Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2017, 13:17
Pokerstarsdude
Pokerstarsdude is offline
Hoi!

Ik ga vrij vaak hardlopen, meestal een kilometer of 7 maar dan ben ik wel helemaal kapot.

Ik ging een paar dagen terug opnieuw lopen en toen ik de 7 km bereikte voelde ik nog geen enkele last, ik kon gewoon blijven gaan, en heb 19 km gelopen, non-stop.

Na 2 dagen rusten en vandaag weer de loopschoenen aan te trekken heb ik weer met veel moeite 7km bereikt.

Iemand die wat afweet van hardlopen en mij eventueel kan uitleggen wat er zou kunnen gebeurd zijn?

Alvast bedankt!
Pokerstarsdude
Met citaat reageren
Oud 05-06-2017, 13:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe vaak loop je? Gebruik je een trainingsschema? Heb je het hardlopen langzaam opgebouwd?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-06-2017, 15:15
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je lichaam moet herstellen als je zomaar ineens meer dan het het dubbele loopt van je normale afstand.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-06-2017, 15:43
Pokerstarsdude
Pokerstarsdude is offline
Hey, dankje voor jullie antwoord!

Neen, ik loop niet met een schema, daar hou ik niet van. Ik loop een keer of 4 in een volle week. En ik heb rustig opgebouwd, 2km, 3km, 5km, en nu al enkele dagen 7km (net)

Ik vroeg mij gewoon af hoe ik in 1 keer zo'n enorme afstand van 7 max naar 19km heb kunnen lopen, zonder veel moeite en dan vandaag weer 7 km met veel last.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2017, 15:45
Pokerstarsdude
Pokerstarsdude is offline
Misschien had de beenhouwer doping in mijn kaas gedaan?😅

Neen.. ik zou wel graag weten hoe ik dit voor elkaar heb gekregen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2017, 17:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hey, dankje voor jullie antwoord!

Neen, ik loop niet met een schema, daar hou ik niet van. Ik loop een keer of 4 in een volle week. En ik heb rustig opgebouwd, 2km, 3km, 5km, en nu al enkele dagen 7km (net)

Ik vroeg mij gewoon af hoe ik in 1 keer zo'n enorme afstand van 7 max naar 19km heb kunnen lopen, zonder veel moeite en dan vandaag weer 7 km met veel last.
Sommige dagen ben je nu eenmaal fitter dan andere dagen (afhankelijk van je voeding, slaap, andere activiteiten, dat soort dingen), maar las jij ineens zo veel meer loopt dan je gewend bent, tsja, dat vind je lijf niet leuk. Dat soort dingen moet je opbouwen.

Waarom begin je niet aan een 5 tot 10 km schema? Dan weet je zeker dat je jezelf niet overbelast en kan je op een gezonde manier opbouwen naar langere afstanden. Een schema klinkt misschien niet zo interessant, maar het kan je echt helpen om balans te vinden in je trainingen, zodat je niet te veel van jezelf vraagt. Probeer na elke dag training ook een rustdag in te plannen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-06-2017, 18:45
Pokerstarsdude
Pokerstarsdude is offline
Ja, ik merk wel dat mijn lichaam het niet zo leuk vind, vooral aan mijn knieën en achillespezen dan

Maar goed, ik zal er eens werk van maken van zo'n schema en ziewel hoe het afloopt! Ik zal het hier nog wel eens neerzetten.

Bedankt voor de moeite en hulp!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2017, 18:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja, ik merk wel dat mijn lichaam het niet zo leuk vind, vooral aan mijn knieën en achillespezen dan

Maar goed, ik zal er eens werk van maken van zo'n schema en ziewel hoe het afloopt! Ik zal het hier nog wel eens neerzetten.

Bedankt voor de moeite en hulp!
Geen probleem

Als je last krijgt moet je wel echt goed opletten. Je kunt blessures oplopen waar je nog lang last van hebt, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Train met mate, en zorg voor goede schoenen (anders sloop je je knieën).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Mijn probleem met afvallen
DMHT
7 24-04-2016 10:58
Lichaam & Gezondheid Uitblijven/verminderen menstruatie, hoe gevaarlijk?
Nebel
18 06-01-2005 22:39
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #15!!!!
Verwijderd
303 25-08-2003 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.