Oud 24-11-2003, 17:17
Verwijderd
We hebben sinds een paar maanden een hond (Spike - Shih Tzu), 'geïmporteerd' vanuit Amerika van kennisen die we daar hebben. Nu is het een hardstikke lief beest, maar iets té aanhankelijk.

Hij heeft namelijk ongelofelijke last van verlatingsangst. We kunnen hem geen minuut alleen laten omdat hij dan gaat blaffen, en daar hebben de (soms studerende) buren weer last van.

Mijn ouders nemen hem als het kan mee naar het werk (een eigen bedrijf waar de hond op kantoor kan liggen), maar dit is niet altijd mogelijk omdat ze soms afspraken hebben op andere locaties waardoor Spike toch alleen moet blijven.

We hebben al tips gekregen van een hondentrainer, bijvoorbeeld de tijd dat hij alleen is langzaam opbouwen en hem belonen als hij stil is. Het probleem is dat mijn ouders van 9:00 tot 17:00, en mijn moeder soms nog langer, werken, en mijn zusje en ik zitten beiden op school. Er is dus lang niet altijd, of zelfs bijna nooit, tijd om de hele dag aan hem te besteden en goed te trainen.

Hij is ongeveer 7 maanden oud, en we kregen hem toen hij al ongeveer 3 maanden oud was. Het kan dus zijn dat zijn gedrag er niet meer uit te krijgen is, omdat hij bij zijn oude baasjes heel erg verwent werd. Hij was er nooit alleen en mocht alles, zoals van het bord van zijn baasjes eten en altijd op bed slapen.

Heeft er iemand tips? We hebben al geprobeerd hem buiten te zetten, maar dan blijft hij blaffen en wordt hij bijna panisch..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2003, 18:13
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Even opgezocht:

WAAROM misdragen sommige hondenzich als ze alleen gelaten worden???
Vroeger dacht men dat honden die de bank vernielden,blaften of urineerden als ze alleen werden gelaten dat deden omdat ze kwaad of ondeugend waren.Tegenwoordig weten dierenartsen dat deze symptomen voortkomen uit een angst om alleen te zijn: scheidingsangst of verlatingsangst genoemd.

WAT zijn de symptomen van scheidingsangst???

Een hond me scheidingsangst is meestal kalm,braaf en volgzaam als hij bij zijn baasje is.Maar als hij alleen gelaten wordt,komen 1 of meerdere van de volgende symptomen voor:

-Vernieling (kauwen,graven etc)

-Plassen of poepen in huis.

-Blaffen ,janken ,huilen.

Ander typisch gedrag is de gehechtheid aan zijn baas(overal waar de baas is is de hond tot op de wc aan toe).

Het van streek raken als hij verlaten wordt en het overdreven begroeten als zijn baas terug thuis komt.

HOE weet ik of mijn hond scheidingsangst heeft???

Scheidingsangst/verlatingsangst is een veel voorkomend gedragsprobleem,maar er bestaan nog andere gedragsproblemen met vergelijkbare symptomen.Praat er over met uw dierenarts als u 1 of meerdere symptomen herkent.

KAN scheidingsangst genezen worden???

Ja, en eht is ook zeer belangrijk om het te behandelen.Behandelt u het niet dan zal de scheidingsangst erger worden waardoor het lijden van de hond toeneemt.Gelukkig bestaat er nu CLOMICALM plan,dat de angst en eht onbehagen bij de hond wegneemt.Na toepassing van dit plan kunt uw uw hond met een gerust hart alleen laten.

WAT is het CLOMICALM plan???

Het plan bestaat uit een aantal instructies of richtlijnen die eenvoudig op te volgen zijn.Zo zal er bijv.gevraagd worden een half uur voor vertrek uw hond te negeren of hem niet te straffen bij thuiskomst als hij iets vernield heeft.Tesamen met dit plan zal uw dierenarts CLOMICALM voorschrijven en ik moet zeggen bij mijn Rocko heeft het PERFECT GEHOLPEN.

HOE werkt CLOMICALM???

Het is geen tranquillizer of versuffer en heeft geen invloed op het karakter of het geheugen van de hond.Het helpt een chemische balans in de hersnen vd hond te herstellen.De onrust neemt weg en het lijden veroorzaakt door angsten worden verminderd waardoor de hond toegangkelijker wordt voor het aanleren van goed gedrag.OOk na een verhuizing kan dit probleem ineens opduiken.Ik spreek uit ervaring!!


Verlatingsangst of -onrust.
Wanneer uw hond moeilijkheden heeft om alleen thuis te zijn, kan dit voor u, uw hond maar ook uw buren een probleem worden. Hieronder geef ik u een kort overzicht van de kenmerken en de mogelijkheden voor behandeling. Voorop staat dat de band met de eigenaar/baas minder moet worden.
Kenmerken van de hond met verlatingsangst of -onrust:

totale ontreddering na vertrek baas. Dit bouwt zich op, eerste uur kan hond nog rustig zijn maar wordt steeds onrustiger)
vaak al vóór vertrek onrust bij de hond
hijgen
piepen, janken, huilen en blaffen
graven, krabben en vernielen
plassen, poepen in huis
soms braken en diarree
overdreven gehechtheid aan de baas
Gedragstherapie:

bevorderen lossere band met eigenaar
wegduwen of negeren als de hond contact zoekt
aandacht voor de hond alleen op initiatief van de eigenaar
aanhalen alleen als beloning
verbieden om eigenaar in huis te volgen ("plaats"-training)
alle gezinsleden doen mee aan deze therapie
gehoorzaamheidsoefeningen: zit en af en uitbouwen
vertrek signalen veranderen (bijv. jas aantrekken en dan TV kijken, niet "gedag zeggen")
opgewonden gedrag negeren
rust belonen, maar op een rustige manier
begroetingsrituelen bij thuiskomst afschaffen
hond negeren bij thuiskomst
begroeting pas als hond rustig is
nóóit straffen bij thuiskomst, dit versterkt onrust
cassette bandjes tijdens afwezigheid ("huisgeluiden", "thuiskomst geluiden")
radio bij begin van onrust plots aanzetten (in samenwerking met buren)
bench, kamerkennel
vertrekken en in auto stappen en wegrijden, blok verder uitstappen en terug "sluipen".
hond straffen óp moment dat deze weer begint (begin van opbouw-fase als nog weinig onrust)
NB: buren die de hond willen "troosten" door de deur heen of juist buren die de hond hard toespreken/schelden door de muur heen, versterken de onrust. De hond kan dit zien als een "beloning" voor zijn gedrag. Zelfs negatieve aandacht is voor de hond een beloning.


Je kan overigens ook BACHBLOESEM druppels voor je hond kopen. Je hebt die echt voor allerlei gedragskwalen. Mijn hond is bijvoorbeeld verschrikkelijk agressief t.o. andere honden. Als we wat van die Bachbloesem dingen druppels geven is het niet over maar wel een stuk minder (die agressie is dan ook heel extreem). Helemaal homeopatisch, zit wel 27% alcohol in, maar aangezien je niet meer dan 3 druppels moet geven heeft het verder geen invloed op de hond.
Je moet wel echt de goeie hebben en niet zelf remedies gaan maken (mengen), maar als je de goede hebt en die dus niet mengt is er niks aan de hand.
Ik wist een site met de gedragsbeschrijvingen en welke bach remedie daarbij hoort, maar die ben ik even kwijt. Moet ik weer even aan iemand vragen, zodra ik hem weet hoor je het wel van me.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 23:37
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
onze hond wordt ook helemaal onrustig als er niemand in huis is, we zetten altijd de radio voor hem aan en sindsdien hebben we eigenlijk geen klachten meer dat hij loopt te blaffen enzo
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 14:40
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
http://www.plaza33.com/cms/content/d...ticle.php?18.0

Dit is die site.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Yvat schreef op 25-11-2003 @ 00:37:
onze hond wordt ook helemaal onrustig als er niemand in huis is, we zetten altijd de radio voor hem aan en sindsdien hebben we eigenlijk geen klachten meer dat hij loopt te blaffen enzo
ja dat hebben we ooka l geprobeert !!*hopeloos kijkt*
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 20:12
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Laat die hond gewoon inslapen. Dan hebben jullie er geen last meer van, en de hond zelf ook niet.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 20:19
Verwijderd
FLIKKWR OP MAN!!!!! anders hadden we het wel gedaan!!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:16
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Ripper schreef op 29-11-2003 @ 21:12:
Laat die hond gewoon inslapen. Dan hebben jullie er geen last meer van, en de hond zelf ook niet.
reageer dan niet... oermens...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:44
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Je kan ook de middeltjes aan de kant schuiven want die werken niet tot tijdelijk. Het neemt de angst niet weg, het is alleen een kalmerend middel. De angst blijft bestaan. Moet je nagaan wat een ellende het is om telkens die hond een pilletje oid te geven als je even weg moet. Het beste is die angst weg te nemen.

Wat je hondentrainer al zei: het beste is de tijd opbouwen. Laten zien dat het niet erg is als de baas even weg is. Nou snap ik dat dit voor jullie moeilijk is omdat jullie allemaal een druk sociaal leven hebben met werk/studie etc.

En het klinkt misschien bot, dat weet ik, maar eigenlijk zou het het beste zijn om deze hond aan een baasje te geven die wel altijd thuis is. Zonder deze methode, is er niets anders mogelijk. Jullie kunnen dan een oudere hond nemen (2/3 jaar oud) die het wel gewend is om alleen te zijn.
Je moet je namelijk wel goed realizeren dat een hond met verlatingsangst niets is voor een gezin wat eigenlijk te weinig tijd heeft om de hond te helpen. En dat is bij jullie helaas wel het geval. Jullie hebben domweg te weinig tijd voor het dier. Een pup is dan ook out of the question. Deze heeft training en begeleiding nodig. Dat kost tijd. Er moet constant iemand thuis zijn (een uurtje weg is geen probleem maar langer moet het niet worden) totdat het dier zelfstandig is en alleen kan zijn.

Door deze hond te houden en geen tijd voor hem vrij te maken, zal je nooit iets bereiken. De verlatingsangst zal blijven en misschien nog wel erger worden. Het is een moeilijke beslissing maar ik ben altijd van mening dat je naar de beste oplossing voor het dier moet kijken.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 13:48
Verwijderd
whaaah er is nog hoop
we hebben hem vanmiddag 2 keer aleen gelaten met tv aan en hij waas helemaal stil!!! jeej
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 16:42
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
je kan ook opnemen de honden die echte verlatingsangst hebben die zijn meestal ook nog bang voor ies anders. neem nou onze bendji is bang voor konijnen ook met camera achtergekomen. als ik thuis kwam was alles nat van het janken. tot dat iker achter kwam dat ze bang is voor de konijne. nu moet ze voortaan in de slaapkamer en het probleem is opgelost. ken ook een verhaal dat een hond op 1 dag blafte en dat kwam omdat op die dag de vuilnisbak op gehaalt werden.
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 16:46
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
als je nu van tevoren bedenkt of je eigenlijk wel tijd hebt voor een hond voordat je er daadwerkelijk een neemt.... maarjah ik kan het je moeilijk kwalijk nemen, al die mensen nemen maar huisdieren voor er eerst bij na te denken
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:27
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 24-11-2003 @ 18:17:
We hebben sinds een paar maanden een hond (Spike - Shih Tzu), 'geïmporteerd' vanuit Amerika van kennisen die we daar hebben. Nu is het een hardstikke lief beest, maar iets té aanhankelijk.

Hij heeft namelijk ongelofelijke last van verlatingsangst. We kunnen hem geen minuut alleen laten omdat hij dan gaat blaffen, en daar hebben de (soms studerende) buren weer last van.

Mijn ouders nemen hem als het kan mee naar het werk (een eigen bedrijf waar de hond op kantoor kan liggen), maar dit is niet altijd mogelijk omdat ze soms afspraken hebben op andere locaties waardoor Spike toch alleen moet blijven.

We hebben al tips gekregen van een hondentrainer, bijvoorbeeld de tijd dat hij alleen is langzaam opbouwen en hem belonen als hij stil is. Het probleem is dat mijn ouders van 9:00 tot 17:00, en mijn moeder soms nog langer, werken, en mijn zusje en ik zitten beiden op school. Er is dus lang niet altijd, of zelfs bijna nooit, tijd om de hele dag aan hem te besteden en goed te trainen.

Hij is ongeveer 7 maanden oud, en we kregen hem toen hij al ongeveer 3 maanden oud was. Het kan dus zijn dat zijn gedrag er niet meer uit te krijgen is, omdat hij bij zijn oude baasjes heel erg verwent werd. Hij was er nooit alleen en mocht alles, zoals van het bord van zijn baasjes eten en altijd op bed slapen.

Heeft er iemand tips? We hebben al geprobeerd hem buiten te zetten, maar dan blijft hij blaffen en wordt hij bijna panisch..
Eers even een vraag: Je ouders werken bijna de hele dag en hebben soms afspraken waardoor ze niet bij de hond kunnen, jij en je zusje zitten op school, en jullie hebben dus niet genoeg tijd om de hond te trainen. Als je dit weet, WAAROM DAN IN GODSNAAM EEN HOND NEMEN?!?!? Je moet eerst nadenken voor je aan huisdieren begint. Deze zijn een grote verandwoordelijkheid, en het is dus niet de bedoeling dat je éérst een hond aanschaft, en er dan pas later achterkomt dat je er niet genoeg tijd voor hebt. ik heb slechts één advies: schaam je!!!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 22:03
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Ripper schreef op 29-11-2003 @ 21:12:
Laat die hond gewoon inslapen. Dan hebben jullie er geen last meer van, en de hond zelf ook niet.
we zullen jou eens in laten slapen
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 21:39
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 10-12-2003 @ 17:46:
als je nu van tevoren bedenkt of je eigenlijk wel tijd hebt voor een hond voordat je er daadwerkelijk een neemt.... maarjah ik kan het je moeilijk kwalijk nemen, al die mensen nemen maar huisdieren voor er eerst bij na te denken
um ik kan niet werken ik doe nou wel vrijwillerg werk maar dan is mn vriend thuis maar moet toch naar de winkel kunnen. of kleren kunnen kopen? dus kijk verder als je neus lang is
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 21:59
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 10-12-2003 @ 20:27:
Eers even een vraag: Je ouders werken bijna de hele dag en hebben soms afspraken waardoor ze niet bij de hond kunnen, jij en je zusje zitten op school, en jullie hebben dus niet genoeg tijd om de hond te trainen. Als je dit weet, WAAROM DAN IN GODSNAAM EEN HOND NEMEN?!?!? Je moet eerst nadenken voor je aan huisdieren begint. Deze zijn een grote verandwoordelijkheid, en het is dus niet de bedoeling dat je éérst een hond aanschaft, en er dan pas later achterkomt dat je er niet genoeg tijd voor hebt. ik heb slechts één advies: schaam je!!!
ik ben het voor de eerste keer eens met een _te dierenlievend_ persoon...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 23:24
Verwijderd
Fuck you
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:14
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
love LA schreef op 14-12-2003 @ 00:24:
Fuck you
Je bent pas 11, we nemen je het niet kwalijk dat je niet tegen kritiek kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna jonge hond (7mnd) hapt, hoe leer je dat af
fib
41 06-11-2009 16:52
Flora & Fauna Hond iets afleren?
Mariekje*
15 14-12-2008 19:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.