Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 13:38
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef op 18-05-2003 @ 14:00:
slechts klein detail off je al perfect bent voor of na je heiliging
en je hele toegang tot die hele hemel

of wil je dat structurele vertaalfouten noemen ofzo?
feit: in het christendom is je redding voor elkaar op het moment dat je beleid en daar volgt een heilig leven uit
feit: andere religies moet je een heilig leven leiden en dan pas kan je in de hemel komen
Conclusie: Bij het christendom kun je zo slecht leven als je wilt, als je maar op het laatste moment gelooft, kom je in de hemel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2003, 14:37
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Morgan schreef op 18-05-2003 @ 14:38:
Conclusie: Bij het christendom kun je zo slecht leven als je wilt, als je maar op het laatste moment gelooft, kom je in de hemel.
gelukkig wel
iedereen maakt fouten en zouden dus moeten sterven en in de hel gegooid worden.
daar is een redding van.
en er is geen quotum aan.
enige eis is dat je hem aanneemt voordat je voor de rechterstoel staat.

maar wat is je probleem?
dat het evangelie zo vol liefde zit?
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 19:17
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
Whitey schreef op 09-05-2003 @ 18:21:
Immers, wat kunnen de ongelovigen er nou aan doen dat God ze geschapen heeft met een minder intellect, waardoor ze niet slim genoeg waren om in Hem te geloven ?
wij zijn niet minder slim, wij zijn kritisch. kijk naar Einstein. toch een van de slimste die ooit geleeft heeft. hij geloofde ook niet.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef op 18-05-2003 @ 15:37:
gelukkig wel
iedereen maakt fouten en zouden dus moeten sterven en in de hel gegooid worden.
daar is een redding van.
en er is geen quotum aan.
enige eis is dat je hem aanneemt voordat je voor de rechterstoel staat.

maar wat is je probleem?
dat het evangelie zo vol liefde zit?
Dat het onrechtvaardig is.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 19:50
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
JJzD schreef op 18-05-2003 @ 15:37:
gelukkig wel
iedereen maakt fouten en zouden dus moeten sterven en in de hel gegooid worden.
daar is een redding van.
en er is geen quotum aan.
enige eis is dat je hem aanneemt voordat je voor de rechterstoel staat.

maar wat is je probleem?
dat het evangelie zo vol liefde zit?
als je de keuze hebt tussen geloven en naar de hemel gaan of niet geloven en branden dan vindt ik dat weinig met liefde te meken hebben. ik vind het bijna als een dictator klinken, zo dwingend is het.

en dan is het nog helemaal onterecht dat een moordenaar die tig mensen vermoord heeft maar gelooft wel naar de hemel gaat en iemand die alles voor anderen over heeft en niet gelooft naar de hel gaat.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 14:23
JJzD
JJzD is offline
je hoeft niet te betalen voor de hemel hij is helemaal gratis.

vergelijk het met een concert.
Je mag naar binnen als je een gele badge meeneemt.
die word massaal uitgedeeld op straat en op tv.
alles wat je hoeft te doen is dat bij je te dragen

en dan kom je bij het concert en heb je de badge dan mag je naar binnen.

en dan ga jij zitten zeuren dat het onrechtvaardig is want jij hebt verder gereden en hebt mooie kleren aan.

Ik vind het juist gaaf dat gewoon iedereen naar binnen mag.
als ik naar mezelf kijk dan verdien ik het totaal niet om samen met God te leven.
ik lieg veel te vaak en denk rare dingen om met hem te kunnen leven.
toch wil hij het graag, en daar kan ik all1 maar bedankt op zeggen.

goede daden zorgen niet voor de hemel
de hemel zorgt voor goede daden.
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 10:36
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
en kom nu eens met teksten die je zelf hebt verzonnen. simpel wat regeltjes overschrijven kan iedereen.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 16:14
care
care is offline
Hoe kun je nu gestraft worden omdat je niet in iets wilde geloven waarvan je niet wist of het waar was?


ligt het dan aan God dat je niet weet of het waar is????????
ten eerste je kan er zelf achter komen dat het wel waar is zoals miljoenen andere christenen hebben gedaan
ten tweede ja je wordt zeker gestraft als je gewoon doorleeft en niet kijkt naar zoveel dingen om je heen waaruit je kunt weten dat er een God is
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 16:24
care
care is offline
als je de keuze hebt tussen geloven en naar de hemel gaan of niet geloven en branden dan vindt ik dat weinig met liefde te meken hebben. ik vind het bijna als een dictator klinken, zo dwingend is het.

en dan is het nog helemaal onterecht dat een moordenaar die tig mensen vermoord heeft maar gelooft wel naar de hemel gaat en iemand die alles voor anderen over heeft en niet gelooft naar de hel gaat.


hey

God dwingt je niet te geloven hoor duz het is absoluut geen dictator maare... je hebt een vrije wil... alleen als je in dit leven niet voor God kiest kan hij je na dit leven ook niet in de hemel laten komen. dan is het ook niet leuk in de hemel want je houdt helemaal niet van God terwijl je daar de hele tijd bij hem bent.

het is juist zoviel liefde dat wat je ook gedaan hebt je altijd bij God terug kunt komen!!!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 16:29
care
care is offline
--------------------------------------------------------------------------------
Whitey schreef op 09-05-2003 @ 18:21:
Immers, wat kunnen de ongelovigen er nou aan doen dat God ze geschapen heeft met een minder intellect, waardoor ze niet slim genoeg waren om in Hem te geloven ?
--------------------------------------------------------------------------------



wij zijn niet minder slim, wij zijn kritisch. kijk naar Einstein. toch een van de slimste die ooit geleeft heeft. hij geloofde ook niet.


ik denk dat juist het probleem bij ongelovigen is dat ze te veel op hun intellect vertrouwen en hoe slimmer je bent hoe meer je op je intellect gaat vertrouwen.
dus juist voor hele slimme mensen is het moeilijk te geloven... juist omdat de wetenschap zoveel weet worden ze steeds meer afhankelijk van zichzelf (jouw voorbeeld v. einstein) en steeds minder afhankelijk van God. Nu zeg jij misschien dat is juist slim en logisch want die slimmere mensen zijn niet zo dom om in een of andere god te geloven.
Maar uiteindelijk kun je nooit helemaal op je verstand vertrouwen en kun je nooit alles met je verstand bevatten duz moet je iets zoeken wat wel helemaal betrouwbaar is: God!!!! Hij verandert nooit, blijft altijd dezelfde, wat hij zegt is altijd waarheid!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 16:58
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Waarom moet je dan van God houden om in de hemel te komen? Het gaat er toch altijd om dat Hij zoveel van ons houdt?
Je kan trouwens wel zeggen dat er miljoenen Christenen zijn, maar er zijn er miljarden die geen Christen zijn. Dus God houdt eigenlijk helemaal niet van de meerderheid van de mensen, want anders zou Hij wel iets duidelijker zijn, zodat veel meer mensen van de Eeuwige Hel en Verdoemenis gered zouden worden.

Als Jezus de zonden van de mensheid op zich heeft genomen, dan toch ook mijn zonde van het niet willen geloven? En als hij dat niet heeft gedaan, waarom zou ik dan in hem geloven?

Om de vraag aan het begin van het topic trouwens even op Christenen toe te passen: Hoe zouden jullie reageren als jullie in de hel aan komen en de duivel zegt: "Sorry, maar ik ben bang dat het toch de Joden waren die goed zaten"?
M.a.w.: Wat als jullie door jullie geloof in Jezus juist de Hemel niet inkomen?
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:38
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
JJzD schreef op 19-05-2003 @ 15:23:
je hoeft niet te betalen voor de hemel hij is helemaal gratis.

vergelijk het met een concert.
Je mag naar binnen als je een gele badge meeneemt.
die word massaal uitgedeeld op straat en op tv.
alles wat je hoeft te doen is dat bij je te dragen

en dan kom je bij het concert en heb je de badge dan mag je naar binnen.

en dan ga jij zitten zeuren dat het onrechtvaardig is want jij hebt verder gereden en hebt mooie kleren aan.

Ik vind het juist gaaf dat gewoon iedereen naar binnen mag.
als ik naar mezelf kijk dan verdien ik het totaal niet om samen met God te leven.
ik lieg veel te vaak en denk rare dingen om met hem te kunnen leven.
toch wil hij het graag, en daar kan ik all1 maar bedankt op zeggen.

goede daden zorgen niet voor de hemel
de hemel zorgt voor goede daden.
EENS !!!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:49
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
care schreef op 20-05-2003 @ 17:24:
als je de keuze hebt tussen geloven en naar de hemel gaan of niet geloven en branden dan vindt ik dat weinig met liefde te meken hebben. ik vind het bijna als een dictator klinken, zo dwingend is het.


Je moet het zo niet zien. De mens is zondig..
Zondig kun je niet bij God komen (God is Heilig en Rechtvaardig en Liefde)
Door zijn Heiligheid, kunnen wij zondige mensen niet in zijn buurt leven
Rechtvaardig is het dat zonde veroordeeld wordt,
Zijn liefde voor de mens heeft Hij getoont in JEZUS (welke God is nou bereid ZELF de zonde te dragen en ervoor te sterven, meer liefde kun je volgens mij niet hebben dan je leven voor iemand anders te geven)

Waarom zou je NIET in Jezus geloven ?? 't is echt niet zo moeilijk en Hij houd van je, Hij wil JOU redden van ondergang en slavernij. Je moet wel zelf willen en de VRIJE keuze maken om naar Hem op zoek te gaan, omdat je beseft dat er iets mist in je leven. Je zult niet teleurgesteld worden !!!

Leon
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 21:30
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
voormij is, zoals ik al eerder schreef, het geloof nix meer dan een houvast om door het leven te komen. houvast als er iemand sterft, houvast als het slecht met je gaat. hoop in moeilijke tijden dus.dat er steeds minder mensen gaan geloven komt (terecht) omdat mensen kritischer worden en niet alles klakkeloos geloven wat er in een boek staat of wat iemand roept in de kerk.

ik geef toe dat er wel een paar dingen zijn die voor ons mensen niet te verklaren zijn, maar het is zo simpel om te zeggen :"God heeft dit gedaan, wij moeten hem vereren!"

als je nadenkt over het geloof en wat dat met mensen doet zeg je niet:"jij mag niet geloven". het doet wel goeie dingen voor mensen. het brengt mensen geluk en hoop. en wie ben ik om je dat af te nemen.

en Care ik vind het nogsteeds meer dwingen te geloven dan kiezen om te geloven.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 20-05-2003 @ 21:49:
Je moet het zo niet zien. De mens is zondig..
Zondig kun je niet bij God komen (God is Heilig en Rechtvaardig en Liefde)
Door zijn Heiligheid, kunnen wij zondige mensen niet in zijn buurt leven
Rechtvaardig is het dat zonde veroordeeld wordt,
Zijn liefde voor de mens heeft Hij getoont in JEZUS (welke God is nou bereid ZELF de zonde te dragen en ervoor te sterven, meer liefde kun je volgens mij niet hebben dan je leven voor iemand anders te geven)
Altijd maar dat gezwam over de zondeval...belachelijk. Weet je wat ik nou zo haat in geloof en gelovigen? Dat ze altijd maar blijven zwammen over dingen die tegenwoordig van geen enkele relevantie meer zijn. Als er nu een kind geboren wordt, waarom zou je dat dan aanrekenen dat zijn verre verre voorouders in het paradijs iets verkeerd deden, als ze dat al deden (wat hoogst onwaarschijnlijk is)?

Waarom? WAAROM ga jij er vanuit dat zonder dat er wélke opzet of schuld dan ook in het spel is, iemand al gedoemd is om zondig te zijn? Alleen omdat het geschreven staat? Gristenhond.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 17:19
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 20-05-2003 @ 21:49:
Je moet het zo niet zien. De mens is zondig..
Zondig kun je niet bij God komen (God is Heilig en Rechtvaardig en Liefde)
Door zijn Heiligheid, kunnen wij zondige mensen niet in zijn buurt leven
Rechtvaardig is het dat zonde veroordeeld wordt,
Zijn liefde voor de mens heeft Hij getoont in JEZUS (welke God is nou bereid ZELF de zonde te dragen en ervoor te sterven, meer liefde kun je volgens mij niet hebben dan je leven voor iemand anders te geven)

Waarom zou je NIET in Jezus geloven ?? 't is echt niet zo moeilijk en Hij houd van je, Hij wil JOU redden van ondergang en slavernij. Je moet wel zelf willen en de VRIJE keuze maken om naar Hem op zoek te gaan, omdat je beseft dat er iets mist in je leven. Je zult niet teleurgesteld worden !!!
Moet jij niet met de langs de deuren gaan om zieltjes te winnen?
Je kan dus altijd bijspringen in het bootje van het christendom, dat overigens al in 1497 werd afgebeeld als een zinkend schip door de corruptie van de Kerk.
Hoe dan ook, god dient die mensen te vergeven, mochten zij zich bekeren. Dit maakt Hem genadig. Helaas botst dit met het beeld van God als de immer rechtvaardige, want in dit beeld oordeelt God over iedereen hetzelfde, terwijl Hij bij genadigheid over sommigen anders oordeelt...
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:45
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2003 @ 17:50:
Altijd maar dat gezwam over de zondeval...belachelijk. Weet je wat ik nou zo haat in geloof en gelovigen? Dat ze altijd maar blijven zwammen over dingen die tegenwoordig van geen enkele relevantie meer zijn. Als er nu een kind geboren wordt, waarom zou je dat dan aanrekenen dat zijn verre verre voorouders in het paradijs iets verkeerd deden, als ze dat al deden (wat hoogst onwaarschijnlijk is)?

Waarom? WAAROM ga jij er vanuit dat zonder dat er wélke opzet of schuld dan ook in het spel is, iemand al gedoemd is om zondig te zijn? Alleen omdat het geschreven staat? Gristenhond.
1. je maakt je naam wel erg waar
2. kijk eens om je heen, wordt WAKKER, is het zo moeilijk te zien dat de zondeval tot de verrotte wereld van NU heeft geleid.. als een kind nu wordt geboren, is hij of zij inderdaad ook slachtoffer van het feit dat de mensheid (verre verre voorouders) zich van God heeft afgekeerd !!!
3. gaan we schelden ??? lekker veilig zo vanachter je computer he ?? HELD !!!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:47
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
REIE schreef op 21-05-2003 @ 18:19:
Moet jij niet met de langs de deuren gaan om zieltjes te winnen?
Je kan dus altijd bijspringen in het bootje van het christendom, dat overigens al in 1497 werd afgebeeld als een zinkend schip door de corruptie van de Kerk.
Hoe dan ook, god dient die mensen te vergeven, mochten zij zich bekeren. Dit maakt Hem genadig. Helaas botst dit met het beeld van God als de immer rechtvaardige, want in dit beeld oordeelt God over iedereen hetzelfde, terwijl Hij bij genadigheid over sommigen anders oordeelt...
Gods genade is Jezus.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 11:18
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 22-05-2003 @ 11:47:
Gods genade is Jezus.
en jezus heeft niet bestaan dus wat zwam je nou?
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 11:50
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
feessie schreef op 22-05-2003 @ 12:18:
en jezus heeft niet bestaan dus wat zwam je nou?
Alle wetenschappers zijn het erover eens dat Jezus WEL heeft bestaan, daar is een overvloed aan bewijs voor. De GROTE vraag is alleen of jij ook gelooft dat Hij de Zoon van God is. Het alternatief is dat Jezus een gek was. Omdat er geen middenweg mogenlijk is wat betreft Wie Hij was en is zei Jezus ook: wie niet voor mij is is tegen....
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:17
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
JJzD schreef op 19-05-2003 @ 15:23:
Ik vind het juist gaaf dat gewoon iedereen naar binnen mag.
als ik naar mezelf kijk dan verdien ik het totaal niet om samen met God te leven.
ik lieg veel te vaak en denk rare dingen om met hem te kunnen leven.
toch wil hij het graag, en daar kan ik all1 maar bedankt op zeggen.

Vandaar dat jij zo denkt als je denkt.
Je wilt gewoon een excuus verzinnen om slecht te doen en toch niet gestraft worden en noem je de anderen maar zondig en waard voor het hellevuur omdat ze aan 1 eigenschap toevallig niet voldoen waar jij DENKT wel aan te voldoen hoewel je dat niet doet.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:18
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 22-05-2003 @ 12:50:
Alle wetenschappers zijn het erover eens dat Jezus WEL heeft bestaan, daar is een overvloed aan bewijs voor. De GROTE vraag is alleen of jij ook gelooft dat Hij de Zoon van God is. Het alternatief is dat Jezus een gek was. Omdat er geen middenweg mogenlijk is wat betreft Wie Hij was en is zei Jezus ook: wie niet voor mij is is tegen....
Ik ben niet tegen Jezus iig.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:08
MiniLion
Avatar van MiniLion
MiniLion is offline
eigenlijk wel (reactie op de stelling pagina 1)

God heeft veel mensen op je weg gestuurd om je te vertellen over Jezus.
ALs jij dit niet aanneeemt, wie is dan de schuldige?
__________________
No one but you knows the answer to your questions
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:13
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 22-05-2003 @ 12:50:
Alle wetenschappers zijn het erover eens dat Jezus WEL heeft bestaan, daar is een overvloed aan bewijs voor. De GROTE vraag is alleen of jij ook gelooft dat Hij de Zoon van God is. Het alternatief is dat Jezus een gek was. Omdat er geen middenweg mogenlijk is wat betreft Wie Hij was en is zei Jezus ook: wie niet voor mij is is tegen....
volgens mij was het enige bewijs voor jezus een grafzerk van de broer van jezus. er wordt nogsteeds geprobeert om zijn bestaan te bewijzen maar dat is tot nu toe nog steeds niet gelukt.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:23
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 22-05-2003 @ 12:50:
Alle wetenschappers zijn het erover eens dat Jezus WEL heeft bestaan, daar is een overvloed aan bewijs voor. De GROTE vraag is alleen of jij ook gelooft dat Hij de Zoon van God is. Het alternatief is dat Jezus een gek was. Omdat er geen middenweg mogenlijk is wat betreft Wie Hij was en is zei Jezus ook: wie niet voor mij is is tegen....
Alle wetenschappers zijn het daar helemaal niet over eens (de meesten denken er trouwens niet eens over na, ik bedoel, boeiend, als hij maar goede dingen zei) en het enige bewijs dat niet minstens 300 jaar na Christus is geschreven, is de bijbel.

En je kan Jezus ook zien als iemand die goed begon, maar die uiteindelijk de mythes over hem naar het hoofd stegen en zelf begon te geloven wat er over hem verteld werd...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:29
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 22-05-2003 @ 11:45:

2. kijk eens om je heen, wordt WAKKER, is het zo moeilijk te zien dat de zondeval tot de verrotte wereld van NU heeft geleid.. als een kind nu wordt geboren, is hij of zij inderdaad ook slachtoffer van het feit dat de mensheid (verre verre voorouders) zich van God heeft afgekeerd !!!
Dat is jouw beeld. Ik heb er geen problemen mee dat de slechte natuur van de mens in haar of hem zit en dat dat niet de schuld is van twee verre voorouders. Het zou toch belachelijk zijn dat wat je ouders doen of gedaan hebben, invloed zou hebben op wat JIJ doet. Zo zijn kinderen van moordenaars ook moordenaars.

Ik vind alleen dat de zondeval bekeken kan worden op de manier van - wat ouders hun kinderen aandoen, doen zij meestal ook weer. Kijk maar naar gevallen van mishandeling - vaak zijn de ouders die dat doen, zelf vroeger ook in elkaar geslagen door hun ouders. Op die manier is de bijbel heel goed toe te passen op het leven. Maar je moet alles gewoon niet zo letterlijk nemen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:44
care
care is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 20-05-2003 @ 21:49:
Je moet het zo niet zien. De mens is zondig..
Zondig kun je niet bij God komen (God is Heilig en Rechtvaardig en Liefde)
Door zijn Heiligheid, kunnen wij zondige mensen niet in zijn buurt leven
Rechtvaardig is het dat zonde veroordeeld wordt,
Zijn liefde voor de mens heeft Hij getoont in JEZUS (welke God is nou bereid ZELF de zonde te dragen en ervoor te sterven, meer liefde kun je volgens mij niet hebben dan je leven voor iemand anders te geven)

Waarom zou je NIET in Jezus geloven ?? 't is echt niet zo moeilijk en Hij houd van je, Hij wil JOU redden van ondergang en slavernij. Je moet wel zelf willen en de VRIJE keuze maken om naar Hem op zoek te gaan, omdat je beseft dat er iets mist in je leven. Je zult niet teleurgesteld worden !!!

Leon
Hey leon.....
ik ben het helemaal met je eens!!!!!!!!!
ff voor de duidelijkheid, jij reageerde op mijn berichtje maar het was niet wat ik had gezegd want ik had het zegmaar geplakt in mijn bericht om erop te reageren duzz... omdat ik weinig tijd had, had ik dat een beetje onduidelijk gedaan snap je... srry
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:57
care
care is offline
Citaat:
Tio schreef op 20-05-2003 @ 17:58:
Waarom moet je dan van God houden om in de hemel te komen? Het gaat er toch altijd om dat Hij zoveel van ons houdt?
Je kan trouwens wel zeggen dat er miljoenen Christenen zijn, maar er zijn er miljarden die geen Christen zijn. Dus God houdt eigenlijk helemaal niet van de meerderheid van de mensen, want anders zou Hij wel iets duidelijker zijn, zodat veel meer mensen van de Eeuwige Hel en Verdoemenis gered zouden worden.

Als Jezus de zonden van de mensheid op zich heeft genomen, dan toch ook mijn zonde van het niet willen geloven? En als hij dat niet heeft gedaan, waarom zou ik dan in hem geloven?

Om de vraag aan het begin van het topic trouwens even op Christenen toe te passen: Hoe zouden jullie reageren als jullie in de hel aan komen en de duivel zegt: "Sorry, maar ik ben bang dat het toch de Joden waren die goed zaten"?
M.a.w.: Wat als jullie door jullie geloof in Jezus juist de Hemel niet inkomen?
hey tio,
God houd van iedereen en dat heeft hij altijd al gedaan,
alleen het probleem is: wij zijn zelf weggelopen van God na de schepping. Maar Gods liefde is zo ontzettend groot dat we zelfs nadat we bij hem weggelopen zijn nog bij hem terug kunnen komen en hij ons wil vergeven en IEDEREEN kan redden van de hel en verdoemenis.

Hij heeft de zonden van IEDEREEN op zich genomen, maar als je dat niet accepteerd, tja, dan is het niet zijn schuld. Kijk je moet het zo zien je krijgt een kado en je kan het aannemen of niet. als je het niet aanneemt is het niet de schuld van de gever dat je het plezier van het kado niet kunt ervaren.

enne met dat laatste puntje van jou heb ik ook een hele tijd gezeten. eerst twijfelde ik enorm aan het bestaan van een God sowieso en geloofde ik het niet eens. maar toen ik erachter kwam dat er wel een God móet zijn dacht ik, waarom hebben de moslims dan geen gelijk??? die zijn er ook heel vaak helemaal van overtuigd. Maar toch ben ik uiteindelijk blijven geloven in de God van het Christendom en ik ben er absoluut zeker van dat het waar is. Waarom?? Ten eerste vind ik dat het Christendom een TOTAAL andere godsdienst is als alle andere godsdiensten. Bij bijna alle geloven moet je goede werken doen om het leven na de dood te verdienen. Maar bij geen één geloof is er 1 (goddelijk) persoon die voor ALLE mensen de fouten heeft betaald door zelf tussen die mensen in te gaan staan, zelf een verschrikkelijk lijden mee te maken, zelf zich van God verlaten te voelen. JEZUS. Ook al is het christendom niet goed te begrijpen, toch weet ik dat het waar is omdat je het niet allemaal hoeft te begrijpen en alleen maar hoeft te geloven. tja ik weet ook niet hoe ik het duidelijk moet maken en ik kan jullie ook absoluut niet overtuigen maar ik zou het onwijs tof vinden als jullie dit gevoel ook kregen.

kuzz care
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 15:07
care
care is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 09-05-2003 @ 16:44:
Waarom is het toch altijd dat zodra het over de hemel gaat....christenen beweren dat je niet de hemel in komt als je niet geloofd....dit is tot daar aan toe.....maar altijd dat 'nananana....wij lekker wel, jij lekker niet....lekker puh!!! toontje erachteraan?!?!?!?!?

Realiseer je gewoon dat god niet bestaat, en dat ook JIJ als gelovige gewoon lekker dood gaat, met als enig vooruitzicht crematie of begraven worden. PUNT

heey wat ik ff wou zeggu
ik hoop niet dat het beeld van christenen echt zo extreem is bij jou. maar het is echt heel slecht om als christen te zeggen wij lekker wel en jij lekker niet. want... het kan voor iedereen en als je als christen onwijs blij bent dat je geloofd en straks in de hemel komt, dan wil je dat ook graag aan andere mensen doorgeven en vind je het ook onwijs tof als zij het ook geloven!
ik vind het ook onwijs erg dat bv. ongelovigen in mijn omgeving niet geloven en straks in de hel komen. dat vind ik echt een verschrikkelijk idee. maybe is je beeld van christenen een beetje veranderd zo.
kuz
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 15:36
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
O? Jezus heeft de zonden van ieder op zich genomen???

Als iemand mij vreselijk pijn gedaan heeft dan wil ik dat HIJ en niet Jezus de straf krijgt. lekker onrechtvaardig.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 15:55
~Third Day~
Avatar van ~Third Day~
~Third Day~ is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 22-05-2003 @ 16:36:
O? Jezus heeft de zonden van ieder op zich genomen???

Als iemand mij vreselijk pijn gedaan heeft dan wil ik dat HIJ en niet Jezus de straf krijgt. lekker onrechtvaardig.
Nee!!!

Stel dat jij iemand pijn gedaan hebt.
Als je daar spijt van hebt, zou je toch wel heel blij zijn dat Jezus die zonde op zich neemt en dat God het jou vergeeft!
__________________
De slak bereikte de ark door volharding.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:04
care
care is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 22-05-2003 @ 16:36:
O? Jezus heeft de zonden van ieder op zich genomen???

Als iemand mij vreselijk pijn gedaan heeft dan wil ik dat HIJ en niet Jezus de straf krijgt. lekker onrechtvaardig.
het gaat hier om de eeuwige straf (het niet in de hemel komen) die IEDEREEN verdient heeft omdat iedereen ontzettend veel fouten hebt gemaakt... maar die je niet krijgt als je gelooft dat Jezus je zonden heeft vergeven.
maare... je kunt niet makkelijk denken owww boeiend dat ik hem sla... Jzus vergeeft het toch
ik bedoel... als je weet dat Jezus voor je zonden geleden heeft en gestorven is vind je het wel onwijs erg dat je die zonden doet.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 17:39
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 22-05-2003 @ 16:36:
O? Jezus heeft de zonden van ieder op zich genomen???
Ja, 't gaat er weer lekker tegenstrijdig aan toe. Eerst moesten we geloven, omdat we anders zondig zouden zijn en nu boeit het niet meer wat we doen, want Jezus is voor ons gestorven. En zelfs als spijt voldoende is hoeven we nog niet in God te geloven...
Ik wil best accepteren dat er 2 millennia geleden een dolende jood rondliep die iedereen wou bekeren met liefde, maar zijn mirakels e.d. kan ik niet accepteren, het zullen hoogstens metaforen zijn van zijn vermeende goedheid.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 20:09.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 17:57
care
care is offline
Citaat:
REIE schreef op 22-05-2003 @ 18:39:
Ja, 't gaat er weer lekker tegenstrijdig aan toe. Eerst moesten we geloven, omdat we anders zondig zouden zijn en nu boeity het niet emer wat we doen, want Jezus is voor ons gestorven. En zelfs als spijt voldoende is hoeven we nog niet in God te geloven...
Ik wil best accepteren dat er 2 millennia geleden een dolende christen rondliep die iedereen wou bekeren met liefde, maar zijn mirakels e.d. kan ik niet accepteren, het zullen hoogstens metaforen zijn van zijn vermeende goedheid.
hoihoi

sorry maar je snapt het niet helemaal. maybe kwam ut nie duidelijk over van mijn kant ofzo maar ik heb nooit gezegd dat 'we moeten geloven omdat we anders zondig zouden zijn'. Ieder mens is zondig of je gelooft of niet maar als je gelooft is het alleen anders omdat je aangenomen hebt dat Jezus je zonden heeft vergeven en of course... het boeit nog steeds heel veel wat je doet want je hebt dan wel spijt van je zonden en je vind het steeds weer onwijs erg dat je foute dingen doet.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:37
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
het enige wat de mens fout doet is het niet geloven in jullie god. en waarom zouden wij daarin geloven. het gristendom is een achterhaalde godsdienst die gebasseert is op de overtuiging van een aantal mensen rond het jaar 0. zij hebben de verhalen geschreven en vaak nog overdreven om hun god specialer te laten lijken. veel mensen van nu prikken door die illusie heen en het enige wat zij zien is een groepje mensen dat loopt te roepen wij gaan naar de hemel en jullie lekker niehiet. nanananana
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:13
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
care schreef op 22-05-2003 @ 18:57:
hoihoi

sorry maar je snapt het niet helemaal. maybe kwam ut nie duidelijk over van mijn kant ofzo maar ik heb nooit gezegd dat 'we moeten geloven omdat we anders zondig zouden zijn'. Ieder mens is zondig of je gelooft of niet maar als je gelooft is het alleen anders omdat je aangenomen hebt dat Jezus je zonden heeft vergeven en of course... het boeit nog steeds heel veel wat je doet want je hebt dan wel spijt van je zonden en je vind het steeds weer onwijs erg dat je foute dingen doet.
Jezus had toch alle zonden op zich genomen? Waarom komen er dan steeds weer nieuwe bij? "Alle" geldt toch voor het verleden, het heden en de toekomst?
Daarnaast kan je spijt krijgen van je daden, maar dan wordt je toch ook niet in het koninkrijk Gods opgenomen omdat je niet gelooft?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:50
care
care is offline
Citaat:
REIE schreef op 22-05-2003 @ 21:13:
Jezus had toch alle zonden op zich genomen? Waarom komen er dan steeds weer nieuwe bij? "Alle" geldt toch voor het verleden, het heden en de toekomst?
Daarnaast kan je spijt krijgen van je daden, maar dan wordt je toch ook niet in het koninkrijk Gods opgenomen omdat je niet gelooft?
eey,

Jezus heeft de STRAF voor al je zonden op zich genomen als je gelooft, dit betekend niet dat je geen zonden meer doet. Op aarde blijf je zonden doen, helaas, je blijft een mens. Die nieuwe zonden die er steeds weer bijkomen wil hij dan altijd weer vergeven (als je er tenminste steeds weer echt berouw/spijt van hebt tegenover Hem).
Je kan spijt krijgen als je bijvoorbeeld iemand hebt geslagen en tegen diegene zeggen: sorry, het spijt me. Maar het gaat hier om de spijt tegenover God, omdat je Zijn wet hebt overtreden.

doegdoeg
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 00:06
Vervreemd
Vervreemd is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 22-04-2003 @ 16:39:
Zulke zooi bestaat allemaal niet. Zolang er geen bewijs is van God geloof ik niet in dat kuddegedrag.
En als ik je nou vertel dat een redelijk normaal redenerend mens de bewijzsen zo in kan zien. Als je al geindoctrineerd bent, dan moet ik je teleurstellen dit bewijs en vele andere bewijzen niet voor jouw bestemd.

Maar dan moet je wel beloven dat je wel even de tijd neemt om dit aandachtig door te kijken, je vraagt om bewijs alstublieft hier heb je bewijs.

Kom niet zometeen aan met nee dit geloof ik niet, dit is geen geloof dus je hoeft er ook niet in te geloven. Dit zijn bewijzen dit moet je voor kennisgeving aannemen en wat je er voor de rest mee doet moet je zelf weten..........

http://www.redouan.nl/wetenschappeli...n_de_Koran.htm
__________________
No-one is like HIM, and HE is like no-one.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Vervreemd schreef op 24-05-2003 @ 01:06:
En als ik je nou vertel dat een redelijk normaal redenerend mens de bewijzsen zo in kan zien. Als je al geindoctrineerd bent, dan moet ik je teleurstellen dit bewijs en vele andere bewijzen niet voor jouw bestemd.

Maar dan moet je wel beloven dat je wel even de tijd neemt om dit aandachtig door te kijken, je vraagt om bewijs alstublieft hier heb je bewijs.

Kom niet zometeen aan met nee dit geloof ik niet, dit is geen geloof dus je hoeft er ook niet in te geloven. Dit zijn bewijzen dit moet je voor kennisgeving aannemen en wat je er voor de rest mee doet moet je zelf weten..........

http://www.redouan.nl/wetenschappeli...n_de_Koran.htm
De meeste van die dingen zijn dingen die mensen 1400 jaar geleden prima zelf konden zien. Ik zie het verband tussen bergen plaatsen en het feit dat ze wortels zouden hebben ook niet zo - het laatste wil niet zeggen dat het eerste waar is. Je onderschat hoezeer de Arabieren op ons Europeanen voorliepen in die tijd, wat ze allemaal konden...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:23
Illuminati
Illuminati is offline
Citaat:
Maar uiteindelijk kun je nooit helemaal op je verstand vertrouwen en kun je nooit alles met je verstand bevatten duz moet je iets zoeken wat wel helemaal betrouwbaar is: God!!!! Hij verandert nooit, blijft altijd dezelfde, wat hij zegt is altijd waarheid!!!!

Galileo: "Uhm... volgens mij is de aarde rond..."
GristenHonden: "WAT? BULLSHIT! BRANDEN ZUL JE!!!!"

Copernicus: "Uh... kheb het idee dat de aarde om de zon draait..."
GristenHonden: "WAT ZEG JE!!!! HEIDEN!!! BRAND IN DE HELL!!"

I.a.w. Als god niet veranderd dan is dat boekje van jullie nog steeds vol drukfouten.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 19:09
care
care is offline
Citaat:
Illuminati schreef op 24-05-2003 @ 14:23:
Galileo: "Uhm... volgens mij is de aarde rond..."
GristenHonden: "WAT? BULLSHIT! BRANDEN ZUL JE!!!!"

Copernicus: "Uh... kheb het idee dat de aarde om de zon draait..."
GristenHonden: "WAT ZEG JE!!!! HEIDEN!!! BRAND IN DE HELL!!"

I.a.w. Als god niet veranderd dan is dat boekje van jullie nog steeds vol drukfouten.
hey, thanks dat je ons honden noemt!! ik heb zelf alleen zulke scheldwoorden niet nodig bij deze discussie... maare...

hey ten eerste waren het dus de mensen (christenen) die zeiden dat het niet klopten wat galileo en copernicus zeiden en niet God zelf. Net als veel andere ongelovige wetenschappers trouwens in die tijd.

enne.. er zijn veel wetenschappers in deze tijd die zeggen: jullie geloof klopt niet want... dit en dat en zus en zo. maar zoals ik al eerder zij, dat is dus door redeneren proberen het geloof onder uit te halen, maar.. het geloof is niet iets wat te bewijzen is met het verstand. En dit is net als de wetenschap die DENKT alles te kunnen bewijzen maar uiteindelijk ook niet ALLES kan bewijzen.
Misschien zeg je wel: tja maar wat ik zeg is wel wat waarschijnlijker want er zijn veel meer bewijzen voor ofzo. Maar maakt de hogere waarschijnlijkheid van een theorie de theorie ook waar? volgens mij niet.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:18
Illuminati
Illuminati is offline
Citaat:
care schreef op 24-05-2003 @ 20:09:
hey, thanks dat je ons honden noemt!! ik heb zelf alleen zulke scheldwoorden niet nodig bij deze discussie... maare...

hey ten eerste waren het dus de mensen (christenen) die zeiden dat het niet klopten wat galileo en copernicus zeiden en niet God zelf. Net als veel andere ongelovige wetenschappers trouwens in die tijd.

srry van dat hondengedoe,

maar zijn het ook niet de christenen die zeggen dat god bestaat?
hoe kan ik nog iets van die mensen aannemen als ze al zo vaak hebben gelogen?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:57
care
care is offline
Citaat:
Illuminati schreef op 26-05-2003 @ 17:18:
srry van dat hondengedoe,

maar zijn het ook niet de christenen die zeggen dat god bestaat?
hoe kan ik nog iets van die mensen aannemen als ze al zo vaak hebben gelogen?
hey ik ontken niet dat christenen nooit liegen want elk mens liegt. Maar als ze zich beroepen op de Bijbel (op de juiste manier, de Bijbel wordt ook heel vaak verkeerd uitgelegd, ook door Christenen) dan is het wel waar. Je hoeft dingen dus ook niet van die mensen zelf aan te nemen maar van de Bijbel omdat dat boek door God zelf geinspireerd is en geen leugens bevat. Dat vind ik zelf trouwens ook heel moeilijk en onder Christenen is ook nog heel veel discussie hoe dat geinspireerd zijn van de Bijbel opgevat moet worden, maar toch GELOOF ik dat het waar is.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 07:14
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Aantal vragen dan maar:

1) Hoe zouden jullie (Christenen dus) reageren als je voor de hemelpoort stond en Allah julie er niet in liet?
2) Als het geloof in Jezus iets is, wat zo aan te voelen valt en waarover je, als je het voelt, helemaal zeker bent. Waarom zijn er dan 1001 verschillende stromingen binnen het Christendom?
3) @care: Is het niet bij je opgekomen, dat zelfs al zou de originele bijbel geen leugens bevatten (wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt), dat er na 2000 jaar vertalen, herschrijven en moderniseren niets meer van de originele context over is?
4) Hoe weten jullie allemaal zo zeker dat bij ALLE andere geloven je persé goed moet leven om in de hemel (oid) te komen?
5) Een vraag waar ik nog steeds nooit echt een bevredigend antwoord op heb gehad is: "Wat is er gebeurd met alle mensen die nooit in Jezus hebben KUNNEN geloven?" Hiermee doel ik op alle mensen die in gebieden leefden waar Jezus de eerste 1000 jaar na zijn dood niet bekend was (Azië, Afrika etc.). Zijn die gewoon naar de hel gedeporteerd?
6) Hitler was Christen (dacht ik), komt hij nu ook in de hemel?
7) Vinden jullie niet dat onvoorwaardelijk houden van veel moeilijker is dan goed leven, en dat het Christendom eigenlijk helemaal niet zo simpel is?
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 09:29
Verwijderd
Afgezien van bovengenoemd vind ik het geloof vrij kinderachtig. Als je gewoon objectief ernaar kijkt dan zie je niks anders dan dat je in een eng stripboekje leest.

Aan de ene kant staan de engeltjes, die lief en goed doen. En aan de andere kant staan de duiveltjes die met hun hoorntjes en vorkjes (whahaha) mensen boze dingen proberen te laten doen.

Kan het nog infantieler?

en dan komt men met nog meer onzinverhaaltjes over adam en eva, de ark etc. GROW UP!

Vervolgens zijn er een paar goedgelovigen, die het blijven doorgeven op hun kroost, en zo blijft het inderdaad bestaan. Wat eeuwig zonde is, aangezien zo de mensen stoppen met zoeken naar de 'ware' reden van ons bestaan en onze "schepping"

Kijk naar filosofen, 99 van de 100 zijn atheist/agnost, omdat ze beseffen dat het hele geloof gebasseerd is op de goedgelovigheid van de vroegere bevolking.


Ik kan ook wel begrijpen dat sommige mensen geloven, het geeft natuurlijk een zekerheid (jeej! als ik dood ben ga ik naar de hemel) en het is geruststellend dat je 'altijd iemand bij je hebt die je steund'

Waarom moet je zonodig iets hebben om te geloven? ga af op zekerheid! Ik ben agnost omdat ik gewoon accepteer dat ik sommige dingen simpelweg niet weet. En het weten dat ik iets niet weet is misschien wel mijn grootste wijsheid.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:29
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 27-05-2003 @ 10:29:
1. Aan de ene kant staan de engeltjes, die lief en goed doen. En aan de andere kant staan de duiveltjes die met hun hoorntjes en vorkjes (whahaha) mensen boze dingen proberen te laten doen.
2. dan komt men met nog meer onzinverhaaltjes over adam en eva, de ark etc. GROW UP!

3. Vervolgens zijn er een paar goedgelovigen, die het blijven doorgeven op hun kroost, en zo blijft het inderdaad bestaan. Wat eeuwig zonde is, aangezien zo de mensen stoppen met zoeken naar de 'ware' reden van ons bestaan en onze "schepping"

4. Ik kan ook wel begrijpen dat sommige mensen geloven, het geeft natuurlijk een zekerheid (jeej! als ik dood ben ga ik naar de hemel) en het is geruststellend dat je 'altijd iemand bij je hebt die je steund'

5.Waarom moet je zonodig iets hebben om te geloven? ga af op zekerheid!

6. En het weten dat ik iets niet weet is misschien wel mijn grootste wijsheid.
1. net als in deze wereld.. is het nou echt zo moeilijk te geloven dat er ook nog een geestelijke wereld is waar het ook oorlog is ..?

2. Er zijn nog veel mysteries en ik weet ook zeker niet alles, maar ik geloof dat het genoeg is om dit te weten.

3. het ware zoeken is naar de bedoelingen die God heeft met ons

4. en verontrustend als je voor je zonden zelf moet betalen..

5. Mijn zekerheid vind ik in Jezus.. en wat is jouw zekerheid ??

6. mee eens, alleen zijn er wel dingen die je kunt weten
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 12:41
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 27-05-2003 @ 12:29:
1. net als in deze wereld.. is het nou echt zo moeilijk te geloven dat er ook nog een geestelijke wereld is waar het ook oorlog is ..?

2. Er zijn nog veel mysteries en ik weet ook zeker niet alles, maar ik geloof dat het genoeg is om dit te weten.

3. het ware zoeken is naar de bedoelingen die God heeft met ons

4. en verontrustend als je voor je zonden zelf moet betalen..

5. Mijn zekerheid vind ik in Jezus.. en wat is jouw zekerheid ??

6. mee eens, alleen zijn er wel dingen die je kunt weten
1. nee, het is onmogelijk te geloven in een geestelijke wereld

2. leg uit...

3. het ware zoeken is waarom we uberhaupt bestaan, niet waardoor we bestaan

4. waarom moet je betalen voor je zonden? wie zegt dat zonden zonden zijn? en ik neem trouwens alle verantwoordelijkheid voor mijn daden, en ik heb niemand nodig om het mij te vergeven behalve het persoon dat ik heb gekwetst

5. Mijn zekerheid is het feit dat ik besta, is er meer zekerheid nodig? waarom moet je ergens zeker van zijn? accepteer gewoon dat je ergens niet zeker van kan zijn.

6. logica... ik weet dat ik nu een cup a soup ga doen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:45
Green Day
Avatar van Green Day
Green Day is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 22-04-2003 @ 18:23:
Laten we maar zeggen dat degenen die op god vertrouwen dan waarschijnlijk ook de mensen zijn met het meeste licht en goedheid in zich.
Zoals die pedofiele priesters en andere geestelijken die kleine kinderen misbruikten?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 15:11
GetCarter
GetCarter is offline
Ik vraag me vaak af: Vanuit welke gedachte komen die ideeen dat God een persoon zou zijn? ( Ik kan helaas niet het tegendeel bewijzen) Éen simpele rede waarom die gedachtegang per definitie al incorrect is: Als we uitgaan van de evolutietheorie, en eventjes verder kijken, zullen we al snel opmerken dat God ál het leven op aarde heeft geschapen. Hierbij wordt de evolutietheorie ( waar ik volledig achter sta) simpelweg ontkracht? Waarom zou God gezien worden als een oude man met een baard, terwijl het leven op aarde naar alle waarschijnlijkheid begon met micro-organisme, die vervolgens evolueerde in kwallen etc.etc. Er van uitgaande dat toentertijd God dus al bestond is het onzin om aan te nemen dat God het uiterlijk heeft van een mens ( Iets wat ik sowieso volledige onzin vind, aangezien ouderdom dus wél van toepassing zou zijn geweest. )

God is gewoon een andere benaming voor hetgeen dat andere hoop(en wellicht geluk) noemen. Het lijkt me sterk dat het een materieel goed is, maar dat terzijde.

Overigens ben ik atheist, maar dat wilt niet zeggen dat ik niet open sta voor zaken die mijn verstand te boven gaan. Juist helemaal niet! Ik zou graag het bestaan van een God willen uitsluiten, daar er talloze mensen blind op God vertrouwen. En wie ben ik om te zeggen dat ze niet gelijk hebben? Misschien heb ik het fout, en biedt bidden en hopen dus daadwerkelijk uitkomst .

Ik heb het altijd zo gezien: dromen vertegenwoordigen de sociale, fysieke en psychische ontwikkelingen van een mens. Je zou dus kunnen zeggen dat dromen een reflectie van het leven zijn. Er van uitgaande dat het leven zelf ook niets meer dan een reflectie van het onbekende is, zou de "dood" uiteindelijk als ontsluimering gezien kunnen worden. Aangezien een soortgelijke theorie in de bijbel staat ( waarin de ontsluimering in de vorm van een hemel wordt gezien), kan ik me dus enigzins vinden in de bijbel.

Misschien klinkt dit alles wat dromerig, maar zo denk ik erover.
----------------------------------------------------------------------------------
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:45
care
care is offline
Citaat:
Tio schreef op 27-05-2003 @ 08:14:
Aantal vragen dan maar:

1) Hoe zouden jullie (Christenen dus) reageren als je voor de hemelpoort stond en Allah julie er niet in liet?
2) Als het geloof in Jezus iets is, wat zo aan te voelen valt en waarover je, als je het voelt, helemaal zeker bent. Waarom zijn er dan 1001 verschillende stromingen binnen het Christendom?
3) @care: Is het niet bij je opgekomen, dat zelfs al zou de originele bijbel geen leugens bevatten (wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt), dat er na 2000 jaar vertalen, herschrijven en moderniseren niets meer van de originele context over is?
4) Hoe weten jullie allemaal zo zeker dat bij ALLE andere geloven je persé goed moet leven om in de hemel (oid) te komen?
5) Een vraag waar ik nog steeds nooit echt een bevredigend antwoord op heb gehad is: "Wat is er gebeurd met alle mensen die nooit in Jezus hebben KUNNEN geloven?" Hiermee doel ik op alle mensen die in gebieden leefden waar Jezus de eerste 1000 jaar na zijn dood niet bekend was (Azië, Afrika etc.). Zijn die gewoon naar de hel gedeporteerd?
6) Hitler was Christen (dacht ik), komt hij nu ook in de hemel?
7) Vinden jullie niet dat onvoorwaardelijk houden van veel moeilijker is dan goed leven, en dat het Christendom eigenlijk helemaal niet zo simpel is?

1) Ik weet zeker dat ik Allah daar niet tegen kom, maarja daar kun jij natuurlijk niks mee. vroeger dacht toen ik nog niet geloofde dacht ik ook zo als jij. maar nu vertrouw ik erop dat het waar is. voor de 100ste keer, het is een GELOOF, wat niet te bewijzen is
2) ook een moeilijke vraag waar ik vaak over gedacht heb...
alleen al zijn er heel veel verschillen onder alle christenen op aarde over verschillende opvattingen over de Bijbel enz. toch zijn alle CHRISTENEN het over de wezenlijke dingen van de Bijbel eens zoals: Jezus stierf voor je zonden. Dat zijn dingen die uiteindelijk echt van belang zijn en dat maakt een eenheid van alle Christenen in alle kerken op aarde.
3) ja er kunnen schrijffouten zijn ja, maar de vertaling die ik meestal lees zit heel dicht bij de oorspronkelijke griekse en hebreeuwse tekst. Ook al zijn er misschien wat kleine foutjes toch kan ik me niet voorstellen dat de wezenlijke dingen veranderd of weggelaten zijn.
4) Omdat ik me verdiept heb in die geloven misschien...
5) ja ook een hele moeilijke vraag waar ik zelf ook geen geheel bevredigend antwoord op heb maar.... elk mens heeft een geweten dat er vanaf de geboorte af in zit. En.. ik denk dat die mensen die altijd in onwetendheid van een God geweest zijn dat als zij sterven ook in onwetendheid blijven. Dit betekend dus dat de hel voor hun niet zo erg zal zijn omdat zij niet net als ons bijvoorbeeld een gevoel van heel erge spijt en hadden we maar geluisterd.... hebben maar nog steeds in onwetendheid blijven. maar het is inderdaad een hele moeilijke vraag, een taak voor ons als Christenen om overal het evangelie te verkondigen
6) Hitler zei misschien dat hij Christen was maar misschien ken je het verschil tussen 'Naamchristenen' en echte gelovigen. Ik bedoel, ook niet iedereen die ik ken die zich Christen noemt is ook echt gelovig.
7) ja idd.. dacht ik eerst ook altijd.. maar ik ben er van overtuigd dat als je echt gaat geloven je uiteindelijk echt onvoorwaardelijk gaat houden van God. Want hij heeft zo ontzettend veel voor je over gehad. En om te gaan geloven is juist helemaal niet moeilijk en trouwens al die wetjes en een perfect leven, dat is pas moeilijk, zou jij dat kunnen??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom bestaat er geen god?
wolle19
500 23-03-2011 22:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zwitserland verbiedt bouw nieuwe minaretten.
Verwijderd
500 05-12-2009 21:28
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof ik....?
Sjarlot
62 27-01-2009 19:19
Films, TV & Radio [FILM] The Skeleton Key
Verwijderd
48 25-08-2005 17:40
Levensbeschouwing & Filosofie De dood
KELLY777
65 03-07-2003 20:07
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe nemen we debotjuh serieus?
Upke
26 01-07-2003 21:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.