Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Aan wies kant sta je?
Israel 11 20.75%
Palestina 24 45.28%
Allebei weg 11 20.75%
Bemoei me er niet mee, en ik ga weer verder onzin posten in N&A 7 13.21%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2004, 13:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-02-2004 @ 14:53:
Dat was zomaar een voorbeeld, niet op de waarheid gebaseerd, maar ik doelde eigenlijk meer op investeringen.
Natuurlijk zijn investeringen lastig daar. Dat is 1 van de grote problematiek. Is het niet vanwege hindernissen die je moet doorlopen (bv. checkpoints) dan wel ivm de bypassroutes, dan wel vanwege de muur; dan wel vanwege het feit dat het geld dat gegeven wordt niet op een juiste efficiente manier wordt gebruikt.

Dus: Israel moet haar beleid veranderen en de Palestijnse Autoriteit moet haar beleid veranderen.
Geld moet efficient gebruikt worden en daar terecht komen waar het ook daadwerkelij noodzakelijk is.
Terroristische acties kunnen NIET getolereerd worden en de Palestijnse Autoriteit moet ZELF hun mensen daar op aanspreken en/of arresteren waar nodig, zodat vergeldingsacties ook niet meer nodig zijn.
Israel moet zich terughoudender opstellen mbt vergeldingsacties en stoppen met het bouwen van de muur.

ik heb gesproken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 04-02-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 14:58:
Natuurlijk zijn investeringen lastig daar. Dat is 1 van de grote problematiek. Is het niet vanwege hindernissen die je moet doorlopen (bv. checkpoints) dan wel ivm de bypassroutes, dan wel vanwege de muur; dan wel vanwege het feit dat het geld dat gegeven wordt niet op een juiste efficiente manier wordt gebruikt.

Dus: Israel moet haar beleid veranderen en de Palestijnse Autoriteit moet haar beleid veranderen.
Geld moet efficient gebruikt worden en daar terecht komen waar het ook daadwerkelij noodzakelijk is.
Terroristische acties kunnen NIET getolereerd worden en de Palestijnse Autoriteit moet ZELF hun mensen daar op aanspreken en/of arresteren waar nodig, zodat vergeldingsacties ook niet meer nodig zijn.
Israel moet zich terughoudender opstellen mbt vergeldingsacties en stoppen met het bouwen van de muur.

ik heb gesproken.
Staat niet in verhouding........
Israel moet al die kolonisten op nieuw repatrieeren, en terug halen, en simpelweg het leven voor die palestijnen weer normaal maken
Oud 04-02-2004, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 14:55:
t wordt niet besteed zoals t moet, iig. Dat komt er duidelijk uit naar voren.
En wie bepaald hoe het besteed moet worden?
Oud 04-02-2004, 14:04
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 15:03:
En wie bepaald hoe het besteed moet worden?
Jij niet iig
Oud 04-02-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 15:03:
En wie bepaald hoe het besteed moet worden?

3x raden....Israel?????
Oud 04-02-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 14:58:
Palestijnse Autoriteit moet ZELF hun mensen daar op aanspreken en/of arresteren waar nodig, zodat vergeldingsacties ook niet meer nodig zijn.
Die zijn nooit nodig, Israel zou als staat boven zulke barbaarse opvattingen moeten staan als oog om oog, tand om tand
Oud 04-02-2004, 14:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 15:03:
En wie bepaald hoe het besteed moet worden?
NGOs of IGOs.
Iig niet de Israelische of Palestijnse autoriteiten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:04:
NGOs of IGOs.
Iig niet de Israelische of Palestijnse autoriteiten.
Dan mag ik stellen dat die niet zo goed plannen en de geldstromen absoluut verkeerd laten lopen
Oud 04-02-2004, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 15:04:
Die zijn nooit nodig, Israel zou als staat boven zulke barbaarse opvattingen moeten staan als oog om oog, tand om tand
helaas zover zijn ze nog niet.

Maar er is hoop: er bestaat al een multi-religieus jeugdorkest, misschien kunnen die de volwassen idioten laten zien dat het ook anders kan........
Oud 04-02-2004, 14:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 15:04:
Die zijn nooit nodig, Israel zou als staat boven zulke barbaarse opvattingen moeten staan als oog om oog, tand om tand
Ben het met je eens dat Israel boven oog om oog, tand om tand moet staan, maar als ze helemaal niks doet met betrekking tot eigen veiligheid, is de kans ook groot dat ze onder de voet wordt gelopen.

Het gevaar is helaas aanwezig. Misschien dat dat in ieder geval minder zal zijn na eventuele Iraanse hervormingen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 14:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 15:05:
Dan mag ik stellen dat die niet zo goed plannen en de geldstromen absoluut verkeerd laten lopen
Er. Ja. Maar er is geld gegeven aan de Palestijnse Autoriteit bv. En dat is nu net niet wat ik denk dat goed is. Dat geld moet gaan naar IGOs en NGOs.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 14:07
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-02-2004 @ 15:05:
helaas zover zijn ze nog niet
Indedaad, ze zijn nog te primitief om zelf een eigen staat behoorlijk te kunnen regeren


Oud 04-02-2004, 14:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-02-2004 @ 15:01:

Israel moet al die kolonisten op nieuw repatrieeren, en terug halen, en simpelweg het leven voor die palestijnen weer normaal maken
Kolonisten: wmb moeten ze ook weg uit die gebieden, ja.

Mb. het leven van de Palestijnen beter maken: natuurlijk moet dat geprobeerd worden. Maar door domweg te zeggen dat dat gebeuren moet, zeg je nog niks, want je zegt er niet bij HOE dat gebeuren moet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 14:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 15:07:
Indedaad, ze zijn nog te primitief om zelf een eigen staat behoorlijk te kunnen regeren




Wel erg makkelijk gesteld, he... Nederland kent (nog niet) dergelijke grote problemen als daar.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:08:
Kolonisten: wmb moeten ze ook weg uit die gebieden, ja.

Mb. het leven van de Palestijnen beter maken: natuurlijk moet dat geprobeerd worden. Maar door domweg te zeggen dat dat gebeuren moet, zeg je nog niks, want je zegt er niet bij HOE dat gebeuren moet.
daar ga ik mijn hoofd ook niet over breken, zo ver ga ik dan nog net niet
Oud 04-02-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:09:


Wel erg makkelijk gesteld, he... Nederland kent (nog niet) dergelijke grote problemen als daar.
Dat was misschien wel een beetje mijn fout, mijn reply heb ik pas later aangevuld
Oud 04-02-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:06:
Ben het met je eens dat Israel boven oog om oog, tand om tand moet staan, maar als ze helemaal niks doet met betrekking tot eigen veiligheid, is de kans ook groot dat ze onder de voet wordt gelopen.

Het gevaar is helaas aanwezig. Misschien dat dat in ieder geval minder zal zijn na eventuele Iraanse hervormingen.
Wat een onzin, dit heeft niets te maken met eigen veiligheid, maar met pure haat. En onder de voet gelopen worden is al helemaal onzin, Israel heeft genoeg wapens om het hele middenoosten weg te vagen, in feite hoeven ze voor helemaal niemand bang te zijn. Dat gevaar is gewoon de rijnste propaganda lulkoek, en een domme en walgelijke opvatting die de plank geheel mis slaat, en is puur een middel om het niet noodzakelijke geweld goed te praten.
Oud 04-02-2004, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:09:


Wel erg makkelijk gesteld, he... Nederland kent (nog niet) dergelijke grote problemen als daar.
En zij weten daar niet hoe zij problemen behoorlijk moeten proberen op te lossen

Als jij denkt dat er met staatsterreur jegens de palastijnen een oplossing gevonden gaat worden dat zit je er toch goed naast.
Oud 04-02-2004, 14:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-02-2004 @ 15:05:

Maar er is hoop: er bestaat al een multi-religieus jeugdorkest, misschien kunnen die de volwassen idioten laten zien dat het ook anders kan........
Oh! Wat is de naam?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 14:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 15:14:

Als jij denkt dat er met staatsterreur jegens de palastijnen een oplossing gevonden gaat worden dat zit je er toch goed naast.
Heb ik nergens gezegd.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:14:
Oh! Wat is de naam?
Weet ik niet, ik zat toen in een nederlands jeud orkest, en we ontmoetten ze in Luxemburg, en we waren aan het einde van een slopende toernee, en dus te moe en te dronken om die dingen te onthouden, misschien kun je die info nog opvragen bij

www.njbe.nl en dan vragen naar het diffwinds festival, 2002.
misschien hebben zij daar nog programmabboekjes ofzo
Oud 04-02-2004, 14:19
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Ben de eerste die optie 4 heeft gekozen, net alsof jullie hier nooit geen onzin posten.

Als ik moet kiezen kies ik voor Israel, maar liever voor geen van beide. Of voor beide, ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
__________________
Czech us out
Oud 04-02-2004, 14:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 15:11:
Wat een onzin, dit heeft niets te maken met eigen veiligheid, maar met pure haat. En onder de voet gelopen worden is al helemaal onzin, Israel heeft genoeg wapens om het hele middenoosten weg te vagen, in feite hoeven ze voor helemaal niemand bang te zijn. Dat gevaar is gewoon de rijnste propaganda lulkoek, en een domme en walgelijke opvatting die de plank geheel mis slaat, en is puur een middel om het niet noodzakelijke geweld goed te praten.
Israel is militaristisch inderdaad sterk. Maar dat hoeft nog niet altijd wat te betekenen. Zie bijvoorbeeld het sterke Amerikaanse leger en haar problemen in Afghanistan en Irak - waar de strijders met primitieve wapens strijden.

Verder heeft bv. Pakistan ook nukes en mocht t erop aankomen... en van Iran is het nog niet helemaal duidelijk. Verder bemoeit Iran zich al sowieso met het conflict door ten eerste Israels bestaan niet te erkennen en ten tweede terroristische groeperingen zoals Hezbollah te steunen.

Ik vrees dat jij juist het gevaar voor Israel onderschat.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:15:
Heb ik nergens gezegd.
Lees dit:

Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 14:58:
Natuurlijk zijn investeringen lastig daar. Dat is 1 van de grote problematiek. Is het niet vanwege hindernissen die je moet doorlopen (bv. checkpoints) dan wel ivm de bypassroutes, dan wel vanwege de muur; dan wel vanwege het feit dat het geld dat gegeven wordt niet op een juiste efficiente manier wordt gebruikt.

Dus: Israel moet haar beleid veranderen en de Palestijnse Autoriteit moet haar beleid veranderen.
Geld moet efficient gebruikt worden en daar terecht komen waar het ook daadwerkelij noodzakelijk is.
Terroristische acties kunnen NIET getolereerd worden en de Palestijnse Autoriteit moet ZELF hun mensen daar op aanspreken en/of arresteren waar nodig, zodat vergeldingsacties ook niet meer nodig zijn.
Israel moet zich terughoudender opstellen mbt vergeldingsacties en stoppen met het bouwen van de muur.

ik heb gesproken.
Terughoudender opstellen met vergeldings acties & zodat vergeldingsacties ook niet meer nodig zijn

Daarmee geef je toch duidelijk aan dat je van mening bent dat de vergeldingsacties nodig zijn momenteel.
Oud 04-02-2004, 14:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 15:20:

Terughoudender opstellen met vergeldings acties & zodat vergeldingsacties ook niet meer nodig zijn

Daarmee geef je toch duidelijk aan dat je van mening bent dat de vergeldingsacties nodig zijn momenteel.
Ja, maar niet dat ik dat een oplossing vind.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:21:
Ja, maar niet dat ik dat een oplossing vind.
Als ze geen oplossing bieden, hoe kun je ze dan nodig vinden, of ben ik te kort door de bocht/??
Oud 04-02-2004, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:19:
Israel is militaristisch inderdaad sterk. Maar dat hoeft nog niet altijd wat te betekenen. Zie bijvoorbeeld het sterke Amerikaanse leger en haar problemen in Afghanistan en Irak - waar de strijders met primitieve wapens strijden.

Verder heeft bv. Pakistan ook nukes en mocht t erop aankomen... en van Iran is het nog niet helemaal duidelijk. Verder bemoeit Iran zich al sowieso met het conflict door ten eerste Israels bestaan niet te erkennen en ten tweede terroristische groeperingen zoals Hezbollah te steunen.

Ik vrees dat jij juist het gevaar voor Israel onderschat.
Dat gevaar is zeer minimaal, en een oorlog zou zowel Iran als Pakistan zelf ook de kop kosten, ze zullen dus nooit een oorlog beginnen tegen Israel.

Verder rechtvaardigt het niet de staatsterreur jegens de palastijnen, dat is geen argument.
Oud 04-02-2004, 14:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-02-2004 @ 15:24:
Als ze geen oplossing bieden, hoe kun je ze dan nodig vinden, of ben ik te kort door de bocht/??
Zie het als positieve discriminatie: een noodzakelijk kwaad
Zolang er geen mentaliteitsverandering plaatsvindt, blijven extreme maatregelen helaas nodig.

Goed. Misschien dat ik het een tijdelijke oplossing vind, maar ik vind het geen DE oplossing en sta er ook helemaal niet achter dat ze gebeuren. Ik heb liever dat Israel zich opstelt als een vreedzame staat die wraakacties afkeurt en oprecht samen wilt leven met andere groeperingen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 14:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 15:25:

Verder rechtvaardigt het niet de staatsterreur jegens de palastijnen, dat is geen argument.
Dat rechtvaardig ik hier ook niet mee en dat valt ook niet te rechtvaardigen.

Het is alleen begrijpelijk dat Israel maatregelen neemt om haar eigen veiligheid te garanderen. Vanuit dat oogpunt is het rechtvaardig maatregelen te nemen. De manier die ze hiervoor verkiest vind ik geen juiste maatregelen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 14:30
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:19:
Israel is militaristisch inderdaad sterk. Maar dat hoeft nog niet altijd wat te betekenen. Zie bijvoorbeeld het sterke Amerikaanse leger en haar problemen in Afghanistan en Irak - waar de strijders met primitieve wapens strijden.

Verder heeft bv. Pakistan ook nukes en mocht t erop aankomen... en van Iran is het nog niet helemaal duidelijk. Verder bemoeit Iran zich al sowieso met het conflict door ten eerste Israels bestaan niet te erkennen en ten tweede terroristische groeperingen zoals Hezbollah te steunen.

Ik vrees dat jij juist het gevaar voor Israel onderschat.
Israel heeft een heel scala aan Nucleaire wapens..., genoeg om het gehele Midden Oosten met de grond gelijk te maken.
Oud 04-02-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:28:
Dat rechtvaardig ik hier ook niet mee en dat valt ook niet te rechtvaardigen.

Het is alleen begrijpelijk dat Israel maatregelen neemt om haar eigen veiligheid te garanderen. Vanuit dat oogpunt is het rechtvaardig maatregelen te nemen. De manier die ze hiervoor verkiest vind ik geen juiste maatregelen.
Het probleem is alleen dat nog geen enkele van die maatregelen ook maar enig effect heeft gehad op de veiligheid.

En nu ga ik, anders word jij nog meer het slachtoffer van mn slechte humeur
Oud 04-02-2004, 14:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 04-02-2004 @ 15:30:
Israel heeft een heel scala aan Nucleaire wapens..., genoeg om het gehele Midden Oosten met de grond gelijk te maken.
En dan worden ze daar zelf zeker niet de dupe van?

Natuurlijk wel. Is het niet door de straling die vrijkomt, dan wel door vergeldingsacties.

Zie het als een Koude Oorlog: ze zullen ze niet gebruiken; ook niet Pakistan e.d..
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 14:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 15:31:
Het probleem is alleen dat nog geen enkele van die maatregelen ook maar enig effect heeft gehad op de veiligheid.


Nee, ben ik met je eens.

Citaat:

En nu ga ik, anders word jij nog meer het slachtoffer van mn slechte humeur
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 14:36
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:32:
En dan worden ze daar zelf zeker niet de dupe van?

Natuurlijk wel. Is het niet door de straling die vrijkomt, dan wel door vergeldingsacties.

Zie het als een Koude Oorlog: ze zullen ze niet gebruiken; ook niet Pakistan e.d..
Ik zeg enkel dat Iran en Pakistan net zo hard moeten oppassen voor het tot de tanden toe bewapende Israel.
En waar men spreekt over extremistische regimes in zowel Pakistan als Iran kan men ook spreken van het extremistische regime van Israel.

kortom: er is geen land dat meer moet oppassen dan een ander land, beide landen moeten op hun tellen passen.
Oud 04-02-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 12:14:
Ik wil ze allebei en die optie staat er niet tussen
Juist. Verder sluit ik me ook bij je aan in deze discussie, niets aan toe te voegen verder.

Citaat:
Tweety2k schreef op 04-02-2004 @ 13:47:
T*ring het lijkt wel een voetbalwedstrijd, ben je voor israel of palestina echt belachelijk gewoon.
De spits van Israël schijnt erg goed te kunnen schieten.
Oud 04-02-2004, 15:16
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
bovendien trekt het elftal van Israel zich niets aan van de regels van de FIFA
Oud 04-02-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 04-02-2004 @ 16:16:
bovendien trekt het elftal van Israel zich niets aan van de regels van de FIFA
Oud 04-02-2004, 15:36
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
"Bemoei me er niet mee, en ik ga weer verder onzin posten in N&A"

Deze optie komt het dichtst in de buurt. Helaas is het historisch ondoenbaar om het grondgebied aan een van beide partijen toe te kennen, dus is het gemeeschappelijk gebruik van de voor beide volken heilige grond (vooral in Jeruzalem) de enige optie. Daarvoor is rationeel verstand nodig, die ik alleen bij (een groep van) buitenstaanders aanwezig acht.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Oud 04-02-2004, 15:40
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Palestina. Waarom?

Omdat ik me met de Palestijnen verbonden voel qua achtergrond.

Wel is n tegenlicht-reportage gezien? Verklaart meteen mijn weinige sympatie voor de Israeliers.

Natuurlijk spelen er nog meer factoren n rol, heb alleen geen zin om daar nu uitgebreid op in te gaan. Nog succes met je onderzoekje o.i.d
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Oud 04-02-2004, 15:42
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 04-02-2004 @ 15:30:
Israel heeft een heel scala aan Nucleaire wapens..., genoeg om het gehele Midden Oosten met de grond gelijk te maken.
Bewijs!
Oud 04-02-2004, 15:45
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 04-02-2004 @ 16:40:


Wel is n tegenlicht-reportage gezien? Verklaart meteen mijn weinige sympatie voor de Israeliers.
Weleens een net opgeblazen bus gezien, de lijken nog smeulend, lichaamsdelen overal, gillende kinderen?
Dat verklaart mijn sympathie voor de Palestijnen.
Natuurlijk spelen ook nog andere factoren een rol.
Oud 04-02-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
El_Nour schreef op 04-02-2004 @ 16:40:
Wel is n tegenlicht-reportage gezien? Verklaart meteen mijn weinige sympatie voor de Israeliers.
Oh ja, die checkpoints zijn echt verschrikkelijk. Ik moet zeggen dat ik Palestijnen die zichzelf opblazen in een volle bus een stuk beter begrijp na het zien van die documentaire.
Oud 04-02-2004, 15:48
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 04-02-2004 @ 16:47:
Oh ja, die checkpoints zijn echt verschrikkelijk. Ik moet zeggen dat ik Palestijnen die zichzelf opblazen in een volle bus een stuk beter begrijp na het zien van die documentaire.
Door al die Nederlandse eenzijdige tv-programma's begrijp ik jullie naïeviteit ook veel beter.
Oud 04-02-2004, 15:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 04-02-2004 @ 16:48:
Door al die Nederlandse eenzijdige tv-programma's begrijp ik jullie naïeviteit ook veel beter.
t is gemaakt door een Israelier die documentaire "Checkpoint". Aardige jongen. Heb m nog gesproken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 15:52
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 04-02-2004 @ 16:45:
Weleens een net opgeblazen bus gezien, de lijken nog smeulend, lichaamsdelen overal, gillende kinderen?
Dat verklaart mijn sympathie voor de Palestijnen.
Natuurlijk spelen ook nog andere factoren een rol.
Ik heb meer begrip voor n Palestijns die n aanslag pleegt dan voor n Israelier die n spelend kind doodschiet, mensen vernedert bij n controlepost, huizen vernietigt, n land inpikt, van tzelfde land n concentratiekamp maakt, n straatverbod oplegt, de watervoorziening blokkeert en zich superieur voelt t.o.v iedere niet-Jood.
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/

Laatst gewijzigd op 04-02-2004 om 15:54.
Oud 04-02-2004, 15:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 04-02-2004 @ 16:52:
Ik heb meer begrip voor n Palestijns die n aanslag pleegt
En pleegt deze gewoon maar een aanslag of zit hier meer achter? (moet je dan ook opnoemen in je rijtje, he)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 15:54
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 16:52:
t is gemaakt door een Israelier die documentaire "Checkpoint". Aardige jongen. Heb m nog gesproken
Zo'n EAJG type. Als je hem weereens spreekt, zeg maar dat ik hem een Ben Zona vind.
Oud 04-02-2004, 15:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 04-02-2004 @ 16:54:
Zo'n EAJG type. Als je hem weereens spreekt, zeg maar dat ik hem een Ben Zona vind.
ohnee. geen EAJG type. Tenminste ligt er aan met welke EAJG type je m wilt vergelijken. Heb een keer iemand van EAJG ontmoet die niet bepaald spoorde, maar goed.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2004, 15:59
JantjePietje
JantjePietje is offline
Palestina. Waarom?

Voor de de Palestijnse opstand had ik me altijd geschaard achter Israel. Toentertijd vond ik de Palestijnen maar een stel terroristen, die elk vooruitgang in het vredesproces letterlijk en figuurlijk opbliezen met hun aanslagen.
Gaandeweg heb ik me in de jaren na de intifida steeds meer in het M-O lopen verdiepen en ik moet zeggen dat mijn mening nu 180 graden is gedraaid. Ik heb zelfs geen lichtelijke sympathie meer voor de Israelische bevolking, die ik nu zie als parasieten.
Omdat ik nu eindelijk inzie dat niet de Palestijnen, maar juist de Joden de oorzaak zijn van al het geweld in die regio. Ik begrijp de Palestijnen nu, ze hebben van alles gedaan om hun grond te krijgen. Ze hebben geprotesteerd tegen de verdeling van hun land in 1948. Toen dat niet help, hebben de Palestijnen geprobeerd hun land te verdedigen tegen de oprukkende joodse milities/terreurgroeperingen, maar dat mocht niet baten.
Vervolgens hebben de Palestijnen het via de onderhandelingstafel geprobeerd in 1993, maar wederom gooide Israel roet in het eten: Het Israelisch leger trok zich niet terug en bleef moorden en de nederzettingen bleven groeien. Meer land werd ingepikt door de Joden, met als klap op de vuurpijl de heiligschennis van meneer Sharon op een islamitisch heiligdom.

Met Israel valt niet te onderhandelen. Kijk maar naar Sharon en je weet genoeg.
Oud 04-02-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
king goth schreef op 04-02-2004 @ 12:22:
ik ga voor israel...

palestijnen zijn verslagen en nu gaan ze in opstand komen... en de media staan toch allemaal aan de kant van de palestijnen..
Welke medium, dan wel niet?!?

Ik ga voor de Palestijnen...is wel het meest logisch..of niet?
Eerst wordt hun land ingepikt en nu wordt er ook nog een muur om ze heen gebouwd... Pfff...
Waar gaat dat toch heen!!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.