Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2013, 00:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ook half Nederland vond het maar een suf iets. En terecht.
Ja, maar die helft bestond natuurlijk niet uit eloquente vrijdenkende randstedelingen
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Oud 13-03-2013, 00:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Gaat het hier over negers?
Turbonegers.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-03-2013, 00:53
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Gaat het hier over negers?
Zandnegers.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 13-03-2013, 00:58
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik heb niks tegen negers hoor. 1 van mijn vrienden is zelfs een neger.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-03-2013, 00:59
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik heb niks tegen negers hoor. 1 van mijn vrienden is zelfs een neger.
Welke?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 13-03-2013, 06:09
Verwijderd
Citaat:
Welke?
Ik denk de zwarte.
Oud 13-03-2013, 07:07
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Kijk mij eens vroeg op zijn! Ik moet naar de tandarts
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 13-03-2013, 07:12
Verwijderd
Citaat:
Welke?
Oud 13-03-2013, 08:06
Verwijderd


Mooie insteek, in het kader van racisme. Het lijkt misschien kinderlijk eenvoudig en oppervlakkig, maar uiteindelijk komt het daar wel op neer. Bewust zijn van geschiedenis is belangrijk en dat moet ook niet vergeten worden, maar in een wereld waarin onderwijs core business zou moeten zijn, met het oog op rationaliteit en gelijkheid, is dit uiteindelijk wel waar het naartoe zou moeten gaan. Leer van fouten en move on.
Oud 13-03-2013, 08:16
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

Mooie insteek, in het kader van racisme.
Dit zou de perfecte oplossing zijn in een maatschappij met allemaal weldenkende mensen, maar helaas is 90% dom en/of ignorant. Ik heb bij een vroeger bijbaantje mensen "vuile roetmop" naar de tv zien roepen toen er een zwarte zangeres te zien was. Er bestaan te veel debielen om er maar niet meer over te praten.
Oud 13-03-2013, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Dit zou de perfecte oplossing zijn in een maatschappij met allemaal weldenkende mensen, maar helaas is 90% dom en/of ignorant. Ik heb bij een vroeger bijbaantje mensen "vuile roetmop" naar de tv zien roepen toen er een zwarte zangeres te zien was. Er bestaan te veel debielen om er maar niet meer over te praten.
Nou ja, laat de weldenkenden daar dan mee beginnen en middels onderwijs zorgen voor de minder behepten. Ik heb nog steeds de hoop dat het uiteindelijk goed komt als de focus komt te liggen op onderwijs als het gaat om bestrijden van irrationaliteit en vervelende 'meningkjes'.
Oud 13-03-2013, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, laat de weldenkenden daar dan mee beginnen en middels onderwijs zorgen voor de minder behepten. Ik heb nog steeds de hoop dat het uiteindelijk goed komt als de focus komt te liggen op onderwijs als het gaat om bestrijden van irrationaliteit en vervelende 'meningkjes'.
Dan mogen ze beginnen met stoppen om de gouden eeuw te verheerlijken op de basisschool.
Oud 13-03-2013, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Dan mogen ze beginnen met stoppen om de gouden eeuw te verheerlijken op de basisschool.
Prima. Maar eigenlijk voel ik meer (om als eerste te realiseren) voor het invoeren van filosofie op de basisschool. Of althans, een opstapje naar ~.
Oud 13-03-2013, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Prima. Maar eigenlijk voel ik meer (om als eerste te realiseren) voor het invoeren van filosofie op de basisschool. Of althans, een opstapje naar ~.
Tot eind jaren 90 werd op de vrije school deze filosofie aangehangen:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archi...-Steiner.dhtml
Maar goed, filosofie, ik zeg ja.
Oud 13-03-2013, 08:53
Verwijderd


Een cadeautje voor iedereen met smaak
Oud 13-03-2013, 08:59
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Tot eind jaren 90 werd op de vrije school deze filosofie aangehangen:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archi...-Steiner.dhtml
Maar goed, filosofie, ik zeg ja.
Pfoe.. Ik heb een paar jaar op een vrije school gezeten, maar hier heb ik gelukkig niets van gemerkt. Ik schrik er wel van!
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 13-03-2013, 09:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Rassenleer, schmassenleer.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 13-03-2013, 09:21
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik waardeer je muziek Q
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 13-03-2013, 09:26
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
[filmpje]

Een cadeautje voor iedereen met smaak
Ik vind de muziek zelf fijn, de stem wat minder.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 13-03-2013, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Prima. Maar eigenlijk voel ik meer (om als eerste te realiseren) voor het invoeren van filosofie op de basisschool. Of althans, een opstapje naar ~.
Ik heb daar wel meerdere verhalen over gehoord, gebeurt steeds meer.
Citaat:
[filmpje]

Een cadeautje voor iedereen met smaak
Oud 13-03-2013, 09:54
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

Mooie insteek, in het kader van racisme. Het lijkt misschien kinderlijk eenvoudig en oppervlakkig, maar uiteindelijk komt het daar wel op neer. Bewust zijn van geschiedenis is belangrijk en dat moet ook niet vergeten worden, maar in een wereld waarin onderwijs core business zou moeten zijn, met het oog op rationaliteit en gelijkheid, is dit uiteindelijk wel waar het naartoe zou moeten gaan. Leer van fouten en move on.
Ik heb dit heel lang gevonden, compleet met essays schrijven over de post-raciale samenleving en overtuigd verdedigen dat de zwartepietendiscussie vele malen racistischer was dan zwarte piet. Maar dan praat je met iemand die 'oja, waarom zijn alle ontdekkingen dan gedaan door blanke mannen?' als serieus argument aandraagt, of 'de slavernij heeft die negers anders wel mooi uit dat armzalige Afrika gehaald, ze mogen ons dankbaar zijn', of het aloude 'ik ben niet racistisch, maar...' en denk je 'mja, mja, mja'.
Oud 13-03-2013, 09:56
Verwijderd
Ik was de opdracht kwijt die ik vrijdag moet inleveren dus ik had gisteravond laat de mensen die het vak ook volgen (in totaal 28) een mailtje gestuurd of iemand zo lief wilde zijn 'm even te scannen/over te typen/foto te maken omdat ie niet online staat.

Ik heb van 22(!!!!) mensen een reactie. De goedheid van mensen <3
Oud 13-03-2013, 09:59
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Studielink heeft echt kuren Nu loopt 'ie weer vast bij het invoeren van mijn vooropleiding.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 13-03-2013, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dit heel lang gevonden, compleet met essays schrijven over de post-raciale samenleving en overtuigd verdedigen dat de zwartepietendiscussie vele malen racistischer was dan zwarte piet. Maar dan praat je met iemand die 'oja, waarom zijn alle ontdekkingen dan gedaan door blanke mannen?' als serieus argument aandraagt, of 'de slavernij heeft die negers anders wel mooi uit dat armzalige Afrika gehaald, ze mogen ons dankbaar zijn', of het aloude 'ik ben niet racistisch, maar...' en denk je 'mja, mja, mja'.
Ja, dat soort mensen hebben gewoon onderwijs nodig. En die argumenten die je aanhaalt heb ik ook wel eens voorbij horen komen, tot mijn grote verdriet. In het écht, zelfs, niet eens pixelargumenten En jaaa, dat "Ik ben niet racistisch hoor, MAARRRR.." gevolgd door vuilspuiterij waar zelfs wijlen Janmaat van zou zeggen "Also, also also." Toch is er maar één remedie voor, denk ik. Nou ja, eigenlijk twee, maar de tweede optie is wat ehm, radicaler
Oud 13-03-2013, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dit heel lang gevonden, compleet met essays schrijven over de post-raciale samenleving en overtuigd verdedigen dat de zwartepietendiscussie vele malen racistischer was dan zwarte piet. Maar dan praat je met iemand die 'oja, waarom zijn alle ontdekkingen dan gedaan door blanke mannen?' als serieus argument aandraagt, of 'de slavernij heeft die negers anders wel mooi uit dat armzalige Afrika gehaald, ze mogen ons dankbaar zijn', of het aloude 'ik ben niet racistisch, maar...' en denk je 'mja, mja, mja'.
Idem. Behalve die essays dan. Er is een twitteraccount die alle tweets beginnend met "I'm not racist, but..." verzamelt, prachtig.
Oud 13-03-2013, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Studielink heeft echt kuren Nu loopt 'ie weer vast bij het invoeren van mijn vooropleiding.
Ik heb daar ZO VEEL DAGEN mee verloren, kut website is dat zeg
Oud 13-03-2013, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Idem. Behalve die essays dan. Er is een twitteraccount die alle tweets beginnend met "I'm not racist, but..." verzamelt, prachtig.
https://twitter.com/YesYoureRacist
Oud 13-03-2013, 10:06
Verwijderd
Ja, die idd!
Oud 13-03-2013, 10:07
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb daar ZO VEEL DAGEN mee verloren, kut website is dat zeg
Ik dacht al dat het aan mij lag

Maar het is gelukt Ik heb me aangemeld voor de lerarenopleiding biologie. Nu nog afwachten of ik word aangenomen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 13-03-2013, 10:09
Verwijderd
RT @xxplasticreexx: Honest I'm not racist but I don't like black people.

haha, wát?
Oud 13-03-2013, 10:14
Verwijderd
Citaat:
RT @xxplasticreexx: Honest I'm not racist but I don't like black people.

haha, wát?
RT @00peacock00: I'm not racist but if you dated a black guy #wecantdate

Oud 13-03-2013, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Idem. Behalve die essays dan. Er is een twitteraccount die alle tweets beginnend met "I'm not racist, but..." verzamelt, prachtig.
Ik vond de essays destijds ook een stap terug van mijn standpunt, maar je moet toch wat als je diploma gepaard gaat met allemaal vakken over ras en gender.

En ja, ik ken 'm Die mensen denken dat als ze iets zeggen dat het dan automatisch waar wordt.



No disrespect!
Oud 13-03-2013, 10:29
Verwijderd
RT @BadGirlsClub411: I'm not racist, but if someone calls me out, I'm going to act racist toward them. Okay? Okay.

Jolige grapjes.

RT @roll_tank_roll: Im not racist. But racism is never going to go away why cant people who are subjected to racism just get used to it?

Helder licht.
Oud 13-03-2013, 10:35
Verwijderd
tussenuur, dan 2uur les en kan ik eindelijk leren voor seweek
Oud 13-03-2013, 10:43
Verwijderd




Ik denk dat nice guys en mensen die 'niet racistisch zijn, maarrrr' best vaak overlappen.
Oud 13-03-2013, 10:51
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben geen racist, ik haat gewoon iedereen evenveel.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 13-03-2013, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geen racist, ik haat gewoon iedereen evenveel.
Oud 13-03-2013, 11:17
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Dit komt:

__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 13-03-2013, 12:10
Verwijderd
Katten zitten graag in dozen.

Oud 13-03-2013, 12:11
Verwijderd
Goeiemiddag!
Oud 13-03-2013, 12:12
Verwijderd
Nice, nieuwe Louis
Oud 13-03-2013, 12:12
Verwijderd
Het schijnt trouwens als je het boek Peter Pan leest duidelijk te worden dat het helemaal niet de bedoeling is dat kinderen zich met Peter Pan vereenzelvigen en het eeuwige kind-zijn verheerlijken. Hij is juist meer een afschrikwekkend voorbeeld. Peter Pan is in dat boek sowieso niet zo sympathiek, zo vermoordt hij ook de lost boys als die te veel opgroeien.
Oud 13-03-2013, 12:13
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Hallo allen!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 13-03-2013, 12:17
Verwijderd
Ik ga vandaag op zoek naar versieringen. Als jullie naar een piratenfeest zouden gaan, wat zouden jullie dan aan versieringen verwachten? Piratenvlag komt er sowieso, maar verder liepen we eigenlijk een beetje vast. Er is praktisch geen budget, dat is ook een beetje lastig. Iemand ideeën?
Oud 13-03-2013, 12:19
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het schijnt trouwens als je het boek Peter Pan leest duidelijk te worden dat het helemaal niet de bedoeling is dat kinderen zich met Peter Pan vereenzelvigen en het eeuwige kind-zijn verheerlijken. Hij is juist meer een afschrikwekkend voorbeeld. Peter Pan is in dat boek sowieso niet zo sympathiek, zo vermoordt hij ook de lost boys als die te veel opgroeien.
Ja, hij is een duister personage. Daarom vind ik die Disneyfilm ook zo vervelend: doordat ze zijn sadisme en egomania te veranderen in aantrekkelijk bedoelde eigenschappen, wordt ie gewoon een lul.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 13-03-2013, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Katten zitten graag in dozen.

[afbeelding]
Oud 13-03-2013, 12:32
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn moeder zou me komen ophalen, maar ze staat met pech, aww.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 13-03-2013, 12:35
Verwijderd
Mijn oude leraar Nederlands had als ikbengeenracist,maar-variant 'ik ben geen racist, ik vind negers zelfs veel leuker dan blanken'.
Oud 13-03-2013, 12:37
Verwijderd
The cat traps are working!
Citaat:
Ik ga vandaag op zoek naar versieringen. Als jullie naar een piratenfeest zouden gaan, wat zouden jullie dan aan versieringen verwachten? Piratenvlag komt er sowieso, maar verder liepen we eigenlijk een beetje vast. Er is praktisch geen budget, dat is ook een beetje lastig. Iemand ideeën?
Schatkisten met hopen nepjuwelen en nepmunten (jammer dat het geen sinterklaas is), flessen rum (lege flessen en gewoon glaze flessen zonder etket, wat
danook), wrakhout, papegaaien, schelpen en visachtige dingen, doodskoppen, glazen ogen, houten poten, haken, schatkaarten (goedkkop en makkelijk), visnetten, kanonnen, geweren, sabels, zwaarden, dolken...

Als ik in moet gaan op hoe, wat waar, moet je het maar even zeggen.

Oh en ppiratenmuziek natuurlijk!
Oud 13-03-2013, 12:40
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Schatkaart kun je er oud uit laten zien door de randjes te verbranden en thee eroverheen te gooien. Koffie is te donker.
Verder ben ik met Muut, goeie ideeën
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.