Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2003, 19:23
Verwijderd
ik ga samen met wat vriendjes helemaal naar adam... wij hebben er wel wat voor over... als je dus ergens op tv een paar hele rare mensen fel ziet demonstreren (let op: demonstreren=absoluut niet relletjes voeren oid, blegh, daar kan ik niet tegen) dan weet je dat ik er tussen sta haha.
Advertentie
Oud 07-02-2003, 20:22
Verwijderd
Kweet niet of ik kom, ik ga iig niet alleen, ff kijken of ik mensen mee kan krijgen. Hopelijk komen er veel mensen, die gringo'$ in Washington moeten niet denken dat ze de wereld voor de gek kunnen houden. Want daar beschuldigen ze Irak dan wel van, maar wie probeert nu voortdurend de regels aan zijn laars te lappen? Welk land schendt er minstens zo veel mensenrechten als Irak? En waarom Irak wel en Noord-Korea niet? Valt met een paranoďde gek als Kim Jung-Il beter te praten dan met de aftakelende Saddam?
Even voor de oorlogsbeluste pubertjes hier: sterke steun aan de Irakese oppositie is beter, zo overtuig je de Irakese bevolking eerder. Want je moet die documentaires waarin de Irakezen Saddam bejubelen met een korreltje zout nemen, ze zijn gehersenspoeld of angstig. Als het hele volk in opstand komt ŕ la Gandhi of Martin Luther King kan Saddam z'n biezen pakken. Maar door een dreigende oorlog schaart men zich juist achter Saddam, hij moet het land beschermen tegen de Amerikaanse bommen. O ja, weleens gehoord hoe Osama bin Laden zo'n haat ontwikkelde tegen de Amerikanen? Precies, doordat de Amerikanen een veels te grote vinger in de pap hebben in de moslimwereld. Als Irak nu een westerse marionettenregering zoals Afghanistan krijgt, staan er duizenden nieuwe Osama's op.
Oud 07-02-2003, 21:18
dystopia
dystopia is offline
info over vervoer: http://www.sp.nl/nieuws/nwsoverz/div/busdemoirak.stm
kan goedkoper en gezelliger zijn dan trein hier vandaan gaat er 1, maar ik mail toch ff om te vragen hoe en wat
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 07-02-2003, 21:34
Verwijderd
[QUOTE]Fitnesboy schreef:
Citaat:
Havock schreef:
persoonlijk kies ik geen partij.

dat doe ik alleen maar als er iets voor mij inzit
/QUOTE]

hahahahahahahaaa anders kom je ook gezelig en dan gaan we die domme hipies slaan! die sukkels met hun love peace and hapines doen toch niets terug!!!! de dombos!!!
nee.

als ik jou zo hoor zou ik jou eerder slaan.

ik sla alleen als iemand anders eerst begint.
Oud 08-02-2003, 11:01
Floef
Floef is offline
Het feit al tot oproep om meer intelligenter en ruimdenkender om te gaan met de situatie is het komen naar Amsterdam waard.
__________________
*hUh----?
Oud 08-02-2003, 11:57
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Misschien kom ik ook, want misschien komt er een Molukse delegatie.
Want er zijn alweer nieuwsberichten vanuit de Molukken gekomen dat de Jihadstrijders, die ontbonden waren en van de Molukken weggegaan waren, weer terug aan het komen zijn.
En men vreest dat zodra Irak wordt aangevallen de onlusten op de Molukken weer oplaaien.
Oud 08-02-2003, 12:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
Misschien kom ik ook, want misschien komt er een Molukse delegatie.
Want er zijn alweer nieuwsberichten vanuit de Molukken gekomen dat de Jihadstrijders, die ontbonden waren en van de Molukken weggegaan waren, weer terug aan het komen zijn.
En men vreest dat zodra Irak wordt aangevallen de onlusten op de Molukken weer oplaaien.
Lekker zeg,... heb je hier meer info over?
Oud 08-02-2003, 23:31
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
ok zelde dag Den Haag

Voor oorlog in Irak!!
Oud 09-02-2003, 11:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef:
ok zelde dag Den Haag

Voor oorlog in Irak!!
Heb je al toestemming gevraagd?
Studenten mochten namelijk nog niet eens op het malieveld demonstreren
Oud 09-02-2003, 12:57
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Lekker zeg,... heb je hier meer info over?
MOLUCCAS: RELIGIOUS OF CRISIS CENTRE, "ISLAMIC GUERRILLAS ARE RETURNING TO AMBON"
Missionary Service News Agency
2003-02-06

--------------------------------------------------------------------------------
Church/Religious Affairs, Brief

New groups of Islamic guerrillas that acclaim ‘Jihad’ (holy war), are returning to the Island of Ambon, administrative capital of the Indonesian archipelagos of the Moluccas, which since January 1999 up until the first months of 2002 was theatre to a sanguinary conflict between Muslims and Christians. It was reported to MISNA by the Fathers of the Crisis Centre Diocese of Amboina, specifying that one of their Crisis Centre members witnessed some 50 to 60 Laskar Mujahidin disembarking from the Bukit Siguntang passenger ship at Yos Sudarso harbour, Ambon, last Saturday, February 1. The religious assume that they have come for social and religion-related activities in the local Muslim community. In any event, their testimony is a confirmation of the rumours circulated in the past few days in Ambon on the arrival of the guerrillas. In response to the inferences, the military chief commander Djoko Santoso said that he had instructed his intelligence section – in cooperation with police intelligence personnel – to explore on the veracity of these rumours. Since the beginning of the Moluccas triennial inter-religious conflict, hundreds of members of the Islamic extremist group ‘Laskar Jihad’ poured into Ambon. Accused of fomenting the clashes, the extremists remained ‘on site’ until a few months ago, to then leave the Island following the Bali attack in which at least 200 people were killed.
------------------------------------------------------------------------------------
Berichten uit Ambon, 3-2-2003

Groningen, 3-2-2003

De St. Sirsauni, Ambon bericht het volgende:


1. In Ambon bestaat er op dit moment onder de christenen enige zorg over de komst van grote aantallen Mujahedin-strijders. Er zijn al twee boten met in totaal 1500 mujahedin aangekomen. Ze worden ondergebracht in het dorp Telaga Kodok op Leihitu, Ambon.

2. In kampong Mamoa, negeri Hila zijn acht mensen omgekomen bij een bomontploffing. Ze waren bezig met het vervaardigen van een bom voor hun strijd tegen de christenen. Algemeen wordt aangenomen dat als de Amerikanen Irak zullen aanvallen er op Ambon weer aanvallen door moslims op christenen zullen plaatsvinden.

Tot zo ver deze berichten

Secr. Gerakan Maluku
------------------------------------------------------------------------------------
Nadere Verklaring St. Sirsauni, 7-2-2003

Groningen, 7-2-2003

De meest recente berichten spitsen zich toe op de landing van tientallen Mujahidin in de haven Jos Sudarso in Ambon-Stad. Dat is door getuigen gezien. En het leger is weer eens aan het onderzoeken geslagen. De St. Sirsauni, Ambon zegt hierover het volgende:

Wat betreft de KOMST VAN DE MUJAHIDIN, dat is een zaak die reeds ALGEMEEN BEKEND is ONDER DE CHRISTENEN OP AMBON, want een groot aantal mensen heeft ze gezien op het moment dat de PELNI-schepen aanlegden in de haven Jos Sudarso. De krant Suara Maluku heeft gisteren gemeld dat de Opperbevelhebber van de KODAM 16 Pattimura de inlichtingendienst opgeroepen heeft om de komst van de Laskar Mujahidin in Ambon te onderzoeken.

Ondertussen is er over de bommakers in de Kampong Mamoa, negeri Hila het volgende te melden: acht van de bommakers zijn dood, en hun lichamen zijn zwaar verminkt. Dit is ook gemeld door de kranten Suara Maluku en Siwa Lima in Ambon, en ook door de TVRI Ambon. Wij CHRISTENEN KUNNEN tot op dit moment HET MOSLIMGEBIED NIET BINNENKOMEN om informatie te verzamelen, OOK CHRISTEN-MILITAIREN EN -POLITIE NIET. Alleen moslim-militairen kunnen daar binnenkomen, maar die houden de waarheid angstvallig verborgen.

Tot zo ver de verklaring van de St. Sirsauni.

Secr. Gerakan Maluku
------------------------------------------------------------------------------------
Oud 09-02-2003, 13:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef:
ok zelde dag Den Haag

Voor oorlog in Irak!!
Wat zijn eigenlijk de voor-argumenten?
Oud 09-02-2003, 14:10
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
ja, ik ben d'r met een stel vrienden
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Oud 09-02-2003, 14:14
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
blegh! schreef:
mensen in amsterdam en ff allemaal komen, want dit kan zo niet langer

bereik je toch niks mee alleen maar een vorm van aandacht vragen(aandachtstekort?)
Oud 09-02-2003, 14:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
bereik je toch niks mee alleen maar een vorm van aandacht vragen(aandachtstekort?)
Verklaar je nader?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-02-2003, 14:23
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
bereik je toch niks mee alleen maar een vorm van aandacht vragen(aandachtstekort?)
Ik vind inderdaad dat de mensen die weten hoe het er in de wereld aantoe gaat te weinig aandacht krijgen.
__________________
vive la feast!!
Oud 09-02-2003, 14:25
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Wat zijn eigenlijk de voor-argumenten?


die zijn er dus niet...
__________________
vive la feast!!
Oud 09-02-2003, 14:27
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Verklaar je nader?
wat heeft het voor zin om te protesteren hier in nederland?
alsof het helpt dat als je hier gaat protesteren dat amerika dan irak niet meer aanvalt. en verder als nederland ertegen is denken die amerikanen toch so what we hebben helemaal niet nodig dus het is gewoon dom als je gaat protesteren is zonde van je tijd
Oud 09-02-2003, 14:49
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
wat heeft het voor zin om te protesteren hier in nederland?
alsof het helpt dat als je hier gaat protesteren dat amerika dan irak niet meer aanvalt. en verder als nederland ertegen is denken die amerikanen toch so what we hebben helemaal niet nodig dus het is gewoon dom als je gaat protesteren is zonde van je tijd
Citaat:
autodropje schreef:
Eigenlijk kunnen we net zo goed alles braaf pikken en altijd maar ja en amen zeggen
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Oud 09-02-2003, 15:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
wat heeft het voor zin om te protesteren hier in nederland?


15 feb. wordt er in alle hoofdsteden van de wereld geprotesteerd. Althans dat is de bedoeling
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 10-02-2003, 16:38
Hannibal
Hannibal is offline
Ja, ik kom
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Oud 10-02-2003, 18:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Voor diegenen die geen vervoer hebben of voor wie de trein te duur is, zag ik op de SP site dat deze goedkoop busvervoer verzorgen:
http://www.sp.nl/nieuws/nwsoverz/div/busdemoirak.stm

Beetje pech voor je als je niet (het merendeel van) de sympathieen van de SP deelt, maar je komt wel goedkoop in Amsterdam aan iig
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 10-02-2003, 21:08
Sokrates
Sokrates is offline
*Komt

Waar gaan we afspreken?
__________________
Ti estin?
Oud 10-02-2003, 23:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sokrates schreef:
*Komt

Waar gaan we afspreken?
Bij Centraal Station, halte tram lijn 9, om 12:30 uur.

Enige andere optie hou ik open, maar CS meetingpoint zal te druk zijn en bij het monument op de Dam zeker.

Ik ben waarschijnlijk in het wit gekleed, overigens.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-02-2003, 00:17
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
keeej dan ik ben zeker weten van de partij!!
__________________
vive la feast!!
Oud 11-02-2003, 02:38
dystopia
dystopia is offline
kben die gozer met zomerkleding aan en strandradio bij zich =]
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 11-02-2003, 07:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dystopia schreef:
kben die gozer met zomerkleding aan en strandradio bij zich =]
Moet ik een jas voor je meenemen?
(klinkt nogal koud )

btw,.. heb geen programma om cd-muziek om te zetten in mp3
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-02-2003, 07:59
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik ga denk ik wel.. ookal ken ik niemand hier maar ik woon toch ong in amsterdam dus waarom niet
Oud 11-02-2003, 11:09
Verwijderd
Alle kans dat ik ook aanwezig ben.
Oud 11-02-2003, 11:17
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
wie gaan dr nou allemaal?
Oud 11-02-2003, 11:23
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Hai,

Ik kom ook.. ik hoop op net zo'n grote demonstratie als destijds vorig jaar 13 april. Dat is prachtig om te zien; zoveel mensen op de voet. Ook hoop ik dat deze demo vreedzaam zal verlopen, maar eerlijk gezegd vrees ik wel dat er relletjes komen. Maar goed, een demo zonder rellen is eigelijk ook niet compleet, het mindere eraan is alleen dat daar alle media-aandacht naar uitgaat, en dat er wordt voorbijgegaan aan de het echte doel.

Ik hoop jullie te zien!

groetjes, het zusje van miss_maroc
Oud 11-02-2003, 13:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dyfusica schreef:
wie gaan dr nou allemaal?
Zie mijn sig.

Plus een aantal vrienden van mij, 200 iraqi's en een groep Amerikaanse democraten.


(en vast nog veel meer mensen )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-02-2003, 13:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Hai,

Ik kom ook.. ik hoop op net zo'n grote demonstratie als destijds vorig jaar 13 april. Dat is prachtig om te zien; zoveel mensen op de voet. Ook hoop ik dat deze demo vreedzaam zal verlopen, maar eerlijk gezegd vrees ik wel dat er relletjes komen. Maar goed, een demo zonder rellen is eigelijk ook niet compleet, het mindere eraan is alleen dat daar alle media-aandacht naar uitgaat, en dat er wordt voorbijgegaan aan de het echte doel.

Ik hoop jullie te zien!

groetjes, het zusje van miss_maroc
13 april is niks.
Het moet zo'n actie worden als toen tegen de kernwapens.
Of nog beter:
de vietnamdemonstratie!

En rellen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-02-2003, 16:36
Sokrates
Sokrates is offline
Neemt er iemand nog een Digitale fotocamera mee?
__________________
Ti estin?
Oud 11-02-2003, 16:48
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Sokrates schreef:
Neemt er iemand nog een Digitale fotocamera mee?
als ik ga neem ik wel gewoon fototoestel mee
Oud 11-02-2003, 17:07
Verwijderd
Citaat:
theone87nl schreef:
wat heeft het voor zin om te protesteren hier in nederland?
alsof het helpt dat als je hier gaat protesteren dat amerika dan irak niet meer aanvalt. en verder als nederland ertegen is denken die amerikanen toch so what we hebben helemaal niet nodig dus het is gewoon dom als je gaat protesteren is zonde van je tijd
nee dűh...

maar we kunnen wel demonstreren tegen jaap de hoop scheffer en tegen zijn beloofde steun tegenover amerika

Laatst gewijzigd op 11-02-2003 om 20:07.
Oud 11-02-2003, 20:47
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
bespottelijk; demonstreren tegen oorlog in Irak

Met andere woorden: Lang leve Saddam Husein, Lang leve Adolf Hitler
Oud 11-02-2003, 21:11
Verwijderd
Ik wil dus wel, maar ik moet waarschijnlijk alleen dan
Oud 11-02-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
bespottelijk; demonstreren tegen oorlog in Irak

Met andere woorden: Lang leve Saddam Husein, Lang leve Adolf Hitler
Demonstreren tegen een oorlog wil niet zeggen dat je voor Saddam bent.
Ik vind het ook een nutteloze demonstratie, maar dit soort verbanden slaan nergens op.
Oud 11-02-2003, 21:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:
bespottelijk; demonstreren tegen oorlog in Irak

Met andere woorden: Lang leve Saddam Husein, Lang leve Adolf Hitler
Toppunt van simplisme wordt hier geillustreerd.
Oftewel in Bush' woorden: if you are not with us, you are with them.

Goh.. en een tussenweg bestaat zeker niet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-02-2003, 21:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Ik wil dus wel, maar ik moet waarschijnlijk alleen dan
Je hoeft niet alleen te gaan
Of bedoel je waarvandaan je komt?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-02-2003, 21:21
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Demonstreren tegen een oorlog wil niet zeggen dat je voor Saddam bent.
Ik vind het ook een nutteloze demonstratie, maar dit soort verbanden slaan nergens op.
Deze zogenaamde 'vredesactivisten' vinden het blijkbaar niet erg dat Saddam zijn eigen burgers terroriseert. Sorry, maar deze situatie doet me erg denken aan "München 1938". "Peace in our time", zie Chamberlain toen. Nou, wat een vredesengeltje was Adolfje; dat liet hij een jaar later al zien. Vandaar mijn vergelijking, die slaat wel degelijk ergens op.

In Nederland geldt: Dezelfde "vredesactivisten" van nu die zeggen "laat Saddammetje toch", riepen in die tijd: "met Adolfje komt het ook wel goed". De SDAP (vroegere PvdA) hing toen de politiek van "het gebroken geweertje" aan.

Linkse mensen; wees toch niet zo naief en trek eens een les uit de geschiedenis.
Oud 11-02-2003, 21:23
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
QUOTE: Pibbo schreef:

1hier spreek je jezelf tegen dit teopzichte van wo2 toen waren de geallieerde ook niet altijd op de juiste plaatst aangezien er schepen van mijn familie zijn gebombadeerd.

2En je wil zeggen dat iedere irakees onschuldig is. Dit is zeer naief en berust niet eens op feiten.

3 Er zijn daar genoeg mensen die saddam nog steunen. En dat is een groot gevaar en wanneer hij zo met de wereld zolt krijgt hij alleen maar meer steun in het midden-oosten.

4 Je kan het vergelijken met pim fortuijn die werd ook verafschuwt, daardoor gingen mensen hem meer geloven en gingen hem steunen hierdoor werd hij steeds groter en machtiger.

5De enige oplossing is nog oorlog, omdat door voornamelijk de Fransen de fout is gemaakt om met Irak te handelen waardoor ze nu rijk zijn aan wetenschap.

6Het is nu of nooit en anders valt Irak ons zeker weten aan en daar is waar de activisist op loert en dat is zeer verkeerd. Dan is het leed al geschied aan onschuldige mensen en niet aan de foute irakezen.
[/QUOTE]


1 ík heb nooit gezegd dat de geallieerden op de goede ofwel verkeerde plaats waren. jij begon daar over. > jij beweerde dat burger slachtoffers 'gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats waren' > ik zei dat ik dat een onzin redenering vond...

2 dat heb ik dus nooit gezegd. ik heb het steeds over onschuldige burgers gehad. daar bedoel ik >logischer wijs< ook de onschuldige burgers mee (wat verrassend). om het nog wat duidelijker te zeggen, aangezien je het niet helemaal door lijkt te hebben, daarmee bedoel ik dus de burgers die lijden onder het saddam regime, maar die ook zullen lijden onder een oorlog. de 'gewone' mensen..

3 wanneer er een oorlog komt zullen er alleen maar méér irakezen komen die achter saddam staan. niet zozeer omdat ze zo dol op m zijn, maar omdat het om hún land gaat en omdat ze een nog grotere hekel aan amerika hebben.
het gevolg van een oorlog zal ook zijn dat het midden-oosten (grotendeels) irak zal steunen. dus wat jij wilt voorkomen, is juist een heel logische reactie op een oorlog. hoe kun je dan voor de oorlog zijn?

4 dat is imo grote onzin, de reden dat pim fortuyn zo populair was, was dat hij zei wat de mensen wilden horen. hijh sprak duidelijk taal, bond er geen doekjes om, want de gemiddelde politicus wel doet. dát is de reden van zijn 'succes'.

5 dus je moet een land waar men andere ideeën heeft maar gewoon dom en arm houden? want dat is irak uiteindelijk. denk je echt dat je de bevolking helpt door de handel, uitwisseling van kennis etc stop te zetten? dan krijgt de bevolking het alleen maar zwaarder. een oorlog heeft dit ook tot gevolg. dus wat moet er gebeuren? > saddam moet afgezet, weggejaagd oid worden (zónder oorlog), in irak moet gewerkt worden aan een solide staat, desnoods islamitisch want imo hoeft dat niet automatisch slecht te zijn, er de communicatie tussen het midden-oosten en het westen moet gewoon verbeteren. nu is deze (imo) vooral gebaseerd op vooroordelen over en weer terwijl het juist ontzettend waardevol kan zijn om ideeën over en weer uit te wisselen.

ik zie ook niet in waarom er een oorlog moet komen omdat irak rijk is aan wetenschap. hmm de vs, west europa, azië, rusland; de wereld uitgezonderd enkele achtergebleven gebieden in de rimboe zijjn (redelijk tot zeer) rijk aan wetenschap. "kom laten we de wereld gaan bombarderen.... > de geruchten gaan dat er verspreidt over de wereld genoeg a-bommen aanwezig zijn, dus dat is het probleem niet <

6 hoe weet je zo zeker dat irak aan gaat vallen? er zijn meer landen waarvan vermoed wordt dat ze a-bommen etc hebben. moeten we die dan ook aanvallen? want stel dat zij ons aanvallen? zolang je niet zeker weet of saddam massa vernietigings wapens heeft moet je niet aanvallen, aangezien juist dát een tegenaanval uitlokt. de rust bewaren is imo de enige juiste optie. anders vallen er hoe dan ook slachtoffers. onschuldige slachtoffers.

en ik blijf het herhalen, met een oorlog zullen volgens mij voornamelijk onschuldige slachtoffers vallen... de 'foute' irakezen en andere foute mensen zullen waarschijnlijk wel ontkomen > kijk naar bin laden, er zijn bommen genoeg gegooid maar hoogst waarschijnlijk loopt hij nog steeds levend rond...

o en wie bedoel je met 'activist'? dat was me niet helemaal duidelijk...

______
btw sorry als mn typ werk slecht is, ben niet helemaal 100% wakker

Laatst gewijzigd op 11-02-2003 om 21:37.
Oud 11-02-2003, 21:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:

Linkse mensen; wees toch niet zo naief en trek eens een les uit de geschiedenis.
Er zijn al genoeg voorbeelden gegeven waaruit blijkt dat rechtse mensen net zo naief zijn en helemaal niks leren van de geschiedenis.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 11-02-2003, 21:27
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Toppunt van simplisme wordt hier geillustreerd.
Oftewel in Bush' woorden: if you are not with us, you are with them.

Goh.. en een tussenweg bestaat zeker niet.
nee, die bestaat inderdaad niet. Of bestond die in de tweede wereldoorlog dan wel??

Anno 1940: Nee meneer Adolf, ik vindt het niet erg dat je mensen in kampen opsluit, maar krijg er wel een ongemakkelijk gevoel bij -> Anno Nu: Sorry meneer Saddam, ik begrijp dat u graag gifgas op mensen uittest, maar ik kan het toch niet helemaal goedkeuren.

Hoezo tussenweg? Hier kan je toch alleen TEGEN zijn, en dus VOOR een oorlog tegen Irak.
Oud 11-02-2003, 21:29
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
dat irakezen altijd onschuldig zijn en wo2 de duitsers allemaal schuldig dat suggureert ze.
dat si echt volslagen onzin.... ik heb nooit gesuggereerd dat alle irakezen goed zijn; ik heb alleen gezegd dat de onschuldige burgers slachtoffer zullen worden en dat dat voorkomen moet worden. wat jij nu lijkt te suggereren is dat álle irakezen fout zijn; dat slaat nergens op. > in elk land, volk, groep, etc vind je 'goeie' en ''slechte' mensen.... > mijn punt is dat met een oorlog, de 'goeien', de onschuldige burgers die al jaren lijden aan de hele situatie, nu afgestraft worden omdat ze toevallig de pech hebben een dictator aan de macht te hebben in hun land. das toch belachelijk??

en ík die suggereerd dat alle duitsers slecht waren in wo2.
ÍK????

ik weet niet of dat in dit topic was of in een ander, maar daar zei ik nog iets als 'niet alle duitsers waren nazi's en niet alle nazi's waren duitsers'...

wil je ajb oppassen met je (overhaaste) conclusies? straks ga ik me nog beledigd voelen
Oud 11-02-2003, 21:31
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Er zijn al genoeg voorbeelden gegeven waaruit blijkt dat rechtse mensen net zo naief zijn en helemaal niks leren van de geschiedenis.
Waarom kom je nu hier mee aan? Heb je niks beters te zeggen en waaruit blijkt dit. Ik vind het fijn dat je me gelijk geeft, want zo'n zwakke reply als deze bevestigt dat wel.
Oud 11-02-2003, 21:34
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
wat heeft het voor zin om te protesteren hier in nederland?
alsof het helpt dat als je hier gaat protesteren dat amerika dan irak niet meer aanvalt. en verder als nederland ertegen is denken die amerikanen toch so what we hebben helemaal niet nodig dus het is gewoon dom als je gaat protesteren is zonde van je tijd
het gaat er om dat je je stem laat horen. ik ga er ook zeker niet van uit dat bush zich er wat aan zal trekken, maar misschien de nederlandse regering wel (wat ik hoop) > bovendien zijn we toch nog steeds een democratie (al vind ik tot ook een betwistbaar punt) en dat betekend dat het volk zn stem moet laten horen. als er dan geen referendum gehouden wordt, doen we het wel zo....

íets zeggen zonder dat het daadwerkelijk grote invloed heeft is altijd beter dan je mond houden en alles maar laten gebeuren zónder er je mening over te geven
Oud 11-02-2003, 21:40
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
BARON schreef:
nee, die bestaat inderdaad niet. Of bestond die in de tweede wereldoorlog dan wel??

Anno 1940: Nee meneer Adolf, ik vindt het niet erg dat je mensen in kampen opsluit, maar krijg er wel een ongemakkelijk gevoel bij -> Anno Nu: Sorry meneer Saddam, ik begrijp dat u graag gifgas op mensen uittest, maar ik kan het toch niet helemaal goedkeuren.

Hoezo tussenweg? Hier kan je toch alleen TEGEN zijn, en dus VOOR een oorlog tegen Irak.
lekker makkelijk gezegd; het gaat hier om wel of geen oorlog, niet zozeer om wel of geen saddam. ik ben tégen een oorlog en tégen saddam... dus saddam moet wel weggewerkt worden, maar een oorlog is hiervoor geen oplossing, omdat het alleen maar meer problemen veroorzaakt...

dus: het is slecht wat saddam doet en dat moet echt gestopt worden, máár niet dmv een oorlog waar onschuldige mensen slachtoffer van worden, niet dmv een oorlog die veel grotere problemen (op wereld niveau) kan veroorzaken...

dát is imo de middenweg...
Oud 11-02-2003, 21:47
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
sublime schreef:
lekker makkelijk gezegd; het gaat hier om wel of geen oorlog, niet zozeer om wel of geen saddam. ik ben tégen een oorlog en tégen saddam... dus saddam moet wel weggewerkt worden, maar een oorlog is hiervoor geen oplossing, omdat het alleen maar meer problemen veroorzaakt...

dus: het is slecht wat saddam doet en dat moet echt gestopt worden, máár niet dmv een oorlog waar onschuldige mensen slachtoffer van worden, niet dmv een oorlog die veel grotere problemen (op wereld niveau) kan veroorzaken...

dát is imo de middenweg...
hahaha, en dit is nu net waar jullie "vredesactivisten" je klem lullen! Hoe wil je Saddam dan wel kwijtraken?? Met lieve woordjes zeker
Oud 11-02-2003, 21:49
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
BARON schreef:
Waarom kom je nu hier mee aan? Heb je niks beters te zeggen en waaruit blijkt dit. Ik vind het fijn dat je me gelijk geeft, want zo'n zwakke reply als deze bevestigt dat wel.
is dit geen zwakke reply? > het is gewoon zo dat zowel links als rechts fouten maakt. hoe dat komt? > ontdekking; we hebben het hier over mensen, en ja, mensen maken inderdaad fouten!

links dreigt soms té sociaal te worden en andere belangrijke factoren uit het oog te verliezen, maar rechts dreigt soms de situatie waarin mensen (en dieren ) verkeren uit het oog te verliezen...

en de les die we moeten leren uit de geschiedenis is imo in eerste plaats dat oorlog een land in nog veel meer problemen kan brengen. en dan een oorlog kan escaleren tot een ramp die niet mer te overzien is...

(vb: oorlog in joegoslavië > daar is het nog steeds een rotzooi, rusland vs. tjetjenen (sorry voor schrijffouten ) > militair ingrijpen rusland, lijdt tot ergere situatie. heb je weleens gezien wat voor puinhoop het daar is???
vb2; eerste wereldoorlog > 'een oorlogje om daarna alles weer in goede banen te kunnen lijden' dat ong was het idee, > het werd een niet te overziene ramp; de loopgraven oorlog... die soldaten verkeerden in bittere ellende, chemische troep werd gebruikt weet ik wat niet allemaal > dat risico loop je ook met deze oorlog)

ik wil jouw opmerking dus graag veranderen in "Linkse én rechtse mensen, of nee, Ménsen kijk naar de geschiedenis en leer daar een les uit en maak niet dezelfde fouten.."
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.