Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Als je zou mogen gaan stemmen in Amerika, (voor wie) zou je stemmen?
John Kerry 213 68.71%
George Bush 43 13.87%
iemand anders (Ralph Nader, ...) 31 10.00%
geen mening/ik zou gewoon niet gaan stemmen 23 7.42%
Aantal stemmers: 310. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2004, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Zlatani10 schreef op 17-07-2004 @ 15:15 :
Die Aziaten zijn gewoon donders slim.. Die gaan de nieuwe wereldleiders worden.. Beter dan landen in het Midden Oosten denkik zo..
Nah. In Japan, Zuid-Korea e.d. zit de jeugd gewoon minstens 60 uur per week achter de boeken. Als je continu bezig bent met wiskunde e.d. is het niet verwonderlijk dat je een hoger IQ krijgt.
Advertentie
Oud 20-07-2004, 07:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
het hoort hier niet echt tussen maar toch ook weer een beetje wel
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-07-2004, 17:30
Verwijderd
Voor mij heeft Bush met zijn oorlogspolitiek afgedaan. Ik heb ook niet zo'n vertrouwen in Kerry, maar persoonlijk geef ik hem liever een kans, dan dat Bush het nog een keer mag proberen.
Oud 26-07-2004, 17:31
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-07-2004 @ 00:21 :
Omdat de gemiddelde Amerikaan het IQ van een stekelbaars heeft!!
Amerikanen zijn dom lol
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 26-07-2004, 19:37
Help Valentijn
Avatar van Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Toch knap dat men er in slaagt om land met ongeveer 260 miljoen inwoners zo te generaliseren tot een lomp schurkenstaatje met een bananenrepubliekdictator aan het hoofd.

Misschien heb ik de voorbije vijf pagina's wat snel doorgelezen met ik ben niets inhoudelijk tegengekomen over de vice-presidenten respectievelijk de tandams:

Kerry & Edwards
Bush & Cheney

Persoonlijk vind ik Kerry & Edwards een briljante zet. Kerry voor de eerder progressieve en meer intellectuele burger (nuja als er die al zijn in de VS ) en Edwards voor de hardwerkende middenklasse. (ook even generaliseren: ze bewerken zowel noord als zuid)
Oud 26-07-2004, 19:43
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 26-07-2004 @ 20:37 :
Toch knap dat men er in slaagt om land met ongeveer 260 miljoen inwoners zo te generaliseren tot een lomp schurkenstaatje met een bananenrepubliekdictator aan het hoofd.
Daar hoeven wij niet voor te generaliseren, hoor.

Inhoudelijk zijn Bush en Kerry al lekker te pakken genomen in een filmpje dat pas geleden op het Journaal was. Misschien heb je het wel gezien, zo niet: het is overal op het Internet te vinden. Bush als rechtse oorlogshitser en Kerry als linkse draaikont die alleen kan terugvallen op z'n oorlogsverleden. Prima toch!
Oud 27-07-2004, 08:27
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-07-2004 @ 20:43 :
Daar hoeven wij niet voor te generaliseren, hoor.

Inhoudelijk zijn Bush en Kerry al lekker te pakken genomen in een filmpje dat pas geleden op het Journaal was. Misschien heb je het wel gezien, zo niet: het is overal op het Internet te vinden. Bush als rechtse oorlogshitser en Kerry als linkse draaikont die alleen kan terugvallen op z'n oorlogsverleden. Prima toch!
Als Kerry links is ben ik de Paus.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 27-07-2004, 10:28
Verwijderd
Democratic National Convention @ CNN.com

Wie iets meer dan het standaard gezwets over de VS wil horen, moet toch af en toe CNN checken. Bij gebrek aan beter op de Hollandse tv tenminste.
Oud 27-07-2004, 10:40
Help Valentijn
Avatar van Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
snees schreef op 27-07-2004 @ 11:28 :
Democratic National Convention @ CNN.com

Wie iets meer dan het standaard gezwets over de VS wil horen, moet toch af en toe CNN checken. Bij gebrek aan beter op de Hollandse tv tenminste.
Zoeen conventie lijkt me toch eerder een spektakelstuk dan dat er ernstig over politiek gedebateerd wordt. Kwestie van de twijfelende kiezers over de streep te trekken. Ik wacht op donderdag wanneer Kerry himself zijn entree maakt om wat voorgekauwde speeches op zijn vurige fans los te laten. (nu is het enkel aan wat ex-presidenten om de mensen wat op te zwepen)

Nederlandse berichtgeving is tamelijk objectief hoor.

owja:
Het grote Charles Groenhuizen Democratische Conventie dagboek
Oud 27-07-2004, 11:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
McCaine schreef op 27-07-2004 @ 09:27 :
Als Kerry links is ben ik de Paus.
Dat dacht ik ook, maar zo wordt hij in het filmpje neergezet.
Oud 27-07-2004, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-07-2004 @ 12:36 :
Dat dacht ik ook, maar zo wordt hij in het filmpje neergezet.
Dat is ook alleen maar zo omdat Nederlanders anders niet begrijpen wat de positie van Kerry t.o.v. Bush is.
Oud 27-07-2004, 11:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-07-2004 @ 12:44 :
Dat is ook alleen maar zo omdat Nederlanders anders niet begrijpen wat de positie van Kerry t.o.v. Bush is.
Ik denk het niet, want het filmpje was gemaakt door twee Amerikaanse broers voor het 'eigen' publiek. Je moet ook niet denken aan een korte docu ofzo, maar aan een geinige cartoon.
Oud 27-07-2004, 13:06
Verwijderd
O.
Oud 01-08-2004, 21:33
anti-links
Avatar van anti-links
anti-links is offline
Bush is fout, Bush is dom, Bush is oorlogszuchtig...

diegenen die dit altijd maar weer opnieuw domweg opblijven ratelen hebben wat mij betreft iets te goed in de spiegel gekeken.

Als ik me niet vergis is er na de komst van bush een gigantische stijging in de economie in de vs geweest. Dit heeft ook gevolgen voor de wereld economie die zeker positief zijn iets waar wij nederlanders ( materialistisch als we zijn ) toch erg blij mee moeten zijn.

Men noemt bush oorlogszuchtig maar is de bankschroeven van saddam al weer vergeten.... bush doet het niet voor de mensen maar voor de oorlog en het geld BULLSHIT... dat zeiden wij 60 jaar geleden ook niet toen de amerikaanse jongens hier in bloedvergieten werden gegooit. Het is zo makkelijk om altijd alles maar af te kraken... maar wees eens eerlijk: er bestaat tog geen land die orde kan houden in een land als irak met enorm veel godstdienstige verschillen ONMOGELIJK.

Ik zou wel op bush stemmen, buitenbeschouwing latne van zijn plannen en ideen: zou ik zowieso stemmen omdat linkse gejammer hier in nederland tegen te spreken... want daar is soms bijna geen respect meer voor op te brengen bah!
__________________
Get rich or die tryin
Oud 01-08-2004, 21:40
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
anti-links schreef op 01-08-2004 @ 22:33 :
Als ik me niet vergis is er na de komst van bush een gigantische stijging in de economie in de vs geweest. Dit heeft ook gevolgen voor de wereld economie die zeker positief zijn iets waar wij nederlanders ( materialistisch als we zijn ) toch erg blij mee moeten zijn.
Je vergist je wel; de economie is juist gedeeltelijk ingestort in de eerste helft van zijn regeringsperiode. De tweede helft is het weer wat opgeklommen.

Citaat:
Men noemt bush oorlogszuchtig maar is de bankschroeven van saddam al weer vergeten.... bush doet het niet voor de mensen maar voor de oorlog en het geld BULLSHIT... dat zeiden wij 60 jaar geleden ook niet toen de amerikaanse jongens hier in bloedvergieten werden gegooit. Het is zo makkelijk om altijd alles maar af te kraken... maar wees eens eerlijk: er bestaat tog geen land die orde kan houden in een land als irak met enorm veel godstdienstige verschillen ONMOGELIJK.
Je hebt hier wel een punt, maar je moet niet flauw gaan doen. Vergelijkingen met WOII zijn altijd ingewikkelder dan ze lijken en het is beslist niet eerlijk om te doen alsof het om een zelfde soort oorlog gaat.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 02-08-2004, 14:17
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
anti-links schreef op 01-08-2004 @ 22:33 :

Ik zou wel op bush stemmen, buitenbeschouwing latne van zijn plannen en ideen: zou ik zowieso stemmen omdat linkse gejammer hier in nederland tegen te spreken... want daar is soms bijna geen respect meer voor op te brengen bah!
LPF gestemd zeker?
Oud 02-08-2004, 14:19
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-07-2004 @ 12:36 :
Dat dacht ik ook, maar zo wordt hij in het filmpje neergezet.
Tja, hij moet linkser zijn dan Bush om de twijfelaars over de streep te trekken, maar ook weer niet te links. Dat hele verkiezingsproces in de VS heeft weinig met democratie te maken, het enige wat je doet is zo veel mogelijk van de zwevende kiezers aan proberen te spreken. McDonalds politiek.
Oud 02-08-2004, 15:51
anti-links
Avatar van anti-links
anti-links is offline
Je hebt hier wel een punt, maar je moet niet flauw gaan doen. Vergelijkingen met WOII zijn altijd ingewikkelder dan ze lijken en het is beslist niet eerlijk om te doen alsof het om een zelfde soort oorlog gaat.

Tuurlijk is het anders, de tijd is veranderd en de omstandigheden ook.. maar in wezen gaat het om het zelfde.. en de onmacht van veel mensen die bush op de 1 of andere manier niet mogen uit zich door te zeggen dat die het voor het geld doet.. en dat vind ik onrechtvaardig en laf.. als je het niet met hem eens bent oke.. maar beschuldig hem niet van zulke dingen.. maar laat hem dan gewoon in z'n lot berusten: hij is democratisch gekozen en dus bepaald hij samen met z'n " kornuiten " hoe het er voor staat )overbodige info( en ga hem niet van zulke dingen beschuldigen
__________________
Get rich or die tryin
Oud 02-08-2004, 15:59
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
ik zou nooit stemmen,
reden voor bush hoef ik denk ik niet te zeggen
en kerry beloofd erkenning tegen de armeense lobby om meer stemmen te krijgen.


in het kort, beide zijn gore klootzakken(vandaag heb ik het behoorlijk veel gebruikt )
__________________
"God is enough for us, and He is the best disposer of affairs."
Oud 02-08-2004, 16:20
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
tosyali schreef op 02-08-2004 @ 16:59 :
ien kerry beloofd erkenning tegen de armeense lobby om meer stemmen te krijgen.
lijkt me niks mis mee
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 02-08-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
anti-links schreef op 02-08-2004 @ 16:51 :
Tuurlijk is het anders, de tijd is veranderd en de omstandigheden ook.. maar in wezen gaat het om het zelfde.. en de onmacht van veel mensen die bush op de 1 of andere manier niet mogen uit zich door te zeggen dat die het voor het geld doet.. en dat vind ik onrechtvaardig en laf.. als je het niet met hem eens bent oke.. maar beschuldig hem niet van zulke dingen.. maar laat hem dan gewoon in z'n lot berusten: hij is democratisch gekozen en dus bepaald hij samen met z'n " kornuiten " hoe het er voor staat )overbodige info( en ga hem niet van zulke dingen beschuldigen
Wie beschuldigt Bush er dan van het alleen voor het geld te doen?
Oud 02-08-2004, 16:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
anti-links schreef op 02-08-2004 @ 16:51 :
hij is democratisch gekozen
Met een minderheid ja, net zoals Clinton overigens.
Oud 02-08-2004, 18:19
anti-links
Avatar van anti-links
anti-links is offline
Forum topics enkele weken geleden.
__________________
Get rich or die tryin
Oud 02-08-2004, 20:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
anti-links schreef op 02-08-2004 @ 16:51 :
Je hebt hier wel een punt, maar je moet niet flauw gaan doen. Vergelijkingen met WOII zijn altijd ingewikkelder dan ze lijken en het is beslist niet eerlijk om te doen alsof het om een zelfde soort oorlog gaat.

Tuurlijk is het anders, de tijd is veranderd en de omstandigheden ook.. maar in wezen gaat het om het zelfde.. en de onmacht van veel mensen die bush op de 1 of andere manier niet mogen uit zich door te zeggen dat die het voor het geld doet.. en dat vind ik onrechtvaardig en laf.. als je het niet met hem eens bent oke.. maar beschuldig hem niet van zulke dingen.. maar laat hem dan gewoon in z'n lot berusten: hij is democratisch gekozen en dus bepaald hij samen met z'n " kornuiten " hoe het er voor staat )overbodige info( en ga hem niet van zulke dingen beschuldigen
Allard? Ben jij het?
Oud 04-08-2004, 09:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
anti-links schreef op 02-08-2004 @ 19:19 :
Forum topics enkele weken geleden.
Oud 04-08-2004, 21:59
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-08-2004 @ 17:46 :
Met een minderheid ja, net zoals Clinton overigens.
Doel je op de Popular Vote? Die is in zowel 1992 als 1996 met een vrij ruime marge naar Clinton gegaan.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 05-08-2004, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Zlatani10 schreef op 17-07-2004 @ 15:15 :
Die Aziaten zijn gewoon donders slim.. Die gaan de nieuwe wereldleiders worden.. Beter dan landen in het Midden Oosten denkik zo..
idd, de chinese economie zou spoedig de Europese en Amerikaanse voorbijsteken.. al moet ik daar wel bijzeggen dat die constante groei niet kan blijven duren.. de chinese economische groei bedroeg de laatste tijd zo'n 10%.. die zeepbel gaat barsten, overproductie volgt....

Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 17:42.
Oud 06-08-2004, 12:56
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Clinton...
__________________
Hetzij zo...
Oud 06-08-2004, 15:16
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
vannacht weer een heerlijke verspreking van Bush:
Citaat:
"Onze vijanden zijn inventief en vindingrijk. Net als wij. Ze blijven manieren zoeken om ons land en de mensen te beschadigen. En dat doen wij ook."
Dat ze die man nog serieus kansen geven om president te worden....
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 06-08-2004, 15:32
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 06-08-2004 @ 16:16 :
vannacht weer een heerlijke verspreking van Bush:
Dat ze die man nog serieus kansen geven om president te worden....
Idd! heb hem gezien op de Nederlandse televisie deze ochtend, wat een uitspraak!!! Dat mensen daar op kunnen stemmen..
Oud 06-08-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 06-08-2004 @ 16:32 :
Dat mensen daar op kunnen stemmen..

Oud 06-08-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-08-2004 @ 16:54 :
[afbeelding]
[afbeelding]
Touché
goed gevonden!

Laatst gewijzigd op 06-08-2004 om 16:22.
Oud 14-08-2004, 02:07
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
de rakkers hier die op Kerry stemmen, stemmen niet op Kerry, maar tegen Bush. die overweging zou ik ook maken, al vind ik dat je niet moet gaan stemmen
Oud 14-08-2004, 02:35
snOOdleF
Avatar van snOOdleF
snOOdleF is offline
Citaat:
anti-links schreef op 02-08-2004 @ 19:19 :
Forum topics enkele weken geleden.

gezien je sig en je pim fortuyn ava ben je vast niet rechts, maar wat ben je dan wel als je 'anti-links' bent?
__________________
Beter langzichtig dan kortharig!
Oud 14-08-2004, 03:25
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 04-08-2004 @ 22:59 :
Doel je op de Popular Vote? Die is in zowel 1992 als 1996 met een vrij ruime marge naar Clinton gegaan.
Maar niet met een absolute meerderheid. Dat gebeurt maar zelden.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 20-08-2004, 05:45
Verwijderd
wat nieuw cijfermateriaal...



20/08/2004 06:00:32 ( Bron: BELGA)

Bush loopt in op Kerry: 45% tegen 46 %

(Belga)

WASHINGTON 20/08 (BELGA/AG) = De Amerikaanse democratische presidentskandidaat John Kerry lijkt zijn voorsprong op republikeinse rivaal George W. Bush kwijt te raken, met name wegens een verlies aan steun onder oorlogsveteranen en katholieken. Dat blijkt uit een peiling die donderdag werd gepubliceerd. 46% van de ondervraagden zei op John Kerry te zullen stemmen, tegen 45% die voor Bush zullen stemmen. De onafhankelijke kandidaat Ralph Nader krijgt 1% in de peilingen. Na de democratische conventie eind juli stond Kerry nog op 48% tegen 43% voor Bush. De afwijking bevindt zich in de foutmarge (+/- 3%) van de peiling die door de nieuwszender CBS tussen 15 en 18 augustus onder 1.009 Amerikanen werd gehouden. Zonder de aanwezigheid van Nader zou Kerry 47% van de stemmen krijgen, tegen 43% voor Bush . (BVH)
Oud 26-08-2004, 11:05
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
Bush nu populairder dan Kerry in nieuwe peiling
De Amerikaanse president Bush is volgens de laatste peiling van The Los Angeles Times populairder dan John Kerry, zijn tegenstrever bij de presidentsverkiezingen.


Opsteker
De Republikein Bush heeft volgens het dagblad momenteel de steun van 49% van de Amerikanen. Kerry moet het doen met 46%. De peiling is een flinke opsteker voor het staatshoofd, zo vlak voor de Republikeinse Conventie in New York.

Deze conventie begint maandag. Daar zullen de Republikeinen Bush formeel aanwijzen als hun presidentskandidaat.

Vietnam
Het is de eerste keer in de periodieke peilingen van deze krant dat Bush als voorspelde winnaar van de verkiezingen in november uit de bus komt. De voorsprong van Bush is volgens analisten deels het gevolg van de actie van een groep veteranen die de militaire activiteiten van de gedecoreerde Kerry in de Vietnamoorlog in twijfel heeft getrokken.

Bron: http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/

---------------------------

Bush = 49%
Kerry = 46%
Oud 26-08-2004, 12:56
Verwijderd
http://www.gop.com/kerryopoly/default.asp

(Een flinke schep zout vereist, ga niet meteen flamen.)
Oud 26-08-2004, 15:49
Help Valentijn
Avatar van Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
Snees schreef op 26-08-2004 @ 13:56 :
http://www.gop.com/kerryopoly/default.asp

(Een flinke schep zout vereist, ga niet meteen flamen.)
"Paid for by the Republican National Committee" ook even vermelden
Oud 26-08-2004, 16:32
onderkoffer
onderkoffer is offline
tis grappig dat er nog mensen zijn die denken dat het verschil maakt
Oud 26-08-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Help Valentijn schreef op 26-08-2004 @ 16:49 :
"Paid for by the Republican National Committee" ook even vermelden
LMD, het staat op GOP.com.
Oud 27-08-2004, 02:15
Verwijderd
Citaat:
Foegel schreef op 26-08-2004 @ 12:05 :
Bush nu populairder dan Kerry in nieuwe peiling
De Amerikaanse president Bush is volgens de laatste peiling van The Los Angeles Times populairder dan John Kerry, zijn tegenstrever bij de presidentsverkiezingen.


Opsteker
De Republikein Bush heeft volgens het dagblad momenteel de steun van 49% van de Amerikanen. Kerry moet het doen met 46%. De peiling is een flinke opsteker voor het staatshoofd, zo vlak voor de Republikeinse Conventie in New York.

Deze conventie begint maandag. Daar zullen de Republikeinen Bush formeel aanwijzen als hun presidentskandidaat.

Vietnam
Het is de eerste keer in de periodieke peilingen van deze krant dat Bush als voorspelde winnaar van de verkiezingen in november uit de bus komt. De voorsprong van Bush is volgens analisten deels het gevolg van de actie van een groep veteranen die de militaire activiteiten van de gedecoreerde Kerry in de Vietnamoorlog in twijfel heeft getrokken.

Bron: http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/

---------------------------

Bush = 49%
Kerry = 46%
Het zal nipt worden maar als je het resultaat van Nader bij dat van Kerry telt kom je er zeker.. DUS NADER ROT OP! (H I J is een belangrijke oorzaak dat ze in de VS nu al met die aap zitten!)
De "linkse (relativeer dat aub!) kiezer wordt voor de keuze gegooid: Nader of Kerry, en dat is slecht voor de VS en de wereld, want zo wordt het wel gemakkelijker voor Bush om te winnen.

Haha, je zal het wel zien.. op de vooravond van de verkiezingen vinden ze 'ineens' Osama Bin Laden (die ze dan al enkele maanden ergens geheim vasthouden). Dat zou voor Bush mooi uitkomen.. Ah ja, zoals gezegd.. of het nu Kerry is of Bush zal geen wereld van verschil maken (ook letterlijk te interpreteren )
Oud 27-08-2004, 02:16
Verwijderd
Schitterend filmpje
Oud 27-08-2004, 06:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 27-08-2004 @ 03:15 :
Het zal nipt worden maar als je het resultaat van Nader bij dat van Kerry telt kom je er zeker.. DUS NADER ROT OP! (H I J is een belangrijke oorzaak dat ze in de VS nu al met die aap zitten!))
Onzin. Als mensen op Nader stemmen hebben ze ten eerste het volste recht om dat te doen en ten tweede neem ik het ze absoluut niet kwalijk aangezien ik me goed kan voorstellen dat je je niet kunt verenigen met de standpunten en ideeen van Kerry en/of de Democraten in het algemeen.

Juist de Democraten hadden beter moeten weten n.a.v. de vorige verkiezingen toen Nader ook wat stemmen mee kreeg - door hier op in te spelen. Dat laten ze na en dan moeten de democraten maar niet gaan zeiken.

Verder denk ik overigens nog steeds dat misschien een tweede termijn voor Bush op de langere termijn voor de wereld beter zal zijn. Ja, het klinkt raar uit mijn mond ik weet het.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-08-2004, 06:47
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 27-08-2004 @ 07:39 :
Onzin. Als mensen op Nader stemmen hebben ze ten eerste het volste recht om dat te doen en ten tweede neem ik het ze absoluut niet kwalijk aangezien ik me goed kan voorstellen dat je je niet kunt verenigen met de standpunten en ideeen van Kerry en/of de Democraten in het algemeen.

Juist de Democraten hadden beter moeten weten n.a.v. de vorige verkiezingen toen Nader ook wat stemmen mee kreeg - door hier op in te spelen. Dat laten ze na en dan moeten de democraten maar niet gaan zeiken.

Verder denk ik overigens nog steeds dat misschien een tweede termijn voor Bush op de langere termijn voor de wereld beter zal zijn. Ja, het klinkt raar uit mijn mond ik weet het.
Je moet je wel realiseren dat de Amerikaanse politiek bestaat uit 2 politieke machtsblokken, de Republikeinen en de Democraten (maar dat wist je al )... ik heb ook liever het NL en Belgisch 'meerpartijen-stelsel', maar het is nu zo...
Als die mensen achter de ideeën van Nader staan stemmen ze het beste op Kerry, dat is nl een realistischer gegeven -> Kerry heeft 100 keer zo veel meer kans om die (misschien gedeeltelijk dan) effectief te realiseren!

MAAR de democraten hadden idd wel beter (meer) moeten inspelen op het gegeven 'Nader' in 2000. Maar dit vind ik niet de goede manier, TENZIJ alle kiezers van Kerry naar Nader overstappen. Eigenlijk ben ik voor Nader maar die maakt geen schijn van kans en zaait VERDEELDHEID in het 'links' (relativeer!) kiezerskorps, met het gevolg dat Bush wint. Dan maar Kerry...

Een tweede termijn voor Bush kan niet op termijn beter voor de wereld zijn want die zal er dan niet meer zijn! Bush bezorgd ons nog eens de ondergang van de wereld!

Nu ben ik wel teleurgesteld in je hoor! ... had ik niet van je verwacht!
Oud 27-08-2004, 06:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 27-08-2004 @ 07:47 :
Je moet je wel realiseren dat de Amerikaanse politiek bestaat uit 2 politieke machtsblokken, de Republikeinen en de Democraten (maar dat wist je al )... ik heb ook liever het NL en Belgisch 'meerpartijen-stelsel', maar het is nu zo...
Als die mensen achter de ideeën van Nader staan stemmen ze het beste op Kerry, dat is nl een realistischer gegeven -> Kerry heeft 100 keer zo veel meer kans om die (misschien gedeeltelijk dan) effectief te realiseren!


Ben eens blij dat een derde blok steeds meer macht blijkt te krijgen. Lijkt me alleen maar beter voor de democratie daar dan twee grote machtsblokken die niet zo gek veel van elkaar verschillen uiteindelijk.

Citaat:

Een tweede termijn voor Bush kan niet op termijn beter voor de wereld zijn want die zal er dan niet meer zijn! Bush bezorgd ons nog eens de ondergang van de wereld!


"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." Albert Einstein

Ik kijk met plezier uit naar WO IV

Citaat:

Nu ben ik wel teleurgesteld in je hoor! ... had ik niet van je verwacht!
Ben een doemdenker met wat zwarte humor. Kan ik ook niks aan doen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-08-2004, 07:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 27-08-2004 @ 07:56 :


Ben eens blij dat een derde blok steeds meer macht blijkt te krijgen. Lijkt me alleen maar beter voor de democratie daar dan twee grote machtsblokken die niet zo gek veel van elkaar verschillen uiteindelijk.

[/b]

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." Albert Einstein

Ik kijk met plezier uit naar WO IV



Ben een doemdenker met wat zwarte humor. Kan ik ook niks aan doen. [/B]
Tu as raison!
Maar ja.. wij zijn niet diegene die dat gedaan kan krijgen hé
sjah, het is natuurlijk hou je het bekijkt..
'een derde blok steeds meer macht blijkt te krijgen', puur qua electorale macht stelt het niet veel voor he, gemiddeld zo'n 2% misschien 3%... maar het kan de democraten wel dwingen te luisteren naar zijn standpunten ofzo.. of wie weet kan Nader ooit eens doorbreken, al zal dan en zware opdracht zijn, gezien de politiek-sociologische geschiedenis van de VS.

ah, weet je, als iedereen nu eens Nader zou stemmen!! zou leuk zijn he!

je begrijpt toch waarom ik Nader, ondanks het feit dat ik daarvoor zou stemmen, toch afraad he
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerikaanse Presidentsverkiezingen deel III
naam onbekend
500 03-11-2004 14:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerikaanse Verkiezingen - Wie won eerste Debat?
hhendrikxx
65 07-10-2004 23:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.