Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2003, 16:19
hardhitter
hardhitter is offline
Ik wil graag ECONOMIE gaan studeren en ben op de Erasmus (rotterdam) en de VU (amsterdam) geweest. Ik vraag me af of er enig verschil in studie is op de verschillende universiteiten. en hoe is de sfeer er? Is de stad gezellig, Amsterdam lijkt mij relaxtere stad dan Rotterdam.

hopelijk kunnen jullie me beetje helpen met kiezen
__________________
911? there's a handsome guy in my house! ow w8 cancel that... it's only me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2003, 16:23
Verwijderd
Rotterdam lijkt mij een kutstad om te studeren, ik zou duizendmaal liever naar Amsterdam gaan. De EUR heeft wel de naam een hele sterke economische faculteit te hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 16:42
hardhitter
hardhitter is offline
Ja daarom, staat goed aangeschreven en kamer vinden is daar volgens mij ook beter te doen... maar lijkt me een zaad-stad maar vraag me af of er verschil is in de studie indeling van Eco. daar...
__________________
911? there's a handsome guy in my house! ow w8 cancel that... it's only me
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 17:25
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
De faculteit economie op EUR staat idd heel goed aangeschreven. Over de indeling volgens mij is het zo, maar ik kan het mis hebben het is niet mijn richting, dat je economie hebt, informatica en economie business administration en bedrijfskunde.

De stad is hartstikke gezellig maar het is maar net wat je wilt => er zijn studentencafeetjes, maar ook genoeg andere dingen. Ok, in Adam hangt ook wel een leuke sfeer maar Rdam heeft zeker ook wel zijn charme.

De universiteit schijnt heel gezellig te zijn, alleen is het bij economie zo dat je het eerste jaar met 600 medestudenten zit dus dat is wel een grote groep. De mensen die ik ken en hier economie zijn erg tevreden, het is hier niet zo dat je elk jaar je stdiepunten moet hebben als je ze maar aan het einde van het jaar hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 17:35
Verwijderd
Ik studeer zelf geen economie en ben het ook niet van plan te gaan doen, maar ik heb wel verhalen van vrienden van me gehoord die ook voor deze keuze zitten.
Rotterdam heeft inderdaad de naam de grootste economische faculteit te hebben. Van iedereen die ik ken die economie gestudeerd heeft, hebben ze dat bijna allemaal in Rotterdam gedaan aan de EUR. Ik weet eigenlijk weinig van Amsterdam.
Als het je vooral om de inhoud van de studie gaat, zou ik gewoon naar een lesprogramma vragen als je een keer naar een open dag of iets dergelijks van deze uni's gaat. Die kun je dan vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 18:20
hardhitter
hardhitter is offline
ja bij de VU leggen ze dus duidelijk de nadruk op bedrijf-achtige economie... en ik trek boekhouden enzo niet al te goed... maar misschien is dat in Rotterdam ook wel zo alleen viel het op die opendag daar minder op..

danke voor de reacties btw.
__________________
911? there's a handsome guy in my house! ow w8 cancel that... it's only me
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 21:02
Verwijderd
Ik denk dat qua opleiding Rotterdam beter is, maar qua stad zou ik voor Amsterdam kiezen. Het is waar jij prioriteit aan stelt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 10:16
Verwijderd
Citaat:
hardhitter schreef op 27-11-2003 @ 19:20:
ja bij de VU leggen ze dus duidelijk de nadruk op bedrijf-achtige economie... en ik trek boekhouden enzo niet al te goed... maar misschien is dat in Rotterdam ook wel zo alleen viel het op die opendag daar minder op..
Dat hangt heel erg af van de studie. Algemene economie ken ik eigenlijk niet zo goed. Bedrijfseconomie is vanzelfsprekend sterk gericht op de interne werking van ondernemingen, dus je krijgt veel met boekhouden e.d. te maken. Commerciële economie is zoals de naam zegt meer gericht op het handelen naar buiten van ondernemingen. Economie kun je studeren in een rijk aantal schakeringen, dus kijk ook nog even goed wélke kant je nu precies opwilt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 18:06
hardhitter
hardhitter is offline
Citaat:
Economie kun je studeren in een rijk aantal schakeringen, dus kijk ook nog even goed wélke kant je nu precies opwilt.
Ja wil echt Algemene Economie doen... en vraag me dus af of daar onderling verschil tussen zit tussen VU en Eras.

En dat er enorm verschil is in de kwaliteit van dezelfde studie aan een andere Universiteit geloof ik niet echt. Tis alleen dat Rotterdam echt een goeie naam heeft...
__________________
911? there's a handsome guy in my house! ow w8 cancel that... it's only me
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 18:45
@Moon
@Moon is offline
Ik ben nu zelf 1ejaars economie aan de Erasmus. Zelf ben ik nooit bij de VU wezen kijken dus kan ik ook niet echt vergelijken. Bij de EUR beginnen we inderdaad met zo'n 600 man aan economie. Het was in het begin wel even wennen maar je word toch in groepen van zo'n 60 man verdeeld. Dat is dan best wel fijn.

Over de studie zelf..... de eerste twee jaar is hier laat ik maar zeggen 'basic'. In het derde jaar kan je dan zelf vakken kiezen die je leuk vind enzo. Volgens mij kan je dan ook al de algemene economische kant opgaan maar dat weet ik niet helemaal zeker.
In het eerste twee jaar zijn er ook al vakken als micro en macro maar ook wel veel bedrijfseconomische vakken. Je krijgt dan ook boekhouden, marketing, organisatie, statistiek, wiskunde, ICT etc. etc.

Over de stad: ik moet zeggen dat ik eerst Rotterdam echt een behoorlijke kutstad vond. Maar sinds ik hier studeer is mijn mening over rdam toch iets veranderd. Misschien komt het omdat de universiteit juist in een goeie wijk is en omdat ik naar de Eurekaweek ben geweest en daardoor allemaal leuke plaatsen heb ontdekt. Wat ik wel een nadeel vind is dat de uni nogal ver gelegen is van het centraal station. Het duurt toch echt van daaruit zo'n half uur voordat je op de uni bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.