Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 15:42
Martijn_N
Martijn_N is offline
He, ik moet voor informatica een PO maken en aangezien ik door een vakkenwijziging nogal achterloop en toch op schema wil blijven heb ik maar kort tijd om komende PO te maken.
Ik moet iets doen over Lineair Programmeren versus Object Oriented programmeren. Over OO programmeren valt wel veel te vinden, maar over lineair programmeren niet echt. Ik vind alleen maar wiskundige onzin en dat heb ik dus niet nodig. Ik zoek juist wat eigenschappen en een geschiedenis.
Dus wie zou mij PLEASE ff kunnen helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2003, 15:52
Verwijderd
Zoek naar BASIC (of Assembly )
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 16:07
Martijn_N
Martijn_N is offline
Mja, das dus een geschiedenis over basic enzo, maar kun je me een beetje vertellen wat lineair programmeren nou precies is? Volgens mij is lineair programmeren gewoon een lange lap code en geen sprongen van het ene stuk naar het andere stuk of zit ik nu weer fout?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 16:24
Upior
Upior is offline
Citaat:
Martijn_N schreef:
Mja, das dus een geschiedenis over basic enzo, maar kun je me een beetje vertellen wat lineair programmeren nou precies is? Volgens mij is lineair programmeren gewoon een lange lap code en geen sprongen van het ene stuk naar het andere stuk of zit ik nu weer fout?
Ja volgens mij klopt dat wel. Neem een taal als QBasic. Dat is een doodsimpele interprenter, die gewoon regel voor regel het programma doorloopt.
__________________
http://www.intestterror.nl
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 17:03
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Martijn_N schreef:
Mja, das dus een geschiedenis over basic enzo, maar kun je me een beetje vertellen wat lineair programmeren nou precies is? Volgens mij is lineair programmeren gewoon een lange lap code en geen sprongen van het ene stuk naar het andere stuk of zit ik nu weer fout?
Je zit inderdaad fout. Lineair programmeren heeft niets met het schrijven van computerprogramma's te maken, maar is een wiskundige optimaliseringstechniek waarbij een (lineaire) doelfunctie aan de hand van gegeven lineaire ongelijkheden geminimaliseerd of gemaximaliseerd moet worden. Een betere en naar mijn mening minder verwarrende term hiervoor is lineair optimaliseren. Het heeft dus niets met programmeren in de zin van het schrijven van computerprogramma's te maken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 17:13
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Vergeleken met object georienteerd zit je toch zeker in het gebied van computerprogramma's schrijven. het grootste verschil tussen de 2 is dat bij Object georienteerd er willekeurig stukken code worden aangeroepen. Bijvoorbeeld als jij op een knop drukt word de code voor die knop afgedraait waarna het programma weer w8 op een event. Je kunt natuurlijk ook het programma wat te doen geven... Maar dat is aan jou de keuze.. Lineair programmeren zit je inderdaad in het Basic vlak.. pas op Visual Basic is OO en niet lineair. Maar Q en QuickBasic en voor de oudere onder ons GWbasic zijn zo lineair als de nete. Wat inhoudt dat je in de code zelf de volgorde van de code aan moet geven.. Je kunt sprongen maken maar dat moet je in de code zelf maken.. Wat de gebruiker daarna ook doet, jouw volgorde staat toe of dat kan of niet.. Meer vragen of dingen die jij of andere niet vind kloppen.. Je kan me altijd toevoegen op MSN.. Geef et dan ff aan..
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 17:15
Upior
Upior is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Je zit inderdaad fout. Lineair programmeren heeft niets met het schrijven van computerprogramma's te maken, maar is een wiskundige optimaliseringstechniek waarbij een (lineaire) doelfunctie aan de hand van gegeven lineaire ongelijkheden geminimaliseerd of gemaximaliseerd moet worden. Een betere en naar mijn mening minder verwarrende term hiervoor is lineair optimaliseren. Het heeft dus niets met programmeren in de zin van het schrijven van computerprogramma's te maken.
oh, sorry!
__________________
http://www.intestterror.nl
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:03
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Upior schreef:
oh, sorry!
Geeft niet. Het is, zoals ik al vermeldde, nogal verwarrend om van lineair programmeren te spreken omdat het inderdaad de indruk zou kunnen wekken dat het met het ontwikkelen van computerprogramma's te maken zou hebben als je de term voor het eerst ziet.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] wiskunde A-B-C-D???
verlegenmeisje1
14 17-11-2008 17:17
Huiswerkvragen: Exacte vakken [IN] Lineair programmeren
mizuno
1 25-06-2008 19:48
Levensbeschouwing & Filosofie Ik denk dus ik ben?
AsianDF
120 14-04-2006 21:57
Eindexamens 2003 Mondelingen, welke vakken?
Blisss
43 05-04-2003 23:13
Huiswerkvragen: Exacte vakken wiskunde (verschil tussen a en b)
doyou
18 07-12-2002 09:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.