Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2005, 18:46
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Ik weet niet zeker of het hier hoort, anders moet een fb um maar verplaatsen.

Ik wil in de zomer graag 2 weken naar het buitenland. En alles bij elkaar komt dat al snel uit op 1000 euro. Ik ga ook al 2 weken naar Turkije, naar zo'n all-inclusive 5 sterren hotel en alles, dus mijn ouders willen niet nog een vakantie voor me betalen.

Maar ik kom dus als ik al mijn kleed- en zakgeld opoffer op zo'n 550 euro uit. Samen met nog wat geld uiterlijk op 700 dus.

Iemand een manier om aan wat geld te komen (ik ben 14, over 2 maanden 15). Dus ik kan nu nog niet werken. Ik heb tot 1 augustus. Maar mijn ouders willen zeker weten dat ik zoveel geld heb tegen die tijd, willen ze het nu voorschieten (moet snel betaald worden die vakantie)..

Adviess?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2005, 18:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 23-01-2005 @ 19:46 :
Dus ik kan nu nog niet werken.
dat mag je me uitleggen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 18:56
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-01-2005 @ 19:54 :
dat mag je me uitleggen
14 jaar, ik kom echt nergens aan de bak.
Niet in supermarkten, winkels, waar dan ook.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 18:57
Freestyler*
Freestyler* is offline
op die leeftijd kan je toch haast alleen krantenlopen
kan je wel redelijk wat mee verdienen trouwens
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 19:09
rjongen
Avatar van rjongen
rjongen is offline
wat voor reis ga jij als 14-jarige dan in je eentje maken?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 19:22
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
rjongen schreef op 23-01-2005 @ 20:09 :
wat voor reis ga jij als 14-jarige dan in je eentje maken?
Soort van 'stedentrip' door Italië. Wel georganiseerd, met een groep jongeren.. Maar zonder ouders etc
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 19:50
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 23-01-2005 @ 20:22 :
Soort van 'stedentrip' door Italië. Wel georganiseerd, met een groep jongeren.. Maar zonder ouders etc
Misschien een iets "normalere"vakantie met vriendinnen gaan doen? Dat je van het budget wel kan betalen? en op latere leeftijd dit gaan doen?!
Dat je niet aan de slag komt in de super komt denk ik omdat je op je 14de niet zo veel mag en je misschien wel alleen kassa wil doen en dat mag je op je 14de nog niet (pas vanaf 16) dus misschien gewoon willen vakkenvullen?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 20:16
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Of ga werken in een kas, kranten/folders bezorgen, oppassen etc etc..
Alle topics die er al over dit onderwerp zijn eens doorlezen wil ook nog wel eens helpen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 20:39
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
vraag je ouders gewoon of je het geld later terug mag betalen..dat je gewoon na die vakantie ook je zakgeld in laat houden
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 11:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 23-01-2005 @ 19:56 :
14 jaar, ik kom echt nergens aan de bak.
Niet in supermarkten, winkels, waar dan ook.
Je kan kranten en folders gaan lopen. Daar zoeken ze bijna altijd wel mensen voor.
En als je in de buurt van tuinders woont kun je ook stekkies knippen of tomaten plukken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 16:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik snap ook niet echt waarom je deze reis perse op je 14e wil maken.... zeker niet als je t geld er niet voor hebt. Maak dan deze reis volgend jaar. Op je 15e kun je namelijk wel in een supermarkt werken.

Maar je had dit zeker in je hoofd en nu wil je m ook perse nú maken, of niet? Dat gevoel ken ik namelijk wel.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:50
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 23-01-2005 @ 19:46 :
Ik wil in de zomer graag 2 weken naar het buitenland. En alles bij elkaar komt dat al snel uit op 1000 euro.
1000 euro, voor 1 persoon in 2 weken!

Ik heb als enige advies voor je dat je echt een goedkopere vakantie moet zoeken, aangezien je die 1000 euro gewoon niet hebt.
Voor 300 euro p/p. kun je ook al twee weken lang een hoop lol beleven met een paar vrienden/vriendinnen.

Bij wijze van uitzondering geef ik dit jaar 700 euro uit aan m'n vakantie, ook 2 weken. Maar dat is een examenkadootje wat ik aan mezelf geef.
Ik ben wel 19 en heb een vast bijbaantje, dus een vast maandelijks inkomen. En dan is 700 euro ongeveer de helft van m'n jaarsalaris (7u per week werken).
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 20:07
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
1000 euro voor een 14jarige die zonder ouders op vakantie gaat vind ik ook wat veel. Ik geef meestal zo tussen de 500 a 800 euro uit aan vakantie. Volgend jaar bij wijze van uitzondering 1200 euro. Daar ga ik 22 dagen van naar Libië voor de zonsverduistering . Die vakantie is in totaal iets van 2400 maar m'n pa betaald de helft .

Wat betreft werk. Kranten/folders lopen betaald op zich niet slecht. Maar of je een dagblad/ochtendkrant als de telegraaf ofzo mag bezorgen weet ik eigenlijk niet...
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 16:30
Nina339
Avatar van Nina339
Nina339 is offline
ga bij een tuinder werken of als afwashulp...
die vakantie klinkt iig erg leuk
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 16:48
Sandersss
Sandersss is offline
Voor ochtendkranten moet je ook 15 zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 17:29
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-01-2005 @ 12:15 :
Je kan kranten en folders gaan lopen. Daar zoeken ze bijna altijd wel mensen voor.
En als je in de buurt van tuinders woont kun je ook stekkies knippen of tomaten plukken.
was het maar waar dat ze daar bina altijd mensen voor zoeken. Dan had ik nu al een baantje
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 17:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 25-01-2005 @ 18:29 :
was het maar waar dat ze daar bina altijd mensen voor zoeken. Dan had ik nu al een baantje
moet je hier in de buurt gaan wonen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 17:49
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 23-01-2005 @ 20:50 :
Misschien een iets "normalere"vakantie met vriendinnen gaan doen? Dat je van het budget wel kan betalen? en op latere leeftijd dit gaan doen?!
Dat je niet aan de slag komt in de super komt denk ik omdat je op je 14de niet zo veel mag en je misschien wel alleen kassa wil doen en dat mag je op je 14de nog niet (pas vanaf 16) dus misschien gewoon willen vakkenvullen?
Haha, ja Ik weet het, het is nogal extreem. Maar toen ik alles begon uit te zoeken begon het echt heeeeeel erg te kriebelen en ik wil het echt ontzettend graag. En ik geef liever al mijn geld hier aan uit, dan aan kleren,sieraden, weetikveel wat nog meer

oh, ik wil alles hoor, maar supermarkten 'mogen' het niet of ze zitten al vol etc..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2005, 17:51
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Ivo schreef op 24-01-2005 @ 18:50 :
1000 euro, voor 1 persoon in 2 weken!

Ik heb als enige advies voor je dat je echt een goedkopere vakantie moet zoeken, aangezien je die 1000 euro gewoon niet hebt.
Voor 300 euro p/p. kun je ook al twee weken lang een hoop lol beleven met een paar vrienden/vriendinnen.

Bij wijze van uitzondering geef ik dit jaar 700 euro uit aan m'n vakantie, ook 2 weken. Maar dat is een examenkadootje wat ik aan mezelf geef.
Ik ben wel 19 en heb een vast bijbaantje, dus een vast maandelijks inkomen. En dan is 700 euro ongeveer de helft van m'n jaarsalaris (7u per week werken).
Ja, nou, dat is wel misschien het juiste advies.
Het is voor mij gewoon ookw el een kwestie van waar je je geld aan wil (of kan) uitgeven. En ik heb eigenlijk niet écht kleding of wat dan ook nodig. En zou dit wel echt ontzettend graag willen, het is iets wat ik onwijs graag wil gewoon.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 16:30
Ivo
Ivo is offline
Als je het echt zo graag wilt kun je misschien ook overwegen om het volgend jaar pas te doen. Dan heb je ten eerste meer tijd om te sparen, en intussen ben je ook al oud genoeg voor een baantje in de supermarkt. Als je je er echt voor wilt inzetten moet het zeker lukken, en kun je dit jaar bijvoorbeeld best een weekje naar de Nederlands kust ofzo. Dan ben je voor 200 euro klaar. Je zegt dat je voor de zomer ongeveer 700 euro kan sparen.
Als je die 200 euro er vanaf haalt, heb je dus al 500 euro liggen voor je vakantie in 2006! En dan heb je nog een heel jaar om de andere helft bij elkaar te krijgen.

Op deze manier (zo jong mogelijk beginnen met bijbaantje en goedkope vakanties) heb ik ook mijn droom bereikt: Rijbewijs halen en een (oude) mini kopen. Kosste me totaal 4000 euro vorig jaar, maar dat had ik toen wel liggen, na 3 jaar werken en weinig uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Ivo schreef op 27-01-2005 @ 17:30 :
Als je het echt zo graag wilt kun je misschien ook overwegen om het volgend jaar pas te doen. Dan heb je ten eerste meer tijd om te sparen, en intussen ben je ook al oud genoeg voor een baantje in de supermarkt. Als je je er echt voor wilt inzetten moet het zeker lukken, en kun je dit jaar bijvoorbeeld best een weekje naar de Nederlands kust ofzo. Dan ben je voor 200 euro klaar. Je zegt dat je voor de zomer ongeveer 700 euro kan sparen.
Als je die 200 euro er vanaf haalt, heb je dus al 500 euro liggen voor je vakantie in 2006! En dan heb je nog een heel jaar om de andere helft bij elkaar te krijgen.

Op deze manier (zo jong mogelijk beginnen met bijbaantje en goedkope vakanties) heb ik ook mijn droom bereikt: Rijbewijs halen en een (oude) mini kopen. Kosste me totaal 4000 euro vorig jaar, maar dat had ik toen wel liggen, na 3 jaar werken en weinig uitgeven.
Inderdaad, daarbij moet je best veel werken wil je voor de zomer 700 euro bij elkaar zien te krijgen... dat is namelijk meer dan 100 euro per maand. Op jouw leeftijd zal je ontzettend weinig verdienen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 19:55
venloflexe
venloflexe is offline
k heb een baantje nodig in de buurd van venlo als je wat weet post ff
__________________
Venlo Schoon Venlo Mooi Venlo Best Venlo De Gekste Venlo RULES
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 10:40
Verwijderd
Weet niet vanaf welke leeftijd je ochtendkranten mag lopen, want daar verdien je, voor zover ik gehoord heb ook altijd wel behoorlijk mee.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 11:01
Verwijderd
Heitje voor een karweitje...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 13:20
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 23-01-2005 @ 21:39 :
vraag je ouders gewoon of je het geld later terug mag betalen..dat je gewoon na die vakantie ook je zakgeld in laat houden
Volgens mij kan iemand van 14 beter leren sparen. Lenen kan altijd nog, voor wat duurzamere aankopen

(Vervelend hoe jonge mensen al meteen gaan lenen als ze geld nodig hebben, je moet geen geld gaan uitgeven wat je niet hebt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2005, 13:30
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 28-01-2005 @ 11:40 :
Weet niet vanaf welke leeftijd je ochtendkranten mag lopen, want daar verdien je, voor zover ik gehoord heb ook altijd wel behoorlijk mee.
Ik ben 15 en mág de Gelderlander lopen (sta nu dus ook op de wachtlijst). Volgensmij mag het vanaf 15
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:22
Verwijderd
willen je ouders je niets lenen dan? Tis denk ik onmogelijk om zoveel geld binnen ene half jaar te verdienen voor een 15 jarige
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 15:06
Verwijderd
Dan ga je toch wat klusjes in huis doen...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 15:52
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ben 19 en heb moeite aan de bak te komen, de redenen die ik bij verschillende supermarkten heb gehoord: we kunnen 14 en 15 jarigen hetzelfde werk voor minder geld laten doen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 21:03
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
Citaat:
Lotte schreef op 28-01-2005 @ 14:20 :
Volgens mij kan iemand van 14 beter leren sparen. Lenen kan altijd nog, voor wat duurzamere aankopen

(Vervelend hoe jonge mensen al meteen gaan lenen als ze geld nodig hebben, je moet geen geld gaan uitgeven wat je niet hebt)
als je een beetje met de tijd meegaat moet dit kunnen hoor...lekker boeiend als ze het terugbetalen is er toch niks aande hand. het is hartstikke kut om te sparen...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 22:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 29-01-2005 @ 22:03 :
als je een beetje met de tijd meegaat moet dit kunnen hoor...lekker boeiend als ze het terugbetalen is er toch niks aande hand. het is hartstikke kut om te sparen...
Daarom staat ook zo'n groot deel van de nederlandse jeugd rood Ze denken zoals jij, te makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 13:55
Verwijderd
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 29-01-2005 @ 22:03 :
als je een beetje met de tijd meegaat moet dit kunnen hoor...lekker boeiend als ze het terugbetalen is er toch niks aande hand. het is hartstikke kut om te sparen...
Net als die reclame, net geslaagd voor autorijbewijs en dan maar even een lening afsluiten voor een auto. Lijken wel niet goed wijs, geld wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 15:13
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
toen ik 14 was werkte ik al bij Bart Smit!
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht de makkelijkste manier om snel geld te verdienen.
derbipower
4 02-09-2006 17:04
Werk, Geld & Recht Geld verdienen!!!! VEEL GELD in 4 - 6 WEKEN $$$$$
yosji
1 14-05-2005 11:37
Werk, Geld & Recht GEEN GELD MEER< me ouders ook niet
HelpMePlease
54 09-10-2003 16:00
Psychologie Waarom is er geld nodig om mensen te laten praten, enz? (oa ivm Lusanne van der Gun)
Verwijderd
9 27-08-2003 16:03
Werk, Geld & Recht Geld nodig
Stofzuigerslang
13 16-06-2003 18:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.