Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2017, 21:10
Robert2327
Robert2327 is offline
H

Laatst gewijzigd op 17-04-2018 om 13:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2017, 21:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Is er iemand waarmee je wel hierover kan praten? Een vertrouwenspersoon op school, een goede vriend buiten je vriendengroep, een oom, buurjongen, neef?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-05-2017, 21:41
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Lastig man. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je dit kunt "oplossen". Ik snap dat het lastig is, maar misschien kun je toch proberen die vriend uit je hoofd te zetten en je te richten op andere jongens (die wel homo zijn). Zij zullen je waarschijnlijk ook beter begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2017, 21:52
Ben Strik
Ben Strik is offline
Het is het belangrijkste wat je wil oplossen. Je ziet blijkbaar homoseksualiteit als een probleem, omdat je vrienden dat vinden (?). Je zit ermee dat zij jou niet accepteren, maar accepteer jij jezelf wel? Daar begint het namelijk mee, als jij uitstraalt dat je oprecht blij bent met jezelf en jezelfd accepteert, zullen andere mensen ook zo met jou omgaan.

Je kan alleen je eigenbeeld van (jouw) homoseksualiteit veranderen, niet die van anderen. (Ik zit nu in het reactiescherm, kan niet zien of je vermeld hebt hoe oud je bent. Ik denk ongeveer 17/18.) Zelfmoord is alleen een optie als je ondraaglijk lijdt, wat het dan in principe euthanasie maakt. Ga hier nooit van uit, blijf het positieve inzien en waarschijnlijk zul je er wel overheen komen.

Maak er het beste van en veel succes!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2017, 08:43
Ellechimxx
Ellechimxx is offline
Hallo Robert2327,

Ik begrijp dat je dit als een onmogelijke situatie ziet, want ik heb dit namelijk ook gezien bij mijn broer die toen hij 18 jaar was, uit de kast is gekomen. Hij is erachter gekomen dat hij gevoelens voor jongens had doordat hij eveneens als jou, verliefd was op een goede vriend van hem. Deze goede vriend van hem was een populaire jongen op school die altijd alle aandacht van alle meisjes had. Mijn broer is erg verdrietig geweest over zowel het feit dat hij gevoelens had voor jongens, maar ook dat hij juist gevoelens had voor die ene goede vriend die waarschijnlijk zijn liefde nooit zou kunnen beantwoorden. Hij wilde hem niet kwijt als vriend, maar kon door de verliefdheid ook niet meer omgaan met hem als een 'gewone' vriend. Uiteindelijk heeft hij dan ook besloten om zijn gevoelens voor hem te bespreken met die vriend. Helaas reageerde deze vriend hier niet zo goed op. Hij heeft al het contact verbroken met mijn broer en tegen de anderen op school vertelt dat hij homo was.

Mijn broer heeft hierdoor in een flinke dip gezeten. Gelukkig (net zoals ik kan lezen bij jou) stonden mijn ouders en ik 100% achter hem en hebben wij hem veel steun geboden. Hij heeft ook veel vertelt over zijn eigen gevoelens, wat naar zijn eigen zeggen goed heeft geholpen bij het proces.
Weken nadat hij uit de kast is gekomen, waren de meeste mensen op school dit alweer vergeten. Daarbij heeft hij hier 5 goede vrienden aan overgehouden (zowel meisjes als jongens) die hem alle steun hebben geboden. Mijn broer is momenteel 27 jaar, harstikke gelukkig en heeft al 6 jaar een hele lieve vriend. Daarbij zijn de vrienden die toen op school voor hem klaarstonden, allemaal stuk voor stuk nog steeds een goede vriend van mijn broer.

Wat ik met dit bericht wil zeggen is dat je je nooit moet schamen voor het feit dat je homo bent. Daarbij denk ik dat (omdat je toch al 1 jaar verliefd bent op die vriend) je hem dit moet vertellen. Als hij slecht zou reageren, dan weet jij gelijk meer dan genoeg. Is hij dan wel zo'n goede vriend als hij jou als persoon niet zou accepteren? Daarbij kom je er ook achter wie je echte vrienden zijn en deze zijn meestal voor de rest van je leven. Hopelijk heb je iets aan het verhaal wat ik je net verteld heb. Praat vooral met anderen die je begrijpen! Zoals je kunt lezen is mijn broer nu ook gelukkiger dan ooit. Alles komt goed!!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2017, 09:55
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wat ik met dit bericht wil zeggen is dat je je nooit moet schamen voor het feit dat je homo bent. Daarbij denk ik dat (omdat je toch al 1 jaar verliefd bent op die vriend) je hem dit moet vertellen. Als hij slecht zou reageren, dan weet jij gelijk meer dan genoeg. Is hij dan wel zo'n goede vriend als hij jou als persoon niet zou accepteren? Daarbij kom je er ook achter wie je echte vrienden zijn en deze zijn meestal voor de rest van je leven. Hopelijk heb je iets aan het verhaal wat ik je net verteld heb. Praat vooral met anderen die je begrijpen! Zoals je kunt lezen is mijn broer nu ook gelukkiger dan ooit. Alles komt goed!!
Ik ben het hier mee eens, alleen denk ik niet dat het handig is om het hem te vertellen. Als 1 iemand de ander leuk vindt binnen een vriendschap worden dingen ingewikkeld, als hij je niet leuk vindt moet hij je afwijzen wat jou een rotgevoel geeft, en hij weet vervolgens niet meer of dingen vriendschappelijk zijn of omdat je hem leuk vindt. Daarbij geeft hij misschien al genoeg signalen af dat hij geen interesse in jou heeft? Wat win je er op zo'n moment mee om het te vertellen?

Maar goed, als je het wel vertelt weet je inderdaad wel meteen wat je aan hem hebt, dat is misschien ook wat waard.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 20-05-2017, 21:02
Gralla
Gralla is offline
Ik heb een beetje het tegenovergestelde van wat jij hebt. Ik ben hetero maar ik heb het idee dat een goeie vriend homo is en hoe jij het verteld heb Lijkt het heel erg op mijn situatie. Ik heb sinds de laatste tijd het gevoel dat een goeie vriend homo is vooral omdat hij als we bij mij chillen heel vaak gaat aanraken enzo en dan zeg ik niet doen ben je homo ofzo en dan zegt hij ja en dan neee grapje. We gingen ook soms boksen en ook worstelen gewoon om te oefenen als we ooit echt moeten vechten. en op een begeven moment wou ik niet boxen en hij heel graag dus dacht ik miss wil hij weer op de grond worstelen enzo. Aangezien onze verhalen zoveel op elkaar lijken kan het dus dat we het over elkaar hebben en als dat zo is moet je weten dat ik heb geen probleem zou vinden als je homo was en dat we gewoon matties blijven G. De gevoelens zijn niet wederzijds maar je bent al sinds groep 5 me beste mattie dus als jij het bent G. kan je me gewoon appen Aii? Als je het niet bent zou ik het alsnog zeggen omdat als hij een echte vriend is steunt hij je erin. Aii G.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2017, 21:48
Ben Strik
Ben Strik is offline
Citaat:
Ik heb een beetje het tegenovergestelde van wat jij hebt. Ik ben hetero maar ik heb het idee dat een goeie vriend homo is en hoe jij het verteld heb Lijkt het heel erg op mijn situatie. Ik heb sinds de laatste tijd het gevoel dat een goeie vriend homo is vooral omdat hij als we bij mij chillen heel vaak gaat aanraken enzo en dan zeg ik niet doen ben je homo ofzo en dan zegt hij ja en dan neee grapje. We gingen ook soms boksen en ook worstelen gewoon om te oefenen als we ooit echt moeten vechten. en op een begeven moment wou ik niet boxen en hij heel graag dus dacht ik miss wil hij weer op de grond worstelen enzo. Aangezien onze verhalen zoveel op elkaar lijken kan het dus dat we het over elkaar hebben en als dat zo is moet je weten dat ik heb geen probleem zou vinden als je homo was en dat we gewoon matties blijven G. De gevoelens zijn niet wederzijds maar je bent al sinds groep 5 me beste mattie dus als jij het bent G. kan je me gewoon appen Aii? Als je het niet bent zou ik het alsnog zeggen omdat als hij een echte vriend is steunt hij je erin. Aii G.
Deze houding kan ik echt heel erg waarderen 👍.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Homo, verliefd op beste vriend en zelfmoord...
Robert2327
2 23-01-2017 12:11
Liefde & Relatie Bi/homo, ik snap t niet?
rotterdamseboy
4 09-03-2013 21:01
Liefde & Relatie Beste vriend is homo!! wat nu...??
crazyboss
28 04-01-2012 20:45
Liefde & Relatie Terug goed maken met je 'gay best friend'
Verwijderd
10 08-05-2011 21:39
Verhalen & Gedichten [Verhaal]
juliettebinoche
3 10-10-2004 21:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.