Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2013, 14:42
Rarrarr
Rarrarr is offline
Hoi,

Ik heb op de middelbare school mijn MBO Niveau 1 gehaald in Bouw en Techniek. Ik weet eindelijk wat ik met mijn leven wil. (ben 20) Ik wil namelijk de Psychologie in. Opleidingen die in die richting gaan of er iets mee te maken hebben zijn allemaal veels te hoog qua niveau. Wat ik graag wil is de opleiding Verzorgende Individuele Gezondsheidzorg of Medewerker Maatschappelijke Zorg, beide zijn MBO niveau 3.

Pas op niveau 3 kan ik dus enigzins aan de slag met mijn wens. Nu moet ik dus 1 niveau omhoog door middel van een of andere niveau 2 opleiding. Het enigste waar ik niet zo'n hekel aan heb zou ICT zijn, dus 1 jaar (hopelijk niet meer) Medewerker ICT. Maar het zit me erg tegen om een jaar te verspillen. Toch heb ik plannen om mischien volgende maand al te beginnen om het maar voorbij te hebben.

Zou dit niet op een betere manier kunnen? Ik ben er al lange tijd mee bezig maar ik kan niks vinden aan alternatief. Ik vind het opleiding systeem een grote puzzel. Medewerker ICT duurt 1.5 - 3 jaar, 1 jaar als je je best doet. Aangezien ik ICT als backup heb voor als de Psychologie me toch niet trekt, lijkt het me op zich toch de beste keuze. In ieder geval bedankt!

Laatst gewijzigd op 06-01-2013 om 17:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2013, 15:33
Verwijderd
Het kan best, zolang jij het maar wilt. Het is alleen wel zo dat jij je misschien ongelukkig gaat voelen als je een opleiding doet in een andere richting terwijl je plannen hebt voor een ander. Misschien is het daarom handig om toch een zorg opleiding te doen? Daarmee kom je goed over in je cv.

Zorg alleen wel dat eenmaal je een zorg studie doet, je niet daar vast blijft zitten omdat het makkelijk is o.i.d. Misschien leef je straks met de vraag, 'wat als?' of heb je een hekel aan je baan als weet ik veel wat.

Vind het heel knap van je en succes! Aan je Nederlands te zien moet het wel lukken^^.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 17:03
Verwijderd
Ik wil ook psychologie in en ik doe nivo 2
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 17:41
Rarrarr
Rarrarr is offline
@Hunterlife - Ik heb al overwogen om een Zorg opleiding te doen, was er bijna helemaal uit en toen kreeg ik te horen dat ik 2 dagen per week mensen moet wassen onder andere. Ook luiers vervangen of ouderen helpen, en het duurde 2-3 jaar.

Dus zorg is out of the picture. Ik wil graag mensen helpen maar dan vooral diegene met geestelijke problemen. Ik besef hoe belangrijk het is om de juiste baan te hebben, ik kan me niet voorstellen dat je elke dag van 9-5 een rot baan heb. Dat is een hel.

Ik weet niet of die opmerking over mijn nederlands goed of slecht bedoeld is, ik zie nu wel dat ik wat foutjes had in mijn bericht en een verkeerd stukje omdat ik heb geknipt en geplakt. Slordig van me, had het ook snel getyped.

Dankje voor je reactie. En Winter, ik hoop dat het ons lukt!

Laatst gewijzigd op 06-01-2013 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 17:42
Verwijderd
Citaat:
@Hunterlife - Ik heb al overwogen om een Zorg opleiding te doen, was er bijna helemaal uit en toen kreeg ik te horen dat ik 2 dagen per week mensen moet wassen onder andere. Ook luiers vervangen of ouderen helpen, en het duurde 2-3 jaar.

Dus zorg is out of the picture. Ik besef hoe belangrijk het is om de juiste baan te hebben, ik kan me niet voorstellen dat je elke dag van 9-5 een rot baan heb. Dat is een hel.

Ik weet niet of die opmerking over mijn nederlands goed of slecht bedoeld is, ik zie nu wel dat ik wat foutjes heb in mijn bericht. Psychologie, en een verkeerd stukje omdat ik heb geknipt en geplakt. Slordig van me, had het ook snel getyped.

Dankje voor je reactie. En Winter, ik hoop dat het ons lukt!
Het is wel veel werk las ik in topic om van 1-2 naar opleiding psychologie te gaan

Dit had ik ff opgezocht : Om tot de opleiding Psychologie te worden toegelaten, heb je een VWO-diploma nodig of een HBO-propedeuse.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 20:57
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Dit lijkt wel heel erg veel op het topic van Winter, maar daar zeg ik verder niks over.

Wil je echt psychologie an sich studeren? Dan heb je idd een lange weg te gaan. Van mbo niveau 1 naar een hbo-p of een vwo-diploma is een enorme stap. Maargoed, als er dingen zijn op niveau 3 die je graag wilt doen, zie ik niet in waarom dat niet kan. Van niveau 1 naar 3 is niet zo groot als van niveau 1 naar vwo-diploma. Ga ervoor zou ik zeggen, wie niet waagt, wie niet wint. Je kunt ook helpende op niveau 2 doen, dat is de 'lagere versie' van verzorgende. Misschien dat dat wat is?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Dit lijkt wel heel erg veel op het topic van Winter, maar daar zeg ik verder niks over.

Wil je echt psychologie an sich studeren? Dan heb je idd een lange weg te gaan. Van mbo niveau 1 naar een hbo-p of een vwo-diploma is een enorme stap. Maargoed, als er dingen zijn op niveau 3 die je graag wilt doen, zie ik niet in waarom dat niet kan. Van niveau 1 naar 3 is niet zo groot als van niveau 1 naar vwo-diploma. Ga ervoor zou ik zeggen, wie niet waagt, wie niet wint. Je kunt ook helpende op niveau 2 doen, dat is de 'lagere versie' van verzorgende. Misschien dat dat wat is?
We zijn niet zelfde persoon ofzo , this niet dat ik zeg dat je dat dacht ofzo

Maar Maakt het uit welke mbo diploma je hebt om naar vwo te gaan ?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:11
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Maar Maakt het uit welke mbo diploma je hebt om naar vwo te gaan ?
Volgens mij kun je niet vanaf mbo naar vwo, maar moet je eerst nog havo doen. Dus óf mbo -> havo -> vwo -> universiteit, óf mbo -> hbo -> universiteit.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij kun je niet vanaf mbo naar vwo, maar moet je eerst nog havo doen. Dus óf mbo -> havo -> vwo -> universiteit, óf mbo -> hbo -> universiteit.
Maar bij die 2e staat gen vwo tussen ?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:19
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Nee, omdat je niet nog eens vwo hoeft te doen tussen het hbo en de universiteit...

Dat wat Em. zegt klopt, neem dat maar gewoon aan en denk daar niet al te veel over na.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 23:21
Rarrarr
Rarrarr is offline
Citaat:
Dit lijkt wel heel erg veel op het topic van Winter, maar daar zeg ik verder niks over.

Wil je echt psychologie an sich studeren? Dan heb je idd een lange weg te gaan. Van mbo niveau 1 naar een hbo-p of een vwo-diploma is een enorme stap. Maargoed, als er dingen zijn op niveau 3 die je graag wilt doen, zie ik niet in waarom dat niet kan. Van niveau 1 naar 3 is niet zo groot als van niveau 1 naar vwo-diploma. Ga ervoor zou ik zeggen, wie niet waagt, wie niet wint. Je kunt ook helpende op niveau 2 doen, dat is de 'lagere versie' van verzorgende. Misschien dat dat wat is?
Het is toeval dat ik en Winter dezelfde aspiraties en Niveau's hebben. Ik weet al jaren dat ik iets met mijn hersenen, niet mijn handen wil doen. Ik wil graag groeien in kennis en ben bereid er tijd in te steken. Heb je het over Helpende Zorg en Welzijn? Dat had ik al beschreven in mijn vorige post, hoe het niet uitpakte

Hm het klinkt inderdaad ZEER veel, het lijkt me niet fijn om nog tot mijn 30ste te studeren maar ik kan er niet veel over zeggen omdat ik nog niet weet of dit echt mijn toekomst is, als werken in de Psychologie echt is zoals ik denk dat het is dan is het het wel waard.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 08:51
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ah ja, ik had je vorige post niet gelezen.
Maar nu spreek je jezelf toch nog steeds een beetje tegen? Want je wilt wel verzorgende IG doen (niveau 3), maar niet eerst helpende op niveau 2? Verzorgende IG heeft veelal dezelfde taken als helpende hoor, je mag alleen meer dingen doen, zoals familie van cliënten inlichten over eventuele wijzigingen in het zorgleefplan en je mag dan ook medicatie geven. Wil je dan ook niet meer verzorgende IG doen?

En verder, als je echt psychologie wilt studeren (of een iets lagere versie ervan, bijv. SPW (niveau 3 en 4) of toegepaste psychologie (hbo)), zou ik me gewoon verdiepen in de opleiding. Er komt zoveel meer bij kijken dan alleen 'praten over gedachten en gevoelens'. Dat moet je je wel realiseren.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 13:57
Rarrarr
Rarrarr is offline
Hm mischien dat ik een fout heb gemaakt, ik dacht namelijk dat Verzorgende Individuele Gezondsheidzorg meer zorg is op het mentale vlak.

Er zijn wel delen van de opleiding die ik interessant vind, zoals de mogelijk te verdiepen in de Geestelijke GezondsheidZorg, om een steunpunt te zijn en advies te bieden. Maar ik had het blijkbaar niet goed gelezen, want als het zoals Helpende Zorg en Welzijn word dan word het niks voor mij.

SPW (SPH had ik bekeken) is ook een keuze voor mij. Het is lastig om een passend opleiding te vinden, na een tijd zoeken vond ik alleen maar :

Medewerker Maatschappelijk Zorg Niveau 3 (nu dus niet zo'n goede keuze meer)
Verzorgende Individuele Gezondsheid Zorg Niveau 3 (ook niet)
Sociaal Pedagogisch Hulpverlener/Werker Niveau 3

Ik heb zeer weinig verstand van opleidingen, ben al blij dat ik iets gevonden heb. En zover lijkt Sociaal Pedagogisch Werker dusver de beste keuze. Aangezien Medewerker Maatschappelijke Zorg ook vergelijkbaar is met Verzorgende IZ.

Ik ben een paar maanden geleden bijna begonnen met Helpende Zorg en Welzijn. Het klonk enigzins ok, en het zou goed staan op mijn CV. Ik had eerst het idee mensen te moeten helpen met schoonmaken, steun bieden en dat soort dingen. Alleen werd mij verteld dat ik mensen moet wassen, aankleden en uitwerpselen moet opruimen etc.

Sorry maar ik ga dat dus niet doen Het idee om mensen te helpen met een stoornis is heel wat anders dan hun lichamen wassen, hun uitwerpselen opruimen. Tja dan blijft er niet zo heel veel keuze over behalve de SPH.

Als je naar een Therapist kijkt, of Psycholoog.. Zouden hun ook mensen hebben moeten wassen om te komen waar ze nu zijn? Ik weet het niet maar ik neem aan van niet, dus als de mogelijkheid er is om er te komen zonder dit soort dingen.. heel graag.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb maanden geleden gebeld voor ICT en ik zou op een wachtlijst komen, blijkbaar ben ik er niet op gekomen. Deze week echt aangemeld en de opleiding begint volgende maand dus met een beetje pech kan ik weer niet verder. Erg deprimerend allemaal. Gedeeltelijk mijn fout, je kan ook niks aannemen van scholen en je moet het gewoon 100% zelf doen als je zeker wilt zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 14:26
Verwijderd
Als je echt slim bent en diehard motivatie hebt, ga je een laboratorium studie doen op het mbo. Ik zou dat het liefst gedaan hebben 4 jaar geleden, maar toen zat ik al een jaar op het mbo (ict). Geloof me, een mbo ict opleiding is niet echt denderend. Je doet niet echt veel imho.

Lab studies op het mbo ga je natuurkunde, scheikunde, bio en wiskunde doen op redelijk niveau, maar als je doorzettingsvermogen hebt kom je heel ver. Na je opleiding kun je alle kanten. De studie psychologie zal je wss met open armen ontvangen omdat ze mensen willen die onderzoek gedaan hebben/willen doen.

Wees alleen wel realistisch, lab onderzoek is misschien de moeilijkste mbo studie.

Over dat schoonmaken e.d.: de maatschappij is eenmaal zo dat mensen die kunnen denken psychologie/geneeskunde/wiskunde/natuurkunde/docent/whatever gaan doen en andere die minder slim zijn wat anders gaan doen. Je komt echter super ver met doorzettingsvermogen, maar dan moet je er ook achter aan gaan. Wil je DOLGRAAG psychologie studeren? Sluit jezelf dan op met wiskunde, natuurkunde, scheikunde en bio boeken met uitwerkingen tot je het snapt. Snap je het na 6 maanden nog niet? Care nog een jaar er over heen. Als je het na 5 jaar niet snapt, oke, misschien een idee om iets anders te gaan doen, maar geloof me, het valt mee.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 14:46
Rarrarr
Rarrarr is offline
Het klinkt interessant, een laboratorium studie. Ik weet ook wel dat ICT vaag is, mijn broer heeft het gedaan en hij was altijd maanden vooruit op wat er gedaan moest worden, omdat de gemiddeld knul daar een week nodig had voor een bladzijde.

Maar om ICT als backup te hebben, voor als de Pscychologie niet uitpakt is altijd slim. Ik houd van computers, om er mee te klooien of spelletjes op te spelen. Ik heb er ook aanleg voor. Ik zie mezelf best als een ICT'er.

Het probleem met die Laboratorium opleiding is dat ik qua kennis erg veel niet weet. Ik ben 20, 4 jaar geleden afgestudeert op de middelbare school. Ik weet haast niks meer van wat ik geleerd heb. En eerlijk gezegd werdt er ook haast nooit iets geleerd wat er toe deed.

Op de CITO toets op de basis school kon ik gemakkelijk naar iets dat hoger was dan MBO (kan niet op de naam komen) maar mijn vriendjes gingen naar een school, en op die school gaven ze bouwen en timmeren dus toendertijd leek me dat een goede keuze. Als ik geweten had dat ik toen een strop om mijn toekomst niveau deed...

Dan krijg je het verhaal weer dat de gemiddelde student daar in een uur 50 minuten loopt te dollen, en 10 minuten werkt. Dus er werd in een maand gegeven wat elke gemotiveerde, intellectuele student in een dag keihard werken kan doen. En dat meen ik echt.

Denk je dat iemand die geen verstand hebt van.. eigenlijk elk vlak van wiskunde tot natuurkunde en alles ertussen in (behalve engels) uberhaupt een kans maakt op zo'n opleiding?

Dat idee om boeken te halen en zelf te leren heb ik al langer. Maarja wat doe je precies? De bibliotheek, op zoek naar Wiskunde 101? Ik kan wel schatten wat ongeveer leeftijd - appropriate materiaal is maar echt verstand heb ik er niet van.

Als er bijvoorbeeld biologie gegeven word lijkt me dat zeer handig, als je bijvoorbeeld een opleiding hebt in de Psychologie en iemand verteld je dat deze bepaalde stoornis komt door een "insert toxin" vergiftiging, Dan is het leuk om te weten wat dat stofje doet, en wat het lichaamsdeel precies doet die erdoor vergiftigd is geraakt.

Ik ga zoeken naar die Labaratorium opleiding, hoop dat ik de juiste vind. Erg bedankt trouwens dit zijn precies dat soort antwoorden waar ik op hoopte.

Laatst gewijzigd op 07-01-2013 om 14:56.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Het klinkt interessant, een laboratorium studie. Ik weet ook wel dat ICT vaag is, mijn broer heeft het gedaan en hij was altijd maanden vooruit op wat er gedaan moest worden, omdat de gemiddeld knul daar een week nodig had voor een bladzijde.

Maar om ICT als backup te hebben, voor als de Pscychologie niet uitpakt is altijd slim. Ik houd van computers, om er mee te klooien of spelletjes op te spelen. Ik heb er ook aanleg voor. Ik zie mezelf best als een ICT'er.

Het probleem met die Laboratorium opleiding is dat ik qua kennis erg veel niet weet. Ik ben 20, 4 jaar geleden afgestudeert op de middelbare school. Ik weet haast niks meer van wat ik geleerd heb. En eerlijk gezegd werdt er ook haast nooit iets geleerd wat er toe deed.

Op de CITO toets op de basis school kon ik gemakkelijk naar iets dat hoger was dan MBO (kan niet op de naam komen) maar mijn vriendjes gingen naar een school, en op die school gaven ze bouwen en timmeren dus toendertijd leek me dat een goede keuze. Als ik geweten had dat ik toen een strop om mijn toekomst niveau deed...

Dan krijg je het verhaal weer dat de gemiddelde student daar in een uur 50 minuten loopt te dollen, en 10 minuten werkt. Dus er werd in een maand gegeven wat elke gemotiveerde, intellectuele student in een dag keihard werken kan doen. En dat meen ik echt.

Denk je dat iemand die geen verstand hebt van.. eigenlijk elk vlak van wiskunde tot natuurkunde en alles ertussen in (behalve engels) uberhaupt een kans maakt op zo'n opleiding?


Dat idee om boeken te halen en zelf te leren heb ik al langer. Maarja wat doe je precies? De bibliotheek, op zoek naar Wiskunde 101? Ik kan wel schatten wat ongeveer leeftijd - appropriate materiaal is maar echt verstand heb ik er niet van.

Als er bijvoorbeeld biologie gegeven word lijkt me dat zeer handig, als je bijvoorbeeld een opleiding hebt in de Psychologie en iemand verteld je dat deze bepaalde stoornis komt door een "insert toxin" vergiftiging, Dan is het leuk om te weten wat dat stofje doet, en wat het lichaamsdeel precies doet die erdoor vergiftigd is geraakt.

Ik ga zoeken naar die Labaratorium opleiding, hoop dat ik de juiste vind. Erg bedankt trouwens dit zijn precies dat soort antwoorden waar ik op hoopte.
Het is mij wel gelukt. En wat dat 50-10 betreft....Klopt eigenlijk wel. Ligt waar je terecht komt eerlijk gezegd.

Over dat wiskunde e.d. Kan echt wel. Dit is min of meer een stappenplan:

- basisboek wiskunde kees van den hoek (met antwoorden zelfstudie, goed te doen)

Na dit kun je in principe vwo wiskunde a/b aan. Voor de laboratory opleidingen op mbo niveau hoeft dat echter niet. Ze verwachten mavo wiskunde, natuurkunde, bio en scheikunde.

Wiskunde heb je al onder de knie na dat basisboek.

Bio hoef je niet intensief te bestuderen, gewoon filmpjes kijken online.

http://www.youtube.com/watch?v=QnQe0...ED4C1D684D3ADF

(de link hierboven moet voldoende zijn, zoniet, pm maar).

Natuurkunde zal waarschijnlijk alleen gaan tot formules toepassen en wat eenheden kennen. Scheikunde weet ik niet echt op mavo niveau. Vraag de mbo instelling daarover.

Ik denk dat je na dat basisboek wiskunde al voldoende snapt en je de opleiding moet kunnen. Zorg dat je Engels goed is en verder succes!

Nogmaals, als lab studie niets is, dan moet je dat nu weten, want je wilt niet in je 2e jaar zitten en dan kappen. Beslis wat je wilt en ga er voor.

Vraag de onderwijsinstelling over wat je kunt doen om je na/sk bij te spijkeren.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 17:19
Verwijderd
Serieus vind het echt toevalig xd
2 mbo'eers die psychologie wil volgen xd
en dan muah zit 1 dag tussen die van mij en jou xd

Laatst gewijzigd op 07-01-2013 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 18:38
Rarrarr
Rarrarr is offline
Bedankt Hunterlife. Wat je opnoemt klinkt 20 x zo makkelijk als ik het me voorstelde, dus dan moet het wel lukken! Nu lees ik bijvoorbeeld dat je minimaal VMBO BBL moet hebben. Ik lees dat het verschil tussen VMBO en MBO is dat je met VMBO begeleid word, dan neem ik aan dat MBO een stapje hoger is en dat ik dus toegelaten kan worden.

Ook zie ik dat zo'n laborant opleiding bijvoorbeeld 2-3 jaar duurt, aangezien je zegt dat het een erg moeilijke opleiding is moet ik rekening houden dat het 3 jaar is. Dan zou ik in 3 jaar Niveau 2 hebben en dus aan Niveau 3 kunnen beginnen, het voordeel nu boven de 1 jaar ICT (als ik het goed zou doen) is dan dat ik alvast wat kennis heb en eerder toegelaten word + het staat goed op mijn CV.

Zou dit echt 2 jaar waard zijn? Ik ben er eerlijk in als ik zeg dat ik niet 100% zeker weet of ik in de Psychologie thuis hoor. Ik wil het wel, dolgraag zelf maar je moet zo'n opleiding echt ervaren voordat je met zekerheid kan zeggen dat het iets voor je is. Daarom zou ik het fijn vinden om ICT als backup te hebben. Ik heb nu 1 maand om te kiezen heb (als ik toch echt op tijd nog de opleiding kan volgen, mischien zelf niet meer)

Is "na/sk" na school? Welke opleiding Psychologie heb je het over, die me met open armen zou ontvangen? Nog steeds diegene met Niveau 3? Ik denk dat me zowieso wel zouden ontvangen als je motivatie goed overkomt.

Bedankt voor die link ik ga het eens goed bekijken. Ik kan me niks voorstellen bij "lab studie" het klinkt interessant maar ik weet er niks vanaf, dus ik kan nog niet zeggen of ik het tweede jaar haal.

Winter - Ja het is wel erg toevallig dat we in precies dezelfde situatie zitten
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-01-2013, 18:41
Verwijderd
Ik wou labortant of psychologie ik zie hier het woord laborant paaar keer voor komen ;p
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 18:56
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Rarrarr, n.a.v. van je post van vanmiddag: nee, niet iedereen heeft eerst 'mensen moeten wassen' voordat hij of zij psychologie ging doen. Ik denk zelfs dat het er heel weinig zijn. De meeste mensen die psychologie studeren, komen van het vwo meteen of hebben hun propedeuse op het hbo gehaald.
Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die zich vanaf het mbo naar de universiteit willen opwerken. Maar respect als er mensen zijn die dat wel ambiëren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit De (cu2) sexvragenlijst
Some
41 25-04-2020 22:14
Liefde & Relatie ff invullen please... ladys
yannickboy2
30 16-08-2010 23:36
Werk, Geld & Recht Bbl-er niveau 3. Waar kan ik aankloppen voor financiering?
Nathalie018
26 04-10-2009 11:33
Studeren MBO Muziek (artiest niveau 4) opleiding vraagje
Lady_CoCo
3 14-01-2007 16:41
Algemene schoolzaken 21+ regeling HBO/Universiteiten, kansloos?
Dwarrelend Blad
17 28-09-2005 10:53
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.