Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2017, 15:03
Kiezelsteentje
Kiezelsteentje is offline
Hoi
Ik heb een probleem, want ik mag van mijn ouders niet aan de pil. Ze vinden het troep dat niet in je lichaam thuishoort. Ik heb ook een vriendje, dus ik ben bang dat ze denken dat ik nu al seks met hem wil. Maar dat is niet zo, misschien over een jaar ofzo maar nu niet
Ik zou het gewoon fijner vinden om in te kunnen plannen wanneer ik ongesteld word en ook dat de krampen minder erg worden. Wij hebben hier thuis al erg veel discussies over gehad, maar ze willen het niet. Wat kan ik doen?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 15:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe oud ben je? In principe kan je ook zelfstandig naar de huisarts gaan om dit te regelen...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 15:06
Kiezelsteentje
Kiezelsteentje is offline
Ik ben 14 jaar, in de zomer wordt ik 15. Ik ben gewoon erg bang dat ze me het niet laten slikken en alleen naar de dokter vind ik altijd eng
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 15:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben 14 jaar, in de zomer wordt ik 15. Ik ben gewoon erg bang dat ze me het niet laten slikken en alleen naar de dokter vind ik altijd eng
Je huisarts is niet eng, en als je dat wel vindt is het tijd om te zorgen dat je naar een andere huisarts kunt

Misschien kan je eens samen met je moeder naar de huisarts. Mijn moeder en ik hebben ook wel eens samen aan de huisarts gevraagd hoe "slecht" de pil nu eigenlijk was. De meningen verschillen daar heel erg over, sommige mensen worden emotioneel onstabiel door de hormonen in de pil, terwijl andere mensen juist bijna geen bijwerkingen ervaren. In je lichaam zelf zitten ook hormonen, dus zeker niet alle hormonen zijn per definitie slecht, hoe jij er op reageert is vooral belangrijk.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 15:45
Kiezelsteentje
Kiezelsteentje is offline
Citaat:
Je huisarts is niet eng, en als je dat wel vindt is het tijd om te zorgen dat je naar een andere huisarts kunt

Misschien kan je eens samen met je moeder naar de huisarts. Mijn moeder en ik hebben ook wel eens samen aan de huisarts gevraagd hoe "slecht" de pil nu eigenlijk was. De meningen verschillen daar heel erg over, sommige mensen worden emotioneel onstabiel door de hormonen in de pil, terwijl andere mensen juist bijna geen bijwerkingen ervaren. In je lichaam zelf zitten ook hormonen, dus zeker niet alle hormonen zijn per definitie slecht, hoe jij er op reageert is vooral belangrijk.
Dan zegt ze gewoon: het mag niet en daarmee is de discussie afgelopen. Ze gaat niet mee naar de huisarts omdat ze er zelf al heel erg tegen is. Ook is ze de laatste tijd erg vaak snel chagrijnig dus ik durf nu ook bjet echt de discussie aan
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 18:11
Kiezelsteentje
Kiezelsteentje is offline
Ik heb het gevraagd. En het mag niet. Flinke ruzie, net als de vorige keren. Ze zegt dat het lichaam natuur is en dat je er niet mee moet gaan sjoemelen omdat zij her vroeger zelf veel erger heeft gehad. Dus met andere woorden mag ik niet zeuren. Als ik onregelmatig ben dan moet ik daar maar mee leven, zegt ze. Ik vind t zo vervelend en ik vind het vooral erg dat ik niet kan beslissen wat er met mijn eigen lichaam gebeurt.

Laatst gewijzigd op 12-03-2017 om 10:31.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 19:24
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Zelf naar de huisarts gaan. Tussen de 12 en 16 mag je sowieso al meebeslissen over wat er met je gebeurd en in mijn ervaring zit daar al wel een geleidende schaal in (dus een 15 jarige mag meestal al meer dan een 12 jarige) en als je 16 bent is het sowieso alleen nog maar jouw beslissing.
Je kan het er in ieder geval over hebben en dat meiden hem slikken zonder dat ouders het weten gebeurd ook wel. Maar goed, dan moet je wel goed opletten natuurlijk.

Heb je al eens gekeken naar andere opties en mogelijkheden? Je zou bijvoorbeeld ook eens kunnen kijken naar een nuvaring. Veel lagere doseringen hormonen en je hoeft niet elke avond wat te slikken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2017, 17:10
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Nep zwangersschap test regelen die positief is
Met citaat reageren
Oud 16-05-2017, 11:36
Kiezelsteentje
Kiezelsteentje is offline
Als ik aan de pil ga wordt ik uit huis gezet... dus t wordt m niet jammer genoeg
Met citaat reageren
Oud 16-05-2017, 12:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je kunt ook aan de prikpil. Dat lost je probleem op een dan is er niets voor je ouders om te ontdekken
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-05-2017, 12:09
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Als ik aan de pil ga wordt ik uit huis gezet... dus t wordt m niet jammer genoeg
Idd prikpil of implantaat
Met citaat reageren
Oud 16-05-2017, 14:41
Kiezelsteentje
Kiezelsteentje is offline
Citaat:
Je kunt ook aan de prikpil. Dat lost je probleem op een dan is er niets voor je ouders om te ontdekken
Hoe werkt dat dan?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2017, 17:58
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nou dan hoef je maar eens in de drie maanden naar de huisarts voor een prik. En veel meiden aan de prikpil worden niet meer of veel minder ongesteld.

Implanon kan inderdaad ook. Dat is een klein staafje dat in je arm geplaatst wordt en daar heb je 3 jaar plezier van. Maar ik kan me voorstellen dat een huisarts dat minder snel zou doen bij iemand van jouw leeftijd, zonder toestemming van je ouders, juist omdat je er zo lang aan vast zit.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2017, 11:16
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik gebruik zelf ook de prikpil en qua bloedingen is het echt heel relaxt! Heel af en toe heb ik eens een bloeding, maar dat is echt zelden. Wel zitten er veel hormonen in, waardoor je moeder er wss niet heel blij mee zal zijn. Mocht je stiekem aan de pil willen dat is dit wel een makkelijke oplossing.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2017, 19:43
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Maar misschien merken haar ouders dan dat het maandverband niet gebruikt wordt ofzo?
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 18-05-2017, 22:33
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ja goed punt op zich. Je zou het weg kunnen moffelen, maar wordt een beetje een omslachtig verhaaltje
Met citaat reageren
Oud 22-05-2017, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Als ik aan de pil ga wordt ik uit huis gezet... dus t wordt m niet jammer genoeg
Als jou moeder je uit huis zou zetten om deze reden heeft ze een probleem met de autoriteiten denk ik zo. Ik zou haar negeren en gewoon doen wat ik zou willen. Naar de huisarts dus!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid De pil en diarree
LoveSwirlss
5 19-08-2015 17:36
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 20:46
Lichaam & Gezondheid tips je moeder vragen voor de pil.
anoniempie199
10 29-07-2013 15:30
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling: De pil moet ook weer na 21 jaar vergoed worden
snoopy17
4 15-02-2004 20:15
Seksualiteit De pil - een vreemde drug
Just Johan
7 28-01-2003 19:41
Lichaam & Gezondheid [ DE PIL ] Echt een groot probleem ....
Verwijderd
6 01-01-2003 16:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.