Oud 14-03-2017, 20:29
Verwijderd
Heey
Ik denk de laatste tijd veel over zelfmoord. Ik zie het gewoon niet meer zitten.
Laatst heb ik me weer eens gesneden en dan heb ik veel pijn en dan voel ik me weer sterker. Daardoor voel ik me dan weer een tijdje goed en later begind alle elende weer.

Ik vroeg me af of dit normaal is bij een depressie?
Heb meer mensen hier last van?

Het gaat thuis namelijk niet zo goed en op school word ik gepest.

Ik zit sinds vandaag op dit forum omdat ik mij verveel en op deze manier deels anoniem mijn verhaal kwijt kan.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2017, 21:16
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hey Roosje,

Wat naar dat je je zo neerslachtig voelt!
Je zegt ook dat je jezelf beschadigt en jezelf daarna even goed voelt, maar kort daarna gaat het weer slecht. Wat zou het precies kunnen zijn wat jou dat betere gevoel geeft, kun je daar meer over vertellen? Zouden er andere dingen kunnen zijn die jou ook zo'n opluchtend en sterk gevoel geven?

Veel mensen met een depressie denken regelmatig aan de dood, maar dat betekent niet dat dat fijn is en dat je dat maar moet accepteren.
Heel goed dat je hier komt om je verhaal kwijt te kunnen. Er zijn ook websites zoals deze chatsite waar je één op éen intensief kunt praten, wat echt kan opluchten, of je kunt de Kindertelefoon bellen om je af te leiden, of een vriendin.
Als je echt in crisis bent met je zelfmoordgedachten kun je het beste een zelfmoord crisislijn bellen. Ik moet daar even naar zoeken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2017, 21:17
Verwijderd
Mijn 2 centjes:

Het kan natuurlijk gebeuren dat je het eventjes (of een langere tijd) niet ziet zitten, het kan iedereen overkomen.

Of het normaal is bij depressie? Het komt voor ja.
Wil je het? Ik denk, uiteindelijk niet, ik hoop dat er andere bezigheden zijn die je sterker laten voelen.
Of nog beter, probeer de onderliggende oorzak te vinden en aan te pakken die de zwakke momenten veroorzaakt. Natuurlijk hoef je dat niet alleen te doen. (plus, ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar geloof mij, het is een haalbaar doel).

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat als ik er achteraf naar kijk, ik best veel onnodige, ondoordachte dingen heb gedaan die absoluut geen toegevoegde waarde hadden en ik best wel van baal (maar gelukkig geen permanent nadeel voor mijn toekomst brachten).

Wat mij vooral goed bezig hield was gewoon wandelingen doen / met de hond gaan, veel bij vrienden zijn waar ik me goed bij voel (natuurlijk kunnen die niet altijd), wat spelletjes spelen, proberen te focusen op leren/opdrachten maken. Gewoon alles doen om er niet aan te denken. Ik weet niet of het zo ook voor jou zal werken. Probeer 't uit zou ik zeggen.

Ik snap dat t een moeilijk onderwerp is om naar boven te brengen, ik had t nooit met bijna niemand besproken, behalve met een van mijn leraren waar ik het erg goed mee kon vinden, dus als je een goeie leraar/lerares heb waar je het goed mee kan vinden, probeer het daar eens te bespreken. Die kan misschien ook wat steun bieden.

En ben niet bang om te huilen, huilen kan ook goed voor je zijn Eventjes alles uit je laten.

Wat ik nog kan aanraden, probeer het pestprobleem op school eerst aan te pakken, hoe ik het op mijn middelbare school voor elkaar kreeg is gewoon bij elke leraar blijven aankaarten dat er problemen zijn waar niks mee gedaan word. Zelfs bij de conciërge. Wat ik daarmee creëerde is extra oplettendheid van de mensen bij mijn aanwezigheid. Mocht t zo zijn dat je wel een goede school hebt die zulke problemen snel aanpakt, maak dan gebruik van de daarbij bedoelde middelen - ofwel ga langs bij je teamleider, kaart het probleem daar aan, die zal er dan iets aan doen. Ik raad ook aan om met dat laatste toch eerst te beginnen.
Probeer het pestprobleem ook van de andere kant aan te pakken: maak vrienden/vriendinnen, heb een vast clubje bij de pauzes waar je mee kan lachen. Je kunt ook mee doen met buitenschoolse activiteiten, zo was op mijn school bijvoorbeeld de First Lego League beschikbaar - daar waren alleen lieve mensen Het helpt ook om wat langer weg te blijven van huis als het daar eventjes niet mee zit.

FLL hangt wel van je leeftijd af, is tot maximaal 15 jaar dacht ik. Ik heb al een poosje niet meer mee gedaan (maar nog regelmatig treed ik op als vrijwilliger om mee te helpen bij de FLL, dat mag op alle leeftijden, maar gaat NIET via school).

Het probleem thuis zullen je ouders denk ik op moeten lossen indien het niet direct jou betreft (ik weet niet wat het voor problemen zijn dus veel advies geven zal moeilijk gaan).

Laatst gewijzigd op 14-03-2017 om 21:30.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 21:19
willemvl1
willemvl1 is offline
hey roosje
ik vind het goed dat je deze vraag durft neer te leggen. je hebt dan een depressie en bij veel voor komende mensen (jong tot oud) durven ze er ook anoniem niet over te hebben. ik zie dat er veel mensen meegaand zijn op deze topic's. ik heb zelf een chronische dysthyme stoornis deze komen niet vaak voo als chronisch. ik heb afgelopen 4 jaar instelling af en op en af... gegaan wegens een uitgelopen indicatie. er was eerst depressie vast gesteld en deze volgde al snel als een zware depressie en nu na allerlei diagnostische benamingen de dysthyme stoornis. waarom vertel ik je dit? ik ben op dit moment een onderzoek aan het doen met verschillende psychiaters om te kijken waarom het tevredenheidspercentage omlaag gaat. ik wil je dus vertellen dat jou gevoelens om te snijden uiteraard een manier is van depressie. ik stel je voor om dit op te pakken met je ouders. als je er over praat en verteld hoe moeizaam het tussen jullie gaat dan zullen zij zich geschrokken voelen en de eerste reactie zal moeizaam zijn om te accepteren. ik heb zelf de verkeerde keuze daarin gemaakt en heb alles op gekropt tot ik een op een met een trein stond. politie heeft mij op bepaalde wijzen er af gehaald. daar begint jou depressie pas echt. op dit moment merk ik aan jou bericht, op de manier waarop deze ingedeeld is dat je jezelf nog zoekt, klopt dat?
ik ben zelf vrijwilligers werk gaan doen om mijn aandeel in de zorg te brengen.

even kortom anders word dit te lang:
1. geef het aan bij je ouders. het zal echt lastig zijn en misschien durf je het niet in een keer maar elke keer dat het niet lukt pak je het negatief op waarbij je dus ruimte maakt voor een nieuwe kans je moet in je zelf geloven en ik geloof dat mensen die communicatie zoeken op jou manier nog een uitweg hebben.
2. als het niet lukt kan ik je aanraden om bij iemand die je dat te vertrouwen is dit voor jou te laten doen.

ik weet niet als het mogelijk is hier om berichten te verzenden? ben hier pas net maar ik kan je wel wat tips geven en kijken samen met de mensen die mij helpen met het onderzoek als ik een oplossing anoniem kan proberen te regelen.

neem ook vooral je rust en ga je niet over belasten kwa gedachtes. je gedachtes maken je als glas waardoor je breekt probeer als je gedachtes krijgt aan je gevoelens te denken maar blijf er niet in malen.

ik hoop je hierbij beetje snel maar zo goed mogelijk een paar tips heb gegeven.
(ik ben zelf 18 en was net 14 toen ik uit huis ging)
sterkte het komt goed
Met citaat reageren
Oud 19-03-2017, 02:38
Tombalabomba
Tombalabomba is offline
Hoi roosje wat ongelofelijk vervelend hoe alleen jij je voelt. Ik ken het van de middelbare school. Zeker het gevoel dat je alleen staat en niemand hebt. Je ouders willen niets liever dan jou echt kennen. Vertrouw op hun, zij hebben de kennis en liefde om jou verder te helpen. Als je hun het vertrouwen geeft krijg je zoveel terug. Ook zei zijn jong geweest. En anders mag je mij ten alle tijden om hulp vragen. Stuur maar een privé bericht als je het wilt. Heel veel wijsheid en plezier gewenst. Het leven gaat je nog zoveel bieden. School is maar school. Groet Tom
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Zelfmoord
Negrotiator
162 04-01-2004 15:59
Psychologie Opmerkingen/grapjes over zelfmoord raken me...
~~dolce~~
42 27-06-2003 22:17
Psychologie mun vriendin pleegde zelfmoord, nu haaaaat ik mensen die zelfmoord plege..
Verwijderd
8 17-10-2002 20:06
Psychologie Zelfmoord als je op je best bent..
Verwijderd
16 23-08-2002 18:13
Levensbeschouwing & Filosofie Is zelfmoord zwak???
TMLWKY
49 12-08-2002 15:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap zelfmoord is in vandaag
Buzzzfuzzz.vs
7 26-07-2002 15:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.