gehoord dat ik door ben naar de tweede ronde en ik zou nu dus hard aan het werk moeten zijn met mijn thuisopdracht. Ik zit er alleen nu mee hoe strikt ik de thuisopdracht zou moeten opvatten. Dit is de opdracht:

Citaat:
Ontwerp een product of service (dienst) waarmee je iemand tijd kunt geven. Dat kan zijn eenmalig / 5 minuten / dagelijks / permanent / een uur / symbolisch / poëtisch of heel praktisch. Kies iemand uit die je graag tijd cadeau wilt doen. Onderzoek hoe diegene met zijn tijd / omgeving / werk / leven omgaat en kijk waar je met je ontwerp/oplossing tijd kunt maken of vinden. Het is belangrijk om de tijd te nemen om iemand te leren kennen (ook al kies je een familielid er is altijd meer dan je denkt), stel veel vragen / loop mee / kijk goed rond. Soms is het bijzonder om een familielid of vriend beter te leren kennen doordat je nu vragen stelt die je anders niet zou stellen maar het kan ook heel spannend zijn om iemand te kiezen die je helemaal niet kent. Het mag alleen geen fictief persoon zijn en je moet echt contact maken. Zoek naar een ontwerpprobleem dat aansluit bij je eigen makers talent. Ben je heel technisch en een doener zorg dan dat je daar wat mee kan. Ben je een denker of een filosoof dan kies je misschien voor een oplossing die bijvoorbeeld over de betekenis van tijd gaat en niet zozeer een praktisch karakter heeft.
Resultaat: Je maakt een visueel verslag van je onderzoek en de persoon die je hebt uitgekozen in beeld en tekst (bv. schetsen, foto, film, tekst, blog, animatie, maquette, stripverhaal etcetera.
Aan de hand van de bevindingen over deze persoon kom je met een breder inzetbaar eindproduct:een dienst of een product (de persoon is dus het middel maar niet het doel!). Laat het proces en eindresultaat zien in modellen, schetsen, meerdere variaties, film, etcetera.
Mocht je je werk digitaal willen presenteren dan dien jezelf een laptop (met volle batterij) mee te nemen
Ik had een idee om mijn oma te gaan interviewen en dan via het gesprek er achter te komen hoe het leven vroeger was en via een product dan een soort van de 'oude tijd' terug te geven. Mijn vraag is nu of ik dan die opdracht dan te vrij opvat, want op zich maak ik dan geen extra tijd voor haar vrij toch?

Dus kunstacademie-mensen (en anderen natuurlijk), spreekt uw oordeel uit en help mij alsjeblieft, want ik weet het even niet meer...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken design
rain19
13 18-06-2004 13:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.