Oud 08-09-2008, 16:49
RoosJ909
Avatar van RoosJ909
RoosJ909 is offline
Hee mensen!

Ik wil na mijn Havo diploma een High School Year in Amerika doen. Maar dat kost echt heel veel. Dus wil ik geld verdienen! Ik ben 15 jaar en ben dus 17 als ik (waarschijnlijk!) afstudeer op de middelbare school. Ik heb morgen een sollicitatie gesprek bij de AH maar daar werk ik waarschijnlijk alleen op zaterdag en daar red ik het dus lang niet mee! Heeft er iemand een idee om veel geld te verdienen? Ik ben al heel veel winkels afgegaan in mijn dorp en sta al in geschreven bij Tiptop select.

Verder iemand nog ideeen?

Alvast bedankt!

Groetjes Roos
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2008, 18:14
Verwijderd
Eh, waarom precies wil jij een jaar highschool in de US gaan doen? Als je je Havo af hebt dan ben je highschool-af hoor? Tenzij je een jaar prep gaat doen?

Veel geld verdienen doe je door hard en veel werken, helemaal als je 15 bent zijn er regels waar je je aan moet houden en je kunt dus niet zomaar bakken geld gaan verdienen. Begin met de AH (als ze je aannemen) en blijf op zoek naar iets anders. Full-time werken kun je niet want daar gaan je cijfers onder leiden.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 19:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Op je 15e kun je geen bakken geld verdienen, en al helemaal niet bij een supermarkt.

Bovendien, waarom zou je een slechtere opleiding gaan volgen dan de opleiding die je net af hebt gemaakt? Ik ga toch ook niet het MBO doen na behalen van mijn bachelor?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 20:05
PV
PV is offline
Met oppassen kun je wel wat verdienen, maar dan moet je goede adressen hebben en de mensen moeten jou kunnen vertrouwen. Tijdens het oppassen kun je misschien nog wat aan je huiswerk doen.

In de horeca kun je misschien wat extra verdienen dmv fooien, maar ik weet niet of je daar op je 15e al terecht kunt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 20:06
RoosJ909
Avatar van RoosJ909
RoosJ909 is offline
Het gaat er ook niet om waarom ik naar Amerika wil. Ik heb gewoon altijd al iets gehad met Amerika! Ik vind het gewoon geweldig.

En ik hoef ook niet meteen bakken met geld verdienen. Maar het is maar gewoon om te kijken of andere mensen ideeen voor me hebben.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 20:32
Verwijderd
je kan beter gaan oppassen, verdiend meer dan bij een AH werken
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 20:57
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
je kan beter gaan oppassen, verdiend meer dan bij een AH werken
Als je meerdere oppasgezinnen hebt die jouw dienst regelmatig nodig hebben, kun je best wat verdienen. Echt veel zal het nooit zijn (voor vijf euro per uur oid).
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 23:04
Verwijderd
Ik heb even je topictitel aangepast, want iedere keer dat ik 't zag ging meteen het lampje "reclame, ban!" branden en dat is niet de bedoeling he

Ontopic:
Wat er al is gezegd... Je kunt nog niet zoveel op je 15e, helaas. Met oppassen zou je inderdaad meer kunnen verdienen dan door bij een supermarkt te werken, maar je zou ook kunnen denken aan kranten rond brengen of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 23:08
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
offtopic: je kan ook als au pair naar amerika gaan
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 23:12
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Eh, waarom precies wil jij een jaar highschool in de US gaan doen? Als je je Havo af hebt dan ben je highschool-af hoor? Tenzij je een jaar prep gaat doen?
Je kan supermooie vakken volgen op highschool. Een vriend van me heeft na zijn Belgische vwo (dat heet anders ja) een jaar daar gedaan en elk vak op het hoogste niveau gevolgd, en dan zit je echt wel op niveau dat hoger is dan vwo. Hij doet nu net als ik American Studies en de meeste vakken zijn gesneden koek voor hem omdat hij het al in Amerika gehad heeft.

De meeste mensen maken echter de fout om veel te makkelijke vakken te kiezen, dan heb je er inderdaad niks aan.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 23:26
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik heb even je topictitel aangepast, want iedere keer dat ik 't zag ging meteen het lampje "reclame, ban!" branden en dat is niet de bedoeling he
Dat dacht ik nu nog steeds bijna.

Citaat:
Op je 15e kun je geen bakken geld verdienen, en al helemaal niet bij een supermarkt.

Bovendien, waarom zou je een slechtere opleiding gaan volgen dan de opleiding die je net af hebt gemaakt? Ik ga toch ook niet het MBO doen na behalen van mijn bachelor?
Ben ik het niet helemaal mee eens. Highschool is herhaling van wat je op de havo hebt geleerd, best kans op lager niveau (maar daar heb ik geen verstand van). Maar daarnaast leer je tijdelijk te leven in een andere cultuur, meer op jezelf te worden en een taal. Je hebt na afloop dus veel meer bagage dan daarvoor. Daarnaast: al is het niet wat ze wil na afloop, dan is ze nog jong en heeft ze nog jaren om hier te studeren.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 10:47
Verwijderd
als je Highschool heb gedaan, kan je wel een universitary studie in amerika doen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 11:50
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
als je Highschool heb gedaan, kan je wel een universitary studie in amerika doen.
Daar hoef je geen highschool voor gedaan te hebben hoor. Je moet wel even de loterij winnen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Een vriend van me heeft na zijn Belgische vwo (dat heet anders ja) een jaar daar gedaan en elk vak op het hoogste niveau gevolgd, en dan zit je echt wel op niveau dat hoger is dan vwo. Hij doet nu net als ik American Studies en de meeste vakken zijn gesneden koek voor hem omdat hij het al in Amerika gehad heeft.
Errr, prepschool... voor zover ik weet is dat niet hetzelfde als de gewone highschool, en idd op een hoger niveau. (en is dat ook een stuk duurder... dus mss dat de TS dat bedoelt?)

Dat kan ik dan snappen, maar een jaar 'gewone' highschool zou ik niet echt begrijpen, want dan zit je gewoon op hetzelfde niveau of lager als je middelbare in NL, al naar gelang de vakken die je hebt gekozen.

Ik zou het wel doen voor de ervaring, want het is totaaaaal anders dan het systeem in Nederland, daar leer je wel veel van, maar tenzij je daarmee naar Stanford of iets dergelijks wil zie ik het nut niet echt van het naar highschool gaan. Je kunt ook kiezen om stage te lopen ergens, dat geeft je hetzelfde soort ervaring, en wat langer om te sparen...? (aan de TS dus)
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Daar hoef je geen highschool voor gedaan te hebben hoor. Je moet wel even de loterij winnen.
En dat ja Ivy league;
Harvard - Tuition and fees for 2007-2008: $34,998

En dan klaag ik al dat ik 7,000-8,000 betaal. Wow.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 14:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@topicstarter: heb je eigenlijk een idee hoeveel je uiteindelijk nodig moet hebben?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 16:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Highschool is herhaling van wat je op de havo hebt geleerd, best kans op lager niveau (maar daar heb ik geen verstand van). Maar daarnaast leer je tijdelijk te leven in een andere cultuur, meer op jezelf te worden en een taal.
Daarvoor kan je net zo goed er een paar maanden tussenuit op vakantie. En dan ga je natuurlijk niet als een blind paard alle attracties af om daarna het vliegtuig naar huis te pakken (vakterm: tourist gaze), maar dan ga je eens in het echte Amerika kijken.

Helaas is de kans dat dat je lukt als kind nihil. Je mag nog niet eens een biertje kopen voor je 21 bent.

Beter spaar je dan duizenden euro's in de komende jaren, zodat je niet je trektocht hoeft te onderbreken om ergens voor een hongerloontje te werken (hoewel die manier van rondtrekken vrij vaak voorkomt in het westen van Canada) en direct door kunt.
Als de tijd er wat rijper voor is kun je daarna echt gaan reizen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-09-2008, 22:23
Verwijderd
Zoek een schoonmaakadres, bijvoorbeeld bij een kantoor. Doe je bijvoorbeeld 2 avonden in de week, verdien je 20 euro per keer mee oid en kun je toch elke keer weer bij elkaar sparen!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-09-2008, 11:39
fractuur
fractuur is offline
Wat is er mis met de supermarkt als je nog twee jaar hebt om te sparen? Als je bijv. ook een avond erbij gaat werken gaat het geld vrij hard. Daarnaast blijven rondkijken kan natuurlijk altijd. Of je begint idd met schoonmaakwerk (ik heb op de middelbare AH gecombineerd met vakantiewerk in het ziekenhuis), waar de salarissen al snel hoger zijn dan wanneer je gaat oppassen.
__________________
.. zegt de liberaal.

Laatst gewijzigd op 10-09-2008 om 18:26.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 11:48
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
of ga oppassen via een pgb
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 13:37
Nyawa
AH is inderdaad een goed begin en in de vakanties kun je natuurlijk wel veel werken. Bibliotheek verdient relatief veel en mag vanaf je 15e, maar daar kun je maar weinig uren werken en het aantal baantjes is er schaars. Misschien kun je via via een beter betaalde baan vinden, bijvoorbeeld als administratief medewerker op een kantoor. En daarnaast kun je spullen die je niet meer gebruikt verkopen via Marktplaats, geld vragen voor je verjaardag, enzovoort voor de kleine beetjes die wellicht bij elkaar opgeteld over twee jaar toch een aardig bedrag kunnen worden.

Ik weet niet of je het wilt, maar je zou relatief goedkoop in Amerika kunnen verblijven door via een uitwisseling van Rotary te gaan. Jouw Rotaryclub in Nederland krijgt dan een exchange student hier en betaalt zijn schoolkosten, in ruil daarvoor kan jij naar de VS en wordt jouw schoolgeld door de club daar betaald. Je komt dan echter wel in gastgezinnen terecht en je moet af en toe langs komen op de club daar en wat vertellen over Nederland en de Nederlandse cultuur, dus je hebt wel wat minder vrijheid dan wanneer je zelf iets zou regelen. Het is alsnog best prijzig, maar volgens mij uiteindelijk minder dan wat de YFU/EF/Travel Active/etc vragen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 13:43
Hanneke0804
Hanneke0804 is offline
Ik verkoop mijn kleding wat ik niet meer aan doe op marktplaats.nl. soms heb ik dagen er bij zitten dat ik 3 dingen op een dag verkoop! *pakt weer een kledingstuk in, klaar om op te sturen*

En daarnaast werk ik ook 2 avonden bij mijn moeder, ik doe het huishouden. Maar als je moeder huisvrouw is zit dat er niet in natuurlijk. Mijn moeder werk 40 uur in de week dus dat is natuurlijk ideaal. ik krijg 6 euro per uur. Want tja, als je een pool laat schoonmaken betaal je min. 10,-!!
Bij een callcenter verdien je ook SUPER ( moet je wel de goeie uitkiezen maar meerendeel betaald goed )

Succes
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 16:28
RoosJ909
Avatar van RoosJ909
RoosJ909 is offline
Ja ik ga eens kijken of ik ergens achterin de kast nog wat heb liggen dat ik kan verkopen! Goed idee bedankt!

En het kost ong. 6500 euro om daar heen te gaan voor een schooljaar + gast gezin. Dus dat is aardig wat!

Ik ben aangenomen bij de AH voor een zaterdag om er te komen werken dus daar ben ik heel blij mee!

Heel erg bedankt iedereen! En als je nog een idee hebt zet het er alsjeblieft neer bedankt!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 19:04
Skater13
Skater13 is offline
Als je elke zaterdag een jaar lang 8 uur werkt tegen jou loon zit je op 1200 euro zeg maar. Dus dan kom je nog aardig wat tekort wat je bij elkaar moet gaan 'schrapen'. Iig succes!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 03:38
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Offtopic: Niet om je te ontmoedigen maar grote kans dat je tegen die tijd gewoon weer iets anders wilt doen, maar ja, heb je toch lekker geld bijverdiend
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2008, 00:06
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Wie niet steelt of erft, blijft werken tot hij sterft.

Het rijmt, dus het klopt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2008, 02:29
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Je hebt ook van die sites waar je door middel van op mailtjes klikken geld kan verdienen, zoals moneymiljonair, geldrace en euroclix enzo. Ook kun je enquetes invullen die je over de mail toegestuurd krijgt van bijvoorbeeld Intomart GfK. Echt snel gaat het niet, maar veel moeite kost het ook niet en alle beetjes helpen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2008, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Je hebt ook van die sites waar je door middel van op mailtjes klikken geld kan verdienen, zoals moneymiljonair, geldrace en euroclix enzo.
Zolang er maar geen reflinkspammen bij komt kijken.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 00:08
PV
PV is offline
Citaat:
Je hebt ook van die sites waar je door middel van op mailtjes klikken geld kan verdienen, zoals moneymiljonair, geldrace en euroclix enzo. Ook kun je enquetes invullen die je over de mail toegestuurd krijgt van bijvoorbeeld Intomart GfK. Echt snel gaat het niet, maar veel moeite kost het ook niet en alle beetjes helpen.
mja die enquetes betalen vaak uit in bol.com-bonnen, daar heb je dan niet zoveel aan. tenzij je daar bijv. cadeau's ofzo van gaat halen zodat je je 'eigen' geld kunt sparen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 00:57
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
mja die enquetes betalen vaak uit in bol.com-bonnen, daar heb je dan niet zoveel aan. tenzij je daar bijv. cadeau's ofzo van gaat halen zodat je je 'eigen' geld kunt sparen.
Euroclix betaalt wel uit in geld, maar het duurt behooooorlijk lang
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 12:37
Verwijderd
Moneymiljonair betaald ook uit in geld, denk dat ik nu zon 40 euro bij elkaar heb geklikt in een kleine 2 jaar
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 13:58
Poller
Poller is offline
Ja kan via de IB-Groep ook een studiefinanciering krijgen voor studies in het buitenland. Met een uitwisselingsproject kan je zelfs heel veel voordelen behalen op financieel gebied. Je kan ook in de States een bijbaan zoeken als student, dan leer je ook wat van de bedrijfscultuur
__________________
"To be or not te be", is that really the question?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 12:38
swiffermuis
Avatar van swiffermuis
swiffermuis is offline
Ik wou ook een jaar High School doen dit jaar, maar door omstandigheden kon het op het laatste moment niet. En nu ben ik te oud xD

Het is dus ook irritant dat je tijdens zo'n jaar daar geen bijbaantje kan krijgen, het is namelijk verboden, je bent daar op een studentenvisum en je bent er niet voor verzekerd. Oppasbaantjes kan daar misschien wel.

Maar inderdaad, dingen verkopen op Marktplaats is wel een goed plan. Ik heb mijn grafische rekenmachine verkocht voor 80 euro toen ik hem niet meer nodig had. Allemaal dingen, tekentablets, MP3-spelers, alle kleine beetjes helpen!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 17:57
Verwijderd
Het is handig om bij een winkel te werken die tot laat open is, zodat je (soms) avonden kunt werken, en/of een winkel die (zo nu en dan) op zondag open is, zodat je op zondagen kunt werken (verdient vaak ook nog eens extra als het geen vaste dag is). Werken bij de AH kun je waarschijnlijk ook wel combineren met zo nu en dan oppassen of een krantenwijk? Maar ga ook weer niet te veel werken, want dan kom je misschien met school in de knel en kun je als nog niet naar Amerika.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Ik wil graag wat geld verdienen, maar HOE?
Verwijderd
8 10-10-2011 23:37
Games TES IV: Oblivion, deeltje III
Welgemeend
500 15-09-2006 22:56
Werk, Geld & Recht Besparen, bezuinigen en verdienen
Chaucus
30 09-04-2006 14:21
Werk, Geld & Recht geld verdienen
Pool
19 28-10-2005 01:34
Werk, Geld & Recht Tip om makkelijk geld te verdienen
Knoore
2 26-06-2005 20:12
Werk, Geld & Recht Online verdienen
stooz
1 02-04-2005 17:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.