Oud 30-07-2016, 00:13
joel00pink
joel00pink is offline
Waar geloven jullie in na de dood. In een hemel, walhalla, een plek met 55 maagden (niet verdiept in het aantal) noem maar op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2016, 00:19
Verwijderd
Ik persoonlijk geloof dat je na je dood of naar de hemel, of naar de hel gaat.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 00:19
AnUnNamedAccoun
AnUnNamedAccoun is offline
Eeeuuuhh, misschien reincarnatie ofzo? Daar geloof ik een klein beetje in. Maar het meest toch wel naar god/hemel enz.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 08:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik persoonlijk geloof dat je na je dood of naar de hemel, of naar de hel gaat.
Dit idd. Een eeuwigheid met God (Hemel) of een eeuwigheid zonder God (hel).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 08:56
Verwijderd
Na de dood gelooft niemand ergens meer in. Dan weet je het of er is niets.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 09:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Na de dood gelooft niemand ergens meer in. Dan weet je het of er is niets.
Goed punt Ik heb de vraag geïnterpreteerd als "Wat denk je/ geloof je nu dat er is na de dood?"
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 17:12
Verwijderd
Zo moet 'ie denk ik ook geïnterpreteerd worden maar zo is het niet geformuleerd
Met citaat reageren
Oud 31-07-2016, 12:24
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Na de dood gelooft niemand ergens meer in. Dan weet je het of er is niets.
Filosofisch
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 03:27
Nimble
Avatar van Nimble
Nimble is offline
Ik zou geen FLAUW benul hebben. En eerlijk gezegd, hoef ik er niet zo over na te denken. Er is een 100% kans dat ik dood ga, dus ik zie het uiteindelijk zelf wel
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 02:01
Mirkoffie
Avatar van Mirkoffie
Mirkoffie is offline
Ik raad mensen met dit soort vragen vaak aan een beetje rond te zoeken op het internet. Naar opinie valt er vaak ook heel veel onderzocht materiaal voor afterlife te vinden. Ik was vroeger actief bezig met t verzamelen van dit soort info aangezien ik een behoorlijke drift voor antwoorden had. Ik zelf 'geloof' in reïncarnatie en geesten. Verder heb ik er eigenlijk geen exacte theorie over wegens gebrek aan onderzochten verhalen die bepaalde theorieën kunnen ondersteunen. Maar doordat ik weet dat er iets is ben ik dik tevreden. Ik vind zelf dit kanaal altijd wel leuk: https://www.youtube.com/user/beyondsciencetv
Aangezien hij naast entertainment video's ook een heel aantal van de bekendste onderzochte verhalen en onderzoeken in dit kader op zijn kanaal heeft staan.

Groetjes je favoriete kop online koffie
__________________
Een oester maakt van haar problemen soms een parel!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2016, 13:09
versage ni
versage ni is offline
hemel en hel zitten in je hoofd, tussen je twee oren.
je kan op dit ogenblik van je leven een hemel of een hel maken en dan beleef je wat je hebt gecreëerd.
de indrukken die je tijdens je leven hebt gemaakt bij anderen, creëren een hemel of een hel bij die anderen wanneer je gestorven bent.
het zijn die gedachten over jou die herbeleefd worden door zij die je achter laat wanneer je sterft, die maken of je in een hemel of een hel geleefd hebt.
doe bijgevolg steeds goed en zie niet om.
zo creëer je een hemel terwijl je leeft en blijft er misschien één over wanneer je gestorven bent...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2016, 01:23
Verwijderd
Ik denk dat je net zoals als je slaapt, totaal niks kan. Je kan niet denken, niet lopen, niet praten (Dit kan allemaal wel, maar je doet het niet "expres")

Dus, je slaapt en word wakker, alleen je word dan niet meer wakker.
Ik kan hier zo gek om worden (Autist dat ik ben, ben ik echt) hoe meer je nadenkt, hoe gekker ik word. Daarom de ik dit nooit heel erg, alleen een beetje soms.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2016, 08:32
Verwijderd
Er is niets, buiten geween en tandengeknars.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2016, 13:25
Martinnnn
Avatar van Martinnnn
Martinnnn is offline
Nergens in, want je doet niets meer.
__________________
We were born to be real, not to be perfect.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2017, 02:00
Lolypopy
Lolypopy is offline
Ik geloof niet in een hemel of hel alleen een leven met god paradijs of zonder god
Met citaat reageren
Oud 08-01-2017, 17:55
Hoi12345
Hoi12345 is offline
Tjaa.. we zullen t nooit weten! Ik denk het hiernamaals? Of dat we op aarde blijven maar niet zichtbaar voor de levende mens
Met citaat reageren
Oud 11-01-2017, 00:46
Sam.wanne.go.di
Sam.wanne.go.di is offline
Ik geloof niet in een hel of hemel na de dood maar vroeger dacht ik wel dat je dan opnieuw geboren werd. Nu denk ( en hoop) ik dat als je dood gaat je gewoon dood bent en er gewoon helemaal niet meer bent.
Wel ben ik bijgelofig en dat is niet eens expres ofzo maar elke keer als ik iets heel erg hoop dan komt het vaak uit en op een gegeven moment ben ik dus ook wel een keer gaan bidden of duimen voor die engelen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 20:26
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik geloof dat je voor dat je naar de Aarde gaat, dat je op een soort hemel was (Thuis) en dat je als een soort spel naar de Aarde bent gekomen om je levensles te vervullen en liefde te verspreiden. Als je doodgaat dan ga je als het ware terug naar huis. Van het witte licht aan het einde van de tunnel denk ik aan de verschillende energietrillingen tussen de Aarde en Thuis. Ik heb er ooit een boek over gelezen (Het sprookje van de dood - Marie-Claire van der Bruggen) die erover ging. Marie-Claire beweert dat ze zich nog haar vorige leven kan herinneren en de tijd tussen haar vorige leven en haar huidige leven. Toen ik dat boek had uitgelezen dacht ik: He, eigenlijk heb ik nooit echt ergens in geloofd. Maar hier geloof ik wel echt in!
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-04-2017, 17:17
bffamiracool
bffamiracool is offline
Citaat:
Ik persoonlijk geloof dat je na je dood of naar de hemel, of naar de hel gaat.
Ik ook.Hemel of Hel

(ben Christen,Rooms-Katholiek)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 17:19
bffamiracool
bffamiracool is offline
Citaat:
Na de dood gelooft niemand ergens meer in.
Ik vind dat persoonlijk onin
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Ik vind onin
Waar ben je onin gevonden en hoe ziet die eruit?

Nou niet meer citaten uit context halen alsjeblieft.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 19:55
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Ik denk dat je heen gaat waarin je gelooft, dus moslims gaan naar allah, jehovas naar jehova, als je in geesten gelooft word je dat enzovoorts. Dat lijkt mij het beste in ieder geval. Zelf denk ik dat mijn geest op aarde blijft (k hoop t want ik wil graag leven bij mijn regels)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2017, 22:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik denk dat je heen gaat waarin je gelooft, dus moslims gaan naar allah, jehovas naar jehova, als je in geesten gelooft word je dat enzovoorts. Dat lijkt mij het beste in ieder geval. Zelf denk ik dat mijn geest op aarde blijft (k hoop t want ik wil graag leven bij mijn regels)
Maar sluiten bepaalde religies niet uit dat er een ander hiernamaals is? Dan kan niet elk verhaal waar zijn. Daarnaast geloven bijvoorbeeld Joden en Christen in exact dezelfde God - alleen onder andere voorwaarden waaronder je naar je hemel kunt. Hoe zou dat dan werken? /nieuwsgierig
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-04-2017, 00:16
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Citaat:
Maar sluiten bepaalde religies niet uit dat er een ander hiernamaals is? Dan kan niet elk verhaal waar zijn. Daarnaast geloven bijvoorbeeld Joden en Christen in exact dezelfde God - alleen onder andere voorwaarden waaronder je naar je hemel kunt. Hoe zou dat dan werken? /nieuwsgierig
Tja, de dood is een heel diep onderwerp waar wij levenden niet echt iets over weten. Ik heb dan ook geen antwoord op je vraag maar ben wel blij dat je mijn theorie serieus neemt
Met citaat reageren
Oud 25-04-2017, 15:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb geen idee wat ik geloof, maar ik denk dat je gewoon dood bent als je dood bent.

Citaat:
Maar sluiten bepaalde religies niet uit dat er een ander hiernamaals is? Dan kan niet elk verhaal waar zijn. Daarnaast geloven bijvoorbeeld Joden en Christen in exact dezelfde God - alleen onder andere voorwaarden waaronder je naar je hemel kunt. Hoe zou dat dan werken? /nieuwsgierig
Jouw waarheid is niet mijn waarheid en jouw geloof(/God) is niet mijn geloof(/God). Dus misschien kom je in deze theorie allemaal op dezelfde plek terecht, maar met andere percepties. Voor jou is dat dan de hemel met God, voor een Jehova is dit paradijs op aarde en voor een atheïst is er misschien wel niets.

Geloven Joden überhaupt wel in de hemel, trouwens? Geloven die niet gewoon dat je er tijdens je leven het beste van moet maken?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2017, 09:03
Verwijderd
Gristus te paard. Natuurlijk geloven Joden in een hemel (en een hel). Denk je echt dat de christenen dat bedacht hebben of zo? Het is niet alleen dezelfde god waarin ze geloven, maar kort door de bocht gezegd, de helft van de christelijke bijbel is gewoon een exacte kopie van de Tenach ("Joodse bijbel").

Ik vind het best mooi hoe je eerst een sterk punt maakt en laat zien hoe Elin3 in haar manier van denken vast blijft zitten (complimenten!), en vervolgens zoiets er uit gooit
Met citaat reageren
Oud 26-04-2017, 09:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb geen idee wat ik geloof, maar ik denk dat je gewoon dood bent als je dood bent.



Jouw waarheid is niet mijn waarheid en jouw geloof(/God) is niet mijn geloof(/God). Dus misschien kom je in deze theorie allemaal op dezelfde plek terecht, maar met andere percepties. Voor jou is dat dan de hemel met God, voor een Jehova is dit paradijs op aarde en voor een atheïst is er misschien wel niets.

Geloven Joden überhaupt wel in de hemel, trouwens? Geloven die niet gewoon dat je er tijdens je leven het beste van moet maken?
Interessante insteek LP

Ja, dan doen Joden. Genoeg belangrijke Joodse figuren uit het oude testament die in de hemel opgenomen worden. Het verschil tussen Jood en Christen zit 'm pas in het nieuwe testament - Joden geloven niet dat Jezus de messias was, dus zij hechten geen waarde aan het nieuwe testament. (Jood legt het hierboven ook prima uit )
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-04-2017, 11:00
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Gristus te paard. Natuurlijk geloven Joden in een hemel (en een hel). Denk je echt dat de christenen dat bedacht hebben of zo? Het is niet alleen dezelfde god waarin ze geloven, maar kort door de bocht gezegd, de helft van de christelijke bijbel is gewoon een exacte kopie van de Tenach ("Joodse bijbel").

Ik vind het best mooi hoe je eerst een sterk punt maakt en laat zien hoe Elin3 in haar manier van denken vast blijft zitten (complimenten!), en vervolgens zoiets er uit gooit
Ja, sorry not sorry dat ik iets niet weet en er gewoon naar vraag.

Maar bedankt voor het compliment
Citaat:
Interessante insteek LP

Ja, dan doen Joden. Genoeg belangrijke Joodse figuren uit het oude testament die in de hemel opgenomen worden. Het verschil tussen Jood en Christen zit 'm pas in het nieuwe testament - Joden geloven niet dat Jezus de messias was, dus zij hechten geen waarde aan het nieuwe testament. (Jood legt het hierboven ook prima uit )
Thanks. Dat wist ik niet!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2017, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Gristus te paard. Natuurlijk geloven Joden in een hemel (en een hel).
Dat is niet alleen kort door de bocht, het is in sommige opzichten fout. Nog een keer proberen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2017, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet alleen kort door de bocht, het is in sommige opzichten fout. Nog een keer proberen.
Hemel is een fijne plaats waar je geest heen gaat. Je geest leeft voort en wordt één met god. Bronnen spreken elkaar tegen en zijn nogal vaag. Hel is een tijdelijk iets waar je na een periode van bezinning weer uit mag, of het is een schaduwland waar iedere dode naartoe gaat, al naar gelang wat je leest. Het is allemaal onduidelijker en tegenstrijdiger gedefinieerd dan in het Christendom, maar heeft LP veel aan dit soort nuances?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2017, 15:06
Verwijderd
Nee hoor. Maar het concept van hemel en hel hebben Joden gewoon niet zo vast gedefinieerd en jij kwam daar met je 'natuurlijk' aan. Alsof iedere religie zoiets heeft volgens vergelijkbare dingen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 22:22
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Het lijkt mij niet onredelijk te veronderstellen dat er geen significant verschil zit in hetgeen er is voor je geboorte en hetgeen er zal zijn na je overlijden.

Wat een heerlijk vooruitzicht, wat verantwoordelijkheid wat van je leven te maken en indirect dat van anderen iets aangenamer te maken.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 01-05-2017, 21:49
iiMoonLightii
iiMoonLightii is offline
Ik geloof wel in het leven na de dood. Of dan toch iets wat er op lijkt. Ik weet niet echt heel duidelijk wat ik er zelf van denk, maar ik geloof wel in geesten en zo. Nou dat is niet echt zo moeilijk, omdat ik zelf paranormaal ben. (Ik kan dus geesten zien) Ik hoor de ongeloofwaardige reacties nu al aankomen, maar ik kan echt geesten zien. Nou stel je er niet te veel bij voor. Het zijn niet zo van die geesten in van die slechte horrorfilms. Je ziet ze niet heel hard, maar ik voel hun aanwezig heid. *voelde* eigelijk, want ik heb er al een lange tijd geen meer gezien. Maar ik denk wel zo van: er gebeurt iets met de zielen van mensen nadat ze sterven enzo. Kweeni, ik vind het een beetje onduidelijk van wat ik er zelf van vind ;D
Met citaat reageren
Oud 02-05-2017, 08:44
Verwijderd
Citaat:
(Ik kan dus geesten zien)
ok
Citaat:
ik kan echt geesten zien.
ok

Citaat:
Nou stel je er niet te veel bij voor.
Wees gerust: doen we niet!

Citaat:
Je ziet ze niet heel hard
Hmmm

Citaat:
maar ik voel hun aanwezig heid.
Tot zo ver het "echt" zien. Waarom heeft "aanwezigheid" overigens een spatie?

Citaat:
*voelde* eigelijk, want ik heb er al een lange tijd geen meer gezien.
En nog wat verder terugbrengen!

Kortom; je hebt lang geleden wel eens het idee gehad dat je de aanwezigheid van geesten voelde. Waarom zeg je dat niet meteen in plaats van interessant te doen dat je geesten kan zien?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2017, 09:48
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Fun fact: ten aanzien van geesten en wat dies meer zij; de LHC biedt stof tot nadenken.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-05-2017, 20:17
BasBasLol
BasBasLol is offline
het lijkt me raar en on mogenlijk dat je nergens kan zijn ik denk zelf dat je in een heel ander lichaam herboren word en je niks meer van je vorrige leven kan herrineren
__________________
een broodje met beleg is als een biertje met zeep
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-05-2017, 16:08
Justdance
Justdance is offline
Raar maar niet onmogelijk
Met citaat reageren
Oud 29-05-2017, 18:50
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Ik geloof dat als we dood gaan we uiteindelijk opgaan in een soort grote energie. Namelijk god. maar ik ben wel overtuigd in het bestaan van god(ik geloof wel anders dan de meeste christenen, maar alsnog)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2017, 23:46
NSEP
NSEP is offline
Ik denk dat je na de dood in een ander lichaam komt, maak niet uit in welke tijd, welk wezen en welk plek in het universum. Maar ik weet het niet zeker, omdat er geen bewijs ervan is.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2018, 20:55
Brucelee
Brucelee is offline
Citaat:
Maar sluiten bepaalde religies niet uit dat er een ander hiernamaals is? Dan kan niet elk verhaal waar zijn. Daarnaast geloven bijvoorbeeld Joden en Christen in exact dezelfde God - alleen onder andere voorwaarden waaronder je naar je hemel kunt. Hoe zou dat dan werken? /nieuwsgierig
Eigenlijk niet Christenen geloven tegenwoordig dat Jezus vrede zij met hem god is.
1/3 Geest 1/3 De zoon 1/3 De vader= Samen een god volgens christenen

Joden en moslims geloven wel in de zelfde god, zonder zoon en heilige geest.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2018, 21:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Eigenlijk niet Christenen geloven tegenwoordig dat Jezus vrede zij met hem god is.
1/3 Geest 1/3 De zoon 1/3 De vader= Samen een god volgens christenen

Joden en moslims geloven wel in de zelfde god, zonder zoon en heilige geest.
Ik snap je punt niet helemaal...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Wat gebeurt er met je na de dood?
Volk
272 04-01-2010 14:32
Verhalen & Gedichten [verhaal] Een leven na de dood
duivelaartje
9 22-01-2006 13:52
Verhalen & Gedichten Verhaal: Leven na de dood
Verwijderd
8 13-03-2004 15:52
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood ??
Barink
36 07-02-2004 18:38
Psychologie naar aanleiding van de dood van Pim Fortuyn
de doornvogel
16 16-05-2002 19:11
Levensbeschouwing & Filosofie Dogma in de Islam
Hannibal
246 12-02-2002 23:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.