Oud 08-04-2017, 22:22
Sora077
Sora077 is offline
Nee serieus ik heb altijd school nutteloos gevonden en het is nog steeds mijn tijd verspilling en ze nemen al mijn kansen af op een diploma een andere vriend van me kan niet rekenen en kan niet zo goed Nederlands en is niet geslaagd en mijn school neemt al zijn kansen op herkansing af ook.
Ze behandelen hem dom terwijl hij dat niet is serieus wanneer gaan mensen leren dat het nutteloos is het bestaat alleen om kinderen van de straat te houden de enige belangrijken is de basisschool in mijn ogen.
En vergeet niet dat alles van proefwerken nutteloos waaren omdat je een gesprekje en enkele toetsen moet doen op het einde.
Sorry voor mijn snelle type bui maar ik haat het echt en ben moe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2017, 06:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik vond school absoluut niet nutteloos. Ik heb heel veel kennis opgedaan waardoor ik nu meer van de wereld weet en analytisch kan denken. Ook voor mijn sociale ontwikkeling was de middelbare school heel goed. Op het moment zelf vond ik ook niet alle vakken even nuttig, maar uiteindelijk heeft het wel bijdragen aan mijn kennis en inzicht.

Een school zal niet zonder reden jouw kansen op een diploma afnemen, gok ik zo.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-04-2017, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Nee serieus ik heb altijd school nutteloos gevonden en het is nog steeds mijn tijd verspilling en ze nemen al mijn kansen af op een diploma een andere vriend van me kan niet rekenen en kan niet zo goed Nederlands en is niet geslaagd en mijn school neemt al zijn kansen op herkansing af ook.
Ze behandelen hem dom terwijl hij dat niet is serieus wanneer gaan mensen leren dat het nutteloos is het bestaat alleen om kinderen van de straat te houden de enige belangrijken is de basisschool in mijn ogen.
En vergeet niet dat alles van proefwerken nutteloos waaren omdat je een gesprekje en enkele toetsen moet doen op het einde.
Sorry voor mijn snelle type bui maar ik haat het echt en ben moe
Citaat:
Ik vond school absoluut niet nutteloos. Ik heb heel veel kennis opgedaan waardoor ik nu meer van de wereld weet en analytisch kan denken. Ook voor mijn sociale ontwikkeling was de middelbare school heel goed. Op het moment zelf vond ik ook niet alle vakken even nuttig, maar uiteindelijk heeft het wel bijdragen aan mijn kennis en inzicht.

Een school zal niet zonder reden jouw kansen op een diploma afnemen, gok ik zo.
Ik denk dat de TS, figuurlijk gesproken, ermee zit dat een aap, olifant en vis alle drie (leerlingen) een boom moeten beklimmen (de toets). Degene die dat niet kan of niet binnen de gewenste tijd haalt wordt als dom beschouwen, degene die dat wel kan als slim.

@TS je bent niet de enige die ermee zit, ik vind het ook vreselijk hoe het is geregeld. Ook al ben ik al aan het studeren en daar is dat gelukkig niet zo, vind ik het nog steeds vreselijk dat dit zo in Nederland eraan toe gaat. Specifiek talent wordt verspilt, teruggehouden en weggedrukt, kansen om op hoge niveau te ontwikkelen worden afgenomen of bijna onmogelijk gemaakt. Mensen die van alles een beetje kunnen krijgen alle kansen om mediocre te zijn in iets wat ze leuk vinden. In the long run zal dat gewoon veel verspilde energie, geld, tijd, talent, ontwikkelingen, uitvindingen en misschien zelfs mensenlevens zijn. Maar merendeel vind het prima en niemand kan een beter leersysteem bedenken dus zal het zo maar blijven in Nederland... ow wacht de Britten hebben wel iets waarbij je elk vak op een ander niveau kan doen... daar mag je wel je talent ontplooien zonder gehinderd te worden (wil je daar aan de uni studeren ga je wel failliet).

Laatst gewijzigd op 10-04-2017 om 15:18.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2017, 14:37
SjorsG
SjorsG is offline
Aan de ene kant heb ik heel erg veel geleerd op school. Alleen in mijn eigen bedrijf gebruik ik er nagenoeg niks van. Althans van de theorie van de manier van gestructureerd werken heb ik wel wat geleerd en ook de projecten in groepsverband hebben me laten inzien hoe je het beste een goed lopende machine kunt vormen. Ik heb zowel groepjes gehad waar ik echt niet mee kon samenwerken en de andere groepen ging het super eenvoudig en waren de taken zo verdeeld en uitgevoerd.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2017, 08:21
XxmousieXxx
XxmousieXxx is offline
School is niet nutteloos! Je doet misschien dingen die je helemaal niet zo leuk vind maar daarom is het nog niet direct nutteloos. Je leert er dingen voor je toekomst! Dat zijn dingen die je altijd in je hoofd moet houden en daarom juist goed je best moet doen op school en niet denken van o ik vind dit stom of ik kan het niet. NEE! Je moet doorzetten en goeie cijfers halen. Dat is belangrijk voor je baan.
Dan heb je kans dat je eerder word aangenomen dan dat je het verprutst op school.

Als je eerder aangenomen wil worden op een baan die je al heel erg lang wilt doen moet je natuurlijk een MBO niveau 4 diploma halen. Om die te halen moet je een aantal jaar nog doorleren maar met niveau 4 diploma kom je natuurlijk veel verder als met een niveau 1 2 of 3 diploma. MBO diploma halen is ook allemaal herhaling dus dat moet je kunnen en weten.

Conclusie: je moet niet denken dat school nutteloos is. Bekijk het altijd van de positieve kant!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Speciale school?
DBZ
154 27-06-2009 21:29
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Algemene schoolzaken Enquete
Lil'Girl
37 07-02-2004 21:13
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 13:15
Verhalen & Gedichten [verhaal] Ons leven is niet vreemd.
Vlooienband
10 08-10-2002 20:53
Verhalen & Gedichten Vrijdag moet ik gedicht af hebben
Nippy
9 13-06-2002 10:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.